Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
merrietje schreef:Bij ons moet iedereen de tijd dubbel inhalen die weg is geweest
Sophiee schreef:Nee, dit gaat over middelbare scholen.
Ik ben zelf net pas terug van de staking, en ik vond het prachtig
Staan nu nog wat mensen voor 't politiebureau maar op de Vismarkt was het rond 3 uur al afgelopen.
Vriend van mij is opgepakt, omdat hij een zak met spruitjes naar politie gooide.
WildWings schreef:Een heule hoop mensen gaan ook niet voor een kantoorbaan daarom sronnieZoveel mensen zoveel... etc.
sronnie schreef:Maar een heule hoop mensen komen daar wel op uit
Citaat:Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het leven niet altijd even leuk en makkelijk is, persoonlijke ontwikkeling heel belangrijk ja, maar naar mijn idee blijft er na school tijd nog genoeg ruimte daar voor over!
Sowieso zul je wanneer je ergens werkt en het je niet zint niet zomaar in protest gaan, zie je het al voor je? In een winkel, baas ik vind de klanten niet leuk of ik wil niet afwassen???
Die extra uren op school zullen dus alleen maar goed zijn voor de persoonlijke en sociale ontwikkeling
Citaat:Juffrouw Duits:
Ik heb geen zin om hier 10% van de tijd niks te zitten doen, doordat ik alles in een rustig tempo wil doen en niet persée alle lessen moet vullen met dezelfde dingen om maar 'les te kunnen geven'
Jaduuh schreef:merrietje schreef:Bij ons moet iedereen de tijd dubbel inhalen die weg is geweest
Bij ons ook, maar ik vraag me af hoe ze zo'n 1000 leerlingen dubbel 6 tot 10 uur gaan laten inhalen.
merrietje schreef:Naja, er werd gestaak, meer gedemonstreed ewigenlijk omdat de regering van plan is om ons nog meer lessen per week te geven, dus 3 dagen tot kwart over 4/half 5 en twee keer in de week tot 3 uur. Maar dan tellen de tussenuren niet mee, dus komt het neer op elke dag tot kwart over 4/half 5
Tatjanaa schreef:Jaduuh schreef:
Bij ons ook, maar ik vraag me af hoe ze zo'n 1000 leerlingen dubbel 6 tot 10 uur gaan laten inhalen.
Welke scholen zijn dit?
Op het AC (Augustinus college) hoeft niemand lessen in te halen. De school srond achter de leerlingen
MaartensCollege schreef:Donderdag 15 november is er een wilde staking geweest. Deze staking was door leerlingen georganiseerd. De schoolleiding heeft geen toestemming gegeven om lessen te missen. De docenten waren gewoon in hun klaslokalen en sommige klassen zijn zelfs nog compleet in de les geweest.
Hoewel we achter het doel van de staking staan, gaat onze voorkeur uit naar een goed voorbereide en doordachte actie met personeel, leerlingen en ouders samen.
x_Marr schreef:Ik kreeg dit berichtje net via msn
MORGEN STAKING IN GRONINGEN OP DE GROTE MARKT
OVER DE LANGE LESTIJDEN VAN DE SCHOLEN
ELKE SCHOOL STAAKT MEE. 12 UUR SMIddAGS.
STUUR DIT DOOR NAAR JE HELE LIJST EN KOM!
Komt alweer dus, ik vind het maar dom, kom op zeg: van half 9 tot kwart voor 4?
Wat is daar zo erg aan?
Vroeger moesten ze nog veel langer.
Misschien heb ik makkelijk praten(van half 11 t/m 4) maar op de middelbare moest ik ook wel eens van kwart over 8 tot 4.
Je gaat er echt niet dood aan
Man hoe wil je een zware stage dan overleven als je hier al over begint
''pff ik kan geen stage lopen hoor, van 9 tot 5 red ik echt niet''