Ik moet hier gewoon weg...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik moet hier gewoon weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:56

Ik ken zo een situatie, die jongen woonde ook bij zijn vader, moeder was al eerder overleden. Na het overlijden van zijn vader moest hij ook uit huis, ze hadden ruimte achter het huis en er liepen zelfs een paar pony's, die moesten uiteraard zo snel mogelijk weg, alles moest netjes opgeruimd worden. Deze jongen heeft respijt gekregen op en op humane gronden mag hij nu officieel dat huis op zijn naam huren. Dus ga even naar de gemeente, technisch gezien hebben ze helemaal gelijk, helaas, maar ga eens een goed gesprek aan en gooi het even op sociale gronden, vertel waarom je bij je opa bent gaan wonen en hoe het kontakt met je ouders is, maak dat desnoods slechter dan het is, dus feitelijk gooien ze je op straat, geef hen het vertrouwen dat je het erf netjes gaat opruimen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:11

Bij overlijden van de huurder stopt het huurcontract 2 maanden na de datum van overlijden. Maar was het niet zo dat de erfgenamen kunnen verzoeken eea te verlengen? Ik kan het even niet opzoeken omdat ik op mn werk zit

*hoort hier dus niet te zitten bokken en sluit snel weer af*

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 11:22

Britty: Behalva als er nog iemand op het adres ingeschreven staat. Die heeft het recht om na overlijden nog een half jaar in het huis te blijven wonen. gedurende die periode wordt het huurcontract op de naam van die persoon gezet. Knipoog

Vanmorgen de wbv gebeld. Heb een afspraak voor maandag, zodat zij nog het eea uit konden zoeken over die wet. Ik vat dat dus maar op als een manier verzinnen om er onderuit te komen. Rolleyes

In de tussentijd neemt mijn moeder contact op met de advacabo (o.i.d, vakbond i.e.g) om te vragen of zij haar rbv van de vakbond hiervoor kan gebruiken.

De mevrouw van acantus zei btw, dat ze de beslissing niet terug zouden draaien, maar dat we wel even mochten komen praten Nors opkijken

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:26

Stond je wel als Mede bewoner ingeschreven bij die woningbouw vereninging?Want als je als inwoner staat geregistreerd moet je er idd.uit.Inwoner of Medebewoner schijnt een groot verschil te zijn.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 11:34

Nee, dat heb ik al een paar gezegd. Knipoog Als ik medehuurder was, had ik automatisch het contract kunnen overnemen, als medebewoner sta je niet op papier van de wbv, maar wel op die van de gemeente en heb je wel het recht om nog een half jaar in het huis te mogen blijven. Dit om andere woonruimte te vinden of een kort geding aan te spannen.

Het grootste probleem is nou net dat ik op de dag dat ik me bij de gemeente heb laten inschrijven, ik bij de wbv op kantoor ben geweest om te vragen wat ik moest doen om te mogen blijven als mijn opa dood ging. Zij hadden mij toen moeten vertellen dat ik dan medehuurder moest zijn. Dit hebben zij niet gezegd. Daarnaast hebben ze bevestigd dat het geen probleem zou zijn als ik hier wilde blijven, tot op het moment dat de brief die het tegendeel beweerde op de mat viel. Let op, dit was de zelfde persoon!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:48

succes met dit alles
niet huur opzeggen, doorgaan met uitzoeken!!
succes en nog gecondoleerd met je opa

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:54

Vind het heel erg voor je.Ja ik ken ook zulke mensen die je wat zeggen en later ontkennen dat ze dat gezegd hebben.Het is met vele instantie's zo.En ze kijken nergens naar hoor,ze zetten je zonder pardon op straat! Misschien moet je de media erbij halen?zoals SBS?Schijnt soms wel eens te helpen.Heel veel succes.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:09

Voor zo ver ik weet moet je langere tijd ingeschreven staan(1 jaar of 1½ jaar)Jij hebt daar,als ik het goed begrijp,2 maanden ingeschreven gestaan.
Ik snap dat dit voor jou geen leuke situatie is,mar mijn ervaring met WBV is dat je moet blijven bellen en langs gaan.
Veel succes en ik hoop voor je dat je er mag blijven wonen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 12:11

Ik moet een jaar ingeschreven staan om er te mogen blijven wonen. Dit geld echter niet voor dat half jaar. De reden van het afwijzen van het overnemen van het contract, is dus dat ik hier nog geen jaar "officieel" woon. Officieus woon ik hier namelijk al 20 jaar. Maar goed, de periode maakt voor dat half jaar niets uit.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:26

Een mondelinge overeenkomst (dus dat de woningbouw tegen jou gezegd heeft dat jij er mocht blijven wonen) is bindend! Dus moet de woningbouw die nakomen. Nou hoop ik dat het niet jouw woord tegen het hunne wordt...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 13:34

Ik ook. Nagelbijten / Gniffelen Mijn moeder heeft alles gehoord, maar ik weet niet of dat kan worden afgedaan als partijdigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:56

Ga eens naar een rechtswinkel, dan kan je je kans beter inschatten, wellicht hebben ze regeltjes waar je mee kan zwaaien, of ze kunnen voor jouw een verzoekschrift schrijven.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 23:25

Ik ga morgen even uitzoeken of ik rechtsbijstand krijg of niet. Daarna even een rechtswinkel zoeken en anders een advocaat bellen. Lachen Wacht nog steeds op antwoord van de woonbond en de huurdervereniging. Nagelbijten / Gniffelen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:05

Morgen dus een afspraak bij de wbv. Waar moet ik het allemaal over hebben? Nagelbijten / Gniffelen

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:15

Mijn ex woonde ook bij haar zieke moeder in. Ze had haar eigen huisje daarvoor opgegeven.
Ook niet erbij in laten schrijven. Dus ook zij moest er uit toen haar moeder overleden was.
Na een hoop gedoe mocht ze er uiteindelijk toch blijven. Ik hoop voor je dat
het jou ook lukt. Succes!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:09

Mystica schreef:
Morgen dus een afspraak bij de wbv. Waar moet ik het allemaal over hebben? Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben heel benieuwd wat hieruit is gekomen??

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:19

Schakel direct een advocaat in, niet zelf gaan regelen allemaal. Direct aan een jurist overlaten. Ik hoop dat je mag blijven...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 13:49

Janine_L schreef:
Mystica schreef:

Ik ben heel benieuwd wat hieruit is gekomen??

Nou, inmiddels ligt mijn "geval" bij de geschillen cie. Daarnaast gaat de vrouw die het besluit had genomen nog eens intern overleggen. Ook gaat ze informeren over de mogelijkheid om het huis aan mij te verkopen.
Mocht hier niks uitkomen, dan wachten we het oordeel van de verschillencommisie af, en gaan daarna desnoods naar de rechter. Dit op aanraden van degene die dit dus het eerste behandeld heeft. Ik heb zo'n idee dat dit bluf was van hen, ze was de eerste die het voorstelde en vroeg meteen of we aan een advocaat konden komen. Ja hoor, de adviseur van de huurdersvereniging staan al klaar, hem moet ik zo wie zo op de hoogte houden. Daarnaast kunnen we een advocaat krijgen van Advacabo. Toen besloot ze dus om eerst intern te gaan overleggen. Ik denk dat er best wat mensen geweest zouden zijn die het niet op een rechtzaak hadden laten aankomen namelijk.

Toen ik vroeg hoe het zat met mijn recht dat ik hier volgens het wetboek nog in elk geval 6 maanden mag blijven, zei ze dat dat niet hun beleid was, en dat dat alsnog aangevraagd moest worden bij de rechter. Het is dus hun beleid om zich niet aan de wet te houden? Volgens mij heb ik hier weer eens een erg domme uitspraak van mevrouw in handen...

[Edit] Ze zei ook nog dat het geen verschil had gemaakt als ik wel medehuurder was geweest, omdat ik dan ok min een jaar ingeschreven had moeten staan. Dit klopt dus ook niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:00

Volgens mij krijg je steeds meer poten om op te staan! Fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:06

Mooi, hoop dat je kan blijven zitten, er zijn natuurlijk gevallen geweest die het ook voor elkaar hebben gekregen, kijk anders of je het op het gelijkheidsprincipe kan gooien. Misschien wel in jouw eigen gemeente. Zitten blijven tot ze je eigenhandig er uit komen zetten.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:26

Ik was dit topic even kwijt, maar fijn voor je dat ze het nog eens willen heroverwegen. Dat geeft alweer wat meer hoop toch! Ik ben benieuwd....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 23:39

Vanaf morgen kan ik telefoon krijgen, dus tja. Ik ben ook benieud. Zeker naar de vraag of ze het op een rechtzaak willen laten aankomen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:04

En, heb je al nieuws? Ik ben erg nieuwsgierig naar de reactie van de wbv, vooral omdat 4 december al akelig dicht bij komt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 23:27

Nee, nog niks gehoord. De datum was eerst 30 november, maar ze zeiden tijdens dat gesprek al dat dat niet meer van toepassing was. Ik heb ook geen andere datum als limiet gekregen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:38

Tja: aan 1 kant, als je niet "zeurt" stem je ze mischien wat milder. Maar aan de andere kant zou ik wel enige zekerheid willen hebben. Je hebt tenslotte ook tijd nodig om nieuwe woonruimte te vinden. Hopelijk laten ze nite te lang op zich wachten. Misschien vergeten ze je wel....Haha! maar dat zal wel niet...