Wie woont er anti-kraak?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Re: Wie woont er anti-kraak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 01:36

Maar als je in een oude school, of bijvoorbeeld zo'n kantoorpand terecht komt, dan heb je toch geen douche e.d.?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 02:09

Lijkt me wel wat voor mijn zonen

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 08:30

Haha volgens mij hebben veel mensen toch nog een verkeerd idee bij anti-kraak. Er komen echt geen zwervers je huis binnen hoor en in die kantoorpanden en scholen maken ze meestal gewoon een eenvoudige douche als dat er niet inzit.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:55

JuulenJulia schreef:
Maar vinden jullie het niet eng dat er dadelijk ''krakers a.k.a. zwervers'' jullie kraakpandje binnenvallen?

Haha, dat gebeurd bij jouw thuis toch ook niet? T zijn gewoon normale huizen hoor! Ik heb een eengezinswoning en naast mij wonen gewoon nog oude bewoners.
T is niks anders dan normale huur, alleen een heel stuk goedkoper Pling Meestal kan je er ook wel achter komen hoelang je er kan blijven wonen, mijn huis wordt gesloopt, en ik krijg gewoon brieven van de gemeente binnen over wanneer dat gaat gebeuren enzo. En je hoort op tijd als je eruit moet, en dan proberen ze altijd iets anders voor je te zoeken.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:03

Bij anti-kraak denken mensen heel vaak aan kraken maar dat is een hééél groot verschil! Haha!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:32

Een collega van vroeger woonde ook anti-kraak, in een supermooi Victoriaanse villa, dat op de monumentenlijst zou komen. Zo ontzettend gaaf!! Maar hij had dus in die enorme kamers maar heel weinig spulletjes staan en geen snuisterijen of decoratie e.d. omdat hij snel weer in moest kunnen pakken om te verhuizen. Dat is wel een nadeel. En hij wilde graag katten, en dat kon ie vergeten zolang hij zo woonde. Je kunt het die dieren niet aandoen steeds mee te verhuizen.

Uiteindelijk werd ie verliefd op twee van mijn katten en is ie daarom een gewoon huisje gaan huren! Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:38

Dat is idd wel een naadeel. Je brengt niet zo snel echt sfeer in je huisje omdat je er elk moment uitgezet kan worden.

Hoe zit dat bij die verenigingen waar jullie van huren? Krijg je daarvan te horen hoelang je ongeveer kunt blijven, of hoor je gewoon in 1 keer dat je er binnenkort uit moet?
En hoelang duurt het ongeveer voordat je een woning hebt? (dus vanaf het moment dat je je inschrijft)

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:58

Nathalie schreef:
Dat is idd wel een naadeel. Je brengt niet zo snel echt sfeer in je huisje omdat je er elk moment uitgezet kan worden.

Hoe zit dat bij die verenigingen waar jullie van huren? Krijg je daarvan te horen hoelang je ongeveer kunt blijven, of hoor je gewoon in 1 keer dat je er binnenkort uit moet?
En hoelang duurt het ongeveer voordat je een woning hebt? (dus vanaf het moment dat je je inschrijft)

Dat is wel zo.. ik mis soms wel een huisje waar ik echt helemaal mn eigen ding van kan maken. Ik mag bijvoorbeeld de muren alleen maar in neutrale kleuren verfen. En t is zonde om iets op te knappen als je weet dat je t gesloopt gaat worden en je er toch niet heel lang in zit.

Ze kunnen nooit zeggen hoelang je er kan wonen, omdat er altijd redenen kunnen zijn dan je eruit moet. Bij mij in de buurt worden er nieuwe huizen gebouwd, en de bewoners van de oude huizen gaan over in die nieuwe huizen. Sommige huizen van de oude bewoners zijn al gesloopt, terwijl de nieuwe nog niet gebouwd zijn, dus die mensen moeten dan in een tussenwoning. Ik ken dus iemand die zn huis is uitgezet omdat mensen dat huis nodig hadden als tussenwoning. Dus ze kunnen je niks beloven.. Maar meestal weet je wel ongeveer wanneer t gesloopt/opgeknapt gaat worden en heb je dus wel een beetje een idee van hoelang je er kan blijven. Het is wel zo dat je voorrang krijgt op de wachtlijst als je eruit moet, maar dan moeten ze dus maar net huizen vrij hebben. Ik huur via Ad Hoc, en daar kan t geloof ik maximaal een half jaar duren voordat je een woning hebt.
Laatst bijgewerkt door Aramat op 30-08-07 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:13

Mij leek het wel wat toen ik ging studeren.
Maar ik heb verhalen gehoord over mensen die er toch wel heel plotseling uit moesten terwijl van te voren gezegd was dat ze wel de tijd zouden krijgen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:17

Tegenover ons huis zijn ook een paar panden die anti-kraak bewoont worden. Lijkt me enerzijds ook wel wat Ja

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:11

dat klopt inderdaad dat je niet te veel spullen neer gaat zetten
dat is weer veelste veel gedoe met verhuizen
ik had ook alleen maar de benodigde dingen staan
op zich niet al te vervelend want dat weet je als je anti kraak gaat wonen
en het houd het lekker opgeruimd Haha!

een douche word voor je gemaakt als die er niet is

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:49

Ik heb ook antikraak gewoont, ging via de gemeente, ze hadden hier flats die over een aantal jaar tegen de vlakte gaan en om er dan voor te zorgen dat de huizen niet gekraakt worden in de laatste paar jaren wanneer de bewoners gaan verhuizen verhuren ze de huizen aan mensen in woningnood.
Wij zouden er 4 jaar mogen blijven zitten, tegen gewone huurprijs. Het was gewoon doodnormal wonen en huren als ieder ander, enige verschil is dat we geen urgentie kregen wanneer je na die 4 jaar er weer uit moet omdat de gebouwen gesloopt worden.
We hebben er 10 maanden gewoont toen we een normaal huurhuis kregen (twee maanden geleden Clown )

Was een erg fijne oplossing en ook erg fijn dat je gewoon zwart op wit hebt staan dat je er tot een bepaalde datum in mag blijven en niet zoals bij van die verenigingen dat je zomar opeens je huis uit moet.

spekster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:56

Hey hier iemand die anti-kraak woont

Woon momenteel anti-kraak in zeist, zit hier in een appartement met 3 slaapkamers, badkamer, keuken, woonkamer, een mega grote berging, 2 balkonetjes, uitzicht op een bospark en op hertjes en geitjes Haha!. Woon hier nu samen met me vriend en we hebben een huur van 150 euro. We zitten hier nu bijna half jaar... Heb wel de afspraak dat als ik eruit moet hun een nieuwe woonruimte moeten aanbieden.

Maar dit wonen doe ik puur om me jaren bij de woningbouw op te bouwen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:28

Wat klinkt dit ideaal zeg!
Ik heb nog niet genoeg geld om allemaal duur te gaan wonen enzo,maar wil toch wel graag weg thuis!
ga hier zeker achterna Haha!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:47

vriendin van mij woonde anti kraak in een enorme villa samen met haar vriend en diens zus en haar vriend. Enorme tuin erbij, onwijs gezellig. Inmiddels hebben zij zelf een huurhuis toegewezen gekregen, maar de zus (en haar vriend) van haar vriend wonen er nog altijd. En de buurt is daar ontzettend blij mee, zo verloederd het niet.

Ik zou het wel willen, maar in de buurt. En daar heb je denk ik geen kijk op?

spekster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:52

Nathalie schreef:

Ik heb een wederzijds opzegtermijn van 2 weken.... heel erg kort... maar het is wel te doen...
Had me niet ineschreven ofzo... kwam er via kamernet bij terecht. Had gereageerd op een advertentie waarbij ze een jong stelletje zochten:D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 00:47

2 weken vind ik opzich nog wel mee vallen. Stelde me meer 1 of 2 dagen voor. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zag toevallig op 1 van de sites die ik bezocht heb ook een enorme villa bij mijn ouders in de buurt...... Bloos
Jammer dat ik nog een paar maanden moet wachten... Haha!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 01:04

vrienden van mij wonen in anti-kraak woningen en je hoord altijd van te voren hoelang je er meestal in mag blijven je kan alleen niet op vakantie gaan of iets en soms als je in een bejaarde flat komt moet je voor 11e binnen zijn en mag je geen herrie maken. De woningen opzich zien er gewoon goed uit. Maar als je eruit moet krijg je ook altijd weer een nieuwe woning aangeboden.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 11:07

Nathalie schreef:
2 weken vind ik opzich nog wel mee vallen. Stelde me meer 1 of 2 dagen voor. Nagelbijten / Gniffelen

Ik zag toevallig op 1 van de sites die ik bezocht heb ook een enorme villa bij mijn ouders in de buurt...... Bloos

Op welke site kun je dat vinden?

spekster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:29

GreyHorses schreef:
Nathalie schreef:

Op welke site kun je dat vinden?

je hebt verschillende sites

je hebt :

http://www.camelotproperty.com/home.php/b/nld-nl/home/Home
http://www.anti-kraak.nl/ zit ik zelf bij
http://www.interveste.nl/objecten.html
http://www.adhocbeheer.nl/home/

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:18

Heeft iemand ervaring met snelwoonruimte.nl toevallig?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:41

Ik zet even een stipje ivm de links.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:40

Je kunt het ook bij je woningstichting proberen. Mijn broertje woont ook anti-kraak, in een flatje in Arnhem. Hij woont er al een jaar en kan er tot eind 2009 begin 2010 blijven zitten als hij wil.

Klasgenoten van mij wonen anti-kraak in Deventer via de woningstichting, die weten ook wanneer ze eruit moeten.

Bij de woningstichting weet je van tevoren wanneer je eruit gaat, dat lijkt me fijner als via zo'n bureau, omdat je dan kans hebt binnen 2 weken weg te moeten...

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:46

Jeemig wat een prijzen nog voor anti-kraak Knipoog
Me zus woont antikraak voor 1.50 per maand! wel excl maar die kosten zijn absoluut niet hoog.
Mijn broer heeft ook antikraak gewoont, heel eng in een klooster, dat was zó mega groot, hebben we een mooi feest gehad in de achtertuin Haha!
En hij had tig kamers van nonnen om uit te kiezen Knipoog Was wel heel bijzonder!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:07

hm iemand die ik ken wil dit ook gaan doen..
ik weet er verder eigenlijk niets over..maar zoals hij het verteld lijkt het me wel leuk Lachen
enige nadeel is voor zover ik nu weet dat t tijdelijk is.. maar ik heb me er niet in verdiept...