Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maya schreef:Ik had Kika ook nog gemaild vanmiddag en zij kwamen met deze website : http://www.haarwensen.nl/ Ik denk dat dat hem dan gaat wordenDat was precies wat ik zocht
En dan maar eens een afspraak maken met m'n kapper
Citaat:Een gekkenhuis’. Daarop leek het, volgens de Mijdrechtse Yvonne de Boer gistermiddag op het centrale plein van het Emma Kinderziekenhuis AMC.
Paul de Leeuw overhandigde op zijn eigen chaotische wijze de 13-jarige Milou een pruik namens de stichting Haarwensen. Deze stichting, een initiatief van Yvonne de Boer, laat pruiken maken voor kinderen die hoofdhaar hebben verloren als gevolg van ziektes als kanker. Milou heeft leukemie. Ze is ‘schoon’ verklaard, maar heeft nog twee chemokuren te gaan.
Volgens De Boer is het voor kinderen in de leeftijd van 12 tot 17 jaar extra moeilijk om geen haar te hebben. ,,Het is een heel kwetsbare groep. Ze hebben veel vrienden, gaan uit en het uiterlijk is heel belangrijk.’’
Kapster De Boer was in mei 2007 te gast in het programma van Paul de Leeuw. Dit omdat Ischa Snoeis (12) de wens had om haar paardenstaart te schenken een ziek kind. De Mijdrechtse beloofde er een pruik van te maken. Vanaf dat moment hebben bijna tweehonderd kinderen hun haar aangeboden bij de stichting Haarwensen. Ischa was ook te gast bij de feestelijke gebeurtenis in het Emma Kinderziekenhuis.
Citaat:Presentator Paul de Leeuw reikt volgende week maandag een gratis pruik uit aan een patiëntje van het Emma Kinderziekenhuis AMC in Amsterdam.
Hij geeft hiermee de aftrap voor een campagne van de Stichting Haarwensen (Mijdrecht). Die wil kinderen die een chemokuur ondergaan weer van een kapsel voorzien. Om te voorkomen dat de kinderen kaal door het leven moeten, vragen ze mensen hun haar af te knippen en te doneren. Pruiken van echt haar kosten zo'n 2000 euro, en veel ouders hebben dat niet.
Tijdens de aftrap in het ziekenhuis maandag geeft de band Is Ook Schitterend een gratis concert.
http://www.haarwensen.nl/