Lenzen en paardrijden ...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:41

In harde lenzen kunnen ze correcties aanbrengen die niet in zachte lenzen kunnen worden geslepen.


Ik heb lenzen met cylinder, was ff moeilijk om het middelpunt precies in het midden te laten zitten, maar toch gelukt. Een 100% correctie heb ik niet, maar daar merk ik zelf niets van. Er zullen heus mensen zijn die verder kunnen zien dan ik.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:58

russel schreef:
Heb nu 7 jaar lenzen en in het begin was ik wel gevoeliger hoor, maar ik denk dat dat in de loop van de tijd minder wordt.


Ik heb ook het gevoel dat ik na ruim 13 jaar lenzen dragen ook eelt op mijn ogen heb gekregen. Haha!

Soms heb ik m'n lenzen al uitgedaan 's avonds en wil dan toch nog even wat lezen. Als ik vervolgens het licht uit wil doen, ga ik automatisch aan m'n ogen zitten plukken om m'n lenzen uit te krijgen. En dat lukt dan niet, want die zijn al uit Haha!. Ik zit dan met m'n vingertoppen hard over m'n oogbol te wrijven en daar voel ik echt helemaal niks van, heel vreemd.

Waarschijnlijk zou ik nu ook veel beter tegen harde lenzen kunnen. Maar ik zou niet meer terug willen naar die tijd. Harde lenzen sprongen ook om de haverklap uit m'n ogen, en wat m'n zachte lenzen betreft is dat nog maar twee keer gebeurd - waarvan één keer midden op de snelweg, dat was wat minder: [AM] met -7 over de snelweg... Haha!

carina

Berichten: 2791
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:42

ik heb zachte lenzen, die ik een week lang dag en nacht in kan houden. Daar zijn ze voor gemaakt dus niet slecht.
M'n vader die heeft maandlenzen voor dag en nacht. Moet je wel speciale lenzen voor hebben en dus niet gewone zachte lenzen lang dragen!

Met rijden of wat dan ook heb ik er totaal geen last van. Ik merk niet dat ik ze draag. Echt super, zou nooit meer anders willen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 21:55

Ik heb zachte lenzen. Elke maand nieuwe en 's nachts moeten ze uit. Zijn zijn van Specsavers.

Ik heb goede ervaringen met lenzen!
Alleen als ik lang ergens naar tuur, bijvoorbeeld te T.V. of PC, gaan ze bij mij een beetje 'draaien'. Als ik dan even knipper of met mijn ogen draai is dat weer verholpen.
Wel heb ik het liefst een bril op als ik T.V. kijk of achter de PC zit. Dat is wat rustiger voor mijn ogen!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:34

draumpje schreef:
ik heb nu al een jaar of 7 zachte lenzen en ik doe er alles mee rijden , salto's , vliegen, dubbele flik flaks(dan wel gevolgd door zandhappen)

maar nooit geen last mee gehad

ik had altijd meer problemen met mijn bril vroeger, dan was ik weer eens van 1 van de hengsten gestuiterd en kon ik een half uur op knieen de bak door kruipen op zoek naar de bril(-8, zonder zie je dus geen klap)


Wat is dit.....met -8 kan je toch geen zachte lenzen of heb ik dat???
IK kan ook geen zachte lenzen met mn -4.25

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:57

Ik heb ook jaren lenzen gehad, eerst harde nou dat was altijd tranen tijdens het rijden. Daarna zachte en dat ging een stuk beter. Nu heb ik sinds juni mijn ogen laten laseren. Nou dat had ik 10 jaar eerder moeten doen. Wat een genot zeg.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:14

frostwood schreef:
Wat is dit.....met -8 kan je toch geen zachte lenzen of heb ik dat??? IK kan ook geen zachte lenzen met mn -4.25


Hoezo niet? Verward Ik heb rechts -5.5 en links -7 (oei Tong uitsteken en ja, ook nog veel verschil tussen links en rechts) en zelfs IK heb zachte lenzen. Volgens mijn opticien hoef ik me daarover geen zorgen te maken, zachte lenzen bestaan iig t/m -20 dus ik mag nog even. Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:19

Whahaha Karin meen je dat??

Ik heb LINKS -7 en RECHTS -5,5 Haha!

Ben dus net zo'n blinde als jij. B)

duikpaardje

Berichten: 1477
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:21

ik heb sinds een halfjaartje daglenzen.
had eerst harde lenzen, had droge ogen
toen een kombinatie van harde en zachte lenzen kreeg last van stof
toen zachte maandlenzen maar daar kreeg ik infekties van
nu bestel ik 180 paar lenzen, in de ochtend in in de avond uit en wegooien.
heb nergens meer last van.
geen gedoe meer met vloeistoffen
nadeel de prijs ze zijn een stuk duurder.

Éowyn

Berichten: 44
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Roeselare,België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 23:16

frostwood schreef:


Wat is dit.....met -8 kan je toch geen zachte lenzen of heb ik dat???
IK kan ook geen zachte lenzen met mn -4.25


Dit komt omdat er vroeger geen zo'n lenzen bestonden. De enige lenzen die je kon hebben waren er met 1 ; 1.5 ; 2 ; 2.5 enz.
Dus geen ...,25 Haha!
'k weet niet of die nu al bestaan maar ik denk van wel.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 08:08

ik snap niet waarom je de lensen NIET in zou kunne laten? Verward

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 13:17

Ik heb nu 5 jaar zachte lenzen, daarvoor had ik een bril maar ik werd daar helemaal gestoord van! Ik had eerst altijd maandlenzen, maar die bevielen me niet goed dus was ik overstapt naar jaarlenzen, nu die me goed bevallen heb ik lenzen voor 2 jaar.