Het internaat [Info]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Re: Het internaat [Info]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:11

Vandaar denk ik ook dat het goed zou zijn om eerst eens een goed gesprek met de huisarts aan te gaan. Vragen of jullie een dubbel afspraak kunnen maken (dan wordt wat meer tijd voor je gereserveerd). Zorg op maat is belangrijk Lachen .

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 15:32

Zijn er trouns ook internaten waar bij je een paard ofzo mee kan nemen.
Thuis rijd ik namelijk fulltime paard en ik hoop dat ook te kunnen doen als je op een internaat zit Lachen

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:45

LisaLiefje_ schreef:
Zijn er trouns ook internaten waar bij je een paard ofzo mee kan nemen.
Thuis rijd ik namelijk fulltime paard en ik hoop dat ook te kunnen doen als je op een internaat zit Lachen

Bij mij op het internaat was er geen plaats voor welk huisdier dan ook. En sporten was alleen mogelijk als het door het internaat georganiseerd werd. Paardrijden viel daar niet onder. Huilen

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:49

LisaLiefje_ schreef:
Ik voel me snel bedrogen.
Kan er niet tegen als iemand me een keer aan staart.
En daar maken ze overal gebruik van...

Misschien een tip om richting een psychiater te gaan?
Wantrouwen e.d zit in een flink aantal ziektebeelden (bv schizofrenie) misschien goed om eerst vanalles uit te sluiten?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:52

Ik denk inderdaad dat je beter hulp kan zoeken ipv je af te sluiten voor je problemen. Denk erom hoor: als jij hier niet vanaf komt/er niet mee om leert gaan houdt je er waarschijnlijk je hele leven last van. Dat zal je leven op alle gebieden (vooral sociaal) zwaar beïnvloeden. Het zou mijn keuze niet zijn.. maar je moet het natuurlijk zelf weten.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 17:10

Maar ik durf nu niet meer naar mijn school heen.
Ze hebben echt heel erg over me zitten roddelen en nu ben ik echt bang.
Ik probeer de hele tijd te denken niet bang zijn ze kunnen je niks maken maar het helpt gewoon niet...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:16

mmm praat erover....zoek op zijn hoogst een andere school, maar trek niet alles aan misschien haden ze het wel helemaal niet over jou, en trok jij het aan. Merkte ze dat en gingen HUN er juist op door.

Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 17:23

HouVanUtopia schreef:
mmm praat erover....zoek op zijn hoogst een andere school, maar trek niet alles aan misschien haden ze het wel helemaal niet over jou, en trok jij het aan. Merkte ze dat en gingen HUN er juist op door.

Dat zou dan de 4e hogeschool worden in 2 jaar.
Me ouders zijn me zo langzamerhand spuug zat...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:24

mmm dat is ook niet de oplossing...maar echt niet iedereen zal het tegen jou zeggen.

maar op een internet zit je dag EN nacht met dezelfde mensen is dat een oplossing denk je?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:48

Op een internaat lijkt me dat het het gevoel alleen maar ergen maakt, je bent dag en nacht onder dezelfde mensen.

Als je echt dit gevoel hebt, denk aan je toekomst en zoek hulp.

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 00:05

LisaLiefje_ schreef:
Maar ik durf nu niet meer naar mijn school heen.
Ze hebben echt heel erg over me zitten roddelen en nu ben ik echt bang.
Ik probeer de hele tijd te denken niet bang zijn ze kunnen je niks maken maar het helpt gewoon niet...

Geloof me en ik weet uit ervaring dat dit op een internaat ook zal gebeuren.
Ik werd zo gepest dat er spullen van mij verdwenen/kapot gemaakt werden (denk aan radio's/kleding/sierraden enz).
Beschuldigingen van zaken waar ik helemaal geen weet van had.
Fietsenbanden lek gestoken. Ik werd zwart gemaakt bij die paar vrienden die ik had.
Dit alles alleen omdat ik heimwee had en hierdoor veel huilde. Ben ik bang geweest JAZEKER.
Durfde ik mensen/kinderen niet onder ogen te komen JAZEKER.
Liep ik een blokje om als ik de pestkoppen zag JAZEKER
Zat ik het liefst veilig alleen op mijn kamer JAZEKER
Ik voelde me het prettigst als ik bij mijn ouders was. Doordat ik het door de weeks zo slecht had, werd de heimwee alleen maar erger. Hierdoor kwam alleen maar meer in de problemen. Ik werd zelfs ziek van heimwee. Van het internaat af kon niet dus ik moest volhouden.

Zoals ik begrijp heb je het thuis wel naar je zin. Dat stukje geborgenheid raak je dan door de weeks wel kwijt. Je zit er dag en nacht continue met dezelfde personen.

Het lijkt me dat je beter over deze angst met iemand kunt praten die er verstand van heeft hoe met deze zaken om te gaan.
Of kun je niet mailen met een instantie die wat met deze angsten kan. Want je durft het ons bokkers die je over het algemeen niet kent (mij in ieder geval niet) wel te vertellen. Het is goed om erover te praten/schrijven dus hiermee ben je al een stap in de goede richting. Je onderkend dat je een probleem hebt en bent nu zoekende naar een oplossing. Je zult zelf tot een oplossing voor je probleem moet komen. Niemand kan je een pakketje geven en zeggen nu ben je van die angsten af. Er zijn wel mensen die je op het goede pad te zetten om van je angsten af te kunnen komen.

Als je dit probleem op meerdere scholen hebt gehad lijkt het me switchen naar een internaat hiervoor niet de juiste oplossing is.

Ik hoop werkelijk dat je voor jezelf de juiste weg weet te vinden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 00:55

Er is wel degelijk een internaat voor kinderen die moeite hebben met zich aanpassen, die moeilijk thuis te handhaven zijn etc
Ik ben er zelf bijna naar toegestuurd Knipoog
In België zit een hele goede, hier niet zo heel ver over de grens.

Ik ken een meisje die is er ook naartoe gegaan, ook ivm problemen thuis&op school en met zichzelf
Ze is zó positief veranderd, helaas is ze na 1 jaar daar zijn thuis in de vakantie verongelukt, maar echt dat meisje was zo ontzettend goed veranderd!
Ik weet alleen niet waar zij precies gezeten had, omgeving Antwerpen dacht ik.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 01:04

ff google gebruikt en eea gevonden, ga niet verder zoeken want wil graag naar mn bedje Tong uitsteken

Kinderen die zeer moeilijk opvoedbaar zijn krijgen les op een cluster 4-school. Het gaat bijvoorbeeld om kinderen met ernstige gedragsproblemen, kinderen die niet goed met hun emoties overweg kunnen, agressief of juist gesloten zijn of niet goed met anderen kunnen omgaan. Voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen gebruikt men ook wel de afkorting ZMOK, hoewel die term verouderd raakt.

Er bestaan verschillende soorten scholen voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen:

Dagscholen. Kinderen gaan na school gewoon naar huis. Veel dagscholen werken samen met instellingen voor jeugdhulpverlening, waar leerlingen soms ook na schooltijd worden opgevangen.
Internaatscholen. Aan deze scholen is een internaat verbonden; kinderen kunnen er 24 uur per dag terecht. Het internaat vangt kinderen op na schooltijd en begeleidt hen. Op sommige internaten wordt vooral aandacht besteed aan scholing. Op andere internaten ligt de nadruk meer op hulpverlening en behandeling of op het leren van een beroep.
Op veel internaatscholen zitten ook kinderen die er niet wonen, de 'externe' leerlingen. Voor hen is het internaat een gewone dagschool

http://www.meegroningen.nl/viewnizw.asp ... g_id=35009

zulke internaat scholen zijn er ook voor minder extreme gevallen, maar waarbij je dus wél goede begeleiding krijgt, iets wat de TS op andere scholen mist.
Maar aan de andere kant, als het thuis allemaal prima gaat waarom zoek je dan geen hulp naast school maar wel vanuit huis, er is via het Riagg etc ontzettend veel hulp te vinden Lachen of via Riagg/bureau jeugdzorg een oplossing zoeken voor wat je qua school het beste kan doen en begeleiding daarbij, dan oef je thuis niet te missen maar krijg je toch hulp om alles wat makkelijker te laten gaan. Al kan dat dus ook op een internaat school, dat je er overdag bent maar 's avnods weer naar huis gaat, alleen moet t dan wel redelijk dicht bij huis zijn.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 01:37

Ik heb zelf niet in een internaat gezeten, maar ken wel mensen die er hebben gezeten. Bij deze mensen heb ik gezien dat ze negatief beinvloed werden, meeloopgedrag. Omdat ze anders het 'zwarte schaap' werden, deden ze maar mee met alles. Als jij een probleem hebt met sociaal contact, denk ik ook dat een therapeut jou meer kan helpen dan een internaat, omdat de meeste kinderen die naar een internaat gaan problemen thuis hebben, of onhandelbaar zijn. En juist die mensen kunnen gebruik maken van jou, als je gesloten bent en bang. Ik woonde vroeger in Alkmaar, en het internaat in de buurt had ook een school. Ook als je niet in het internaat zat, kon je daar op school.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 06:19

Ik denk ook dat het goed is een afspraak bij het riagg/ggz/jeugdzorg te maken, en met hen te overleggen wat het verstandigst is...

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:46

Er is wel een internaat in NL waar je je paard mee naar toe kan nemen, daar zit zelfs een manege bij.