Breitling schreef:als mijn vriendinnen iets persoonlijks te melden hebben toen we dat telefonische in als we elkaar zien. Niet via een smsje, niet echt persoonlijk. En verder alles wat ik aan smsjes stuur/krijg zelfde geld voor mails is nou niet dat je zou moeten denken dat ik verkeerde dingen doe ofzo. Ik vraag me ook wellis af wat mijn vriend allemaal uitvreemd, ben nieuwschierig en kijk dan ook weleens op zn mail of telefoon. Hij maakt zich er niet druk om en ik ook niet. Als ik wat te verbergen zou hebben zou ik me daar wel druk om maken. Dus dat zou al genoeg zeggen denk ik
Iedereen is anders hè! Mijn vriendinnen melden me ook wel eens dingen wat persoonlijk is, persoonlijke dingen kan ook via SMS of e-mail. En het gaat dus niet iedereen wat aan, anders zetten ze het wel in de krant. Daarbij kunnen misschien sommige mensen zich wat moeilijker uitdrukken en doen ze dat makkelijker via SMS of e-mail.
Het heeft er niets mee te maken of je iets verbergt, als je liever niet wilt dat je vriend/vriendin in je telefoon of e-mail kijkt. Het heeft te maken met een bepaald principe, een principe waarbij de grens voor iedereen anders ligt. Jij zegt ''Als ik wat te verbergen zou hebben zou ik me daar wel druk om maken. Dus dat zou al genoeg zeggen denk ik.'' Dat zou bij jou misschien genoeg zeggen, maar bijvoorbeeld bij mij of een ander persoon niet.
Het is niet aanvallend bedoeld, maar ik probeer duidelijk te maken dat het voor iedereen anders is. In een relatie is er ook nog zoiets als privacy en elk mens heeft dat nodig, bij de ene is die grens hoger dan bij de ander. Ik heb zelf meer privacy nodig dan mijn vriendin, dit heeft veel te maken met mijn ex, die mij geen vrijheid gaf en mij nooit ergens heen liet gaan, en mij probeerde te verbieden om met vriendinnen/vrienden af te spreken. Nu wordt mij dat niet verboden en heb ik dus wat extra privacy nodig omdat ik dat niet gewend ben. Nogmaals, ik wil je niet aanvallen. Als dat wel zo over komt, dan bijdeze mijn excuses.