Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lelanie schreef:Mij hoor je absoluut niet zeggen dat er geen banen zijn zonder diploma.Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt zonder diploma en had het altijd naar me zin!
Maar geen enkele werknemer neemt mij aan ivm jongmoeder.
Cwi kan gewoon weg niks doen.helaas maar hard!
Sily schreef:Ik vind het onwijs hard om dit te zeggen maar je kan toch zo niet verdergaan?
Je kan toch niet afwachten tot je vriend klaar is met school en werk heeft en samen wilt gaan wonen?
Je wilt toch niet zo afhankelijk zijn van andere als dat je nu aan het worden bent?
Wie zegt dat ik op hem aan het wachten ben?We willen pas samen wonen als hij klaar is,maar dat zegt niks over dat ik al voor mijn toekomst met me zoontje aan het vechten ben.Voorlopig ga ik eerst alleen op me zelf als ik die kans krijg.
Van mijn part bel je hart in actie, eens kijken of er geen uitkeringen en urgentieverklaringen afgegeven kunnen worden, of er geen opleidingen zijn voor alleenstaande moeders (de CWI hier hangt er vol mee) de LOI kan thuis net als sommige andere en natuurijk kan dat pas als je centen hebt maar daar komen die 150 euri's van je vader weer voor te pas, en misschien dat als je hem uitlegt waarom je het geld nodig hebt en hem de cursus laat betalen in plaats van dat die geld aan jou geeft dat hij er nog mee instemt ook.
Uitkering is tegenwoordig moeilijk,en in Januari 2008 word het nog moeilijker,ze worden strenger.
Alles is veder nog aan het uizoeken maar een WW en bijstand krijg ik al niet.
En me pa vertikt het echt om het geld te geven.
En thuiswerk, kijk in de kranten, op internet en bij het CWI kan je je wel inschrijven voor de werkmail, das een mail die je geregeld krijgt met alle op jou van toepassing zijnde baantjes.
Desnoods begin je je eigen wenskaarten makerij oid of een ander iets waarvan je zou kunnen leven maar doe iets anders dan afwachten en jezelf ongewenst en rot voelen.
Ondertussen zijn wij ook allang bezig met werk proberen te zoeken,maar dat is moeilijk met een kleintje aan je voet voor oppas.Thuiswerk sta ik al voor ingeschreven,we zijn dus al opweg.
Je bent 18 en zoals het er nu staat is je grootste prioriteit iemand krijgen die voor jullie kan zorgen, kom op beetje girlpower erin gooien.
Mijn prioriteit ligt helemaal niet bij iemand krijgen die voor ons kan zorgen,gelieve doe ik dit zelf,want ik wil niet aanhankelijk zijn van een ander.Heb daar eenmaal een hekel aan
Ik heb trouwens via een vriendin (met een heel verleden maar vechten dat het kreng doet) gehoord dat zelfs zwervers een uitkering krijgen mits ze een adres opgeven, het kan gewoon niet dat jij geen uitkering krijgt, hoe doen alle andere schoolverlaters het dan die boven de 18 zijn en geen baan hebben?
Ik zou er eens hard tegen aan gaan en misschien eens juridisch advies opvragen (die heb je voor minder bedeelden ook gratis)