mrie schreef:In de horeca doe ik dat dus niet, daar vind ik het het risico van het vak. Als je geen last wilt hebben van de rook dan moet je daar niet komen. Het is eigenlijk best jammer dat er geen niet rokers cafe's en rokers cafe's zijn dan was iedereen blij....
Dit vind ik eigenlijk best wel arrogant..omdat een deel van de bevolking verslaafd is aan sigaretten mag de rest maar niet meer uit? Lijkt me een beetje omgedraaide wereld, niet? Je kan ook buiten roken, heeft niemand ergens last van 
Ik rook zelf niet, wat andere mensen doen dat moeten ze zelf weten..zolang het maar niet onder mijn eten is
Ik ben dan ook voor het rookverbod in de horeca
Rook- en rookvrije gedeeltes helpen voor geen meter, meestal staan de rookvrije tafels tussen rooktafels in, of ergens in een hoekje ofzo 
En idd, dood ga je toch, of je nou rookt of niet. Maar ver voor die tijd krijg je al last van je roken, denk aan snel buiten adem, slechte conditie, hoesten, sneller verkouden, meer kans op bronchitis, meer belasting op je hart, verhoogd de kans op onvruchtbaarheid en je huid veroudert sneller. Daarnaast heb je natuurlijk (maar dat is misschien smaak-afhankelijk) stinkende adem, haren en kleding, en kost het handenvol geld.
Zou mijn keuze niet zijn..