Om moe van te worden, advocaten! Update, Brutus weer thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: Om moe van te worden die advocaten !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:05

runningkawa schreef:
maar ze weet niet waar de pony is...

Goed, laat ik dat stukje ook niet snappen...ik zou mijn paard gewoon nooit laten verplaatsen, maar oke...dat is dus wel gebeurd.

Hoe wil je dat voorkomen als je niet 24u per dag op stal bent om de pony in de gaten te houden? Inladen en wegwezen kan binnen 5 minuten gebeurd zijn..
Als het meisje niet gezegd heeft tegen 1 van de stalgenoten waar ze heen is gegaan kun je verder niks. Net als je fiets die gestolen is, hoe weet je waar die is? Kan wel aan de andere kant van het land zijn..

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 22:16

Er staat ook een tijd op voor wanneer de tegenpartij moet reageren, en ik heb al geprobeerd om aangifte te doen bij de politie. Maar die doen er helaas niks mee..
En een paard op je naam zetten heeft geen nut, dat kan je niet als bewijs aanvoeren in een rechtzaak. Een aankoopsbewijs is daar en tegen we als eigendomsbewijs aan te voeren.
En aangezien ik niet meer in de buurt woon van de tegenpartij, kan ik haar ook niet gaan "stalken" om te kijken waar de pony is.

En op zich snap ik ook dat julliie zeggen van neem een andere advocaat, maar ik wist van te voren dat deze zeer druk is, en ik weet zeker dat hij zijn best doet en niet rekt of wat dan ook. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt met deze advocaat. Hij staat allom goed bekend in verstaat zijn vak.
Kijk maar eens op www.paardenadvocaat.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:18

patsur schreef:
runningkawa schreef:
maar ze weet niet waar de pony is...

Goed, laat ik dat stukje ook niet snappen...ik zou mijn paard gewoon nooit laten verplaatsen, maar oke...dat is dus wel gebeurd.

Hoe wil je dat voorkomen als je niet 24u per dag op stal bent om de pony in de gaten te houden? Inladen en wegwezen kan binnen 5 minuten gebeurd zijn..
Als het meisje niet gezegd heeft tegen 1 van de stalgenoten waar ze heen is gegaan kun je verder niks. Net als je fiets die gestolen is, hoe weet je waar die is? Kan wel aan de andere kant van het land zijn..

Maar hij is niet 1 keer verhuisd, maar meerdere malen
Na 1x was hij echt opgehaald hoor Ja
En het lijkt me stug dat 1 keer niet te achterhalen is....

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 22:23

Het lijkt allemaal zo makkelijk als je aan de andere kant van de computer zit. Ik heb zelfs de staleigenaar gebeld waar ze stond, ze is in 2 maanden wel 4 keer verhuisd, Heb via via veel telefoonnummers gekregen en maar gebeld..
Ook heb ik alle stallen in de omtrek waar zij woont afgebeld en nog niks.
Je moet niet denken dat ik op me luie reet zit te wachten tot mijn advocaat wat doet, want ik ben er wel degelijk mee bezig.. En als zij al vanaf de eerste keer verhuizen mij niks meld, kan ik er ook niet achteraan gaan. Ik wist pas dat ze hem verhuisd was, toen ze al weer naar een andere stal verhuisd was. Tis gewoon heel vervelend allemaal en word er een beetje moedeloos van! Boos!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:25

Bljkbaar is toch bekend waar ze woont anders is het niet mogelijk om haar via de advocaat te bereiken of is ze ten tijde van de procedure hem gesmeerd. Wat dacht je van een privedetective?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 22:36

Nikka schreef:
Bljkbaar is toch bekend waar ze woont anders is het niet mogelijk om haar via de advocaat te bereiken of is ze ten tijde van de procedure hem gesmeerd. Wat dacht je van een privedetective?

Zoveel geld heb ik nou ook weer niet, of zijn die niet zo duur ?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:41

Rij achter dr aan of laat iemand anders dr een tijdje schaduwen. Kost je misschien tijd maar altijd nog minder dan je nu uitgeeft aan advocaat.
En als je weet waar ie staat, mensen meenemen en inladen die pony. Neem je "bewijzen" mee, als ze dan de politie belt kan ze toch niet bewijzen dat ie van haar is.

Misschien geen nette manier, maar het is toch verdorie jouw eigendom!
Ik zou me echt door niks laten tegenhouden als iemand er op zo'n manier met mijn eigendom vandoor ging, kom op zeg!! Boos!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:46

runningkawa schreef:
patsur schreef:

Maar hij is niet 1 keer verhuisd, maar meerdere malen
Na 1x was hij echt opgehaald hoor Ja
En het lijkt me stug dat 1 keer niet te achterhalen is....

Heb je wel gelijk in.. Maar wist de TS dat het dier verhuisd was? Lijkt me namelijk dat dat niet in overleg is gegaan..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:49

mieske schreef:
Nikka schreef:

Zoveel geld heb ik nou ook weer niet, of zijn die niet zo duur ?

http://www.prive-detective.eu/tarieven.html

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 22:50

Nee ik wist niet dat hij ondertussen verhuisd was

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:06

Denk je er aan dat "weer een laatste briefje en een telefoontje" heel veel geld kosten? Die mijnheer verdient zo zijn brood en die lauwe, standaard briefjes kosten goud geld, terwijl hij ze standaard door de secretaresse uit de computer laat printen.

Klant is koning, vergeet dat niet. Wat mij betreft zou 1 briefje aan de "nieuwe" advocaat van vriendin met een duidelijke tijd en datum waarop reactie door jouw advocaat ontvangen moet zijn, genoeg om bij uitblijven meteen door te stappen naar de rechtbank.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 12:10

Firedancer schreef:
Denk je er aan dat "weer een laatste briefje en een telefoontje" heel veel geld kosten? Die mijnheer verdient zo zijn brood en die lauwe, standaard briefjes kosten goud geld, terwijl hij ze standaard door de secretaresse uit de computer laat printen.

Klant is koning, vergeet dat niet. Wat mij betreft zou 1 briefje aan de "nieuwe" advocaat van vriendin met een duidelijke tijd en datum waarop reactie door jouw advocaat ontvangen moet zijn, genoeg om bij uitblijven meteen door te stappen naar de rechtbank.

Dat is nu ook gedaan, word er nu niet gereageerd gaan we gelijk door naar de rechtbank !

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:40

Als je moet wachten op een uitspraak van de rechtbank kan dat nog wel even duren Nagelbijten / Gniffelen
Wij zijn in 2004 begonnen via onze rechtbijstand tegen onze buren. Juli 2006 zijn we voor het eerst bij de rechtbank geweest. Nu zou er in augustus uitspraak komen deze is inmiddels alweer 2 keer uitgesteld, tot ik meende 10 of 12 december. Ik durf te wedden dat de rechtbank het weer 6 weken uitstelt. Zodra er een uitspraak is zal 1 van de partijen in hoger beroep gaan dus kunnen we nog langer wachten. Al met al ben je zo een aantal jaren verder Ach gut

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 12:42

MISTRAL94 schreef:
Als je moet wachten op een uitspraak van de rechtbank kan dat nog wel even duren Nagelbijten / Gniffelen
Wij zijn in 2004 begonnen via onze rechtbijstand tegen onze buren. Juli 2006 zijn we voor het eerst bij de rechtbank geweest. Nu zou er in augustus uitspraak komen deze is inmiddels alweer 2 keer uitgesteld, tot ik meende 10 of 12 december. Ik durf te wedden dat de rechtbank het weer 6 weken uitstelt. Zodra er een uitspraak is zal 1 van de partijen in hoger beroep gaan dus kunnen we nog langer wachten. Al met al ben je zo een aantal jaren verder Ach gut

Ik hoop niet dat het nog zolang gaat duren :/
Maar de zaak is feitelijk erg duidelijk, dus daardoor hoop ik dat de rechter dan ook snel zijn oordeel klaar zal hebben..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:44

Ze stellen het dus uit omdat het zo druk is dat ze gewoon niet eerder toekomen aan een uitspraak.
Dus het lijkt mij dat elke zaak op de grote stapel komt en vanzelf een keer aan de beurt is, dat het ontzettend veel geld kost maakt niet uit Hamer

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:48

Tja... rechters zijn ook maar mensen en beter dat het langer duurt maar ze een goede uitspraak doen dan dat het allemaal snel snel gaat en je straks altijd niet krijgt waar je recht op hebt, of ook niet Knipoog

Vervelende situatie, hopelijk voor je is het gauw opgelost!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 12:53

Hij heet Brutus en is ongeveer 10 jaar. Hij is een oude type haflinger en is ongeveer 150 hoog. Mocht iemand hem zien, please let me know!
Helaas heb ik geen duidelijkere foto..

Afbeelding

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:34

Jee... wat een akelig verhaal! Ik hoop dat je Brutus weer terugkrijgt. Wat zijn er toch veel zieke mensen op de wereld.. Boos!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:50

ik snap dat wij hier allemaal makkelijk pragten hebben,maar je hebt toch weleen stel kerels die wat druk uit kunnen oefenen bij haar aan de deur,er hoeft niet geknokt te worden,maar een beetje dreigen is aak al voldoende.
ik ben nit o voor het "matten" maar hallo,'t is jouw pony,is ze nou helemaal gek!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 18:56

ikkemetwikke schreef:
ik snap dat wij hier allemaal makkelijk pragten hebben,maar je hebt toch weleen stel kerels die wat druk uit kunnen oefenen bij haar aan de deur,er hoeft niet geknokt te worden,maar een beetje dreigen is aak al voldoende.
ik ben nit o voor het "matten" maar hallo,'t is jouw pony,is ze nou helemaal gek!

Werkt niet, been there done that..
En je moet nog opletten wat je doet voordat ze je aanklaagd wegens bedreiging mishandeling or what ever

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:58

dan heb je niet de juiste mannen meegenomen,ik ging niet weg zonder antwoorden,of wat,zonder pony.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 19:00

ikkemetwikke schreef:
dan heb je niet de juiste mannen meegenomen,ik ging niet weg zonder antwoorden,of wat,zonder pony.

Ik word een beetje moe van die reacties. Het werkt gewoon niet zo en verder moet het via de advocaat geregeld worden, wat ook de politie zegt, die kunnen ook niks doen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:07

Ik ben het er idd wel mee eens dat een knokploeg uitnodigen geen nut heeft. Want als zo gaan vragen niet helpt komt het er toch op neer dat een volgende stap een knokploeg is.
Dan wordt je zelf net zo strafbaar als die persoon die je paard jat.

Maar ik geloof toch echt niet dat ik het hierbij zou laten ik geloof dat ik haar ging volgen op een vrije dag oid...alleen maar wachten op advocaten, zie zoals jij het verhaal brengt ontzettend laks zijn. Nope

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:10

Een kat in het nauw maakt rare sprongen en daarom zou ik niet teveel achter zo iemand aan gaan zitten.
Denk dat Mieske de enige juiste aanpak heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:11

Maar als je haar volgt weet je wel waar je paard is...en die ging echt de trailer op als zij het erf had verlaten Ja

Dan ging ze het spelletje met advocaten maar omdraaien, dan moet die persoon maar gaan bewijzen dat het paard niet van TS is...waarschijnlijk is het spelletje dan zo af....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-12-07 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt