Pas op voor kruik-gebruik!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky__

Re: Pas op voor kruik-gebruik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:02

wat vervelend! wij hebben een kruik met Gel erin die je in de magno moet doen, werk wel goed opzich Clown

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:06

ik weet hoe ongeveer je wonden eruit zien..
een vriendin van mij heeft dat ook gehad!
en ik zat er naast, het is volgens mij echt geen prettig gevoel!
ik voel altijd iets later, vriendin van mij voelde het ook pas wat later, terwijl die alleen tv zat te kijken!
succes ermee!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:08

Gatsie..

Ik zal er vanavond ff op letten. Dit wil ik niet mee maken.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:09

hmm, laat het nou zo zijn dat ik iedere avond na bed ga en daar in kruik in ligt.
me vader kookt altijd water en doet deze in de kruik legt ze in bed en paar uur later heerlijk warm. vervolgens lekker slapen met kruik tegen mijn voetjes..

bedankt voor de waarschuwing, en jij heel veel sterkt met je brandwonden kan erg pijn doen idd

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:15

Dat is heel vervelend! Hoop dat het snel weer geneest en dat je je bestanden terug krijgt.

Misschien een tipje.. ik heb ook ooit een hele grote wond op mijn bovenbeen gehad. Als ik er verband op deed dan trok ik het steeds weer open. Dat deed heel veel pijn! Tot mijn moeder op het idee kwam om er zilverfolie over te doen. Dit plakt niet aan de wond vast en je kunt dan tenminste kleren erover aan hebben, zonder dat het steeds vast gaat zitten.
Beterschap en sterkte ermee!

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:16

annepaardoes schreef:
Jeetje wat een pech zeg!
misschien een idee voor je brandwond.. Toen ik geopereerd was aan mijn teen en dus een open wond had, had ik pleciale gaasjes die niet aan de wond kleefden. Daarover en speciaal extra absorberend gaasje erover. Werkte bij mij heel goed. Het vocht werd goed opgenomen en zo werd de wond ook niet week. Misschien een idee?
De niet klevende gaasjes zijn siliconen gaasjes van mepitel (met safetec technology)
Als je ze gaat gebruiken zal ik ze wel via de dokter vragen als ik jou was, want ze zijn best duur. Dan worden ze teminste vergoed. Lachen

vette gazen denk ik, zitten allemaal kleine gaatjes in t verband of neit.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:17

Vreselijk dat je al je spullen kwijt ben. Ik ben vanmiddag nog een kruik gekocht (van de Xenos, met van dat fleece Clown ) maar daar staat uit de gebruiksaanwijzing duidelijk dat het water niet warmer dan 40 graden mag zijn. En nu snap ik waarom...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:39

Ja, volg die aanwijzing maar op hoor! Stond het maar op die van mij...

Laptop kan ik tertugbrengen, wéér helemaal naar Delft, gelukkig rijdt mijn auto op water... NOT!
Meneer van de helpdesk was heel aardig, er ligt een nieuwe voor me klaar. Toch baal ik, dit overkwam me met mijn vorige laptop dus ook!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:49

Bij gebrek aan kruiken, gebruiken wij thuis meestal stevige plastic flessen die we vullen me warm water uit de kraan.
Die flessen vervormen een beetje maar door dat plastic ook niet echt dik is heb je ook niet heel heet water nodig.
Maar ik heb eigenlijk toch liever een kruik...

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:43

RoseK schreef:
Bij gebrek aan kruiken, gebruiken wij thuis meestal stevige plastic flessen die we vullen me warm water uit de kraan.
Die flessen vervormen een beetje maar door dat plastic ook niet echt dik is heb je ook niet heel heet water nodig.
Maar ik heb eigenlijk toch liever een kruik...

Bij de Xenos met fleecehoes voor 2 euro 50 Vork

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:49

Die van de Xenos heb ik ook voor mijn moeder gekocht voor Kerst, dit alles is natuurlijk wel een soort van "leuk" om te gebruiken in gedichtjes.
Nou, ik ga maar naar Delft, laptop omruilen...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:50

Ik had ook altijd zo'n roze, deed er altijd gekookt water in Bloos!
Blijkbaar (wat ik ook niet wist, moeder wel) mag dat ook niet, de hele dop + schroefconstructie is weggesmolten. Scheve mond

Maar jeetje meid, dat is zeker balen zeg.

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:57

Wel vrevelend van je oude spulletjes! Ach gut
De vrouw van een meester op de basisschool (toen ik daar nog zat), had een kruik op haar voeten gelegd en er ook te warm water erin gedaan.
Zelf gebruik ik eigenlijk nooit een kruik.

Wel fijn dat je een nieuwe laptop krijgt! Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:00

Jeetje wat rot zeg! Scheve mond

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:08

Oei.. wat zul jij geschrokken zijn.. Ik schrok alleen al toen ik dit las.. Ik wist niet eens dat er rubberen kruiken waren eerlijk gezegd! Ik heb al zolang als ik leef zo'n aluminium rolkruik idd, en die laat ik nog altijd door mijn moeder vullen en dichtdraaien etc. Clown (ben inmiddels al 20 Nagelbijten / Gniffelen)

Er is nog nooit iets meegebeurt, en het ligt echt heerlijk! Misschien ook een idee voor jou.. heel erg goed vastdraaien, kruikenzak er om heen, die goed vastdoen.. dan kan er in principe niks gebeuren en kun je zo wellicht over je kruikenfobie heenkomen Knipoog

Ik heb op mijn (studenten)kamer zo'n kersenpitding aangeschaft. Die moet je van tevoren erg goed nat maken en dan in de magnetron. Ik vind het echt een onding. Ik ben bang dat die in de fik vliegt ofzo, dus ik maak hem altijd vrij nat.... als die vervolgens uit de magnetron komt, word ik meer nat dan dat ik warm wordt. Ook is na een kwartiertje de warmte er wel weer af. (misschien dat ik het fout doe hoor)

Een aluminium kruik blijft hele nacht lekker warm, en werkt ook perfect tegen buikpijn!
Ik vind het iig een aanrader.

Beterschap met je brandwonden, en heel erg lief van je mama dat ze je een nieuwe laptop financieert Lachen Hopelijk kun je je oude bestanden nog terugkrijgen, moet er niet aandenken om dat allemaal kwijt te raken... echt vervelend!

Liefs

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:09

Woow heftig!
Omdat heet water uit de kraan niet echt super warm is, koken wij vaak eerst water, en gieten dat er dus in Nagelbijten / Gniffelen
Na dit verhaal durf ik dat dus echt niet meer Huilen van het lachen
Sterkte met je brandwond, en zonde van je spullen zeg Nagelbijten / Gniffelen

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:12

Oei, wat een verhaal! En wat rot dat je laptop nu kapot is... Echt heel erg zonde! Ik hoop dat het snel beter gaat met je brandwond, en ik ga deze avond dus echt niet weer met eeen kruik slapen! Bloos! (wat ik gister wel deed) Nagelbijten / Gniffelen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:18

Daarom gebruik ik meestal een kersenpitten kussen (wat ook langer warm blijft) en doe alleenwarm water rechtstreeks uit de kraan in een kruik (dat is bij ons niet warmer dan 60 graden)

Heel veel sterkte in ieder geval! Ach gut

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:52

ik slaap ook weleens met een kruik aan m'n voeten, met koude voeten kom ik niet in slaap. Ik doe er eigenlijk altijd gekookt water in :S
Moet wel zeggen dat het er een van een merk was, vrij dure, en heb hem al een paar jaar...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 22:57

Nogmaals bedankt voor de lieve reacties Lachen
Ik ben net even gaan douchen, laatste loshangende vellen er af gehaald (niet aan zitten plukken, deze vellen hingen echt los). Morgen zal wel flink doorbijten worden, maar met de gaasjes en de flamizine moet ik me wel redden!

Vanmiddag dus een nieuwe laptop gekocht, welke niet goed bleek te zijn. Ik hhad het met mijn vorige laptop ook, met deze ook; fabricagefout!
Ik bellen, bellen, bellen en kon hem gelukkig omwisselen, alleen was hij in Rotterdam uitverkocht en moest ik hem in Delft gaan halen. Ondanks alle moeite staat hij er nu wel, te installeren Lachen Duurt nog wel even, maar alleen er naar kijken is al leuk.
Ik hoop dat deze het straks wel doet, kan ik eindelijk kijken of mijn bestandjes te redden zijn!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:59

Fijn om te lezen dat je een nieuwe laptop heb. Wel balen dat de eerste niet goed was! Zul je altijd zien he...

Hopelijk genezen de wonden snel

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:51

Dat is schrikken zeg! en ook niet echt iets wat je zou verwachten. Wel lief van je mams dat ze in ieder geval je nieuwe laptop financieert Knipoog .

Ik moet bekennen dat ik gewoon water kook en meteen in de kruik giet. Vervolgens duw ik de kruik iets omlaag tot er water uit het vulgat komt (en dus geen lucht mee in de kruik zit) en dan draai ik hem dicht. maar in het vervolg vul ik hem gewoon met water uit de kraan.

cintjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:32

De gaasjes die voor brandwonden bestemd zijn is biogäze, dit zijn groene gaasjes met een soort vette mintzalf erop. Deze werken erg goed en verzachten de pijn. Je kunt ze halen bij de huisarts of apotheek (zijn wel vrij prijzig)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 16:17

Ik heb nu zachte gaasjes met flamizine zalf, werkt ook wel heel goed Lachen
Blijft soms nog wel wat vastplakken, maar is makkelijk te verwijderen gelukkig. Ik verschoon het een paar keer per dag, 'savonds en 'snachts laat ik het open zodat het kan drogen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:26

Balen zeg!

Lang leve de ouderwetse stalenkruik! Die hebben wij altijd, stuk veiliger! 1 kruik is al 30 jaar oud en nog steeds goed! Dikke sok erom en heeeerlijk! Haha!