we gaan verhuizen naar hoorn of omgeving, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Re: we gaan verhuizen naar hoorn of omgeving, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:44

luxket schreef:
ik heb het ook niet op de kersenboogerd, niet aanvallend bedoeld tegen over jou, maar dat idee heb ik er van

Ik vind het ook niet erg hoor Haha!

Maar het is jammer dat er veel vooroordelen zijn over de Kersenboogerd, terwijl het grootste gedeelte nieuwbouw is, alleen in een straal van ca 1 km om het treinstation heen is oud en daar zijn de buurtjes soms even wat minder. Maar ook ik woon in die straal (3 mins lopen van het station) en ik heb nergens last van gehad. Er gebeurd wel eens wat zoals politie die met zwaailicht en zoeklicht aan het zoeken is Knipoog. That's all! Haha!

Ik ben ook blij dat niet iedereen hier wilt wonen want dan werd het toch wel dringen geblazen he Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:11

Hier nog iemand redelijk uit de buurt. Ik vermaak me hier best en hoef hier echt niet weg.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:12

ik heb het ook over de buurt rondom het station, hoe het verder is heb ik geen idee van

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 11:17

en mensen bekend met medemblik? daar hebben we nu een appartementje op het oog. allemaal nog afwachten. als er mensen zijn die weten of er wat leuks te huur is hoor ik het graag.

dennis.. jij hebt al jaren hetzelfde plaatje.. jij was toch hoefsmid bij de trec in wieringerwerf. heb vorig jaar de eerste dag mee gedaan.. hoop dat het dit jaar weer is. dan gaat een vriendin mee doen. want heb gister mijn paard verkocht (alweer een nieuwe maar dat is een 2,5 jarige)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:18

luxket schreef:
ik heb het ook over de buurt rondom het station, hoe het verder is heb ik geen idee van

Nee en dat is jammer omdat maar 10% van de hele Kersenboogerd is Haha!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:20

dat weet ik ook.. Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 20:22

het wordt nou misschien medemblik hihi het is wat.

maar er staat een appartement te huur. erg erg erg mooi, 60 m2 voor 650 euro exclusief.. is dat duur? hier in de buurt is het veel goedkoper.

het gaat wel op particulier verhuren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:34

Litterbox schreef:
naadje24 schreef:
Ik woon in [***]...heb 3 maanden in hoorn gewoond , in risdam....
mij krijgen ze voor geen goud meer naar hoorn,al krijg ik een gratis huurhuis Clown
kersenboogerd?? das de bijlmer van hoorn Haha!

Clown

Hoe kom je er bij dat de Kersenboogerd de Bijlmer is van Hoorn? Sigaar (zelfde geldt ook van Abaresk)

Als je je wat beter verdiept dan weet je dat sommige straten daar niet gezellig zijn (straten rond de Rondeelstraat, Patio, Betje Wolffplein enz), maar 90% van de Kersenboogerd is hardstikke leuk om te wonen. Of was je soms vergeten dat meer dan de helft van de Kersenboogerd vrij nieuw is vol met jonge gezinnetjes? Knipoog Daarnaast worden de meeste woningen nu koopwoningen waardoor het allemaal toch iets minder chabby wordt...

Je hebt echt een verkeerd beeld van deze wijk! En anders kom je even een keer gezellig langs Knipoog Ik woon er nu bijna 2 jaar en voel me hardstikke goed daar!

zoals ik al zei....de risdam is er niet ver vandaan en ik heb daar gewoond...
weet dus ook hoe de buurt is bij kersenboogerd...
wist niet hoe snel ik hoorn moest ontvluchten Clown

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:39

Ik woon in Hoorn, m'n vader werkt bij de DSB. In het dorp waar ik woonde vlakbij Hoorn betaal je 100 euro in de maand voor je paard, met buitenbak.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:35

Ik had ook altijd een slecht beeld van de kersenboogerd maar dat is de laatste tijd wel bijgesteld Lachen

Zelf woon ik in een dorpje vlakbij Hoorn en dat vind ik persoonlijk leuker wonen, omdat het toch minder stads is. Tevens is de stalling voor paarden in de dorpen ook een stuk goedkoper.
Als je in dorpen als bijv. oosterblokker, westwoud, hoogkarspel, grootebroek of bovenkarspel gaat wonen heb je ook altijd een station dichtbij waar je heen kunt. Dan ben je ook zo in Hoorn (met de auto ook trouwens).
Daarbij heerst er wel veel dorspgevoel hier, wat het extra gezellig maakt. Helemaal met de kermissen. Het verschil tussen friesland en hier zou ik niet zo kunnen zeggen. De mensen zijn hier opener naar elkaar toe, maar ook harder. Het landschap is hier natuurlijk ook anders, net als de taal Tong uitsteken

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 02:19

Ik vind het allemaal van die gehuchten daar hehe nja hoorn centrum is nog wel oke maar persoonlijk zou ik dan liever in Alkmaar wonen! Als je van rust en ruimte houdt zit je wel helemaal goed Knipoog

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 03:26

Ik zou ook zeggen, ga naar Alkmaar! Super leuk centrum, als je je paard in Bergen/Schoorl stalt heb je nog mooie uitrijmogelijkheden naar de duinen/strand ook!
Verder kan ik stal Hoogwoud ook aanraden (link staat al ergens in dit topic), heb er een tijdje gereden en 't zijn super aardige mensen!

qua huizenprijs, tsja, de dorpjes e.d. zullen wel goedkoper zijn, maar goed. Hoorn zelf is ook wel leuk, maar zou er zelf niet voor kiezen, puur omdat Alkmaar veel betere voorzieningen heeft.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:42

jolentinus schreef:
en mensen bekend met medemblik? daar hebben we nu een appartementje op het oog. allemaal nog afwachten. als er mensen zijn die weten of er wat leuks te huur is hoor ik het graag.

dennis.. jij hebt al jaren hetzelfde plaatje.. jij was toch hoefsmid bij de trec in wieringerwerf. heb vorig jaar de eerste dag mee gedaan.. hoop dat het dit jaar weer is. dan gaat een vriendin mee doen. want heb gister mijn paard verkocht (alweer een nieuwe maar dat is een 2,5 jarige)

Ik kan je vertellen dat het dit jaar weer is. Op 16 en 17 augustus! Ik heb zelfs al 2 inschrijvingen binnen en dat terwijl we het nog niet eens officieel hebben geopend... Maar het gaat erg leuk worden...dat weet ik zeker!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:48

nou.. het is zeker..

mijn vriend gaat naar oosterblokker.. en ik dus in september ook..
nu alleen nog een stal.

dit is wat ik graag wil:
- dat mijn paard zomers sowieso op het land komt (en dan geen klein mini stukje)
- dat er een bak aanwezig is, of op minder dan een km afstand (buitenbak)
- liever niet duurder als 200 euro.
- mensen die goed voor mijn paard zorgen
- luxe is niet nodig

dus iemand ideen. ook bij mensen thuis is geen probleem.

groetjes

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:06

als 1e gefeliciteerd dat jullie een huisje hebben gevonden Haha! Hoever mag de stal van jullie weg zijn? Reistijd

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 14:09

nou ik overweeg een scooter te kopen (en anders mijn vriend zijn auto) dus hou het op hooguit 15 - 20 km./

verder zouden beetej normale buitenrijd mogelijkheden ook leuk zijn (langs de weg, maar dan rustige weggetjes)

ik zag een stal in wijdenes, iemand daar ervaring mee. (stal baukje geloof ik)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:16

Ik heb geen ervaring met de stalling daar, wel af en toe een trailer gehuurd en ik vind boukje een aardige meid.. Meer weet ik daar nie over te vertellen.. In middenbeemster zit ook een heel leuke stal, wordt gemest gevoerd en alles voor je, maar weet niet of dat nog in je gebied zit.. Is vanaf hoorn kleine 15 min met de auto

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:55

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:16

Ik woon ook in Hoorn, mijn paardje staat al dik 5 jaar op manege Nibbixwoud, is 7,5 km van hoorn ongeveer.

www.manegenibbixwoud.nl

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:26

ik heb geen ervaring met stal boukje, maar ze zit hier ook op bokt (palentijn) geloof ik heet ze

ze heeft mij een tijdje les gegeven op mijn vz paard (die stond daar ook vlakbij, naast de avontuur)
en het is een vriendin van een vriendin van mij. ik vind haar erg aardig en ze heeft veel verstand van paarden.

een vriendin van mij woont in oosterblokker! zij heeft het daar erg naar dr zin (maar geef mij maar m'n kersenboogert) Haha!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 22:01

dank jullie wel. heb al ff naar de stal boukje gemaild.ga binnenkort kijken. maar dat lijkt me wel wat.

zal de links verder ff bekijken,,

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:26

Je kunt eventueel ook even kijken bij www.stalmikado.nl

Kosten per maand 210 eurie
Stallen 3.50 x 3.50 (er zijn ook kleinere, daar betaal je volgens mij minder voor, weet ik niet zeker, want ons paard staat in een grotere
De bak wordt dagelijks gesleept
Zomers 24 uur per dag buiten

Succes met je zoektocht!

gr. Ellen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 23:33

dank je..

Moderatoropmerking:
Omdat dit al een oud topic is, zijn er een aantal nieuwe reacties die niks aan dit topic toevoegden verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 19-07-09 02:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: moderatoropmerking toegevoegd