20 jaar, naar bejaardentehuis; p.13: na half jaar naar huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: jaja, 20 jaar, en dan al naar t bejaardentehuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:19

slimmerik schreef:
ikenindi schreef:
haha nee tuurlijk niet, maar wel dat er bekendheid word gegeven aan hoe goed het in nederland allemaal gaat met de bureaucratie

en kranten zijn opzoek naar sensatie, nou laat ze hun gang hier maar mee gaan!

Wat je maar sensatie noemt. Let je er wel op dat sommige goede kranten het verhaal van twee kanten weergeven?

en wat zou de "tegenpartij" in hemelsnaam kunnen zeggen dat DIT rechtvaardigd???? HELEMAAL NIKS!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:20

Jeetje, het is toch van de zotte... Ik hoop dat ik je verhaal morgen terugvind in de krant. Het is toch belachelijk om met je 20e in een bejaardentehuis gestopt te worden...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:21

Anne_GTI schreef:
Jeetje, het is toch van de zotte... Ik hoop dat ik je verhaal morgen terugvind in de krant. Het is toch belachelijk om met je 20e in een bejaardentehuis gestopt te worden...

Verzorgingstehuis !! En in heel veel verzorgingstehuizen zitten tijdelijk jongeren.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:21

haha ik heb alles zwart op wit staan, dus laat ze hun gang gaan. het is gewoon feit dat de gemeente haar afspraken niet nakomt. en het is feit dat ik naar het bejaardentehuis moet...

verder bereik ik er inderdaad niks mee. hooguit dat de gemeente me weigert verder te helpen, maar dan solliciteren ze naar een rechtzaak...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:22

KiWiKo schreef:
en wat zou de "tegenpartij" in hemelsnaam kunnen zeggen dat DIT rechtvaardigd???? HELEMAAL NIKS!

Potje voor aanpassingen was leeg??? Heel raar hoor, het verschilt echt per gemeente hoe snel aanpassingen gedaan worden en hoeveel budget ervoor is. Dit vind ik wel een uitschieter in negatieve zin.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:22

slimmerik schreef:
Anne_GTI schreef:

Verzorgingstehuis !! En in heel veel verzorgingstehuizen zitten tijdelijk jongeren.

nou, hier iig niet;) en t blijft dat als de gemeente haar werk had gedaan en zich aan de afspraken had gehouden dat ik er niet heen had gehoeven...

slimmerik

ikenindi schreef:
haha ik heb alles zwart op wit staan, dus laat ze hun gang gaan. het is gewoon feit dat de gemeente haar afspraken niet nakomt. en het is feit dat ik naar het bejaardentehuis moet...

verder bereik ik er inderdaad niks mee. hooguit dat de gemeente me weigert verder te helpen, maar dan solliciteren ze naar een rechtzaak...

Heb je al zwart op wit dat je niet verder geholpen wordt dan?

Anne_GTI

slimmerik schreef:
Anne_GTI schreef:

In de eerste post staat toch echt bejaardentehuis...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:24

Anne_GTI schreef:
KiWiKo schreef:

Potje voor aanpassingen was leeg??? Heel raar hoor, het verschilt echt per gemeente hoe snel aanpassingen gedaan worden en hoeveel budget ervoor is. Dit vind ik wel een uitschieter in negatieve zin.

begin van t jaar al? nee ze zijn te bang om iets onterecht toe te kennen. maar ik ken n hoop negatieve verhalen hoor over onze gemeente...

bejaarden krijgen bij ons bijvoorbeeld heel vaak geen rolator. reden: levensverwachting van minder dan 5 jaar! oftewel: er komt n oudje binnen bij de gemeente. vraagt om zo`n ding die nog geen 50 euro kost, en wat antwoord de gemeente: nou mevrouw/meneer, ik denk dat u binnen 5 jaar wel dood bent, dus die 4 jaar kunt u ook nog wel zonder...

toch te zot voor woorden? mogen die mensen geen leven meer hebben dan?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:25

Wat een belachelijk situatie, ikbenindi!

Dat er nu weer een plek in het revalidatiecentrum vrijkomt is super, maar nu betekent het dat er straks geen bejaarde in die woning kan. (Edit, lees net dat er al een stop was ivm renovatie).
Maar daarnaast, kan je een jongvolwassene niet in een bejaardenhuis wegstoppen!

Je woning moet aangepast worden, punt uit.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 06-01-08 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:26

Anne_GTI schreef:
KiWiKo schreef:

er zal wel weer een of ander raadslid vertrokken zijn, en daar moest natuurlijk een feestje voor gegeven worden.........

ben benieuwd hoelang de Nederlanders het allemaal nog pikken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:26

ik krijg net mail terug. ze nemen maandag of dinsdag contact met me op. ik werd wel al gelijk hartelijk bedankt voor de tip:) ik ben benieuwd wat ze er van maken!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:27

ikenindi schreef:

begin van t jaar al? nee ze zijn te bang om iets onterecht toe te kennen. maar ik ken n hoop negatieve verhalen hoor over onze gemeente...

bejaarden krijgen bij ons bijvoorbeeld heel vaak geen rolator. reden: levensverwachting van minder dan 5 jaar! oftewel: er komt n oudje binnen bij de gemeente. vraagt om zo`n ding die nog geen 50 euro kost, en wat antwoord de gemeente: nou mevrouw/meneer, ik denk dat u binnen 5 jaar wel dood bent, dus die 4 jaar kunt u ook nog wel zonder...

Dat zijn verhalen die echt niet op waarheid gebaseerd zijn. Trouwens een rollator vergoeden vind ik eigenlijk van de zotte. Als je een klein kind hebt zorg je voor een driewieler, daarna een kinderfiets etc. etc.

Als je bejaard bent zorg je gewoon voor je eigen rollator van € 100,-- vind ik.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 06-01-08 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:28

KiWiKo schreef:
Anne_GTI schreef:

er zal wel weer een of ander raadslid vertrokken zijn, en daar moest natuurlijk een feestje voor gegeven worden.........

ben benieuwd hoelang de Nederlanders het allemaal nog pikken

dat er iemand vertrokken is klopt. er is er 1 de laan uitgestuurd laatst. nadeel is dat iedereen bang is omfouten te maken nu en dus alles door iedereen laten checken en geen knopen durven door te hakken. tenminste, dat heeft een kennis mij uitgelegd. hij had zelf ook een aanvraag lopen voor een verbouwing en hij wacht al bijna een jaar!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:29

TS vergeet trouwens dat gemeenteraad en/of commissie dit jaar nog niet bij elkaar zijn geweest voor overleg. Bovendien krijgt iedere gemeente een bepaald budget per jaar voor gehandicapten en bejaarden etc. Zij dienen dit zorgvuldig uit te geven zodat inderdaad halverwege het jaar het potje niet op is. Twee maanden is dan echt niet te lang hoor imo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:31

slimmerik schreef:
ikenindi schreef:

Dat zijn verhalen die echt niet op waarheid gebaseerd zijn. Trouwens een rollator vergoeden vind ik eigenlijk van de zotte. Als je een klein kind hebt zorg je voor een driewieler, daarna een kinderfiets etc. etc.

Als je bejaard bent zorg je gewoon voor je eigen rollator van € 100,-- vind ik.[/quote]

Natuurlijk, gaat lekker van je AOWtje joh!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:31

slimmerik schreef:

Als je bejaard bent zorg je gewoon voor je eigen rollator van € 100,-- vind ik.

dat is echt wel op waarheid gebasseerd hoor. en die rollators staan nu in de aanbieding voor 55 euro. ik neem aand at de gemeente die dingen goedkoper in kan slaan, dus 50 euro is echt wel reeel, maar daar gaat t nu niet om;)

als jij gaat redeneren dat je als bejaarde een eigen rollator moet kopen moet je als vrouw zijnde ook de verloskundige zelf betalen. dat weet je ook als je een kind krijgt. dat wordt toch ook vergoed? t wordt niet voor niets vergoed. alleen zijn er kromme regels voor wanneer wel en wanneer niet. maar ookdit is niet echt waar t mij nu om ging;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:33

slimmerik schreef:
TS vergeet trouwens dat gemeenteraad en/of commissie dit jaar nog niet bij elkaar zijn geweest voor overleg. Bovendien krijgt iedere gemeente een bepaald budget per jaar voor gehandicapten en bejaarden etc. Zij dienen dit zorgvuldig uit te geven zodat inderdaad halverwege het jaar het potje niet op is. Twee maanden is dan echt niet te lang hoor imo.

dankje dat je mij even uitlegt hoe het werkt;) de voorzieningen zijn 2 jaar terug al aangevraagd. het hele raport daarvan bestaat nog. ik zou toen alle aanpassingen krijgen, maar dat ging niet door omdat ik een second opinion had aangevraagd, en wie weet wat daar uit zou komen. ik ben daarna weer behandeld, maar nu toch echt uitbehandeld verklaard. er is niets in mijn situatie veranderd, behalve dan dat ik nu echt definitief uitbehandeld ben, en definitief in een rolstoel moet gaan leven. maar zelfs een rolstoel heb ik nog niet gekregen van de gemeente.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:34

KiWiKo schreef:

Vóór je je AOW krijgt misschien opzij leggen? Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:35

natuurlijk Lachen Lachen niet iedereen heeft een goed betaalde baan in het leven.......... EN het leven is de laatste 5 jaar GOED duurder geworden

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:36

slimmerik schreef:
KiWiKo schreef:

Vóór je je AOW krijgt misschien opzij leggen? Knipoog

het gaat toch om het idee? waarom krijgt de ene bejaarde het wel en de ander niet?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:37

ikenindi schreef:
dankje dat je mij even uitlegt hoe het werkt;) de voorzieningen zijn 2 jaar terug al aangevraagd. het hele raport daarvan bestaat nog. ik zou toen alle aanpassingen krijgen, maar dat ging niet door omdat ik een second opinion had aangevraagd, en wie weet wat daar uit zou komen. ik ben daarna weer behandeld, maar nu toch echt uitbehandeld verklaard. er is niets in mijn situatie veranderd, behalve dan dat ik nu echt definitief uitbehandeld ben, en definitief in een rolstoel moet gaan leven. maar zelfs een rolstoel heb ik nog niet gekregen van de gemeente.

Zover ik weet was je situatie twee jaar geleden echt anders. Bovendien kon je twee maanden geleden met de aanpassingen die je toen had wel wonen toch? Maar daar ga ik niet over met je in discussie: ik kan daar ook niet over oordelen. Maar als jij denkt een case te hebben dan moet je het zeker doen Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:38

om dezelfde reden dat een minister wel te hard mag rijden en ik niet Lachen Lachen

Om dezelfde reden dat Juliana een PGB had die 24 uur pd dekte en mijn mevrouw ...... die dit echt nodig heeft omdat ze geen eigen middelen en live in personeel heeft slechts 5 uur HVZ krijgt meer 1.9 uur OB in de week

Dat is het verschil

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:41

slimmerik schreef:
Zover ik weet was je situatie twee jaar geleden echt anders. Bovendien kon je twee maanden geleden met de aanpassingen die je toen had wel wonen toch? Maar daar ga ik niet over met je in discussie: ik kan daar ook niet over oordelen. Maar als jij denkt een case te hebben dan moet je het zeker doen Haha!

het is bijna 2 jaar terug. jij je zin. april 2008 is het 2 jaar terug om precies te zijn. de situatie lichamelijk was t zelfde. ik had iig dezelfde aanpassingen nodig als dat ik nu heb. en ik heb nog nooit een aanpassing gekregen hoor. ik kon toen thuis ook niet goed functioneren, mar toen had ik een huisgenoot die mij naar boven tilde af en toe zodat ik kon douchen. verder overbelastte ik mijn arm, maar dat was niet anders. pech gehad. als ik dan een paar dagen mijn arm niet kon gebruiken was dat pech en maar niks doen en op bed liggen. de ergotherapeuten vinden dat dat niet meer kan, daarom is het geen optie thuis te gaan wonen.

en inderdaad... jij kunt over mijn situatie niet oordelen;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:42

KiWiKo schreef:
om dezelfde reden dat een minister wel te hard mag rijden en ik niet Lachen Lachen

Om dezelfde reden dat Juliana een PGB had die 24 uur pd dekte en mijn mevrouw ...... die dit echt nodig heeft omdat ze geen eigen middelen en live in personeel heeft slechts 5 uur HVZ krijgt meer 1.9 uur OB in de week

Dat is het verschil

tsja, ik denk dat ik even een kroontje koop in de speelgoedwinkel en dan naar t gemeentehuis ga. wie weet dat t helpt...Knipoog