Spion : Telefoon !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelOdYs_Star

Re: Spion : Telefoon !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:00

Breitling schreef:
als mijn vriendinnen iets persoonlijks te melden hebben toen we dat telefonische in als we elkaar zien. Niet via een smsje, niet echt persoonlijk. En verder alles wat ik aan smsjes stuur/krijg zelfde geld voor mails is nou niet dat je zou moeten denken dat ik verkeerde dingen doe ofzo. Ik vraag me ook wellis af wat mijn vriend allemaal uitvreemd, ben nieuwschierig en kijk dan ook weleens op zn mail of telefoon. Hij maakt zich er niet druk om en ik ook niet. Als ik wat te verbergen zou hebben zou ik me daar wel druk om maken. Dus dat zou al genoeg zeggen denk ik

Iedereen is anders hè! Mijn vriendinnen melden me ook wel eens dingen wat persoonlijk is, persoonlijke dingen kan ook via SMS of e-mail. En het gaat dus niet iedereen wat aan, anders zetten ze het wel in de krant. Daarbij kunnen misschien sommige mensen zich wat moeilijker uitdrukken en doen ze dat makkelijker via SMS of e-mail.

Het heeft er niets mee te maken of je iets verbergt, als je liever niet wilt dat je vriend/vriendin in je telefoon of e-mail kijkt. Het heeft te maken met een bepaald principe, een principe waarbij de grens voor iedereen anders ligt. Jij zegt ''Als ik wat te verbergen zou hebben zou ik me daar wel druk om maken. Dus dat zou al genoeg zeggen denk ik.'' Dat zou bij jou misschien genoeg zeggen, maar bijvoorbeeld bij mij of een ander persoon niet.

Het is niet aanvallend bedoeld, maar ik probeer duidelijk te maken dat het voor iedereen anders is. In een relatie is er ook nog zoiets als privacy en elk mens heeft dat nodig, bij de ene is die grens hoger dan bij de ander. Ik heb zelf meer privacy nodig dan mijn vriendin, dit heeft veel te maken met mijn ex, die mij geen vrijheid gaf en mij nooit ergens heen liet gaan, en mij probeerde te verbieden om met vriendinnen/vrienden af te spreken. Nu wordt mij dat niet verboden en heb ik dus wat extra privacy nodig omdat ik dat niet gewend ben. Nogmaals, ik wil je niet aanvallen. Als dat wel zo over komt, dan bijdeze mijn excuses.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:04

dan is er altijd nog zoiets dat je kan zeggen ik heb liever niet dat je dat doet en klaar ermee. Waarom zo'n probleem van maken?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:10

Breitling schreef:
dan is er altijd nog zoiets dat je kan zeggen ik heb liever niet dat je dat doet en klaar ermee. Waarom zo'n probleem van maken?

Ik maak er ook geen probleem van, leg alleen iets uit. Mijn vriendin weet het nu wel hoor. Ze mag best in mijn tel. kijken of wat dan ook, maar niet achter mijn rug om als ik er niet ben en dan 3 keer mijn code verkeerd doen. Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:26

ik gebruik zijn gsm en hij de mijne en we openen ook gerust elkaars mailbox dus geen probleem. Ik zou niet eens op het idee komen dat hij in mijn gsm had gekeken, ik zou denken dat hij net een smsje had gestuurd. Onze kennissen proberen ook allebei de nummers, zelfs school, mijn werk en lesklanten!

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:19

Als het gewoon gevraagd word of ie mijn telefoon mag inzien vind ik het best hoor Lachen

Ik zou het niks vinden als er stiekem gecontroleerd word.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:33

MelOdYs_Star schreef:
Breitling schreef:
als mijn vriendinnen iets persoonlijks te melden hebben toen we dat telefonische in als we elkaar zien. Niet via een smsje, niet echt persoonlijk. En verder alles wat ik aan smsjes stuur/krijg zelfde geld voor mails is nou niet dat je zou moeten denken dat ik verkeerde dingen doe ofzo. Ik vraag me ook wellis af wat mijn vriend allemaal uitvreemd, ben nieuwschierig en kijk dan ook weleens op zn mail of telefoon. Hij maakt zich er niet druk om en ik ook niet. Als ik wat te verbergen zou hebben zou ik me daar wel druk om maken. Dus dat zou al genoeg zeggen denk ik

Iedereen is anders hè! Mijn vriendinnen melden me ook wel eens dingen wat persoonlijk is, persoonlijke dingen kan ook via SMS of e-mail. En het gaat dus niet iedereen wat aan, anders zetten ze het wel in de krant. Daarbij kunnen misschien sommige mensen zich wat moeilijker uitdrukken en doen ze dat makkelijker via SMS of e-mail.

Het heeft er niets mee te maken of je iets verbergt, als je liever niet wilt dat je vriend/vriendin in je telefoon of e-mail kijkt. Het heeft te maken met een bepaald principe, een principe waarbij de grens voor iedereen anders ligt. Jij zegt ''Als ik wat te verbergen zou hebben zou ik me daar wel druk om maken. Dus dat zou al genoeg zeggen denk ik.'' Dat zou bij jou misschien genoeg zeggen, maar bijvoorbeeld bij mij of een ander persoon niet.

Het is niet aanvallend bedoeld, maar ik probeer duidelijk te maken dat het voor iedereen anders is. In een relatie is er ook nog zoiets als privacy en elk mens heeft dat nodig, bij de ene is die grens hoger dan bij de ander. Ik heb zelf meer privacy nodig dan mijn vriendin, dit heeft veel te maken met mijn ex, die mij geen vrijheid gaf en mij nooit ergens heen liet gaan, en mij probeerde te verbieden om met vriendinnen/vrienden af te spreken. Nu wordt mij dat niet verboden en heb ik dus wat extra privacy nodig omdat ik dat niet gewend ben. Nogmaals, ik wil je niet aanvallen. Als dat wel zo over komt, dan bijdeze mijn excuses.

ik ben het echt helemaal met je eens..!
ik vind het eerder wantrouwend overkomen als mijn vriend mijn smsjes wil lezen.
ik snap niet dat je er uberhaupt de behoefte aan hebt, om te lezen wat je vriend/vriendin allemaal smst.

het intersseert mij niet hoor, wat mijn vriend allemaal smst, en daarbij vind ik het zijn zaken,
dar hoef ik mij niet mee te bemoeien.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:42

Ik sms weleens met zijn telefoon, en sommige smsjes die hij krijgt zijn (ook) voor mij. Ik ga hem echt niet controleren, want als dat nodig is kan hij het echt vergeten.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:45

Mijn vriend stuurt trouwens vaak per ongeluk smsjes voor iemand anders naar mij, uit automatisme. Dus stiekem vreemdgaan kan hij toch niet doen ('hee was lekker gister he!' 'uhm? gisteren was je toch huiswerk aan het maken?' Haha!)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:23

LiNdA1986 schreef:
Waarom niet? Mijn vriend ik kijken ook in elkaars telefoon en mailbox. Wij hebben geen geheimen voor elkaar.
Maar ik begrijp goed als je dit niet leuk vindt. Misschien er gewoon met hem over praten?

Mijn vriend en ik kijken ook in elkaars telefoon, of email box. Niet om te controleren ofzo, maar gewoon uit nieuwsgierigheid denk ik. Of soms even met smsen, vraagt ie aan mij, stuur dit of dat even naar me vader ofzo. Geen probleem. Wij hebben geen geheimen voor elkaar. Lachen Er zijn dus geen dingen die hij niet hoeft te lezen, dus heb ook geen reden waarom hij het niet zo mogen Tong uitsteken

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:46

mijn vriend wil ook de héle tijd mijn smsjes lezen, zó irritant, niet om te controleren, gewoon, gezellig ofzo. Ik heb ook niet zoveel te verbergen, maar ik heb wel dingen die gewoon van mijzelf zijn, hij hoeft niet álles te weten. Ik heb ook geen behoefte om zijn smsjes te lezen. Als zijn telefoon aangeeft dat er een smsje komt, dan zegt hij 'o, lees maar voor'

Maar om even op het verhaal van de TS terug te komen. Ik zou het er wel even over hebben met hem, want ik zou het arelaxed vinden. Ik neem aan dat smsjes ook persoonlijk zijn en dus briefgeheim hebben?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 02:44

Ik vraag me eigenlijk wel af voor degene die het niet willen dat hun partner in hun telefoon kijkt, hoe oud zij zijn en hoelang zij een relatie hebben.
Toen ik nog redelijk korte relaties had vond ik zoiets namelijk ook absoluut niet kunnen.
Met een langere, serieuze relatie nu (samenwonend) geef ik er dus echt helemaal niets om. Heb namelijk echt totaal niks te verbergen.
Ook persoonlijke dingen van vriendinnen bespreek ik met hem.
(overigens weten mijn vriendinnen dat wel hoor, en vinden ze totaal niet erg Knipoog )

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 02:48

Ik kan me indenken dat je het niet netjes vindt, maar van de andere kant zou je geen geheimen moeten hebben waar hij zich vreemd van moet gaan gedragen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:51

Ik kwam bij mijn (nu ex-)vriend thuis en hij ging nog even douchen. Zijn pc stond aan en ineens begon iemand tegen het te praten op msn. Zij vroeg of hun 'date' nog doorging die avond. Toen heb ik -niet netjes, ik weet het, maar ik had al vermoedens- gedaan of ik hem was en ben terug gaan typen naar haar. Zo kwam ik erachter dat mijn ex via internet met een andere vrouw een sexdate had gemaakt.

Ik ben weggegaan en heb hem na die dag nooit meer gezien...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:30

ik kom net van mijn vriend vandaan en heb mijn mobiel laten liggen Nagelbijten / Gniffelen we fietsen samen naar utrecht en we hebben het er maar even over gehad, nu heb ik zijn huissleutel gekregen om hem te halen zometeen Nagelbijten / Gniffelen ik weet niet, ik vind dat toch een beetje eng, staan toch ook wel smsjes in van oudere liefdes enzo

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:34

Net als wat ik al eerder zei, ik doe het wel omdat ik ook vaak zijn telefoongebruik en als hij afgaat of er komt een smsje binnen zegt hij vaak:ooooohhhh kijk eens even wie dat is? Hij mag die van mij ook wel lezen hoor maar hij snapt toch niks van mijn telefoon. Hij doet het dus nooit en ik zou het dus wel vreemd vinden als hij het wel een keer zou doen als ik er niet bij zou zijn.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:43

Mijn vriend mag rustig mijn smsjes lezen. Ik heb geen geheimen voor hem. Ik lees zijn smsjes ook wel eens. Maar gewoon waar hij bij is, dus t is geen probleem Lachen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:20

Ik zou er heel veel problemen mee hebben als mijn vriend dat stiekem zou doen, wij hebben echter geen geheimen voor elkaar dus als hij benieuwd naar wie ik allemaal per sms 'gesproken' heb, dan kijkt hij gewoon in mijn gsm en andersom net zo.
Ik heb net nog zijn email account gecheckt omdat ik daar een mailtje op verwachtte, hij weet ook de wachtwoorden van mijn mail. Af en toe kijkt hij ook nog wel eens op Bokt en dat doet hij ook altijd onder mij account.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:23

Urielle schreef:
ik gebruik zijn gsm en hij de mijne en we openen ook gerust elkaars mailbox dus geen probleem. Ik zou niet eens op het idee komen dat hij in mijn gsm had gekeken, ik zou denken dat hij net een smsje had gestuurd.

zo werkt het bij ons ook we hebben geen thuis telefoon dus het is net welke het dichtste bij ligt van de 2

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:26

Als ie het vraagt, mag ie ze best lezen, heb niets te verbergen voor hem en dingen die evt. verkeerd overkomen, kan ik wel uitleggen dan. Maar ongevraagd kijken vind ik niks, vind het toch een stukje van mijzelf dat niet iedereen hoeft te bekijken, ook mijn vriend niet. Ik heb niets te verbergen maar toch, vind het idee niet prettig...

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:01

Oeh, mijn ex deed dit ook zo sneaky, wat walgelijk vind ik dat. Als ik even de kamer verliet en ik kwam terug zag ik nog net het licht op mijn telefoon branden of het hem snel terug leggen. Maar vervolgens ook ontkennen dat hij gekeken had.

Iedereen mag in m'n telefoon kijken hoor, maar vraag het even of doe dat in ieder geval als ik erbij ben. Dit komt zo wantrouwend over.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:05

Mijn vriend en ik kijken altijd in elkaars telefoon, omdat we altijd allebij ons afspraken vergeten, en er word nog wel eens gesms van zolaat daar, en aangezien we dat allebij vergeten.

Als een van ons de mobiel van een ander pakt zeggen we altijd voor de gein van :"Niet de smsjes van me lover lezen he Knipoog ".

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:05

zo ben ik dus achter gekomen dat ie ander had, stond in douche en kreeg sms binnen, schatje hou van je, blij dat jemorgen weer bij me bent blablabla
we woonden 2 jaar samen,en was oud collega van me, vanaf die tijd wil ik niet eens meer smsjes lezen, al sik vriend zou hebben, veel te bang dat iets instaat wat me pijn doet

RoxxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:15

Het valt mij op dat een heleboel mensen schrijven: "wij hebben geen geheimen voor elkaar". Nou, in een relatie heb ik rustig geheimen voor mijn partner. Als een vriendin/collega/familielid/willekeurige voorbijganger mij iets in vertrouwen vertelt wat ik aan niemand mag vertellen, dan vertel ik dat aan niemand. Dus ook niet aan mijn partner. En dus heb ik een geheim voor hem.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:30

Uhm mijn vriend kijkt ook gewoon in mijn telefoon hoor of zit er mee te prutsen ..
Net als dingen met email / msn ... heb altijd alles openstaan, en zowiezo weet hij overal het wachtwoord wel van.

Denk dat je je daar niet druk om moet maken ?
Je hoeft toch niet stiekem te doen ?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:42

Mijn vriend mag van mij gerust mijn mail/post/telefoon doorspitten. Ik heb niks voor hem te verbergen, en andersom ook niet. Ik mag gerust alles van hem controleren, maar daar heb ik niet eens zin in. Waarom zou ik? ik vertrouw hem voor de volle 100%.

Bij ons is het idd ook wel eens dat 1 van ons een smsje krijgt, en dat diegene dan zegt van: oh lees ff voor, heb geen zin om op te staan ofzo.
Totaal geen punt, en ik vind het heerlijk!