Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Re: Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:13

Faelivrin schreef:
GELUKKIG meid! OK dan!

Niet dat ik in het begin er van overtuigd was dat je seks met iedereen kon hebben,
maar aan de andere kan vond ik het ook wel raar waarom we het met 1 persoon 'maar doen'.

Na alle voorbeelden snap ik het wel.
Ik moet er niet aan denken dat een een of andere bimbo aan MIJN vriend/man zit.
Getver. Ik zou echt moeite hebben hem dan weer aan te raken..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:14

Sexuele binding is een van de sterkste banden die er is, vandaar ook met een partner die voor je zorgt, beschermt en waar je je veilig voelt.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:15

Faelivrin schreef:
Uit respect voor je partner!

Het is niet voor niets dat er zo veel mensen vreemd gaan.
Die hebben dan toch een bepaalde behoefte, al is het alleen maar naar de spanning van de eerste keer met iemand.
Die spanning kan je elkaar op een gegeven moment niet meer bieden omdat vrijen na verloop van tijd zo vertrouwd wordt.
Zal voor mannen misschien wel eerder spelen dan voor vrouwen. Knipoog

Respect voor je partner kan dan ook betekenen dat je je partner juist die ruimte gunt.
Eerlijkheid vind ik dan belangrijker dan monogaam zijn.
'Trouw' zit ook meer tussen de oren dan tussen de benen.
Dat werkt natuurlijk alleen als beide partners daar ook achter staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:17

Sabinee__ schreef:
[naam] schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ook niet alleen uit lust, tegenwoordig is het 'stoer' om het op zo jong mogelijke leeftijd gedaan te hebben en dan maakt het ook niet uit met wie Nagelbijten / Gniffelen

Lees je weleens de Fancy/Girls/Cosmogirl?
Zoveel meisjes van 11/12/13 jaar, die er al helemaal voor gegaan zijn.
Echt zo fout.

Precies. Als je die leeftijd hebt hoor je lekker buiten te spelen, en niet met iedereen het bed te delen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:17

vind eerlijkheid wel raar, denk niet dat veel mensen zouden leuk vinden als hun man of vrouw thuis komt en zegt

schat heb gisteren met een ander in bed gelegen, geeft niets ben blij dat je eerlijk bent

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:18

Toch vreselijk als je zwanger raakt?
"Hoeveel scheel je met je moeder?"
"Uuhm, iets meer dan een jaar of 10? "

OMG.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:19

Faelivrin schreef:
Sabinee__ schreef:
Maar sirieus, wat is hét nou eigenlijk?
Wat stelt het nou eigenlijk voor?
( Misschien ontdek ik het later, ben nog maagd.)

Intiem (zéér intiem) zijn met iemand waarvan je houdt, waar je gek op bent.
Het is niet 'even seks'. Het is een gevoelens-'spel'.

ben ik het niet mee eens
het kan ook pure lust zijn, zonder gevoelens

oke niet iedereen kan/wil een onge night stand hebben of een sexrelatie, kijk met een wildvreemde duik ik het bed ook niet in maar sex znder gevoel en sexrelatie's vind ik een superuitvinding!
en sex met gevoel, dus binnen een relatie, vind ik niet persee beter dan sex uit pure lust dus zonder gevoel en met iemand die niet je partner is.

Sirius_

Girlgamer schreef:
Faelivrin schreef:
Uit respect voor je partner!

En als die er nou anders over denkt dan jij?

Op t moment dat je partner doet waar hij een andere mening over heeft zonder overleg, heeft hij geen respect voor jou en worden de rollen omgedraaid.

Ik heb genoeg aan een man. Hij is mijn eerste en hopelijk ook mijn laatste. Ik vraag me wel eens af, kan ik een heel leven zonder weten hoe t met een ander is? Dast vraagt hij zich ook wel eens af. En ja het zal wel eens saai worden, in bed. Maar er zijn zoveel manieren om t spannend te houden..

En als ie echt snakt naar een ander zet ik een rooie pruik op en speel ik een liesbeth ofzo Clown

Polygamie (is dat goed?) is voor beiden geen 'bespreekbaar' onderwerp in onze relatie

*Edit: Mn zusje van 16 dook op dr 14e met dr eerste vriendje in bed, nu had ze 3 dagen een ander en na 3 dagen dook ze met hem in bed en tijdens die 2 weken dat ze met die jongen ging, ook nog met een andere jongen. En dan is ze verbaasd als ik dat afkeur, 'het is toch maar sex?'

Schimmelig

Juul schreef:
Precies. Als je die leeftijd hebt hoor je lekker buiten te spelen, en niet met iedereen het bed te delen..

Een paar honderd jaar geleden was je in Nederland al getrouw op die leeftijd geloof ik en in andere landen gebeurd dat vandaag de dag nog steeds, ook in het rijke westen, neem Amerika als voorbeeld. De mormonen, een harem is daar bijvoorbeeld ook normaal.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:21

Kanzi schreef:
Het is niet voor niets dat er zo veel mensen vreemd gaan.
Die hebben dan toch een bepaalde behoefte, al is het alleen maar naar de spanning van de eerste keer met iemand.
Die spanning kan je elkaar op een gegeven moment niet meer bieden omdat vrijen na verloop van tijd zo vertrouwd wordt.
Zal voor mannen misschien wel eerder spelen dan voor vrouwen. Knipoog

Respect voor je partner kan dan ook betekenen dat je je partner juist die ruimte gunt.
Eerlijkheid vind ik dan belangrijker dan monogaam zijn.
'Trouw' zit ook meer tussen de oren dan tussen de benen.
Dat werkt natuurlijk alleen als beide partners daar ook achter staan.
Ik heb niet gezegt dat het fout is, van mij mag je hoor. Ik moet er zelf niet aan denken om wekelijks met 5 verschillende mannen zoiets te moeten delen. Bloos Maargoed dat zal dan wel aan mij liggen. Als je spanning mist ga je toch ZELF op zoek naar andere dingen, nieuwe dingen, nieuwe ervaringen? Kan me niet voorstellen dat je DAN gauw uit gekeken bent. En nogmaals; als beide het er mee eens zijn; ik zal je niet tegen houden! Het zou pas respectloos zijn als 1 van beide er zijn twijfels over heeft. Of als het in dermate grote hoeveelheid gebeurt dat je jezelf als prostituee kunt gaan bestempelen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:21

Maar op tv was een docu dat die relaties vaak bestaan uit onderdanige vrouwen en een dominante man, dus ook niet gezond

Clarity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:22

Als je dat niet wilt, zou ik ook niet trouwen.
Ookal is het je eigen lichaam, ik weet niet of je het fijn zou vinden als je partner geregeld vreemd ging.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:23

Renske_ schreef:
ben ik het niet mee eens
het kan ook pure lust zijn, zonder gevoelens

oke niet iedereen kan/wil een onge night stand hebben of een sexrelatie, kijk met een wildvreemde duik ik het bed ook niet in maar sex znder gevoel en sexrelatie's vind ik een superuitvinding!
en sex met gevoel, dus binnen een relatie, vind ik niet persee beter dan sex uit pure lust dus zonder gevoel en met iemand die niet je partner is.
Dit ligt voor iedereen totaal anders. Natuurlijk; als je geen relatie hebt, dan deel je ook wel eens het bed met verschillende mannen. Maar dit is NOOIT zonder gevoel. Je duikt niet met de eerste de beste vent die je op straat tegen komt het bed in neem ik aan? Er is ALTIJD een aantrekkingskracht. Anders kun je niet genieten van de seks.

Sunrise_

Ik vind (maar dat is mijn mening) dat seks zoiets intiems is dat je dat met één persoon (dus zeg maar ook in een relatie) deelt.

Renske_

Faelivrin schreef:
Seks uit lust, omschrijf jij. En DAT vind ik ronduit respectloos voor jezelf. Dat is gewoon bijna prostitutie. Je hebt niet seks omdat je het 'wilt'. Ja, ook wel. Maar het 'hoort' uit liefde te zijn. Echt meid; denk ALSJEBLIEFT na. Je gaat niet zomaar met iemand het bed in duiken uit lust. Dat is gewoon doodzonde van je lichaam en je maagdelijkheid.

eeeehm nu wordt ik hier bijna voor prutsmuts uitgemaakt via een omweg Nors opkijken
kijk sex om erbij te horen en sex om stoer te doen als je 13/14/15 bent dat is not done, maar als je allang geen maagd meer bent en dan gewoon sex om de sex hebt heeft niets met prostitutie te maken, dat is gewoon zin hebben en iemand tegenkomen die ook zin heeft en samen een leuke avond hebben
daar is echt niets mis mee

om nou ontmaagd te worden door een vreemde en wat een one night stand blijft is weer het andere uiterste, maar als volwassene vind ik dat je prima sex zonder relatie kan hebben Lachen

Sirius_

n nogmaals; als beide het er mee eens zijn; ik zal je niet tegen houden! Het zou pas respectloos zijn als 1 van beide er zijn twijfels over heeft.

En twijfels hebben is niet erg en respectloos, handelen naar die twijfels zonder rekening te houden met je partner, dát is respectloos

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:25

Renske_ schreef:
Faelivrin schreef:
Seks uit lust, omschrijf jij. En DAT vind ik ronduit respectloos voor jezelf. Dat is gewoon bijna prostitutie. Je hebt niet seks omdat je het 'wilt'. Ja, ook wel. Maar het 'hoort' uit liefde te zijn. Echt meid; denk ALSJEBLIEFT na. Je gaat niet zomaar met iemand het bed in duiken uit lust. Dat is gewoon doodzonde van je lichaam en je maagdelijkheid.

eeeehm nu wordt ik hier bijna voor prutsmuts uitgemaakt via een omweg Nors opkijken
kijk sex om erbij te horen en sex om stoer te doen als je 13/14/15 bent dat is not done, maar als je allang geen maagd meer bent en dan gewoon sex om de sex hebt heeft niets met prostitutie te maken, dat is gewoon zin hebben en iemand tegenkomen die ook zin heeft en samen een leuke avond hebben
daar is echt niets mis mee

om nou ontmaagd te worden door een vreemde en wat een one night stand blijft is weer het andere uiterste, maar als volwassene vind ik dat je prima sex zonder relatie kan hebben Lachen

Anders zou je met toestemming wel mogen vreemd gaan, maar geen sex om de sex hebben..

Renske_

Faelivrin schreef:
Dit ligt voor iedereen totaal anders. Natuurlijk; als je geen relatie hebt, dan deel je ook wel eens het bed met verschillende mannen. Maar dit is NOOIT zonder gevoel. Je duikt niet met de eerste de beste vent die je op straat tegen komt het bed in neem ik aan? Er is ALTIJD een aantrekkingskracht. Anders kun je niet genieten van de seks.

Klopt, aantrekkingskracht komt er zeker wel bij kijken!
maar met gevoel bedoelde ik meer liefde&houden van dan de pure lust waar de meeste sexrelatie's & one night stands om draaien.
dus wel sex maar geen verdere gevoelens op die aantrekkingskracht na.

voor de een is dat ideaal, de ander kan zoiets niet en dat moet ieder voor zichzelf weten vind ik.

ReneZ

als je eens wat anders wilt hoef je niet direct vreemd te gaan. Wij hebben het samen erg fijn maar eens een ander voor erbij is ook leuk Lachen en dat is geen gevoelens kwestie maar lust. spelletje over, dan derde wiel aan de wagen de deur uit en wij weer happy samen Lachen ideaal. (ik hoef niet steeds een wisselende derde dat gaat me ook weer iets te ver, en los van elkaar lijkt me ook maar niks dan ben ik te jaloers *LOL*

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:27

Renske_ schreef:
maar met gevoel bedoelde ik meer liefde&houden van dan de pure lust waar de meeste sexrelatie's & one night stands om draaien.

voor de een is dat ideaal, de ander kan zoiets niet en dat moet ieder voor zichzelf weten vind ik.
Het zou niet mijn ding zijn, maar goed. Dat is mijn manier van denken. En met 'Prostituee' bedoelde ik meer iemand die elke dag een ander heeft. En ik neem aan dat het met jou niet zo erg is gesteld. Vork

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:28

Ik denk dat het vooral afhangt van de afspraken die je hebt met je partner.
Als je het allebei wel zo wilt, dan moet je het maar doen, maar daarna niet over de nadelen klagen. Dan heb ik het over SOA's, verliefd worden op een ander, niet zeker zijn wie de vader is, jaloezie, etc.
Als je afspreekt van je lichaam alleen met elkaar deelt, dan ben je daar wél zeker van, en dat exclusieve maakt het in mijn ogen alleen maar romantischer.
Ik ga liever naar mijn ouders toe om te zeggen dat mijn vriend mij zwanger heeft gemaakt dan "euh, iemand!?"

Ik zie dat er al veel nieuwe berichten zijn dus als dit helemaal niet meer to the point is, lees er dan maar over Bloos

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:30

Faelivrin schreef:

Het zou niet mijn ding zijn, maar goed. Dat is mijn manier van denken. En met 'Prostituee' bedoelde ik meer iemand die elke dag een ander heeft. En ik neem aan dat het met jou niet zo erg is gesteld. Vork[/quote]

haha nee gelukkig niet Tong uitsteken heb zo mn vaste scharrels, maakt het allemaal een stuk handiger en dat houdt het meteen ook vrij beschaafd en netjes haha Knipoog

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:30

Faelivrin schreef:
Ik heb niet gezegt dat het fout is, van mij mag je hoor. Ik moet er zelf niet aan denken om wekelijks met 5 verschillende mannen zoiets te moeten delen. Bloos Maargoed dat zal dan wel aan mij liggen. Als je spanning mist ga je toch ZELF op zoek naar andere dingen, nieuwe dingen, nieuwe ervaringen? Kan me niet voorstellen dat je DAN gauw uit gekeken bent. En nogmaals; als beide het er mee eens zijn; ik zal je niet tegen houden! Het zou pas respectloos zijn als 1 van beide er zijn twijfels over heeft. Of als het in dermate grote hoeveelheid gebeurt dat je jezelf als prostituee kunt gaan bestempelen.

Faelivrin, het is ook niet mijn ding hoor.
Ben erg blij met mijn ventje en die behoefte is er van beide kanten niet.
Maar het is bij ons wél bespreekbaar.
Ik heb daar liever een open discussie over dan dat zoiets achter mijn rug om gebeurt.
Dat bedoel ik met respect, en eerlijkheid, van beide kanten af.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:32

Ik ben absoluut niet jaloers aangelegd en zou er ook geen problemen mee hebben. Zolang er maar geen gevoel bij komt kijken. Dat zou dan voor zowel mijn vriend als voor mij gelden. Mijn enige voorwaarde zou zijn dat het veilig moet en dat ik het niet te weten hoef te komen. Dan mag hij (of ik) alle uitspattingen "gebruiken" die we tegenkomen. Met drie personen in één bed zoals ReneZ zegt/doet zou voor mij niet hoeven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:33

Renske_ schreef:
Faelivrin schreef:

Ik vraag me alleen af: als je nou straks een echte, langdurige relatie hebt, je vindt De Ware, zou je er dan geen spijt van krijgen dat je jezelf zo vaak hebt weggegeven?

Ik kan er niet over meepraten hoor, maar ik ben compleet tevreden met de man die ik nu heb, ik hoef geen andere meer, en het leukste van het hele spel vind ik het idee dat hij met mij naar bed wil omdat hij van mij houdt, dat gevoel van samen zijn...
Ik zou me dan ook niet zo kunnen loslaten bij een volslagen vreemde!