Mijn ex zei ook altijd, maar dan ook echt aaaaaaaaaaltijd "Hey" ok gèk van te worden!!
Mede daardoor kan ik het woord nu niet meer horen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flor schreef:Ik vind 'Hey (naam)', als groet, b.v. bovenaan een mail/brief ofzo, wel normaal. Het is inderdaad net zoiets als 'hoi' of 'hallo'. Hoewel ik er dan wel altijd naar kijk naar wie ik dat berichtje verstuur.. naar een docent ofzo zet ik geen 'hey' neer. Maar dat vind ik verder niet aso.
Wat ik wel onbeleefd vinden is als mensen je aanspreken met 'Hee'. Zo van: "Hee, kom eens!" Dat vind ik wel lomp.
Welshcobfan schreef:Ik heb er alleen bezwaar tegen als mensen het echt denigrerend bedoelen ipv als begroeting. 'hey winkelbediende' vind ik niet netjes(of als mensen 'hey' gebruiken om de aandacht te trekken van een serveerster... klinkt nooit zo vriendelijk
)
Sophie2 schreef:Sily schreef:Dus nu je een politie opleiding doet zijn de hey's opeens asociaal?
Ik zie het hele punt niet en vindt het nogal overdreven, de 1 zegt hoi, de ander zegt hey, en je hoort zelf wel aan de toon hoe het bedoeld is, heb in mijn jaren ook een aantal erg onaardige hoi's gehoord.
Hey is gewoon engels voor hoi, dus pas maar op als je een vakantie gaat boeken
Ik ben het hier helemaal mee eens. Waar je je zoal druk om maakt zeg
wendygirl schreef:Bij bekenden vind ik het niet brutaal, mede doordat ik het zelf gebruik en de meeste personen ook.
Bij onbekenden vind ik het niet netjes en zal het dan ook niet schrijven. Misschien per ongeluk uitspreken door de macht der gewoonte.
Uthrick schreef:Ok e voor de LAATSTE keer, ik bedoel NIET hoi met hey maar de Heeeeeeeeeeeeeeeeeee kom eens of Heeeeeeeeeeeee luister of Heeeeeeeeeee hou op enz enz.