Het hoge aantrekkelijkheidsgehalte van óúde mannen - Aaargh!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: Het hoge aantrekkelijkheidsgehalte van óúde mannen - Aaargh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:29

even om het duidelijker te maken. er was gelijk al een klik tussen ons toen we elkaar leerden kennen. ik was 15, bijna 16 en hij was ouder en had een vriendin. hij probeerde ook niks voor me te voelen maar dat hou je gewoon niet tegen. hij is gestopt met die relatie met die vriendin maar een halve reden, het ging gewoon niet meer tussen hun en ook vanwege mij. hij heeft nooit laten weten dat hij me leuk vind en zag hem echt als een goeie ware vriend. we keken samen film, we gingen samen naar de paarden echt super gezellig allemaal. hij kon het natuurlijk niet voor altijd verbergen, maar het is echt gegroeid tussen ons. het is goed geweest dat hij het niet gelijk heeft aangegeven want dan was ik veels te overdonderd geweest. toen mijn ouders er achter kwamen waren ze boos en zijn naar hem toegegaan dat hij mij niet meer mocht zien. een dag later hadden ze met elkaar gepraat en hadden ze toch geconcludeerd dat ze dat niet konden doen, vanwege het ons leven is en wij kiezen er zelf voor, dus zijn ze er weer heen gegaan om te zeggen dat we bij elkaar mogen blijven. er is ook nooit meer moeilijk over gedaan.

ik ben super blij met hem en wat iedereen er ook van vind, kan me niks schelen. ik heb trouwens altijd een vader gehad en ze zijn nooit gescheiden dus heb nog steeds een lieve vader Haha!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:34

Ik heb nooit jongens leuk gevonden die even oud zijn als ik, 17 dus. Komt misschien ook wel een beetje omdat ik mijn broer en zijn vrienden gewend ben, die zijn dan drie jaar ouder, maar meestal val ik op ook wel op mannen van midden twintig.
Nu zie ik een leuke jongen van 17, bijna 18. En ik heb er toch wel veel moeite mee, hij is zo....jong.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 13:34

Ik heb dus net even aan een vriendin verteld over de man waar ik echt érg (te erg Knipoog ) verliefd op ben, nouuuu dat was dus geen strak plan. Ik dacht: als er op bokt mensen zijn die hetzelfde hebben, moet zij het ook kunnen begrijpen. Eeh, fout dus. “Zet hem uit je hoofd, hij is te oud, hij had al kinderen kunnen hebben. Weet je wel zeker dat hij geen kinderen hééft? Dan ben je straks pleegmoeder! Kom op Joyce, hij is echt te oud voor je, dat gaat nooit werken. Dat kan helemaal niks worden, ga toch op zoek naar iemand van je eigen leeftijd.”

Dus ik hou het maar bij mijn liefde voor mezelf houden, en hier op bokt jullie verhalen lezen, haha Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:35

je hebt wel hele relaxte ouders dan leandrotje!!
ik leerde mn ex kennen toen ik 17 was en hij 33, no way dat mn ouders dat goed hadden gevonden
hij was barman en leek veeeel jonger, dacht dat ie hooguit 28 was ofzo. wat mee gerommelt en toen ik 18 was is t serieus geworden, mn ouders waren hiet heel blij 18&34...maarja ik was meerderjarig dus hebben ze niet moeilijk gedaan en vonden hem wel oké
maar als ik onder de 18 was geweest waren ze nie zo soepel geweest denk ik!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:35

Ik had ook een vriend van 12 jaar ouder. Toen we het kregen was ik 15 en hij 27. Ja beetje weird! Maargoed, liefde hé.. Heeft nog ruim een jaar geduurd, is nu 2 maandjes uit. Ik vond het leeftijd verschil niet belangrijk, maar mensen om mij heen wel. Vooral op school. Vreselijk. Krijg nu ook steeds te horen dat ik een vadern*uker ben :| Grow up. Daarom zou ik nooit een relatie met iemand van mijn leeftijd kunnen krijgen.
Ik heb een leeraar op school.. 29.. Nou, geweldig is 'ie Haha! En nog een oudere man.. Maar getrouwd en kinderen, en bovendien wil ik geen oude man. Dan overlijd hij, ben jij nog over in je uppie. Ik zoek het nu rond de 20 jaar Lachen

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:49

Rienn schreef:
Musetta schreef:
Mijn therapeut beweert trouwens hetzelfde.

Het "papa-syndroom"

En mama syndroom ook. Rolleyes Maar goed... het missen van vader en moedergevoel kan wel een effect hebben op verlangens naar een veel oudere partner. Ik sluit het niet uit dat het er bij mij niks mee te maken heeft, maar volgens mij komt het vooral door mijn serieuze aard... Mijn vriendinnen zijn ook soms 30 jaar ouder, gewoon omdat ik veel meer plezier heb aan gesprekken met volwassenere mensen.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:52

@Myukii - Tja niet iedereen is even begripvol. Maar wat vind jij dan een 'achterlijke leeftijd'? Hoe oud is de man waar je nu op valt?

Over dat papasyndroom.. tja ik zie er wel wat in. Mijn vader neemt een hele grote plek in in mijn leven.. dus een evt. vriend moet mij heel wat te bieden hebben wil hij een beetje voor me kunnen zorgen en wil ik het nog inspirerend en leuk vinden. Nouja en dat kunnen jongens van een jaar of 20 gewoon nog niet (tenminste, de meesten).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:53

Musetta schreef:
Rienn schreef:

Het "papa-syndroom"

En mama syndroom ook. Rolleyes

ordt zoiets ook niet het oedipus syndroom ofzo genoemd?

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:57

lor1_1984 schreef:
Het "papa-syndroom"

En mama syndroom ook. Rolleyes [/quote]
ordt zoiets ook niet het oedipus syndroom ofzo genoemd?[/quote]

Volgens mij zijn het dan gevoelens die voor de moeder worden gekoesterd.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:03

Oedipus was toch verliefd op zijn moeder en vermoordde daarom zijn vader? Een Oedipuscomplex is dus als de zoon verliefd is op de moeder en zijn vader als concurrent ziet. Ieder kind heeft die fase, maar als het goed is gaat die ook weer voorbij.. maar niet bij iedereen dus Haha!.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 14:45

Flor schreef:
@Myukii - Tja niet iedereen is even begripvol. Maar wat vind jij dan een 'achterlijke leeftijd'? Hoe oud is de man waar je nu op valt?

Over dat papasyndroom.. tja ik zie er wel wat in. Mijn vader neemt een hele grote plek in in mijn leven.. dus een evt. vriend moet mij heel wat te bieden hebben wil hij een beetje voor me kunnen zorgen en wil ik het nog inspirerend en leuk vinden. Nouja en dat kunnen jongens van een jaar of 20 gewoon nog niet (tenminste, de meesten).

34 Nagelbijten / Gniffelen En dat is dus 18 jaar ouder. Komt dichter in de buurt, qua leeftijd bij m'n moeder dan bij mij, helaas, maar hij is gewoon echt zo leuk! En niet alleen maar leuk idz van een leuk bekkie, haha, maar z'n hele karakter, doen en laten. Ben gewoon niemand van mijn leeftijd (of iig in de buurt van mijn leeftijd) gezien die zó is.
Een 18-jarig 'ventje' hoef ik dus gewoon echt niets mee, natuurlijk zitten daar ook best wel leuke jongens tussen hoor, maar gewoon om naar te kijken, voor de leuk. Een echte volwassen man heeft zoveel.. meer. Tong uitsteken
Ja, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar het komt er dus op neer dat ik er (voorlopig) niet aan zou moeten denken om iets te beginnen van mijn eigen leeftijd..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:50

Myukii schreef:
Ik heb dus net even aan een vriendin verteld over de man waar ik echt érg (te erg Knipoog ) verliefd op ben, nouuuu dat was dus geen strak plan. Ik dacht: als er op bokt mensen zijn die hetzelfde hebben, moet zij het ook kunnen begrijpen. Eeh, fout dus. “Zet hem uit je hoofd, hij is te oud, hij had al kinderen kunnen hebben. Weet je wel zeker dat hij geen kinderen hééft? Dan ben je straks pleegmoeder! Kom op Joyce, hij is echt te oud voor je, dat gaat nooit werken. Dat kan helemaal niks worden, ga toch op zoek naar iemand van je eigen leeftijd.”

Dus ik hou het maar bij mijn liefde voor mezelf houden, en hier op bokt jullie verhalen lezen, haha Haha!

Zo reageerden vriendinnen van mij ook in het begin, ach, ze moeten er maar aan wennen Knipoog . Er zijn ook heel veel mensen die het onderhand eerder zagen dan wij, die vonden ons al jaaaaren leuk bij elkaar passen Tong uitsteken .

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:55

Ik heb het ook hoor, ik ben 19 en val op mannen tussen de 23 en de 30 Bloos! Hoe meer naar de 30 ze zijn hoe aantrekkelijker ik ze vind Bloos Maar het werkt niet...... ik ben zelf nogal jong van geest, heb wel op mn 18e een relatie met iemand van bijna 27 gehad, 3 maanden en toen was et over. Omdat hij toch al een stuk verder in zijn leven was...... Word er best gek van want als iemand van 27 hoort dat ik 19 ben beginnen ze er vaak al niet eens aan Haha!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 15:02

Rinske schreef:
Myukii schreef:

Zo reageerden vriendinnen van mij ook in het begin, ach, ze moeten er maar aan wennen Knipoog . Er zijn ook heel veel mensen die het onderhand eerder zagen dan wij, die vonden ons al jaaaaren leuk bij elkaar passen Tong uitsteken .

Haha, er is nog hoop dus? Haha!
Ik begrijp echt niet waarom er zo'n probleem van gemaakt wordt, als ik nou graag iemand heb die iets volwassener is dan de gemiddelde 16-20jarige, moet ik dat toch hélemaal zelf weten? Zolang ik er andere mensen niet mee lastig val (lijkt me lastig om dáár iemand lastig mee te vallen ook Tong uitsteken ) is het toch alleen maar geweldig zo?

Maargoed, ze wennen er maar aan inderdaad. Ik kreeg onlangs de vraag of ik soms op vrouwen viel, omdat ze me nooit gehoord hadden over een jongen waar ik verliefd op was, en ook hun crushes niet 'je van het' vond. Clown

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:09

Alan Rickman. Kwijl

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:13

Nou als je het mij vraagt die mij dan maar Jon Bon Jovi Kwijl .
Overigens is er nog wel hoop hoor Myukii, maar zolang vrienden van mij geen erwten lusten omdat daar zand in zou zitten, en ze wel wortels lusten, trek ik me er niks van aan Clown .

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:13

Flor schreef:
Oedipus was toch verliefd op zijn moeder en vermoordde daarom zijn vader? Een Oedipuscomplex is dus als de zoon verliefd is op de moeder en zijn vader als concurrent ziet. Ieder kind heeft die fase, maar als het goed is gaat die ook weer voorbij.. maar niet bij iedereen dus Haha!.

Ik heb begrepen dat deze term ook wordt gebruikt bij jonge mannen die een relatie hebben met een (veel!) oudere vrouw. Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:17

toptoys schreef:
Wij schelen ook 15 jaar.....voel je niks van hoor Haha!

Ik scheel ook 18 jaar met mijn vriend. Hij is 42 en ik 24 (al lijkt het soms andersom Tong uitsteken) en we kennen elkaar bijna 10 jaar.

Ik maak me er niet druk over hoor Vork Krijg ook maar weinig negatieve reacties, of ik pak ze niet op als negatief zijnde... Kan ook nog Haha!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:31

Myukii schreef:

En een leuke man van jouw leeftijd kan volgend jaar wel voor een auto lopen... Pfoeh hey, wat een teleurstellende reactie van jouw vriendin, maar er zijn vast wel vriendinnen die positiever reageren hoor. Gewoon je hart volgens in ieder geval.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:23

Rinske schreef:
Myukii schreef:

Sommige van mijn vriedinnen verklaarde me ook helemaal voor gek en het was ranzig en hij had al kinderen etc. etc. maar mijn 2 beste vriendinnen zeiden wel van nou is toch jou keus, jou leven als jullie blij met elkaar zijn wie zijn wij dan om daar over te zeuren, maar me andere vriendinnen zijn nu wel gewend eraan.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:00

Mijn vriend is 14 jaar ouder, ik ben ( over een weekje dan) 20.
Mijn vriend word in februari 34.
Ik heb wel hetzelfde als jou, ik had hiervoor mijn eerste serieuze relatetie met een jongen van 18 ( ik was toen ook nog 18). Het is niks geworden. Ik werd ook eigenlijk altijd op wat oudere mannen verliefd, ik zocht het echt niet op maar het overkwam me steeds.
Zo ook deze keer. Het geluk was dat mijn ouders hem al kenden en het superleuke knul vonden. Een week voor ik 19 werd kregen we officieel verkering.
Mijn vader vond het in het begin wel even slikken ja. Maar omdat ze hem kenden en wisten wie hij was en hoe hij was, was het voor hen wel iets makkelijker.
Inmiddels hebben we bijna een jaar, en is hij volledig geaccepteerd. Ik trouwens ook bij zijn ouders hoor, die moesten ook wel even slikken toen ze het hoorden maar nadat ze mij ontmoet hadden was dat helemaal goed.
Onze ouders staan achter onze keuze, ze zien hoe gelukkig we zijn, hoe goed we bij elkaar passen. Hij doet wat jonger dan hij is, ik wat ouder. Als we samen lopen zie je gewoon een stel van midden 20 lopen. Niemand die het opvalt.
Toen ik vertelde hoe oud hij was aan verschillende mensen, schrokken ze, zo oud??? Hij lijkt veeeel jonger.

En nee helaas, heb geen goeie foto Tong uitsteken ( Dat haat ie Huilen )

En dat wat jij zei over dat dat vaderfiguur zoeken. Ik heb dat ook wel gehoord ja, maar bij mij gaat dat niet op vind ik. Ik heb altijd een vader gehad, een goede vader ook.

Ik heb dat helemaal niet gemist of zo, ik vind die jongens van mijn leeftijd gewoon te kinderachtig nog Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:14

Guinevere schreef:
Ik meld me ook maar even. Bloos Ik val altijd op oudere vrouwen (jaar of 20 verschil). Geen idee waarom, maar vrouwen van mijn eigen leeftijd trekken me gewoon niet aan.

Hetzelfde hier. Ik val meestal op vrouwen die zeker 10 jaar ouder zijn. Ik weet niet precies waarom, misschien omdat die minder onzeker zijn dan vrouwen van mijn eigen leeftijd... ik val namelijk echt op vrouwen met zelfvertrouwen en innerlijke rust.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:22

Heel herkenbaar. Ik val ook altijd op oudere mannen, al vanaf mijn 16e. Meestal zijn ze minimaal 19 jaar ouder dan ik.
Op 1 of andere manier hebben oudere mannen net dat beetje extra. Ik vind ze gewoon veel interessanter:p

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:32

Ik heb nu een relatie met een jongen die jogner is dan ik zelf ben, heb ik overigens geen last van hoor.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:39

Ook ik val op oudere mannen, ben wel blij dat ik dit tegen gekomen ben, weet ik dat ik niet de enige ben.

Ik heb een dikke 4 jaar een relatie gehad met iemand die 29 jaar ouder is als mij (heb nou nog steeds goed contact met hem).
Maar hierin konden we beide wel merken dat het leeftijdsverschil te groot was, en dan niet omdat het niet klikte, maar meer omdat ik andere toekomst plannen heb dan hem.

Ik ben nu net iets begonnen met iemand die 10 jaar ouder is als mij, en dat klikt gewoon goed.
Die broekjes dat wil gewoon niet Bloos

Ik ben trouwens 23.
Maar ik heb absoluut geen "papa syndroom" ik heb een hele lieve vader die er altijd voor mij is.

Maar ik ben ook heel erg veroordeelt in het verleden, en ben er ook veel vrienden door kwijt geraakt, maar ja zo leer je wel je echte vrienden kennen hoe moeilijk het ook is.