Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laura24 schreef:Wil de mensen die commentaar leveren het wel eens beter zien doen

MelanieB schreef:Zachtjes omtrekken werkt vaak niet zo goed.Iid, een doorzetter.
Maar ze trektm gigantisch hard om
Katja schreef:MelanieB schreef:Zachtjes omtrekken werkt vaak niet zo goed.Iid, een doorzetter.
MelanieB schreef:Zachtjes omtrekken werkt vaak niet zo goed.Iid, een doorzetter.
[/quote] Katja schreef:MelanieB schreef:Zachtjes omtrekken werkt vaak niet zo goed.Iid, een doorzetter.
DresslOver schreef:Falling schreef:Nou ik vind dit nu niet echt doorzetten, ze zal het paard vast beter hebben gereden na een hele tijd..maar dat is ook alles. Ruiter trekt het paard enorm in zijn mond door heel de teugel om te trekken omdat ze dreigde te vallen, en dat is naar mijn idee nu niet zo'n goede techniek. Laat je dan vallen, maar zo enorm trekken ja dan snap ik het wel hoor, dat je half van het zadel hangt. Ennem..niemand die de ruiter even helpt, achteraf klappen ze alle drie omdat ze bleef zitten? Ik bedoel, zien ze niet dat ook daardoor het paard weer een paniekerige beweging maakt..achja, zulke heb je er ook bij.
Nee, door het paard zo om te trekken heeft ze waarschijnlijk het paard zijn leven en haar eigen leven gered. Had ze dit niet gedaan, waren ze achterover geklapt, met alle gevolgen vandien. Knap staaltje improvisatie, kalmte en rijkunst.
Lotte1990 schreef:Ik zeg niet dat het omtrekken fout was.. zie daar het nut nog wel van in. Maar dat ze daarna koste wat kost wil blijven hangenbekijk het vanuit t paard: paard komt terug op 4 benen, is dus braaf en krijgt vervolgens 50 kilo aan zn mond.
In het tweede filmpje vraag ik me af waarom ze met sporen rijdt, veel verzetsreacties lijken te komen door het been. En daarbij kan je met onverwachte bewegingen van het paard niet altijd de volledige controle hebben over je benen en dus je spoorgebruik.
Ook de schimmel in het filmpje, die is zeik en zeik nat, totaal overstrest en gespannen. Denken jullie dat zo'n paard nog een positieve ervaring uit dit moment haalt, dat ie er nog iets van leert? Ik denk dat een paard in zo'n situatie vooral een trauma opbouwt voor gelijke situaties. Maargoed, misschien lijkt hij wel gestrester dan hij in werkelijkheid was.

Nathalie schreef:Als ze nou niet zo aan die teugel trok was het waarschijnlijk niet eens gebeurt.Ze trekt m zo om dat ze er zelf bijna afvalt... Niet echt slim.
Daarna als ze er weer probeert op te komen blijft ze ook maar aan die rechter teugel hangen. Beetje jammer.
Rosannee_ schreef:Nathalie schreef:Als ze nou niet zo aan die teugel trok was het waarschijnlijk niet eens gebeurt.Ze trekt m zo om dat ze er zelf bijna afvalt... Niet echt slim.
Daarna als ze er weer probeert op te komen blijft ze ook maar aan die rechter teugel hangen. Beetje jammer.
AMEN
Voorkomen is beter dan genezen niet waar? LinsxDot schreef:Hoevaak moet dat nog gezegt worden Damn
Dit moet net zo vaak gezegd worden als nodig
. En zolang mensen denken een paard vanuit hun ideale beeld weer op vier voeten te krijgen dan denk ik dat het nog vaak gezegd moet worden. Ik denk dat mensen uberhaupt niet realiseren wat er kan gebeuren en welke gevolgend dit kan hebben. Zolang mensen in mijn ogen dat vergeten moet het nog vaak gezegd worden.
hier krijg je snoepje.
maar dan moet je het noooooooooit meer doen.
Waarschijnlijk waren jullie afgestapt en er nooit meer opgeklommen als je dan achterover was geklapt, onder het mom van 'gevaarlijk paard' en dat is PRECIES de reden waarom zij dit paard nu heeft.. en denk dáár maar eens over na.
Dat vind ik níet kunnen. Snap ook echt niet dat mensen haar daarom kunnen bewonderen.

Lotte1990 schreef:Ik ben het wel deels eens met Nessah.
Het omtrekken is het probleem niet, dat is zelfsbescherming en ook de bescherming van het paard zelf. Maar dat ze daarna blijft hangenDat vind ik níet kunnen. Snap ook echt niet dat mensen haar daarom kunnen bewonderen.
En dan die 'grappige' opmerkingen over hoe je een paard zou stimuleren om te steigeren als je jezelf laat vallen in zo'n situatie
Ik denk dat het paard door het omtrekken duidelijk doorheeft dat op 2 benen staan niet lief is. Vervolgens staat hij weer op 4 benen, wat dus eigenlijk braaf is en dan hangt ze zichzelf aan zn mond en rug
Nee, dit had ik toch heel anders opgelost.
? Nathalie schreef:Als ze nou niet zo aan die teugel trok was het waarschijnlijk niet eens gebeurt.Ze trekt m zo om dat ze er zelf bijna afvalt... Niet echt slim.