Dat is hard om te horen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Re: Dat is hard om te horen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:23

en waar woont je vriend dan nu?

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:24

En je huidige vriend; kan hij bijspringen of kun je tijdelijk bij hem inwonen? Of ken je hem nog maar net?

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:26

Huidige vriend ken ik al 3 jaar,2,5 geleden hebben we ook al wat gehad.Dat even achterwege.

Huidige vriend woont bij ouders thuis,doet nog school etc.Hij wil eerst wachten dat school klaar is,en dat is hopelijk na de zomervakantie.Plus dat hij in anderen plaats woont,en ik niet meteen met hem wil samen wonen.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:39

Hopelijk voor je gaat dat dan slagen, maar wat betreft werk.. Er is opzich genoeg te vinden, waar je geen diploma voor nodig hebt. Ja tuurlijk, het zijn vaak niet de leukste baantjes, maar goed, werk is werk en geld is geld. Je kan bijvoorbeeld zo wel terecht in een winkel waar je verkoopmedewerker kan worden, of iets in de bediening in een restaurant of iets, maar er is echt genoeg te vinden. Vind het trouwens ook raar dat het CWI niks voor je kan doen. Ik snap dat je dan wel met je kindje zit, en dat je die zomaar niet uit handen wil geven maar voor een paar daagjes in de week moet toch wel kunnen? Dan kan je daarbij misschien nog een thuisstudie doen, zodat je straks wel meer mogelijkheden hebt. Zijn gewoon wat ideetjes maar misschien heb je er wat aan. Lachen

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:46

Mij hoor je absoluut niet zeggen dat er geen banen zijn zonder diploma.Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt zonder diploma en had het altijd naar me zin!

Maar geen enkele werknemer neemt mij aan ivm jongmoeder.
Cwi kan gewoon weg niks doen.helaas maar hard!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:47

hoe doe je dat met je ponies dan ivm de kleine?

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:50

Morgen worden er 2 opgehaalt en gaan naar goede vriendin.
1 pony blijft,en dat weet mijn moeder erg goed,die heb ik 9 jaar geleden van haar gehad en vind ze niet erg om die erbij te onderhouden Lachen Gelukkig maar anders moest ik die na al die jaren ook verkopen.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:51

Lelanie schreef:
Mij hoor je absoluut niet zeggen dat er geen banen zijn zonder diploma.Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt zonder diploma en had het altijd naar me zin!

Maar geen enkele werknemer neemt mij aan ivm jongmoeder.
Cwi kan gewoon weg niks doen.helaas maar hard!

Tss, CWI heb je ook al niks meer aan dus... Maar je kan ook niet je kindje voor een paar daagjes in de week uit handen geven? Ik snap natuurlijk dat je dat liever niet wilt. Lachen

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:52

Zoals ik al aangegeven heb,ik wil best werken,ben daar niet te beroerd voor!Doe het met alle plezier,en kleine paar dagjes voor oppas geen probleem.
Maar niemand wil oppassen ivm wat hij mankeert.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:53

Kan je geen aanspraak maken op bijstand? Daar hoef je niet voor gewerkt te hebben.

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:55

Dat is moeilijk,zijn ze nu mee bezig,maar of gaat werken weten ze niet.Dat staat nog in werking netzoals een eigen huis oid.Maar ze zijn niet bepaald snel bij dat soort bedrijven.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:56

Ja want je bent alleenstaande moeder met een kind onder de 18 en dan zou je er aanspraak op kunnen maken. Misschien kan je ook alvast gaan kijken of je geen urgentieverklaring voor een woning kan gaan regelen.

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 18:57

Dat hebben we al uitgezocht overal na gevraagt.
Helaas krijg ik dat niet!Niet in deze gemeente.
Dus ik sta straks gewoon 6 a 8 jaar lang op de lijst voor een woning.
Je maakt geen aanspraak op urgent omdat je alleenstaande moeder bent,hebben ze hier maling aan!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:01

Een kennis, die door haar ex van de een op de andere dag uit huis was gegooid, is eens naar de woningbouw gegaan met een stuk zeep en een handdoek Haha! . Ze zei dat ze kwam douchen en dat ze al een week in haar auto sliep (was niet zo gelukkig), Had binnen een week 2 aanbiedingen voor een huis, terwijl ze al heel lang via de normale weg op een huis wachtte!
Helaas moet je soms gekke dingen doen om serieus genomen te worden.
Misschien een tip?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:03

Ik denk ook dat je het harder moet spelen. Je moeder heeft eigenlijk ook geen plaats voor je. Misschien kijken naar dichtbij zijnde gemeente?

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:08

dat is echt poedersuiker ik zou echt me woedend, machteloos en verdrietig voelen..

veel sterkte ermee!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:09

hoe heet dat syndroom van je kindje?
als dit is vastgesteld,heeft het een officele naam en zul je waarschijnlijk ook wel recht hebben op een PGB = "rugzakje" voor je kindje,waaruit je zorg kan inkopen voor je kindje zo ook opvang op een medisch kinderdag verblijf en kan jij werken.

en de vader van je kindke betaald hopelijk ook wel alementatie?

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 23:42

Klopt ikkemetwikke,maar syndroom precies is nog niet vast gestelt.Dat duurt zo lang voordat ze het weten,maar weten wel dat hij een bepaald syndroom heeft.Dat staat allemaal nog in onderzoek,hij komt hier nog steeds 2x per week voor op ziekenhuis.
Dus de pgb kan ik nog niet aanvragen.Anders had ik waarschijnlijk allang gewerkt weer,en zelf inkomen gehad en zelf nu huis gehad.

Vader betaald niks,we zijn pas 4 weken uitelkaar,dus alles word veder geregelt.Dat gaat spoedig mogelijk ook in.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:45

Ik vind echt niet dat je ouders het kunnen maken je buiten te laten staan, jij bent ook nog maar een kind en de zorg voor een gehandicapt kindje is ook niet niks.

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 00:12

Tja,mijn pa denkt er anders over dan ons.
Moet morgen naar hem toe,dus ga het er wel weer overhebben.
Ook omdat ik onwijs bots met me moeder,constant ruzie enz.Op dit moment is het niet even andrs.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 02:52

Ik vind het onwijs hard om dit te zeggen maar je kan toch zo niet verdergaan?
Je kan toch niet afwachten tot je vriend klaar is met school en werk heeft en samen wilt gaan wonen?
Je wilt toch niet zo afhankelijk zijn van andere als dat je nu aan het worden bent?

Van mijn part bel je hart in actie, eens kijken of er geen uitkeringen en urgentieverklaringen afgegeven kunnen worden, of er geen opleidingen zijn voor alleenstaande moeders (de CWI hier hangt er vol mee) de LOI kan thuis net als sommige andere en natuurijk kan dat pas als je centen hebt maar daar komen die 150 euri's van je vader weer voor te pas, en misschien dat als je hem uitlegt waarom je het geld nodig hebt en hem de cursus laat betalen in plaats van dat die geld aan jou geeft dat hij er nog mee instemt ook.

En thuiswerk, kijk in de kranten, op internet en bij het CWI kan je je wel inschrijven voor de werkmail, das een mail die je geregeld krijgt met alle op jou van toepassing zijnde baantjes.
Desnoods begin je je eigen wenskaarten makerij oid of een ander iets waarvan je zou kunnen leven maar doe iets anders dan afwachten en jezelf ongewenst en rot voelen.

Je bent 18 en zoals het er nu staat is je grootste prioriteit iemand krijgen die voor jullie kan zorgen, kom op beetje girlpower erin gooien.

Ik heb trouwens via een vriendin (met een heel verleden maar vechten dat het kreng doet) gehoord dat zelfs zwervers een uitkering krijgen mits ze een adres opgeven, het kan gewoon niet dat jij geen uitkering krijgt, hoe doen alle andere schoolverlaters het dan die boven de 18 zijn en geen baan hebben?
Ik zou er eens hard tegen aan gaan en misschien eens juridisch advies opvragen (die heb je voor minder bedeelden ook gratis)

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 03:04

Sily schreef:
Ik vind het onwijs hard om dit te zeggen maar je kan toch zo niet verdergaan?
Je kan toch niet afwachten tot je vriend klaar is met school en werk heeft en samen wilt gaan wonen?
Je wilt toch niet zo afhankelijk zijn van andere als dat je nu aan het worden bent?

Wie zegt dat ik op hem aan het wachten ben?We willen pas samen wonen als hij klaar is,maar dat zegt niks over dat ik al voor mijn toekomst met me zoontje aan het vechten ben.Voorlopig ga ik eerst alleen op me zelf als ik die kans krijg.

Van mijn part bel je hart in actie, eens kijken of er geen uitkeringen en urgentieverklaringen afgegeven kunnen worden, of er geen opleidingen zijn voor alleenstaande moeders (de CWI hier hangt er vol mee) de LOI kan thuis net als sommige andere en natuurijk kan dat pas als je centen hebt maar daar komen die 150 euri's van je vader weer voor te pas, en misschien dat als je hem uitlegt waarom je het geld nodig hebt en hem de cursus laat betalen in plaats van dat die geld aan jou geeft dat hij er nog mee instemt ook.

Uitkering is tegenwoordig moeilijk,en in Januari 2008 word het nog moeilijker,ze worden strenger.
Alles is veder nog aan het uizoeken maar een WW en bijstand krijg ik al niet.
En me pa vertikt het echt om het geld te geven.

En thuiswerk, kijk in de kranten, op internet en bij het CWI kan je je wel inschrijven voor de werkmail, das een mail die je geregeld krijgt met alle op jou van toepassing zijnde baantjes.
Desnoods begin je je eigen wenskaarten makerij oid of een ander iets waarvan je zou kunnen leven maar doe iets anders dan afwachten en jezelf ongewenst en rot voelen.

Ondertussen zijn wij ook allang bezig met werk proberen te zoeken,maar dat is moeilijk met een kleintje aan je voet voor oppas.Thuiswerk sta ik al voor ingeschreven,we zijn dus al opweg.

Je bent 18 en zoals het er nu staat is je grootste prioriteit iemand krijgen die voor jullie kan zorgen, kom op beetje girlpower erin gooien.

Mijn prioriteit ligt helemaal niet bij iemand krijgen die voor ons kan zorgen,gelieve doe ik dit zelf,want ik wil niet aanhankelijk zijn van een ander.Heb daar eenmaal een hekel aan

Ik heb trouwens via een vriendin (met een heel verleden maar vechten dat het kreng doet) gehoord dat zelfs zwervers een uitkering krijgen mits ze een adres opgeven, het kan gewoon niet dat jij geen uitkering krijgt, hoe doen alle andere schoolverlaters het dan die boven de 18 zijn en geen baan hebben?
Ik zou er eens hard tegen aan gaan en misschien eens juridisch advies opvragen (die heb je voor minder bedeelden ook gratis)

Hoe schoolverlaters het doen weet ik niet,ik val daar niet in de catogorie dus heb dat ook niet iitgezocht en laat dat dus niet uitzoeken.Zelfde verhaal als zwerfer die krijgen een uitkering om voor hun intantie's te betalen,dat krijgen hun helemaal niet kunnen ze 1x per dag eten voor halen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 03:43

Nou?
Jij hebt toch ook 1 keer per dag eten nodig?

Het is trouwens allemaal niet aanvallend naar jou bedoeld hoor, kan er gewoon met mijn pet niet bij dat er mensen zijn die alles voor elkaar krijgen (ow we verzinnen wel even een urgentje) ik vind het gewoon gigantisch stom dat er voor een gezonde meid van 18 niets te verzinnen en te doen is.

En ik vind het leuk om te lezen dat je voor jezelf wilt zorgen Knipoog

Mijn ouders wonen vlakbij een woninghuur vereniging en wij kwamen daar toendertijd elke week om in te schrijven en te checken voor een huis, iedere week niets, jarenlang echt totaal niets.
En dan had je daar idd ook bv een hele familie buitelanders zitten die gewoon daar zaten met de hele familie en vertelden dat ze niet weggingen voordat er een groot en goedkoop genoeg huis geregeld was, en het kloterige is dat aan het eind van de week dat huis hadden.
Serieus niet te geloven en onvoorstelbaar maar waar wij jarenlang netjes voor aan het schrijven en doen waren kregen hun omdat ze het hele personeel daar gek maakte met hun aanwezigheid.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:12

toch krijg ik het gevoel,dat je alles "makkelijk" van jou afschuift.
ik wil niet zeggen dat je het makkelijk hebt,begrijp me niet verkeerd,maar alles wat er gezegd word,kan niet,past niet,wil niet,etc.
terwijl je dus blijkbaar nog maar een maandje "opjelf" staat.
niet te snel opgeven,jij hebt nu eenmaal zelf de verantwoording (samen met je ex)voor je kindje,daar waren jullie beiden bij Knipoog
en als ik het zo hoor,kan het ,mis hebben,maar nu maakt je ex dezelfde fouten als je vader,laat dat niet gebeuren,daar kun je mischien beter je energie insteken,daar heb je lef ook nog enigzins de hand in.( I know,It take's two)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:49

Jeetje sorry dat ik het zeg maar wat een klote vader heb je!! Nou heb ik zelf ook zo n klote vader, waar ik ook 2 jaar geen contact mee heb gehad en sinds zondag ook weer verbroken heb!

En het is ook allemaal moeilijk, ik wilde toen in de tijd ook een uitkering enzo aanvragen..ik kreeg het gewoon niet. Nou had ik wel werk en deed een particuliere opleiding en toch kreeg ik niks!!
En het ergste was een meid bij mij in de klas, was 26 en had ook een zoontje zat thuis en haar opleiding van 5000 euro werd door soos betaald!! En ik kreeg geen euro hoor, ik kon me eigen de klere werken.

Ze helpen je tegewoordig echt niet hoor, en dat je vader je niet help is helemaal waardeloos.
Nou ben ik al zover dat ik heel makkelijk ben en zeg daag pa, maar goed iedereen is anders. Maar ik vind het allemaal heel naar voor je!

Sterkte er mee!!

PS: Welke stad woon je dan?