Meisje van 16, jongen van 23?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hessel

Re: Meisje van 16, jongen van 23?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:55

lijkt me ook niks als er geen/weinig vertrouwen is

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:57

Nathaliia schreef:
ik vind dat het meisje nog wel een beetje jong is dus daarom het leeftijdsverschil naar mijn mening te groot..
en via een chatsite..
ik vind het niet verstandig..

Je hoort natuurlijk veel over chatsites enzo. Maar als je echt voorzorgmaatregels neemt (zorgen dat er ouderlijk gezag of in ieder geval een vriendin bij is, op een openbare plek) dan gaat dit prima. Ik heb mijn vriend ontmoet via bokt en een keer afsproken. Dit met een vriendin erbij en (zonder dat ik het wist) mijn ouders er ook bij (die hadden zich achter een krantje verstopt om te controleren of het geen man van 40 was i.p.v een jongen van 17 Tong uitsteken )

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:57

hessel schreef:
lijkt me ook niks als er geen/weinig vertrouwen is

ik kan je zeggen, het is een ware hel als je van iemand houdt en de vertrouwen opeens weg is.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:59

hallow; ja ik zou het ook niet mee willen maken met mn vriend. Lijkt me echt héél erg

haha, dat is wel slim om het zo te doen
Ik zou altijd iemand undercover meenemen denk ik

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:59

hallow schreef:
Nathaliia schreef:
ik vind dat het meisje nog wel een beetje jong is dus daarom het leeftijdsverschil naar mijn mening te groot..
en via een chatsite..
ik vind het niet verstandig..

Je hoort natuurlijk veel over chatsites enzo. Maar als je echt voorzorgmaatregels neemt (zorgen dat er ouderlijk gezag of in ieder geval een vriendin bij is, op een openbare plek) dan gaat dit prima. Ik heb mijn vriend ontmoet via bokt en een keer afsproken. Dit met een vriendin erbij en (zonder dat ik het wist) mijn ouders er ook bij (die hadden zich achter een krantje verstopt om te controleren of het geen man van 40 was i.p.v een jongen van 17 Tong uitsteken )

hihihi, hoe wisten je ouders t dan? of had je t zelf verteld? lkkr om zo bespied te worden :s

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 22:02

Hahahah Clown
Ik zou het niet bespied willen noemen. Ik denk dat ik in zo'n situatie zou zitten mijn ouders weg zouden gaan als ze zagen dat het een jongen van ook echt 17 ofzo is.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:04

ik zou ontieglijk kwaad zijn geworden als ik er achter kwam...

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:04

toen k 14 was kreeg k iets met iemand die 19 was,en heb er 3 jaar een goede relatie mee gehad(jammer genoeg liep het daarna stuk) niet egt een groot verschil maa k vind het wel kunnen, afstand zegt ook niet veel, k ben nu gek van een jongen die 27 is en zelf ben k nu 19.. het is wel raar en hij woont ook nog eens 80 kilometer verder op, maar liefde overwint alles, en als je verliefd bent denk je daar niet bij na, dat komt later pas

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:05

Nou ik had mijn ouders uiteraard op de hoogte gesteld van hem. Op een dag hadden wij afgesproken en ik heb gevraagd of mijn ouders het erg vonden dat ik hem op zou halen op het station samen met een vriendin.
Eigenlijk vonden ze dat niet zo'n goed idee maar uiteindelijk zijn ze ermee akkoord gegaan.

Die dag was ik samen met een vriendin op het station(zo stijf van de zenuwen als maar kon Tong uitsteken ) en zochten we hem... ja waar moet je naar zoeken als je alleen foto's en 1 keer hem op de cam had gezien Tong uitsteken op een gegeven moment fietsten we langs een bankje waar twee mensen hun krant opheefden toen wij langs kwamen (weinig aandacht aan besteed, ik dacht dat het gewoon een oud stelletje was) uiteindelijk gevonden en thuis aangekomen ging hij zich even opfrissen en toen werd het nieuws verteld dat ze ons bespioneerd hadden Tong uitsteken

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:06

Ik ben zelf 17 en mijn vriend is nu 25..We hebben wat gekregen toen ik 16 was (voor de minder snelle rekenaars: hij was toen dus 24 en dat scheelt 8jaartjes Clown) In het begin heeft iedereen een mening over, ook de mensen die er de ballen verstand van hebben...Is even heel irritant, maar het went..Na een tijd is het "nieuwe" eraf en is er niet zo veel aandacht meer voor Lachen Als ze wat voor elkaar voelen en hij haar wensen op seksueel gebied respecteert, is het dus geen enkel probleem Lachen
Dat van de chatsite ligt anders Knipoog dat vertrouw ik niet zo .. Maar goed, ander verhaal Lachen

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:07

Ik heb mijn eerste vriend ook via een chatsite ontmoet... was toen 14 en hij 18 toen ik met hem afgesproken had ben ik hem samen met mn moeder gaan op halen van het station.... Maar op zich vind ik dat het wel moet kunnen hoor 16 en 23.... Mijn broer is 31 en zn vriendin 19, en een andere vriendin van mij was 15 toen ze wat met haar vriend kreeg en die was toendertijd 30 dus ze schelen 15 jaar maar zijn nu al ruim 4 jaar samen

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:09

ja dat merkte ik ook wel, dat veel mensen er een (negatieve)mening over vormden terwijl ze niet eens wisten hoe het zat enzo. later valt dat idd wel mee

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:10

Men vergeet denk ik vaak dat liefde iets oncontroleerbaars is. Dat je ook verliefd kan worden op iemand waar je mee msnt of chat. Ze hebben vaak alleen de do's en dont's in hun hoofd Knipoog

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:11

ja zo'n idee heb ik ook

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:12

hallow schreef:
Nou ik had mijn ouders uiteraard op de hoogte gesteld van hem. Op een dag hadden wij afgesproken en ik heb gevraagd of mijn ouders het erg vonden dat ik hem op zou halen op het station samen met een vriendin.
Eigenlijk vonden ze dat niet zo'n goed idee maar uiteindelijk zijn ze ermee akkoord gegaan.

Die dag was ik samen met een vriendin op het station(zo stijf van de zenuwen als maar kon Tong uitsteken ) en zochten we hem... ja waar moet je naar zoeken als je alleen foto's en 1 keer hem op de cam had gezien Tong uitsteken op een gegeven moment fietsten we langs een bankje waar twee mensen hun krant opheefden toen wij langs kwamen (weinig aandacht aan besteed, ik dacht dat het gewoon een oud stelletje was) uiteindelijk gevonden en thuis aangekomen ging hij zich even opfrissen en toen werd het nieuws verteld dat ze ons bespioneerd hadden Tong uitsteken

hihi, oud stelletje....

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:13

Ja dat had ik ook tegen ze gezegt, dat ik gewoon dacht dat het een oud stelletje op een bankje was die een krantje aan het lezen waren.

Ze waren toch enigzinds beledigd Clown

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 22:14

Maar mensen hebben overal vaak een mening over (soms negatief) terwijl ze helemaal niet weten wat er aan de hand is.

Maarja ze heeft hem al op cam gezien en ik ook, lijkt me dat als je dan afspreekt hij ook echt voor je neus staat

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:16

een klasgenoot bij mij is 21 een gaat met een jongen van 28. Dat er 7 jaar verschil tussen zit is niet te merken.
Leeftijd is maar een getal, het hoeft niet gelijk te betekenen dat ze niet op 1 lijn kan zitten met elkaar en niets voor elkaar kan en mag voelen.
Zoverre tollereerd de wet (leeftijds gerelateerd) liefde nog wel Knipoog maar mensen niet.
Laatst bijgewerkt door hallow op 12-02-08 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:18

Het zit 'em niet in de leeftijd maar in de klik!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 22:21

Ik zal haar dit topic laten lezen.

Maar ik geloof dat ik er meer moeite mee had dan zij hoor. Ze vind het wel een beetje raar maar ze vind hem echt leuk dus. Maar ik had zoiets van jaa 7 jaar verschil is nogal wat. Maar liefde gaat voor natuurlijk. Je kan die vlinders moeilijk onderdrukken Clown

Bedankt voor alle reacties!!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:29

Minderjarig is < 18. Dat is en blijft zo. Clown

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:32

Als ze verliefd op elkaar zijn moet leeftijd niks uitmaken lijkt mij. Het is misschien een groot evrschil, maar je kan niet zeggen ja dat is te oud van haar want iedereen is anders. Sommige meiden zijn heel volwassen voor hun leeftijd en sommige jongens weer wat kinderachtiger, dus dat verschilt enorm per persoon. Als ze daar gelukkig van worden, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet kan? Lachen

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:20

Op zich zie ik geen probleem, ik denk dat een meisje van 16 toch wel verstandig genoeg is om dat te kunnen beslissen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:25

ik heb ook een vriend gehad toen ik 16 was en toen was hij ook 23.
of het erg is of niet.
kijk een jongen van 23 kan zich ook nog konderachtig gedragen, maar hij kan ook al aan het na denken zijn over hoeveel kinderen hij wil hebben.

dus het verschilt echt per jongen.
maar bij mij is het misgelopen omdat hij al aan vaste relatie dacht, en ik had nog soiets van ff kijken.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:48

Ik vind het niet kunnen.

Ten eerste: leeftijdsverschil is veel te groot. Ten tweede: ze zitten in andere fase. Zij zit nog in middelbare school fase en die jongen studeert of werkt en heeft waarschijnlijk al rijbewijs en/of auto. Misschien woont hij ook nog op zichzelf (kamer). Ten derde: Jongens op zijn leeftijd denken ook continue aan seks en ze hebben niet veel geduld om te wachten met seks. Als je geluk hebt, een paar maanden, maar echt niet jaren. Jongens denken eenmaal met hun pik (het klinkt wel hard Knipoog ) Ten vierde: Hij kan makkelijker misbruik maken van haar vertrouwen. Als je zelf nog jong bent, dan moet je nog veel dingen leren en ontdekken. Een jongen heeft ondertussen al meer ervaring opgedaan dan een meisje van 16. En zeker op seks-gebied en eventueel relaties.