Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achmeddie_

Re: Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:51

Ik heb trouwens soms wel echt rare gevoelens. En dan ook echt alleen als ik alleen ben, dan voel ik ineens een angst, even later héél veel verdriet, en het volgende moment weer geruststellende 'gevoelens'. Vlak voor mijn opa overleed (hij was een bekend reader) vertelde hij mij nog dat iemand mij wat te vertellen heeft.. ik zoek er overigens nog steeds na. Bloos Al twee jaar, ik ben er nu bijna achter geloof ik zelf. Erg raar verhaal, maar wel waar.

Yorin, hoe bedoel je met het licht wijzen? hard op zeggen? denken? fluisteren? of wat? Lachen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:53

Ik heb altijd als ik me er écht niet lekker bij voel dat ik ga fluisteren of ze aub met rust willen laten, want ik wil gewoon slapen oid Lachen En ik moet zeggen.. tot nu toe heeft het altijd gewoon gewerkt..

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 21:54

gewoon hard op zeggen dat je er op dit moment geen behoefte aan hebt hardop! gewoon naar boven wijzen en hem of haar begelijden naar het licht bijvoorbeeld : Hierboven is het licht daar is het mooier en beter voor je dan hier ga daar aub naar toe ik heb hier geen zin in aub ga naar boven naar het licht..

Zoiets bij mij heeft het meerdere keren gehopen maar bij het persoon wat ik nu voel helpt dit waarschijnelijk niet hij komt steeds terug.. en waarschijnelijk is dit de oude bewoner van het huis waar we nu in wonen..

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:55

Achmeddie_ schreef:
Een vriendin van mij heeft wel iets heel raars mee gemaakt. Nors opkijken
Ze had zon bord van 'glaasje draaien' op straat gevonden, en heeft het mee naar huis genomen. Ze was alleen thuis en ging dus glaasje draaien, er gebeurde niks, toen ze het bord eenmaal had opgeruimd.. toen knapten ineens alle ramen, de kaarsen begonnen te branden etc.

Meisje zit nu in een inrichting, en elke dag naar de psygiater.

jeetje Nagelbijten / Gniffelen
wat eng zeg

zelf gelooof ik er ook in, vind het doodeng :S

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:56

Heeft die zijn rust nog niet gevonden dan?

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 21:57

blijkbaar niet ik weet niet wat het is, de buren zeggen dat hij hier in huis is overleden.. hij hete atje ofzo de kindern noemden hem altijd atje patatje Lachen verder weet ik dat het altijd een norse man was.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:03

Redrumfox schreef:
Volgens mij geloven mensen alleen maar in geesten e.d. omdat ze niet kunnen relativeren dat het een keer afgelopen is en omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat erna komt. (misschien wel helemaal niks? en ja wat is niks dan? don't ask me, I don't know..)

Das een goeie. Zelfs niks is iets, daarmee zeggende dat niks niet niks is, dus is niks niks, wat weer niet kan omdat niks iets is...Snappie? Knipoog

Ik heb nog nooit wat gezien, alleen gehoord Haha! . Maar dat wil niet zeggen dat ik blind (!?!)geloof in het hiernamaals oid. Daar komen we uiteindelijk toch pas echt achter als het zover is. Tot die tijd blijft het speculeren, of gewoon aanvaarden dat het eens ophoudt. Maar de verhalen die ik af en toe hoor...Sorry, maar daar geloof ik zelfs niet in. Ondanks mijn spookverhalen ben ik eigenlijk best wel sceptisch, maar als je eenmaal gekke dingen meemaakt ga je wel wat opener staan tegenover zweverige onderwerpen. Als ik weer eens iets meemaak onderzoek ik het wel altijd van onder naar boven, kan het niet van de verwarming zijn, kan het niet een luchtstroom zijn, kan het niet zus of zo...
Maar ja, als dan de kat tegen een muur aan zit te babbelen, of met een dikke staart naar de keuken zit te kijken....(terwijl ik rustig naar de tv kijk)Dan geloof ik wel dat er iets meer is, wat dat weet ik nog niet, maar ik sta open voor elke uitleg.

xXutopiaXx schreef:
Hahaha ok.. Pluizebolpum.. Haha! snorry.. Bloos

Ik vergeef het je hoor... Knipoog hihi

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:06

xXutopiaXx schreef:
Hahaha ok.. Pluizebolpum.. Haha! snorry.. Bloos

Huilen van het lachen

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 22:10

Haha! haha

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 22:10

nou mensen ik ga maar eens achter de pc weg krijg een zere rug haha spreek jullie morgen wel weer liefs... ciao..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:11

Hihi Haha!

Ik probeer inderdaad ook altijd voor alles wat ik hoor een verklaring te vinden, en tot nu toe heb ik die altijd wel kunnen vinden.. ik denk dat men dat ook vooral doet omdat ze het een eng idee vinden, mocht er 'iets' zijn..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:12

Doeidoei Doei!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:28

Redrumfox schreef:
Ik geloof er niet in. Ik ben van mening dat gevoelens, emoties e.d. allemaal ''chemische reacties'' (even kort door de bocht..) zijn die in je lichaam ontstaan. En geluiden horen, witte wolkjes zien etc.? Allemaal verbeelding. Wat dat betreft ben ik erg nuchter. Ondanks mijn theorieën ben ik wel als de dood voor griezelfilms e.d. maar dat is meer door het idee dat het wél echt zou zijn.

Volgens mij geloven mensen alleen maar in geesten e.d. omdat ze niet kunnen relativeren dat het een keer afgelopen is en omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat erna komt. (misschien wel helemaal niks? en ja wat is niks dan? don't ask me, I don't know..) Net zoals het geloof en het idee hemel&hel: het geloof is bedacht omdat mensen iets willen om steun aan te hebben. De hemel om het goede in de mens naar boven te halen en de hel om mee te dreigen.

Ik wil niemand aanvallen hoor, maar volgens mij is het allemaal flauwekul. Jullie mogen me wel van mijn standpunt af proberen te halen hoor, mits je het onderbouwt als je me ongelijk wil geven, en verhaaltjes met 'ja maar ik heb het gezien' vind ik lariekoek. Lachen

Ik snap je punt *LOL*
Maar opzich zijn er wel meer dingen die ''eigenlijk onmogelijk'' zijn.
Zoals het universum eigenlijk, om maar een voorbeeldje te noemen.
Waar houdt het op? En hoe houd het op dan? Is er een hek ofzo? Huilen van het lachen Dan moet er daarachter toch ook weer iets zijn?
Ik twijfel, als ik het vanuit jouw standpunt bekijk.
Maar ik kan het ook niet allemaal vanuit 'wetenschappelijk' oogpunt bekijken, en maar geloven dat al die mensen die zoiets meegemaakt hebben het verzinnen.. Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:50

Ja ik geloof daar zeker in!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:55

Nee daar geloof ik niet in

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:33

Ik geloof daar ook zeker in!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:25

Ik geloof er ook zeker in door dingen die ik meegemaakt heb Ja

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:32

Ik geloof er wel in, maar wil er weinig mee te maken hebben.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:37

Guetta schreef:
Ik geloof er wel in, maar wil er weinig mee te maken hebben.

Waarom wil je er weinig mee te maken hebben? Lachen

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:52

Omdat ik het geen toevoeging aan mijn leven vind.
Ik vind dat mensen (niet alle) er misbruik van maken. (in familie)

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:29

Ik geloof hier zeker in. Als 3jarige werd ik bezocht door een vrouw in mijn kleerkast. Ze vertelde dat mijn moeder niet mijn echte moeder was, want zij was mijn moeder. Ze heette Mary Rob zei ze (Rob is mijn achternaam). Mijn opa doet geologisch onderzoek en is dat gaan achterhalen en het bleek de aangetrouwde vrouw van zijn overgroot opa te zijn, die voor dat onderzoek nog niet bekend was. Naderhand is ze gewoon verdwenen.

Ook rond mijn 3e/4e kwam er een meid aan mijn bed die Steffi heette. Dat bleek een vriendin van mijn moeder te zijn die overleden is bij een auto ongeluk. Die meid was met carnaval bij een andere vriend in de auto gaan zitten omdat ze het niet vertrouwde. Maar in die auto is ze verongelukt. Mijn moeder vertelde later dat ze altijd al dol op me was.

Daarna heb ik geen verschijningen meer gezien. Wel dingen gevoeld of onverklaarbare dingen gezien. Zoals lampen die aan en uit gingen zonder verklaarbare reden.
Zo heb ik een tijdje gehad dat constant de stroom uitviel en de lampen en televisie aan en uit gingen. Zonder dat er ergens een probleem te vinden was in de electriciteit. Plotseling kreeg ik de ingeving dat ik mijn moeder moest bellen om te zeggen dat we naar mijn oma moesten. Die zit in een bejaardentehuis en we waren er al een tijd niet geweest. Vanaf dat moment hield het stroomprobleem ook op.

Een keer met carnaval lagen we met een groepje vriendinnen in de woonkamer van een vriendin te slapen. Opeens sprong daar ook een lamp aan. Een paar meter van iedereen vandaan dus het kon ook niet zo zijn dat iemand hem per ongeluk aangemaakt had.

Op een avond was ik aan het rijden, een tijdje nadat mijn broer was overleden en ik voelde me heel down die avond. Uit het niets gingen de lampen in de rijbak heel snel aan en uit zoals bij een stetoscoop en kreeg ik een heel rustgevend gevoel. Vanaf het moment dat iemand anders ook in de bak kwam hielden de lampen ook op met knipperen en hebben het daarna gewoon altijd prima gedaan.

Toen ik net mijn rijbewijs had was ik vanuit België naar Brabant gereden om paarden te proberen. Op de terugweg was het al tegenmiddernacht en vrijwel verlaten op de snelweg, toen ik een klapband kreeg. De vluchtstrook was afgezet dus ik reed met een kapotte band nog een stuk verder. Toen ik daar stil stond kreeg ik in eerste instantie niemand te pakken die me daar kon komen helpen. De lantaarnpalen naast, voor en achter me hebben constant geflikkert tot het moment dat ik een paar uur later hulp kreeg van de schoonvader van mijn baas.

De meest bizarre en enige echt enge vond ik dit. Ik stond onder de douche en mijn ouders zaten in de woonkamer. Ik had net shampoo in mijn haren gedaan en kreeg zeep in mijn oog. Toen ik die uit wilde spoelen kreeg ik ijskoud water dus ik schreeuwde naar de woonkamer dat ze van de kraan af moesten blijven. Op dat moment kreeg ik weer gewoon warm water. Ik spoelde mijn ogen af en draai me om, om mijn haar uit te spoelen staan de douche deuren wagen wijd open. De shampoo viel uit m'n handen en toen ik bukte om de fles op te rapen viel de douche kop rakelings langs mijn hoofd af. Ben toen de douche uitgesprongen en er was niemand in de badkamer gekomen en mijn ouders waren niet aan de kraan geweest.

In sommige ruimtes heb ik soms een heel ongemakkelijk gevoel. Dat ik daar direct weg moet, wat dat precies is weet ik niet. Maar op de momenten dat er daadwerkelijk iets aparts gebeurt krijg ik meestal juist een heel kalm en rustgevend gevoel.

Ben regelmatig naar paranormale avonden van een paranormale vereniging hier in de buurt geweest. Sommige paragnosten vertelden heel algemeen en dan kwam het meer op mensenkennis neer als iets paranormaals. Maar sommige paragnosten konden dingen vertellen die geen mens zou kunnen weten. En raad geven over situaties waar ik nog niet eens over verteld of naar gevraagd had.

Wat het allemaal precies is weet ik niet, maar ik geloof zeker dat er meer tussen 'hemel' en aarde is dan veel mensen denken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:49

Ik ben altijd heel geintereseed geweest in het spirituele en sta er ook voor open, maar heb zelf nog nooit iets meegemaakt op dat gebied. Mijn broer daarentegen heeft zich er veel meer in verdiept en is er heilig van overtuigd dat oma regelmatig bij hem op bezoek komt (en dat terwijl hij nu in een ander stad woont waar oma zelden tot nooit geweest is).

Ik heb wel afgelopen vrijdag dat hele dag met een gevoel gelopen dat er iets ging gebeuren, de dag erop is mijn man met onze oude Kever over de kop gegaan. Mijn man had gelukkig helemaal niets, maar onze trots is total-loss.

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:02

Ik blijf tegen mezelf zeggen dat ik er niet in geloof, omdat ik er gewoon niks mee te maken wil hebben want ik vind al dat gedoe met geesten echt heel eng.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:03

Zo'n voorspellend gevoel heb ik inderdaad ook regelmatig maar kan nooit vertellen wat er precies gaat gebeuren.

Dat je oma daar zelden of niet is geweest wilt niet zeggen dat ze niet bij hem kan zijn. Zelfs aan de andere kant van de wereld kan dat. Ik denk dat dat niet tijd- en plaatsgebonden is. Volgens bepaalde mensen blijft de geest als een soort electrisch/magnetisch gedaante over. Wanneer je een 'beschermengel' hebt is deze bij je op de momenten dat je het nodig hebt. Het is dus niet zo dat die reizen zoals wij dat doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:07

In de metro zag ik ooit een geest zitten, ik schrok me lam echt waar.Nu ben ik er aan gewend en kijk niet zo snel meer ergens van op.