Boete wegens stakingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yentl_

Re: Boete wegens stakingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:53

maudy_89 schreef:
ja hoezo 1 kam, dat staken gaat tog nergens meer over, dus iedereen die vandaag nog gestaakt (beter gerelt) hebben zijn gewoon fout bezig !!!

Nou, ik betaal mijn boetes altijd zelf hoor! Mijn ouders doen dat echt niet. En waarom ben je dan fout bezig? Hoe moet je de regering dan an het verstand brengen dat het gewoon fout is wat ze doen?
Tuurlijk, ik ben het ook niet eens met het vernielen van dingen bij zo'n staking. MAAR een staking kan ook anders verlopen!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:54

spuit12 schreef:
maar ja hoeveel bedrijven gaan staken. en dan zeg je toch ook niet ga je naar een ander bedrijf . je mag best voor je mening uit komen.

Vergelijking slaat nergens op. Knipoog Dit is gewoon ordinair rellen. Er is vrijdag een georganiseerde demonstratie, dit soort achterlijke acties slaan nergens op. Enne, je mag ook best voor je mening uitkomen in je vrije tijd. Op zaterdag ofzo. Maar dat wil dan weer niemand Haha!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:54

fout is wat ze doen? OMG jullie zijn echt zo zielig !!!!

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:55

Weet je wat ik zielig vind? De reactie van jouw Knipoog
Ik zou jouw eerder als een puberaal iemand verdenken. Volgens mij is discussie voeren niet jouw sterkste punt Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:56

maudy_89 schreef:
fout is wat ze doen? OMG jullie zijn echt zo zielig !!!!

Huilen van het lachen ROFL ROFL
Kijk eens naar de feiten. Hoe was het gesteld met de lesuren, hoe is het nu, is er echt zoveel veranderd, ga je veel verandering merken als er iets terug gedraaid wordt met uren, en dan de belangrijkste vraag: heb je het echt zo slecht?

Het onderwerp staat al lang en breed op de agenda van de Tweede Kamer, komende woensdag wordt er over vergaderd. Dus wat er nu gebeurt slaat nergens op. En dan ook nog vernielingen aanrichten, die kinderen zouden zich dood moeten schamen. En mensen die dit normaal of cool vinden ook.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:59

_sharona_ schreef:
maar leerplicht en achterlijk lang op school zitten is wel een groot verschil , bij ons zou een 9de uur op school komen dat zou betekenen tot 5 uur op school met in totaal 3 kwartier pauze, nou dat is toch niet normaal Clown

Ook ik heb 2 dagen in de week een 9e uur (zoals veel mensen op 5vwo) Dat is tot kwart voor 5. Een van die dagen moet ik half 9 beginnen en die andere het 1e uur vrij, maar wel tot 5 uur.

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:59

Ik hoop dat de leerplichtambtenaren er straks op alle stakingen bij zullen zijn en fikse bekeuringen uit gaat delen aan de stakende jeugd!

( Doet ondertussen een telefoontje om deze tip te geven )

Wat zal de staatskas weer lekker gespekt worden!

En anders inderdaad een afwezigheidslijst opvragen. Kunnen alle stakers een bekeuring tegemoet zien! Dit gaat gewoon te ver!

winstonboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:03

hoezo gaat dit te ver? nooit gehoord van vrije menigsuiting? we hebben toch recht om te staken en het is geen staking als we netjes in de les gaan zitten en ons werk doen Vork

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:04

ik doe een mbo opleiding eerste jaar, we hebben nu maandag en vrijdag vrij, en die uuren hebben we nu op de andere dagen. dus van kwart over 8 tot kwart over 5.

had liever het oude rooster gehad, maarja nu werk ik op maandag van 9 tot 6 en op vrijdag van 1 tot 9.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:04

Snelleedje schreef:
Ik hoop dat de leerplichtambtenaren er straks op alle stakingen bij zullen zijn en fikse bekeuringen uit gaat delen aan de stakende jeugd!

En anders inderdaad een afwezigheidslijst opvragen. Kunnen alle stakers een bekeuring tegemoet zien! Dit gaat gewoon te ver!

Hoe moet je de regering dan duidelijk maken dat het niet goed is wat ze doen?
Een nette brief opstellen? Daar worden ze echt niet warm of koud van hoor Nee, ik vind dat stakingen mogen, als er maar niet s word vernield en ze een goed standpunt hebben!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:05

winstonboy schreef:
hoezo gaat dit te ver? nooit gehoord van vrije menigsuiting? we hebben toch recht om te staken en het is geen staking als we netjes in de les gaan zitten en ons werk doen Vork

OMG. Rolleyes Hoeveel mensen zijn er in Nederland die niet weten wat de volgende zaken betekenen:
vrijheid van meningsuiting, stakingsrecht en leerplicht?

Snelleedje

winstonboy schreef:

Er wordt maar om raak vernield en rotzooi getrapt! Dit is geen staken meer! Vrijheid van meningsuiting?? Ooit gehoord van de leerplicht?

Staken okay, maar niet op deze manier! Dit is puur relletjes trappen en dingen vernielen!
Laatst bijgewerkt door Snelleedje op 26-11-07 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Snelleedje schreef:

En hoe laat ben je dan de rest van de dagen uit?
Want vroegah had ik ook 2 dagen met het 9e uur en ook gewoon het 1e beginnen
Dan was je om 10 over half 5 uit.
Maar er zat dus ook een dag bij van ongeveer 1 uur uit Lachen

lesilla

Volgens mij hebben sommige vrijheids van mening in de mond gekregen, en nu bij elk mogelijk antwoord er bij zetten. Staking werd verboden, dus dat maakt onwettig afwezig Lachen

yent dat doen ze wel met het debat dit voegt niets toe

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:06

_sharona_ schreef:
maar leerplicht en achterlijk lang op school zitten is wel een groot verschil , bij ons zou een 9de uur op school komen dat zou betekenen tot 5 uur op school met in totaal 3 kwartier pauze, nou dat is toch niet normaal Clown

welkom to the real world!
mijn nichtje mopperde ook al,ver een 40 urige week,let wel:40 LESuren
1 lesuur is 45 minuten!

PBA_

winstonboy schreef:

Een staking dien je aan te vragen en als je werkt dien je alsnog toestemming te vragen. Op school hebben ze dit niet gedaan dus krijgen ze een boete. Simpel toch?

Charaz

winstonboy schreef:

Nooit gehoord van leerplicht? Je hebt helemaal geen recht om te staken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:08

ikkemetwikke schreef:
_sharona_ schreef:

welkom to the real world!
mijn nichtje mopperde ook al,ver een 40 urige week,let wel:40 LESuren
1 lesuur is 45 minuten!

En wat dacht je als je fulltime werkt? Is ook 40 uur en die uren bestaan wel uit 60 minuten Tong uitsteken

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:08

Uhmm....mag ik misschien toestemming om te staken?
Neee!!
Ow okey, sorry Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:09

runningkawa schreef:
En hoe laat ben je dan de rest van de dagen uit?
Want vroegah had ik ook 2 dagen met het 9e uur en ook gewoon het 1e beginnen
Dan was je om 10 over half 5 uit.
Maar er zat dus ook een dag bij van ongeveer 1 uur uit Lachen

Idem hier. Ik mijn laatste jaar zat op maandag van 8-16.30, ofwel 9 lesuren, maar van die 9 lesuren was ik er die dag 4 vrij Clown De lange dagen en veel tussenuren zijn echt niet iets wat nu ineens opgedoken is. Ik praat nu over, even rekenen, 6 jaren terug. Vrijdag's was iedereen bij ons wel om 13.30 vrij Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:09

_sharona_ schreef:
verootjoo schreef:
Alleen in NL hoeven de kids maar zo weinig naar school, in elk willekeurig EU-land maken ze deze uren elke dag Knipoog Zelf heb ik mn halve basisschool periode van half 9 tot 4 uur op school gezeten Ja Met een half uurtje pauze..

ja maar ik zit nu ook zo goed als elke dag van half 9 tot tien voor 4 op school! maar bij mij word het nu dus nog langer!
maaar zou staken als je op tv ziet hebben ze hier niet gedaan! & ik heb ook niet meegedaan vond het wel best haah t was druk zat

En toen was ik blij dat ik weer met mijn ouders mee naar NL mocht, het schoolsysteem is hier echt een verademing; woensdagmiddag vrij had ik nog nooit meegemaakt. Woonde ik nog in het buitenland had ik op middelbaar lekker elke dag van half 9 tot 5 op school gezeten, en had ik tijdens mijn studie niet eens een paard kunnen houden omdat iedereen intern op de campus woont Ja

Daarbij krijgen jullie denk ik behoorlijk wat te verduren op t vervolgonderwijs. Ik heb op t hbo geregeld dagen van 900u tot 1930u Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:11

verootjoo schreef:
En toen was ik blij dat ik weer met mijn ouders mee naar NL mocht, het schoolsysteem is hier echt een verademing; woensdagmiddag vrij had ik nog nooit meegemaakt. Woonde ik nog in het buitenland had ik op middelbaar lekker elke dag van half 9 tot 5 op school gezeten, en had ik tijdens mijn studie niet eens een paard kunnen houden omdat iedereen intern op de campus woont Ja

Daarbij krijgen jullie denk ik behoorlijk wat te verduren op t vervolgonderwijs. Ik heb op t hbo geregeld dagen van 900u tot 1930u Knipoog

En nee, daar zijn niet alle leerlingen overspannen Haha! Dus echt, je gaat niet dood aan een schooldag Haha!

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:12

EU creëert vier miljoen nieuwe banen
Uitgegeven: 26 november 2007 16:23

BRUSSEL - In de Europese Unie zijn in 2006 ongeveer vier miljoen extra banen gecreëerd. Ruim 100.000 daarvan komen uit Nederland. Dat blijkt maandag uit het werkgelegenheidsverslag van de Europese Commissie.

Jonge mensen profiteren echter nauwelijks van de toegenomen werkgelegenheid. Het gemiddelde percentage jonge werkelozen in de gehele EU blijft volgens de Commissie "zeer hoog", zowel in absolute termen als in vergelijking met het percentage werklozen tussen 25 en 54 jaar.

Eurocommissaris Vladimir Spidla, verantwoordelijk voor werkgelegenheid, zei maandag dat het nieuwe beleid zijn vruchten begint af te werpen. Steeds meer mensen tussen de 55 en 64 zijn nog aan het werk.

Het aandeel mensen met een baan in die leeftijdsgroep steeg vorig jaar naar 43,6 procent tegenover 36,6 procent in 2000.

(c) ANP

Mmmm.... zal wel aan de opleiding van die jonge mensen liggen! Te laag geschoold omdat ze niet wouden leren! Nou daar gaan jullie ook heen met z'n allen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:13

_sharona_ schreef:

je hebt trouwens na elk 'uur' ook nog 5 minuten pauze Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:15

MissJ schreef:
verootjoo schreef:

En nee, daar zijn niet alle leerlingen overspannen Haha! Dus echt, je gaat niet dood aan een schooldag Haha!

nee idd... Heb trouwens ook wel eens dagen gehad van 900u tot 2200u, en toen dacht ik wel dat ik dood ging, maar quess what?? Ook dat is te overleven Ja