zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rashja

Re: zit je doodnormaal in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:04

Martine_R schreef:
Jeetje, echt verschrikkelijk die verhalen.. Scheve mond
Ik krijg er al kippevel van als ik dat lees Nagelbijten / Gniffelen

@ Rasha: Toen je echt op je 'dieptepunt' was zegmaar, was je je toen nog wel bewust van wat je anderen zou aandoen als je zelfmoord zou plegen?

Nee daarom zei ik al van als je zo ver weg ben kan niets je meer schelen.
Het is dan alleen nog maar kweste van de moed vinden.
Ik heb ooit wel eens 8 uur lang de trein rils gezeten.
Uit eindelijk heeft een vriendin (lootgenootje) van me mij langs de kant weg gevist.
Helaas is ze zelf kort daarna zelf gesprongen waar ik bij was.
Dat was mijn eerste keer dat ik het van dicht bij mee maakte.
En toen ben ik me ook bewust geworden.
Wat het allemaal doet voor de mede mens.
En toen heb ik ook besloten dat ik het niets voor mij is.
Ik heb altijd gevocht en ben nog nooit een uitdaging uit de weg gegaan.
En ik heb het toen besloten voor me zelf dat ik het te laf te makelijk vind.
Natuurlijk gingen er wel wat jaartje voor bij voor dat ik ik zo ver was maar toch.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:07

Wat verschikkelijk moet dat zijn, ik hoop dat je deze nare ervaring snel vergeet. Goed dat je het van je afschrijft.
Heel veel sterkte met het verwerken.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:22

Niet meegemaakt dat ik erin zat maar mijn tante is voor de trein gesprongen niet wetend wat er door hun hoofden zitten.
Hetlijkt me niet fijn als je dit meemaakt.
sterkte ermee.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:44

Martine_R schreef:
@ Rasha: Toen je echt op je 'dieptepunt' was zegmaar, was je je toen nog wel bewust van wat je anderen zou aandoen als je zelfmoord zou plegen?

Ik in ieder geval niet, volgend dag kwam de besef.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:49

Jeetje, meid wat vreselijk!

Ik denk dat ik ook helemaal in shock zou zijn als mij zoiets overkwam.
Veel sterkte.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:04

Dat heeft iemand hier in de buurt ook een keer gedaan.
Om kwart over 8 's ochtends, terwijl alle moeders met kinderen (op weg naar school) het moesten aanzien.
Ziek Misselijk

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:06

Een vriend van mij heeft gezien hoe een meisje op de spoorwegovergaan werd gegrepen door een innercity, ze rende om de trein te halen en ging tussen de slagbomen door. De trein van de andere kant heeft ze nooit gezien, ja van heel dichtbij.

Een man die ik wel goed ken die was ook altijd machinist. Maar is nou met pensioen. Hij heeft ook een aantal voor de trein gehad, en de 1e keer heeft hij een half jaar niet kunnen werken en had bijna dagelijks een lotgenoot over de vloer om hem te helpen met verwerken. Nu helpt hij zelf ook lotgenoten die hulp nodig hebben.

Hij vertelde ook dat als je gaat solliciteren voor machinist je altijd de vraag krijgt wat je zou doen als er iemand voor de trein springt. Het enige juiste antwoord is natuurlijk: Ik zou het niet weten want heb het nog nooit mee gemaakt. Je kunt nooit weten hoe je op zoiets reageerd.

Ik heb gelukkig zelf nog nooit in een trein gezeten waar iemand voor gesprongen is. Heb wel dagen en nachten met iemand gepraat om te voorkomen dat hij voor de trein zou springen.

Rashja ik vind je erg dapper dat je uit je dal bent geklomen en er zo over kunt praten. Heel erg dat je hebt moeten zien hoe een vriendin voor de trein sprong, lijkt me verschrikkelijk.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:09

Sterkte hiermee...

Ik heb het zelf helaas ook meegemaakt, september vorig jaar.
Met de trein van Alkmaar naar Amsterdam, tussen Castricum en Zaandam zat iemand te wachten in een rolstoel/invalide-wagen.

Ik zat samen met een vriendin in de trein, beneden. Het is echt heel erg gek, je verwacht zoiets niet en je zit lekker je krantje te lezen tot je opeens een kabaal hoort. We zagen heel veel puin en stof en we hoorde soort van 'brokstukken' tegen de trein aankomen. Ik dacht eerst dat jongeren allemaal puin op het spoor hadden gelegd, maar iemand anders in onze coupé zei al meteen 'het is vast iemand geweest die op het spoor stond'.

Zo raar is dat, meteen zie je allemaal mensen ernaar toe rennen, een huilende conducteur, ambulance, politie, brandweer, lijkenwagen... echt erg.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:11

Jup, vaders is machinist. Hij heeft het al wel meer dan 1x meegemaakt.. De ergste was dat hij recht in de ogen keek van de persoon die op het spoor lag (was donker) Noodrem, maar te laat. Hij droomt er nog ooit van.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:15

NkPrecious schreef:
ja zat je waarschijnlijk in het achterste treinstel? bij ons kwam de conducteur nl voorbijrennen, we zaten bijna helemaal voorin.. hebben jullie die hobbel ook nog gevoeld?

nee heb ik niet gemerkt...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:17

Wartertje schreef:
Jup, vaders is machinist. Hij heeft het al wel meer dan 1x meegemaakt.. De ergste was dat hij recht in de ogen keek van de persoon die op het spoor lag (was donker) Noodrem, maar te laat. Hij droomt er nog ooit van.

ja dat lijkt mij ook het aller ergste. dat je degene aankijkt voor je hem aanrijdt.
dat zei die man ook die ik ken. dat het ergste was dat je ze in de ogen kijkt, en bij sommigen toch spijt ziet of angst.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:19

Hij had blijkbaar een gelukzalige glimlach op het gezicht. Ik heb der echt bewondering voor hoe hij het volhoud, ik zou nooit meer over het spoor durven rijden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:21

Vreselijk. Ik stond een keer op het perron te wachten, kwam de trein aan rijden. Voorkant onder het bloed, een lijkbleke machinist stapte uit en werd meteen opgevangen door een traumateam. Maar ik vergeet het ook nooit meer... Vreselijk. Vooral voor de machinist ook...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:22

lijkt me echt verschrikkelijk om zoiets mee te maken,
gelukkig nog nooit zelf meegemaakt..

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:25

Iell ik moet er niet aandenken!
En ik heb het zelf niet meegemaakt maar de vader van een jongen uit mijn klas heeft zelfmoord gepleegt door voor de trein te springen !

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:26

Jeetje wat erg zeg Scheve mond
Vind dat ook altijd zo erg voor die machinisten...

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:35

Heb het een jaar of vijf geleden meegemaakt, op kerstavond.
In het station van Rijswijk stopt de Intercity niet, en dat is blijkbaar een "goede" plek om te springen, trein rijdt daar op volle snelheid langs het perron.
Heb het inderdaad ook een flinke tijd meegedragen. Al die vragen, waarom, wie was het, wie laat hij/ zij achter...? En dan met de kerstdagen, maakt het zo extra tragisch.
En het geluid, precies een bak kiezelstenen die van de trap werd gegooid... Brrr...
Als je erover wilt praten mag je altijd een PM sturen...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:40

Ik heb het ook een keer meegemaakt, je hoort gewoon ''hobbel hobbel''. Echt verschrikkelijk. Dit ging om een jong meisje. Iedereen was in shock toen.. Er liep nog een brandweerman toen met een arm in zijn hand, toen ik net uit het raam keek. Scheve mond

Het is echt verschrikkelijk..

Sterkte!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:42

Jeetje ,heftig zeg! heel veel sterkte!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:43

Ooh wat vreselijk al die verhalen... Scheve mond Je zou het maar moeten ''opruimen''. Heb diep respect voor die mensen.

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:48

Mijn neef is er konningen dag dit jaar ervoor gesprongen Huilen
Echt heel naar lijkt me dit, steeds als ik een trein zie of hoor denk ik er aan. Sterkte als je weer de trein in gaat. Mijn neef werd wel bewaard, ze hele boven kant was in stukjes. Het zou toch erg zijn als je dat heb gedaan en je het ziet en op moet ruimen. Lijkt me geen pretje voor de conducteur en machinist. Maar je rijd toch niet zo hard van het peron weg, ik snap soms niet dat de machiniste het niet zien. (als je niet zo hard rijd kun je toch remmen Clown )

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 19:52

bij ons was de trein aan het optrekken, begon net even op snelheid te komen en toen gebeurde het,, die persoon is het laatste moment op ht spoor gestapt, en het was al donker... denk ook dat een machinist daardoor het al moeilijk zou kunnen zien Boos!

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:56

Oh, het lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken. Vooral voor de machinist.
Heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt. Er was wel laatst dat mijn trein niet reed, omdat er eerder die ochtend iemand voor de trein was gesprongen waar mijn trein langs moest.

x

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:58

Nog nooit mee gemaakt.. Maar wel een keer iets ander, pas geleden trouwens nog!
Ik fietste samen met mijn vriendin naar school en dan moet ik altijd het spoor over.. Wij kwamen al aan bij het stoplicht, zagen we allemaal ambulanches en politie en brandweer wagens en mensen.. Wij hadden al zo'n vermoeden, maar dachten er niet echt aan.. Toen fietsten we over het spoor en keken naar links, zegt mijn vriendin: 'Ey, er ligt daar iemand!!' ik kijken, idd.. je zag het niet goed, meer iets plat en toen een been!! zo eng.. het rare, wij hadden het die dag ervoor nog over hoe dat zou zijn etc. voor een machinist..
De dag erna wordt mijn klasgenootje gebeld, bleek die persoon een vriend van haar te zijn..

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:07

Ik heb het nooit zelf meegemaakt, maar ik ken wel een tragisch verhaal dat hier in Dordt een jongen van m'n zus d'r school is overkomen, jaren geleden. Hij stond op het station aan de overkant van eht spoor en z'n broertje aan de andere kant. Hij had de gymspullen nog van z'n broertje, dus hij rende even voer het spoor heen om die te brengen. Toen kwam er dus een trein voor... Verschrikkelijk, vooral voor z'n broertje die het dus heeft zien gebeuren.
sterkte met het verwerken.