verder leven met mijn verleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Halina

Re: verder leven met mijn verleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:07

Knap dat je de stap gezet hebt! Ik weet uit eigen ervaring hoe pijnlijk een moeilijke gebeurtenis verwerken is, maar als alles achter de rug is, zal je je zo veel beter voelen.

Veel sterkte!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:09

rachelthinka schreef:
het rare is dat het leeftijdverschil niet zo heel groot is, geloof een jaar of 5/6. mijn oom en tante weten ook niets. mijn moeder wil eigenlijk wel met hun praten maar ik wil het niet

Dat was ook het leeftijdsverschil bij mij.... net het verschil tussen kind en puber zeg maar.... :S Mijn ouders weten het ook nog niet eens en ik wil aan de ene kant wel dat ze het weten en aan de andere kant niet.... Ik denk ook dat ze het aan mijn oom en tante willen vertellen als ze het weten en ik wil dat die mensen niet aan doen....

en trouwens over je gedicht.... Ik vind het super mooi, ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik het las....

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:21

Ik lees je verhaal nu pas, erg heftig..
Maar inderdaad erg knap dat je je verhaal hebt gedaan en in therapie bent. Hoe is het nu?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:49

Dat is heftig! Echt heel veel sterkte! Ach gut

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:12

Hee meid sterkte he, ik denk wel uit naam van heel bokt Ach gut
Dapper van je dat je het heb durven vertellen, en in therapie bent gegaan, hopen dat het werkt!
Hoe gaat het nu met je? Lachen

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:13

Ik ben ook in behandeling geweest bij het ggz(duin en bollenstreek) en heb ook de emdr gehad, ik ben van mijn trauma af en kan eraan terug denken zonder enige boosheid oid.
Ik ben wel benieuwd voor welke manier je gekozen hebt en hoe het nu voelt? Je mag me ook PB-en! Lachen
Voor mij was het onwerkelijk en heb weer even een week in een roes geleefd maar dat ging vanzelf weg, daarom heb ik er maar 1 gehad...

Als je vragen hebt of iets wil weten kan je me PB-en!! Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 20:27

hallo allemaal
leef nu al week in een soort rare vage toestand. vrijdag erg zwaar gehad. nu wel steeds iets beter, maar dat geintje zaterdag was niet echt behulpzaam.

ik krijg de emdr met koptelefoon, best maf, maar het werkt wel. ben er alleen nog niet

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:00

rachelthinka schreef:
hallo allemaal
leef nu al week in een soort rare vage toestand. vrijdag erg zwaar gehad. nu wel steeds iets beter, maar dat geintje zaterdag was niet echt behulpzaam.

ik krijg de emdr met koptelefoon, best maf, maar het werkt wel. ben er alleen nog niet

Het is inderdaad heel maf, je voelt dat het werkt, en het verwerkingsprocess komt op gang, het kost alleen verschrikkelijk veel energie, althans bij mij dan.

Sterkte verder! Zet m op!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:14

Ik heb op het moment ook EMDR, ik ga mijn verhaal hier niet op Bokt zetten (TS mag me wel PB'en als je nieuwschierig bent). Het helpt supergoed! Ben nu bezig met mijn 3e sessie (moet er nog 5) en het helpt me echt door de donkere tijden (die geweest zijn) heen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:22

voor de genen die soortegelijke ervaringen als mij hebben heb ik een forum geopend. je kan daar je verhaal plaatsen zonder dat iedereen het kan lezen, daarvoor moet je geregistreerd zijn.

http://bravo.messageboard.nl/30527/

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:44

Hey RT, wat een ontzettend mooie gedicht heb je geschreven. Dat kun je niet lezen zonder emotioneel van te worden.
Ik vind het heel knap zoals je alles probeert te verwerken! Heel veel sterkte en een dikke Ach gut

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 21:29

Wat een verhaal.
Ik zit in een soort-zelfde-schuitje..
Bij mij bleef het niet bij 1 man, ook niet bij 2.. Ik heb het ook allemaal verdrongen.
Op die manier had ik het 'verwerkt' voor mijn gevoel.
Alleen nu kom ik erachter dat dat niet genoeg is.
Ik ken mezelf bijna niet meer en word zo aggresief terwijl ik in het begin niet doorhad waar dat vandaan kwam omdat ik alles zo had weggedrukt.
Ik ben een week geleden bij de huisarts geweest en er is een brief op weg naar het GGZ en ik hoop dat ik daar erg van opknap al weet ik nog niet hoe want ik heb zo'n gevoel dat het altijd zo zal blijven.
Maar ook iets zegt weer in me dat het anders kan, dus als ik binnenkort een oproep krijg van het GGZ, dan hoop ik dat er veel gaat veranderen.

Jij nog heel veel succes en sterkte gewenst..
Je kunt het wel hoor!
Het komt vast allemaal goed Lachen