Wat vind jij van Heeey

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: Wat vind jij van Heeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:24

Ik snap wat je bedoeld, en dat kan idd brutaal klinken.

Mijn ex zei ook altijd, maar dan ook echt aaaaaaaaaaltijd "Hey" ok gèk van te worden!!
Mede daardoor kan ik het woord nu niet meer horen Nagelbijten / Gniffelen

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:08

Ik vind 'Hey (naam)', als groet, b.v. bovenaan een mail/brief ofzo, wel normaal. Het is inderdaad net zoiets als 'hoi' of 'hallo'. Hoewel ik er dan wel altijd naar kijk naar wie ik dat berichtje verstuur.. naar een docent ofzo zet ik geen 'hey' neer. Maar dat vind ik verder niet aso.

Wat ik wel onbeleefd vinden is als mensen je aanspreken met 'Hee'. Zo van: "Hee, kom eens!" Dat vind ik wel lomp.

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:19

Mijn vriendin zei het ook eentijd.EN dan gaf ik als antwoord: Wat heey ben je hond niet Vork

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:46

ik vind hey ook niet aso ofzo.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:07

Om een bericht te beginnen met hey alles goed vindt ik niet asociaal. Maar als hey doe dit of hey wil je dat... Vindt ik het wel asociaal. Met die bedoeling gebruikik het eigenlijk ook nooit..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:27

Ik heb er alleen bezwaar tegen als mensen het echt denigrerend bedoelen ipv als begroeting. 'hey winkelbediende' vind ik niet netjes Nagelbijten / Gniffelen (of als mensen 'hey' gebruiken om de aandacht te trekken van een serveerster... klinkt nooit zo vriendelijk Nagelbijten / Gniffelen)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:43

Flor schreef:
Ik vind 'Hey (naam)', als groet, b.v. bovenaan een mail/brief ofzo, wel normaal. Het is inderdaad net zoiets als 'hoi' of 'hallo'. Hoewel ik er dan wel altijd naar kijk naar wie ik dat berichtje verstuur.. naar een docent ofzo zet ik geen 'hey' neer. Maar dat vind ik verder niet aso.

Wat ik wel onbeleefd vinden is als mensen je aanspreken met 'Hee'. Zo van: "Hee, kom eens!" Dat vind ik wel lomp.

Ja daar let ik ook wel op! Ik vind op msn wel altijd irritant als mensen heeeeeeey met teveel e's typen Bloos Maar verder stoor ik me niet aan het woord "Hey"

Hey, when I'm making my movie you keep saying all of my lines (ofzo Bloos liedje wat Hey heet hihi)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:51

Welshcobfan schreef:
Ik heb er alleen bezwaar tegen als mensen het echt denigrerend bedoelen ipv als begroeting. 'hey winkelbediende' vind ik niet netjes Nagelbijten / Gniffelen (of als mensen 'hey' gebruiken om de aandacht te trekken van een serveerster... klinkt nooit zo vriendelijk Nagelbijten / Gniffelen)

Nee hier kan ik nog wel inkomen Ja Lachen

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:59

Ik denk dat de TS 'hey' bedoelt in de vorm van: 'Hee weet jij nog hoe.../Hee had jij al...' dus niet echt als groet of dat je hard tegen iemand 'Heey!' roept.
Dat mensen dat vaker zeggen ofzo? Ik hoor mensen dit namelijk ook vaker zeggen maar het wordt inderdaad al heel lang gebruikt.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:02

Hier wordt het gezegd als: EI! En daar kan ik me ook aan ergere. Of soms zegt ook iemand : "Ei, psst!" Daar kan ik ook zoooo boos om worden! Ik heb niet voor niets een naam hoor!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:07

Hey gebruik ik meestal als hallo, en het is ook een tijdje een soort stopwoordje van me geweest (dat alles wat ik zei begon met hey). Ik vind het absoluut niet asociaal. Misschien in de tijd waarin jij leefde (weet niet hoe oud je bent, TS?).

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:28

Ik zeg ook altijd hey ipv. hallo, ik vind 't niet echt asociaal
Hé daarintegen is weer wat anders, bv. als hé, kom 'ns helpen, hé ga daar heen etc., maar dat noem ik niet brutaal, meer iets van wat iemand op 'straat' ofzo roept Lachen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:30

IUk vind Hey leuk klinken.
In Noorwegen zegge ze Hey Hey zo lief klinkt dat Clown

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:40

Niks mis mee toch? Maar schriftelijk zou ik eerder 'hoi' gebruiken dan 'hey'.. Het is toch ietsjes netter vind ik.

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:42

Bij bekenden vind ik het niet brutaal, mede doordat ik het zelf gebruik en de meeste personen ook.

Bij onbekenden vind ik het niet netjes en zal het dan ook niet schrijven. Misschien per ongeluk uitspreken door de macht der gewoonte.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 22:11

Ok e voor de LAATSTE keer, ik bedoel NIET hoi met hey maar de Heeeeeeeeeeeeeeeeeee kom eens of Heeeeeeeeeeeee luister of Heeeeeeeeeee hou op enz enz.

Sophie2 schreef:
Sily schreef:
Dus nu je een politie opleiding doet zijn de hey's opeens asociaal?
Ik zie het hele punt niet en vindt het nogal overdreven, de 1 zegt hoi, de ander zegt hey, en je hoort zelf wel aan de toon hoe het bedoeld is, heb in mijn jaren ook een aantal erg onaardige hoi's gehoord.

Hey is gewoon engels voor hoi, dus pas maar op als je een vakantie gaat boeken Haha!

Ik ben het hier helemaal mee eens. Waar je je zoal druk om maakt zeg Vork

En zoals ik ook al eerder duidelijk heb gemaakt, i dat Hey 1 van de dingen waarop wij allert worden gemaakt in het dagelijks taalgebruik.
Docent(en) leggen uit aan de hand van voorbeelden uit hoe raar/lomp/bot iets over kan komen terwijl je dat helemaal niet zo bedoeld. Als je dat dan in acht neemt, merk je pas hoevaak iemand Hey of zoiets zegt.

Je kan het vegelijken met de Uh's tellen die iemand tijdens een spreekbeurt/presentatie zegt. JUIST als je er op let, valt het op. Nou, dat had/heb ik dus met Hey, vandaar dit topic.

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:42

wendygirl schreef:
Bij bekenden vind ik het niet brutaal, mede doordat ik het zelf gebruik en de meeste personen ook.

Bij onbekenden vind ik het niet netjes en zal het dan ook niet schrijven. Misschien per ongeluk uitspreken door de macht der gewoonte.

Uthrick schreef:
Ok e voor de LAATSTE keer, ik bedoel NIET hoi met hey maar de Heeeeeeeeeeeeeeeeeee kom eens of Heeeeeeeeeeeee luister of Heeeeeeeeeee hou op enz enz.

Even ter verduidelijking:
Ik heb het ook over "Hey" in de zin van: even opletten, ik ga wat zeggen. En niet in de zin van begroeting. Al hoewel mijn 2e zin voor allebei geld.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:54

Ik vindt Hallo, Hoi of Hi anders klinken dan Hey, zou Hey dan ook niet zo snel in een mail en al helemaal niet als aanhef gebruiken, en ik kan goed me voorstellen dat de TS zich daaraan ergert. Om de aandacht van iemand te trekken, zeg dan " sorry" , of " pardon", neem me niet kwalijk oid, of noem iemand gewoon bij zijn naam, maar gebruik geen hey...

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:17

Ik gebruik het soms ook, maar niet bij mensen die ik niet goed ken.
maar ik zeg het volgends mij niet vaak.
wel als begroeting.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:10

Ik zeg s,ochtends altijd heeyyy hoiiii alles goed?
Ik zeg niet hey op een manier dat ik wat van iemand moet dan vraag ik het wel gewoon, maar wel hey als wijze van begroeting. Maar doe ik alleen nij vrienden.

Als ik nette brief moet schrijven of ik ken iemand niet is het gewoon hallo,hoi, in een brief geachte o.i.d.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:12

Ik vind hey net zoiets als hallo...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:41

Het ligt er idd aan hoe het gezegd wordt. Maar meestal zie ik het gewoon hetzelfde als 'hoi'. Behalve als het idd de "Hé! Jij daar pjd, doe eens niet" hé is.

Wel goed om te horen dat ze op de politieacademie dus toch wel aandacht besteden aan omgangsvormen. Heel veel agenten hebben daar namelijk geen kaas van gegeten Hamer Lips are sealed Vooral als agent is het erg belangrijk hoe je mensen aanspreekt en hoe je met mensen omgaat. Het kan het verschil maken tussen een enorm conflict en vervelende situatie of gewoon een goede openbare orde.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:35

Ik heb dat probleem ook als een betrokkene op de fiets hard aan komt rijden of dreigt weg te lopen of fietsen roep ik ook hey!
Je doet het automatisch en afleren is moeilijk, ook ben ik door een brigadier op mijn vingers getikt geweest dat ik geen hey moest gaan roepen. Valt niet mee kan ik je zeggen. Wat betreft de omgangsvormen verschilt erg van district, ik heb midden in een vechtpartij gezeten en ik kan je vertellen dan ben je echt niet meer fatsoenlijk, ik pas me aan de situatie aan.
Beleefd zijn is prima, dat ben ik ook maar soms moet je daar ook van afwijken want ze lopen echt over je heen op straat. Knipoog

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:37

ik zie hey ook gewoon als hoi Tong uitsteken

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:57

Lezen is een vak.. Als je minstens de reactie van TS leest, weet je dat ze dus 'Hé' bedoelt en niet 'Hey' als een begroeting, maar deze post word ook niet gelezen, dus eigenlijk heeft het typen hierover geen nut..
Maar over het gebruik van 'hé'
Dat vind ik dus zeer asociaal.
Mijn ouders hebben een horecabedrijf en ik help wel eens mee in de bediening of achter de bar.
Als ik aangesproken word met een asociale 'hé' dan reageer ik daar absoluut niet op, gelukkig hoeft dat ook niet, ik reageer ook niet op het klikken met je vingers.
Ik zoek vaak genoeg oogcontact met de mensen, om te kijken of ze iets willen bestellen o.i.d
Als politieagent zijnde.. Als je jeugd op straat ziet denk ik dat je meer bereikt met een korte 'hé' dan met een 'Zouden jullie daar mee willen stoppen?' dan is het dus een verzoek, en daar is de jeugd van tegenwoordig niet echt gevoelig meer voor.
Van een korte, maar krachtige 'hé' zullen ze schrikken, en sneller stoppen, je geeft aan dat je oplet, ze ziet, en actie zult ondernemen indien nodig.
Natuurlijk maakt het verschil hoor, in wat voor situatie, met wat voor personen e.d.
Het ligt dus aan de intonatie en de situatie van de 'hé' of ik het asociaal vind of niet.

Vreselijk offtopic: TS Gefeliciteerd met je verjaardag