Glaasje draaien.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Glaasje draaien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:45

Nagelbijten / Gniffelen

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:45

Ik kijk morgen even in dit topic

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:17

Pff, gelukkig een paar mensen die gewoon lekker nuchter over dat hele geesten-gedoe zijn...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:24

Ik weet niet of ik het geloof.
Denk het wel, want als ik denk van nee het bestaat niet dan denk ik meteen ook van ik durf het niet te proberen Tong uitsteken
Maar ik wíl het ook zeker niet proberen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:48

tita schreef:
Het is niet verboden in Nederland wel is het verboden om zomaar dat bord te verkopen bij een maskramer of een blokker

teven vind ik deze uitspraak niet juist
Citaat:
Bij ons gebeurde er dus dingen. We hadden lichten uit gedaan, ouija bord, kaarsjes ernaast. Vragen gesteld en op een gegeven moment gingen de kasten open en vielen er dingen naar beneden. Ik ben toen hard weggerend en nooit meer die kamer in gewees

Het is namelijk zo dat je niet zomaar een geest kan afwimpelen je moet namelijk altijd een sessies netjes stoppen.
Deze bokker had namelijk of waarschijnlijk te maken met een goede geest, een slecht geest zal je achtervolgen.

Zelf geloof ik in geesten sterker nog ik zie regelmatig een geest.
Een goede vriend van mij is jaren gek geweest, zijn vriend is in een inrichting gekomen..deze jongens deden nogal banketstaaf en lacherig tegen de geest..waarop op de geest antwoorden

"iedere keer als jij lach, zie je mijn gezicht"
helaas de jongen werd "gek"

Ik zou zeggen begin er niet aan en dat je informatie opvraagt is ookal een slecht teken

Ik geloof er ook sterk in.. Ben blij dat niks me achtervolgd heeft!!
Denk/hoop dat het idd ook een goeie is geweest, maar diegene heeft me wel flink laten schrikken.
2 mensen zijn gebleven, en 1 beweerde er na een jaar nog last van gehad te hebben..
Daarna niks meer over gehoord.. Maar ik weet wat ik meegemaakt heb, en ik weet ook dat ik het op dat moment NIET prettig vond!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 00:18

__Shannon schreef:
Misschien dat het door het vele glaasje draaien komt, maar ik heb altijd het idee dat er iemand achter,
naast of voor me staat. iemand die me de hele dag volgt. heel raar. als ik in bed stap bv heb ik het idee dat
er 'meer' in mijn kamer is .. soms heb ik periode's waarbij ik de angst heel erg heb, maar soms heb ik er helemaal geen last van ..

Je moet onderscheid kunnen maken tussen gidsen en kwade entiteiten. Een gids heb je altijd bij je en die doen je ook geen kwaad. Een gids kun je niet met glaasje draaien oproepen. Entiteiten die niet veel goeds van plan zijn juist wel...

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:05

Ik heb het nog nooit gedaan, ben dat ook niet van plan. Ik weet niet of ik erin moet geloven of niet. Wat ik wel weet is dat wij onze eigen kracht en wat er "tussen je oren" afspeelt niet moet onderschatten. Veel dingen die om je heen of in jezelf gebeuren doe je zelf.
Ik heb mezelf om een of andere reden aangepraat dat ik niet tegen eten in het buitenland kan, zodra we op vakantie gaan ben ik de eerste week ziek, gooi al mijn eten eruit. Ik doe dit niet bewust, maar mijn hoofd doet dit.
Dit is wel iets heeel anders maar ik denk dat het wel in dezelfde richting kan liggen.
Als je begint met glaasje draaien met angst of bang voor wat er gaat gebeuren, hoor je vanzelf dingen, zie je dingen die er anders ook waren maar waar je nu op let of wat je nu opvalt. Ik zeg niet dat glaasje draaien niet gevaarlijk is, maar wel dat het misschien vooral gevaarlijk/eng is door ons zelf

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:20

Verbeelden kun je je veel, maar je kunt in mijn ogen echt niet ontkennen dat er teveel mensen en kinderen die het glaasje draaien voor de lol (en dus ook de sceptici onder hen) gezamelijk dingen beleven die fysiek zijn en die niets met verbeelding te maken hebben. Stoelen die door een kamer gesmeten worden, deuren die dichtgesmeten worden, lichten die uit- en aangaan, vreemde geluiden die men collectief hoort (en nee, dit keer niet de geluiden van de kat op zolder), en dat allemaal tegelijktijd in iedereens hoofd?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:34

Ik zal, zoals ik al eerder schreef, de laatste zijn die zal ontkennen dat dingen die gebeuren bij glaasje draaien niet echt zijn. Ik weet niet zeker of het allemaal waar is omdat ik het zelf niet mee gemaakt heb, maar de verhalen die ik gehoord heb maken mij toch angstig genoeg dat ik het niet ga proberen.

Wat ik probeer te zeggen is dat bij sommige er misschien niets gebeurd (door geesten) maar door jezelf. Misschien een beetje Geller achtig, met je eigen kracht dingen verplaatsen.
Bijv, zelfmoordgedachtes zouden best door haarzelf gedaan kunnen zijn ipv door invloeden van buiten af.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:41

Tuurlijk, shizofrenie en stemmen horen zitten in je hoofd, die hoort niemand anders. Maar wie zegt dat die stemmen die je ineens gaat horen werkelijk veroorzaakt zijn door jezelf, zonder medewerking van entiteiten die voor een ander niet te zien zijn?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 08:47

Ik zeg daarover helemaal niets, ik zeg alleen dat het zo zou kunnen zijn dat niet alle verhalen die wij horen over glaasje draaien, ten eerste waar zijn en ten tweede niet door de persoon zelf veroorzaakt worden. Ik denk wel dat er een deel overblijft dat waar/niet te verklaren is, waaronder die stoelen.

Maar als je alleen thuis bent en je vindt dat eng hoor je ook plotseling veel meer geluiden, als je alleen op straat in het donker loopt hoor je overal voetstappen, als je gestopt bent met roken rookt de hele wereld, als je relatie verbroken is heeft iedereen een vriend/vriendin. Dus ik denk dat een deel van de spannende verhalen rond glaasje draaien ontzenuwd zou kunnen worden.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 10:19

Hmm, toch veel twijfels. Maar ´geesten´ zijn geen huisdieren. Ik denk ook niet dat het altijd lukt.
Maar de gevolgen van dit soort spelletjes zitten allemaal tussen je oren denk ik. Doodgaan of andere ernstige dingen lijken me niet helemaal een directe oorzaak.

Wel boeiend om al deze meningen te lezen. Ja

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:21

Zoals hier al vaker word gezegd: niet aan beginnen.

je houd er eeuwige angst aan over!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:31

Geen idee of ik het moet geloven.
De nicht van een vriendin van mij, heeft ooit glaasje gedraaid.
Er was niks gebeurd, dus ze had het bord weggelegd.
Alles opgeruimd,lichten aan etc. Totdat ineens alle ramen knapten.
Ze zit nu in een of andere inrichting.

Dat verhaal is wel waar, want ze woont hier vlakbij, de ruiten waren idd stuk.

Verder zou ik er nooit aan beginnen.

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:32

smeetjoew schreef:
Brrr... Oke. Het is dus echt zo. Nagelbijten / Gniffelen
Klinkt iig heel slecht, aangezien er zoveel zeggen er nooit aan te beginnen. Vreemd iets vind ik, want waarom zou het zo reageren op een 'spelletje' en niet in het dagelijkse leven? Door de sfeer?

Ze denken dat je hen kunt 'helpen', hen naar de hemel brengen oid..
En jij weet niet hoe dat moet, dus als dat niet gebeurd worden ze boos en gaan ze rare dingen doen heb ik gehoord Knipoog

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:41

tita schreef:
"iedere keer als jij lacht, zie je mijn gezicht"

Ik word al bang als ik een eng gezicht in de spiegel trek. Huilen van het lachen

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:54

daNiielle_ schreef:
tita schreef:
"iedere keer als jij lacht, zie je mijn gezicht"

Ik word al bang als ik een eng gezicht in de spiegel trek. Huilen van het lachen

ROFL ROFL heel erg maar dit is wel een leuke opmerking in zo'n serieus topic Haha!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:22

Redrumfox schreef:
Dat ze een keer Boe doen vind ik niet zo heel eng maar als ze me zomaar opeens voor altijd gaan stalken zou ik compleet gestoord worden. Nagelbijten / Gniffelen

dat zal niet gouw gebeuren hoor Lachen
als je ''hun'' met rust laat, laten ze jou ook met rust.

dus doe geen dingen waarmee je ze oproept en het 95 % zeker dat je noot met ze te maken zult hebben Knipoog

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:13

1 goede tip NOOIT doen.. Zelfs niet als je niets doet en in dezelfde ruimte bent als de mensen die er toch mee bezig zijn.. Lees anders het topic 'geloof jij in entiteiten oftewel geesten' Hier staat ook vanalles is over mensen die iets hebben meegemaakt.. Ik weet vrijwel zeker dat er meer is tussen hemel en aarde.. en ik geloof ook zeker dat er veel slechts tussen zit.. dus doe dit aub niet en wees slim

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:15

Ik denk dat in deze gevallen mind a powerfull thing is Lachen en dat veel mensen zich ook iets verbeelden waar ze echt in geloven

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:23

Ik denk dat je gewoon niet aan zulke dingen moet beginnen..Je kunt er alleen maar problemen mee krijgen..en ik denk dat de mensen die bijv. in een inrichting zitten of zelfmoord hebben gepleegd, dit gewoon uit angst hebben gedaan, als bijvoorbeeld te horen krijgt dat je nog een dag te leven hebt..

Ik vind gewoon dat je zulke dingen met rust moet laten en niet zomaar op moet gaan roepen, je krijgt er allleen narigheid mee..Heb er ook al mindere verhalen over gehoord, maar heb er zelf geen ervaring mee..En dat hou ik lekker zo!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:45

katiavl schreef:
Ik denk dat in deze gevallen mind a powerfull thing is Lachen en dat veel mensen zich ook iets verbeelden waar ze echt in geloven

Misschien kan je je stemmen enzo wel verbeelden en knipperende lichten.. maar een raam dat kapot gaat lijkt me alvast geen verbeelding. Ik geloof wel in geesten en zou nooit glaasje draaien, de doden moet je met rust laten...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:50

Is er ook een verklaring waarom geesten niet bij iedereen komen die ze oproept? Ook als je het meerdere malen op verschillende plaatsen geprobeert hebt? Bloos

(voor de mensen die erin geloven).

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:21

ik geloof er wel in een vriend is eraan kapot gegaan en heeft dus zelfmord gepleegt vorige week Huilen denk er niet tesimpel over en probeer het niet uit
Laatst bijgewerkt door brenpasbeau op 23-02-08 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:36

Nooit doen!
Alleen slechte geesten komen hierop af en die kunnen zich voordoen als bijv. een familielid van jou.
Goede geesten zouden namelijk nooit op zo'n manier of variant erop, contact met je zoeken.