Al twee jaar, ik ben er nu bijna achter geloof ik zelf. Erg raar verhaal, maar wel waar. Yorin, hoe bedoel je met het licht wijzen? hard op zeggen? denken? fluisteren? of wat?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Al twee jaar, ik ben er nu bijna achter geloof ik zelf. Erg raar verhaal, maar wel waar.
En ik moet zeggen.. tot nu toe heeft het altijd gewoon gewerkt.. 
Achmeddie_ schreef:Een vriendin van mij heeft wel iets heel raars mee gemaakt.
Ze had zon bord van 'glaasje draaien' op straat gevonden, en heeft het mee naar huis genomen. Ze was alleen thuis en ging dus glaasje draaien, er gebeurde niks, toen ze het bord eenmaal had opgeruimd.. toen knapten ineens alle ramen, de kaarsen begonnen te branden etc.
Meisje zit nu in een inrichting, en elke dag naar de psygiater.

verder weet ik dat het altijd een norse man was. Redrumfox schreef:Volgens mij geloven mensen alleen maar in geesten e.d. omdat ze niet kunnen relativeren dat het een keer afgelopen is en omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat erna komt. (misschien wel helemaal niks? en ja wat is niks dan? don't ask me, I don't know..)
. Maar dat wil niet zeggen dat ik blind (!?!)geloof in het hiernamaals oid. Daar komen we uiteindelijk toch pas echt achter als het zover is. Tot die tijd blijft het speculeren, of gewoon aanvaarden dat het eens ophoudt. Maar de verhalen die ik af en toe hoor...Sorry, maar daar geloof ik zelfs niet in. Ondanks mijn spookverhalen ben ik eigenlijk best wel sceptisch, maar als je eenmaal gekke dingen meemaakt ga je wel wat opener staan tegenover zweverige onderwerpen. Als ik weer eens iets meemaak onderzoek ik het wel altijd van onder naar boven, kan het niet van de verwarming zijn, kan het niet een luchtstroom zijn, kan het niet zus of zo...xXutopiaXx schreef:Hahaha ok.. Pluizebolpum..snorry..
hihi xXutopiaXx schreef:Hahaha ok.. Pluizebolpum..snorry..

Redrumfox schreef:Ik geloof er niet in. Ik ben van mening dat gevoelens, emoties e.d. allemaal ''chemische reacties'' (even kort door de bocht..) zijn die in je lichaam ontstaan. En geluiden horen, witte wolkjes zien etc.? Allemaal verbeelding. Wat dat betreft ben ik erg nuchter. Ondanks mijn theorieën ben ik wel als de dood voor griezelfilms e.d. maar dat is meer door het idee dat het wél echt zou zijn.
Volgens mij geloven mensen alleen maar in geesten e.d. omdat ze niet kunnen relativeren dat het een keer afgelopen is en omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat erna komt. (misschien wel helemaal niks? en ja wat is niks dan? don't ask me, I don't know..) Net zoals het geloof en het idee hemel&hel: het geloof is bedacht omdat mensen iets willen om steun aan te hebben. De hemel om het goede in de mens naar boven te halen en de hel om mee te dreigen.
Ik wil niemand aanvallen hoor, maar volgens mij is het allemaal flauwekul. Jullie mogen me wel van mijn standpunt af proberen te halen hoor, mits je het onderbouwt als je me ongelijk wil geven, en verhaaltjes met 'ja maar ik heb het gezien' vind ik lariekoek.

Dan moet er daarachter toch ook weer iets zijn?
Guetta schreef:Ik geloof er wel in, maar wil er weinig mee te maken hebben.