Meningen over de doodstraf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:30

XoNo schreef:
Bovendien wonen gevangenen in te veel luxe. Gevangene moet gewoon een cel delen met meerdere mensen, op droog brood en water, een gezamenlijke plee, geen zakgeld, en elke dag een kwartiertje luchten. Ik kan me niet voorstellen dat welke crimineel dan ook huivert bij de gedachte om opgesloten te worden. TV, stereo, warm water, je eigen cel, een uitkering...voor verscheidene mensen is dit hemel op aarde.

Dit hoor je inderdaad weleens van de grotere drugsbaronnen die dan vastgezet worden voor iets kleiners, omdat justitie ze voor het grote werk niet te pakken kan krijgen......voor 100 miljoen ga jij toch ook wel 5 jaartjes zitten? En ondertussen loopt de business gewoon door hoor...

Sorry, is offtopic

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:32

ruiterinrust schreef:
Ja volgens mij is deze discussie een herhaling van zetten. Ik meen me te herinneren, dat ik toen zei dat de wetgeving in ons rechtsstelsel door een gekozen volksvertegenwoordiging tot stand komt. Dat zeg ik nu weer Haha!

Niet dat je nu nog onder het EVRM uikomt...hoe graag je het ook zou willen...(ik niet hoor,maar anderen hier in de discussie)

stitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:32

ik vind dat ze het niet meer mogen doen, het zijn nog steeds mensen, misschien hebben ze een fout gemaakt in hun leven maar ik kan je vertellen dat ze er spijt van zullen hebben later dus de doodstraf hoeft eigenlijk niet

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:33

Romkabouter schreef:
Je wordt wel van je vrijheid berooft XoNo en dat heeft een grotere impact dan de meesten denken.

Nou, ik weet niet of dat zo'n impact heeft op de meeste mensen. Weet jij hier soms meer van Schijnheilig

Verder is die beroving van je vrijheid nooit lang. Kijk maar naar dat voorbeeld van puma, 1 jaar? Voor zo'n daad? Ik denk dat die man zelf ook wel inziet dat dat wel een heeeele milde straf is, en hij eigenlijk veel meer verdient. Binnen een jaar staat hij weer buiten, waarschijnlijk nog beter gevuld dan hij erin ging Frusty

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:33

Desiree schreef:
Nee, want die LUISTEREN niet naar de mensen weet je nog, met hun "gedoogbeleid"! Daardoor zijn de mensen nu zo fel geworden, daardoor hebben PvdA en VVD hun stemmen verloren en won de LPF zoveel stemmen.

Dan wordt er dus nog steeds wel geluisterd! Als iedereen zon strengere aanpak wenste, dan zou een dergelijke partij een absolute meerderheid halen. Zolang dit niet het geval is, kan je niet spreken van een tendens dat iedereen zich niet vertegenwoordigt voelt door die volksvertegenwoordiging

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:34

Desiree schreef:
In sommige gevallen is alleen doodstraf zwaar genoeg.
als onschuldigen veroordeeld worden?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:35

stitch schreef:
ik kan je vertellen dat ze er spijt van zullen hebben later dus de doodstraf hoeft eigenlijk niet

Oh, en hoe ben jij hier zo zeker van? Toch gek dat er nog zoveel criminelen zijn die gewoon in herhaling vallen, en weer dezelfde daad plegen. Wat doen we met die mensen? Verdienen zij een derde kans, misschien wel een vierde? Zo niet, wat moet er dan mee gebeuren? Er zijn nu eenmaal mensen die hun leven niet beteren...
Laatst bijgewerkt door XoNo op 15-11-02 15:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Romkabouter

Er zijn proeven geweest met mensen die dachten dat het wel meeviel met die straffen XoNo, beetje TV kijken en gratis eten enzo. Die hebben ze een bepaalde periode in een cel gestopt om te kijken hoe dat nu eigenlijk was. Nou, die kwamen er niet blij uit. De periode weet ik helaas niet meer (was documentaire), maar niet erg lang.

Desiree schreef:
Nee, want die LUISTEREN niet naar de mensen weet je nog, met hun "gedoogbeleid"! Daardoor zijn de mensen nu zo fel geworden, daardoor hebben PvdA en VVD hun stemmen verloren en won de LPF zoveel stemmen.

De meeste mensen stemden op de LPF omdat er een markant persoon zijn bek opentrok. Veel mensen die LPF stemden hadden geen flauw id van het partijprogramma van de LPF.

stitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:40

XoNo"]
[quote="stitch schreef:
ik kan je vertellen dat ze er spijt van zullen hebben later dus de doodstraf hoeft eigenlijk niet

Oh, en hoe ben jij hier zo zeker van? Toch gek dat er nog zoveel criminelen zijn die gewoon in herhaling vallen, en weer dezelfde daad plegen. Wat doen we met die mensen? Verdienen zij een derde kans, misschien wel een vierde? Zo niet, wat moet er dan mee gebeuren? Er zijn nu eenmaal mensen die hun leven niet beteren...
[/quote]

ik ben er zeker van omdat ik al een paar fouten heb gemaakt in me leven vertouw me maar, ik heb er spijt van, en ik heb me lesje wel geleerd hoor

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:42

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:44

Stitch, jij misschien wel, maar dat geldt natuurlijk niet meteen voor iedereen Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:46

Romkabouter schreef:
De meeste mensen stemden op de LPF omdat er een markant persoon zijn bek opentrok. Veel mensen die LPF stemden hadden geen flauw id van het partijprogramma van de LPF.

Helemaal mee eens...denk je dat dat soort types serieus over een onderwerp als de doodstraf hebben nagedacht of roepen ze maar net wat hen uitkomt?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:48

Ik denk Pim zelf wel, maar veel stemmers niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 15:59

Dit topic is gestart vanwege de mening van 65% van de Belgische jongeren, pubers dus.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:03

Lovely schreef:
...pubers dus.
en nog erger, belgische pubers. Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:22

Lovely, wat wil je daarmee zeggen? Ik ben ook een puber, maar vind dat ik toch redelijk mee kan doen aan dit soort discussies.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:30

Romkabouter schreef:
Noem het straf of moord, beide keren maak je iemand dood. En onder het mom van "hij heeft het ook gedaan, dus is het rechtvaardig dat wij dat ook doen" iemand van het leven beroven is beide keren even erg.

Vind ik niet, ik vind dat de personen die niet moorden als straf in gerechtelijk opzicht, dat die niet meer met het naambordje "mens" aangekeken mogen worden, en ik vind dat als je iemand anders leven neemt, dat je dan ook moet weten dat dat van jezelf ook genomen kan worden. Tja mag misschien wel hard zijn, maar met dat in je achterhoofd zullen er denk ik toch een stuk minder moorden zijn..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:30

jij bent de uitzondering die de regel bevestigt Xono Haha!

ontopic; doodstraf.. moeilijk. Ik ben in principe tegen. Maar als ik me voorstel dat iemand mijn kind vermoord of verkracht, sta ik toch echt niet voor mezelf in. Zeker niet als zoiemand eraf komt met een paar jaar.
Waarom ik tegen ben, is (wat velen al zeiden) dat het onomkeerbaar is. Denk aan de twee van Putten. Een gruwelijke moord met voorbedachte rade. In sommige staten in Amerika hadden ze de doodstraf gekregen. En nu blijkt dat ze onschuldig zijn.
Verder vind ik dat je de familie-leden van de daders ook meestraft. Een moeder zal altijd van z'n kind blijven houden, ook al pleegt hij een moord. Dan is het toch vreselijk als jouw kind door de regering wordt vermoord? Net zo veel pijn als de ouders/familie van het slachtoffer voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 16:33

XoNo schreef:
Lovely, wat wil je daarmee zeggen? Ik ben ook een puber, maar vind dat ik toch redelijk mee kan doen aan dit soort discussies.

Xono, ik constateer alleen iets wat interessant kan zijn voor de context, ik geef geen oordeel en jij hoeft je dus ook niet aangesproken te voelen of conclusies te trekken.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 17:02

lis schreef:
ontopic; doodstraf.. moeilijk. Ik ben in principe tegen. Maar als ik me voorstel dat iemand mijn kind vermoord of verkracht, sta ik toch echt niet voor mezelf in. .
dat zijn wraakacties en staat dus los van strafrecht.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 17:15

Lovely schreef:
Xono, ik constateer alleen iets wat interessant kan zijn voor de context, ik geef geen oordeel en jij hoeft je dus ook niet aangesproken te voelen of conclusies te trekken.

Het gaat hier om wat bokkers van de doodstraf vinden, een discussie naar aanleiding van die pubers, maar verder staan ze hier geheel buiten. Dus alsnog snap ik niet wat je bericht toe te voegen heeft.
Overigens constateer je helemaal niets, maar herhaal je alleen wat er in de post stond waarmee dit topic is gestart.

xXIreenXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 17:26

Ik vind dit echt een moeilijk onderwerp..het uitvoeren van de doodstraf ben ik in principe tegen, ik vind levenslang gevangenis een misschien wel grotere straf. Maar bij mensen die echt meerdere keren massamoorden hebben gepleegd vind ik de doodstraf denk ik wel rechtvaardig? maar deze grens is natuurlijk moeilijk te stellen. En een van de ergste misdaden vind ik zeker dierenmishandeling, dat vind ik gruwelijk van mij mogen ze daar hele fixe straffen opzetten

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 17:56

Ik sta helemaal achter de doodstraf.
Die lui zitten een paar jaar vast en vervolgens gaan ze gewoon weer verder waar ze zijn gebleven!!
Als ze die straf hier in nederland ook in gaan voeren zal er denk ik minder criminaliteit komen.

Eerst stond ik niet achter de doodstraf, maar ik heb zelf meegemaakt dat er een goede bekende van me doodgeschoten werd. Ik vind dus dat de dader de doodstraf moet krijgen en dus niet over een paar jaar weer vrijgelaten worden zodat hij gewoon weer verder kan gaan waar hij gebleven was Boos!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 18:03

apart dat ook de jongere generatie bokkers hier ook zo over denken. vraag is laten we beslissingen over leven en dood over aan pubers, of mensen met meer levenservaring?