twijfels, twijfels, twijfels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: twijfels, twijfels, twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:07

Dus je gaat hem kopen?!

Gefeliciteeeeeeeeeerd!!!!!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 16:44

Dank je! En ik weet voor 95% zeker dat ik hem ga kopen. Er is alleen 1 probleem: mijn ouders kunnen mij alleen maar uitlachen en zeggen dat zo'n oude doorgezakte knol over een jaar naar de slager kan. Mijn moeder heeft zelfs al bij de buren geïnformeerd wat je ervoor terugkrijgt als je een paard naar de slager brengt Boos!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 16:45

Ach, laat die mensen.. het is jouw ding.. niet die van hun..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:20

Gewoon negeren Marieke, ze zullen vanzelf wel zien hoe blij je van Tjaldur wordt! Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:21

Meid, als eerste van harte gefeliciteerd Lachen Keurig bod die ik zeker niet zou afslaan hoor. Gut, zie je het al voor je? Alleen jij die op hem mag rijden, je kunt zelf beslissen over hem wat je wilt, alles Lachen

Erg jammer dat je ouders jouw passie voor Tjaldur niet begrijpen. Mss trekken ze straks wat meer bij als ze zien hoe je voor hemd oor het vuur gaat, wat je immers al deed ook..maar alle bijkomende verantwoordelijkheden ook erbij neemt..en zoniet, dan is het heel jammer dat je ouders je hier niet in steunen, maar zolang jij zelf alles rond kan krijgen, dan is het jouw wens die uitkomt..zo zullen je ouders mss een ca,mper hebben bv waarbij jij zoiets hebt van 'moet dat???'

Nogmaals gefeliciteerd Lachen

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 10:28

Ik heb je topic even doorgelezen en vond 3000 euro ook nogal veel. 2000 euro kan opzich, als hij prima voldoet aan je eisen, waarom niet!
Tja, dat je ouders je grootste liefde niet begrijpen, daar kun je niets aan doen. Als ze zien hoeveel je er dadelijk voor over hebt, dan trekken ze misschien wat bij. Heel veel plezier met Tjaldur!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:35

Wind schreef:
Een IJslander van 18 is in vergelijking met een hele hoop andere rassen niet oud. Die van mij is net zo fit als toen ie 13 was! Maar zijn leeftijd is wel iets om rekening mee te houden.

Ja daag, zo rijd ik ook op een paard van 21 die net zo fit is als een vijfjarige. Maar desondanks is hij wel 21 en dus oud.
Maar goed, daar gaat het verder niet om.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:54

Heyy, heb het ff bijgelezen, wat super dat je hem gaat kopen!!! Haha!
En laat die ouders maar, als ik naar me vader had moeten luisteren dat had ik mijn paard ook al 10x verkocht.
En onze band is sterker dan die wat mijn vader met hem heeft, geldt hetzelfde voor jou denk ik.
Dat je nog maar lang gelukkig mag zijn met Tjaldur!!!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 17:45

Dank jullie wel! Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:05

Meis proficiat,ik zou dit aanbod ook zeker niet laten lopen. Ik zou wel:
* Een keuring laten uitvoeren, dan weet je zelf hoe het in elkaar steekt en wat je kan verwachten
* Goede afspraken (schriftelijk!!!) maken over dat ' moet op stal blijven staan' gedoe. Als het kan zorg dat het NIET op deze manier wordt vastgelegd, maar neem in ieder geval bijvoorbeeld een clausule op i.v.m. verhuizing of wat dan ook, zodat je in elk geval kan kiezen wat je ZELF wil op het moment dat het nodig is. Let goed op wat je tekent!! Dit is het enige dat ik als probleem zie...

Verder, heel veel plezier en geluk gewenst met het meest waardevolle paard in je leven, niks aantrekken van anderen. Een jong paard kan ook binnen een week overlijden, die zekerheid heb je nooit!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:28

Ik heb er al met hen over gesproken. Ik mag hem wel ergens anders stallen (stel dat ik een leuke vent tegenkom die in Groningen woont), maar dat wel in samenspraak met hen.
Ik zal zondag alles met hen overleggen zodat ze een contract op kunnen stellen. Ik ga eerst sparen voor een zadel + andere stalbenodigdheden en als ik dat bij elkaar heb koop ik hem. Das volgens mijn planning eind december Haha!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:43

tjaldur Sjorssie is 24 jaar oud en nog steeds in de bloei van haar leven...Kortom leeftijd zegt niets...Doe gewoon wat je hart je ingeeft meid!!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:30

Tjaldur schreef:
Dank je! En ik weet voor 95% zeker dat ik hem ga kopen. Er is alleen 1 probleem: mijn ouders kunnen mij alleen maar uitlachen en zeggen dat zo'n oude doorgezakte knol over een jaar naar de slager kan. Mijn moeder heeft zelfs al bij de buren geïnformeerd wat je ervoor terugkrijgt als je een paard naar de slager brengt Boos!

ag zo waren die van mij ook! Lachen. maar toen ze zagen hoe veel ik om de paarden gaf en wta het voor mij betekenden toen mocht ik er eentje. en nu beginnen ze het zelfs leuk te vinden Lachen. echt paardenfreaks zullen het niet worden maar leuk vinden komt dan vast wel. en een oude knol naja boeiend Lachen. je wilt toch alleen maar recreatief rijden. mijn zusje heeft (en ik rij haar ook nog regelmatig) een paardje van 23 jaar oud! Lachen. schat van een beesje en kan voor het recreatiefe nog gewoon een hele lange tijd mee! gewoon kopen en heeel veel plezier er mee!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 16:38

Sja, had gehoopt dat mijn omgeving wat meer respect voor mijn beslissing zou hebben. Tot nu toe ben ik alleen maar uitgelachen en is er gereageerd met 'ouwe doorgzakte knol whaha'. Maar de mensen die wel om paarden geven zijn echt heel blij voor me.
En mijn ouders weten ook heel goed wat Tjaldur voor mij betekent. Een paar jaar geleden waren er dus die kopers die Tjaldur wilden hebben. Ik vertelde dat thuis door mijn tranen heen en ze lachten me gewoon keihard in mijn gezicht uit en zeiden er nog even bij: 'Haaa fijn zeg, zijn we eindelijk over dat gezanik over die knol af!' Heb dat eigenlijk nooit tegen iemand gezegd. Alleen tegen mijn ex en hij vond het de normaalste zaak van de wereld dat ze zo reageerden.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:40

Lekker lomp zeg! Waar is het respect gebleven?? Nou ja, niks van aantrekken verder hoor, het is JOUW leven!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:40

tja.. dat had ik ook hoor. gusta was al 23 toen wij haar kregen Lachen.. maar hou er wel rekening mee dat ze oud is he! jij kent haar dan al wat langer. maar als ze straks nog ouder word en jij krijgt de behoefte wat meer te doen?? dat had ik namelijk. want ik wil graag wedstrijden rijden en nu heb ik een paardje van 23 jaar Lachen.. dus denk daar wel goed over na!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:03

Mijn ouders zeiden toen ik mijn eerste paard kocht "dit is je slechtste investering OOIT", en toen de 2e erbij kwam zuchtten ze alleen maar ROFL . Stiekum zijn ze toch wel trots hoor Knipoog
Niks van aantrekken, laat ze lekker kletsen, en heel veel geluk met je paardje.
Wie weet kom ik je in de bossen nog wel eens tegen, ik rij ook in dat gebied Knipoog

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:25

gefeliciteerd met je paardje en trek je er niks van aan wat anderen zeggen, jij bent er blij mee en daar gaat het om...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:31

Super dat je hem gaat kopen en och je ouders hoeven het niet overal mee eens te zijn gelukkig, al ben ik wel blij dat mijn ouders meer begrip hebben.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 09:53

Ook hier nogmaals gefelciteerd!
Super dat je hem toch gaat kopen!

Blijf het een beetje raar vinden dat je mag verhuizen maar dan in samenspraak met hun. Het is straks toch helemaal jouw paard? Dan moet je dat toch ook zelf kunnen beslissen?

Wat betreft leeftijd, we hebben hier ijslandermerrie staan van 25, maar dat moet je haar wel vertellen. Zondag hebben we nog hele stukken van de cross in boekelo gereden. Ze moet en zal dan voorop rijden, niks te bekennen van de "oude" leeftijd hoor!