Het traintopic! Sporttips kom maar op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ja_nee

Re: Het traintopic! Sporttips kom maar op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:13

Urielle schreef:
Adriana schreef:
Ik zit een paar keer in de week op een racefiets en wil die rondjes steeds meer uitbouwen. Ik wil mijn oude figuur weer terug dus het buikje moet eraf...

Dat lijkt me ook leuk Ja
Alleen zie ik op tegen de zadelpijn Nagelbijten / Gniffelen

Ook goed omdat je spieren bij enkels en kuiten niet verkorten lijkt me?

Daar heb je inderdaad speciale broekjes voor met een zeem erin Ja het 'kontkussen' Haha! Vork Tuurlijk zul je af en toe nog even zadelpijn hebben, maar dat valt réuze mee.
Met wielrennen zie je gelijk nog wat van de omgeving, je komt nog eens ergens Ja Daarbij is het lekker in de buitenlucht, dus dat doet ook goed Ja Alleen het weer is soms 'grrrrr' Bloos

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:17

Ik hou van sport! Ik doe aan dansen (1x p/w), voetbal (3x p/w) en paardrijden (1x p/w) Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:21

Die zeembroekjes, is er verschil in dus zijn er andere beter dan de rest, want ben er een noob in, en ga op expeditie naar nepal, drie dagen mountainbiken. Dus wil wel zo een broekje Tong uitsteken

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:10

Er is zeker verschil! Dat kun je ook goed voelen!

O jeetje, ik zou als ik jouw was wel zo'n broekje kopen!
Ik wou nu net op de racefiets weg... maar het wordt bewolkt en het is eigenlijk koud...

Nu wacht ik totdat er fietsen op tv komt, kan ik dat voor mijn vader opnemen Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:14

Ok ga dan na de examens opzoek naar een goed broekje.
Kan je met zo een broekje drie dagen doen? Of twee broekjes tis minimum kledij, omdat er ook nog tien dagen trekken inzit, en raften enzo. Dus tent enzo moet ook allemaal mee.

Lekker hygienisch Tong uitsteken

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:09

Broekjes zijn niet groot hoor!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:50

VRaagje waar kan ik nou het beste me buik weer mooi strak mee krijgen ik ben zelf vrij dun ( mt. 34 )en van de rest vna me lichaam moet niks af alleen me buik

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:20

Dagie schreef:
VRaagje waar kan ik nou het beste me buik weer mooi strak mee krijgen ik ben zelf vrij dun ( mt. 34 )en van de rest vna me lichaam moet niks af alleen me buik

Als er wat af moet dan kan je dat het beste doen dmv cardio, dus hardlopen bijvoorbeeld. Het is niet het leukste onderdeel maar dat is de manier om te verbranden en daarnaast zou je elke dag wat buikspieroefeningen kunnen doen zodat je het accent legt op je buik.
Maar je bent vrij dun, ik weet niet of er dan nog wat af moet, dus misschien heb je genoeg aan alleen buikspieroefeningen om je buik strakker te maken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:18

Ook ik zou graag mijn buik wat strakker zien en mijn love handles foetsie, ik loop al op walker en doe roeien en buikspieroefeningen, fietsen etc. iemand tip voor mijn love handles?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:23

Sit ups, sit ups, sit ups...

Het is een nare oefening, maar wel de beste om dat specifieke probleemgebied aan te pakken..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:30

JAAAAAAAAAAA, een traintopic Go jij! Go jij!

Ik zweer bij hardlopen! Doe dit al heel lang en het is heerlijk!!!! Ik loop sowieso 5 keer per week, afstanden varieren tussen 7 en 17 km. Momenteel loop ik 10 km in 50 min Go jij! Go jij!

Bij hardlopen kun je uitgaan van 65 verbrande kcal per gelopen kilometer

Voor de rest doe ik alles met de fiets (naar mijn vriend: 7 km, oma: 23 km, paarden: 4 km -> kortom, alle haalbare afstanden) en natuurlijk paardrijden!!!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 10:31

Veel schuine buikspieroefeningen doen, zoals de twist. Die trekken je buik strakker. Als je rechte buikspieren doet, gaat je buikje er niet door weg. Er vormen zich spieren daaronder die dikker worden en dan blijft je buikje zitten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:34

gucci_girl schreef:
Veel schuine buikspieroefeningen doen, zoals de twist. Die trekken je buik strakker. Als je rechte buikspieren doet, gaat je buikje er niet door weg. Er vormen zich spieren daaronder die dikker worden en dan blijft je buikje zitten.

Ja

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:59

Situps worden bij ons afgeraden. Reden: bij veel herhalingen en minimale belasting wordt je wel sterker maar vorm je minder. Om een gladdere buik te laten zien is het zinvol je buikspieren te vormen. Ofwel; weinig herhalingen met veel belasting. Bv een hoover werkt effectief.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:00

delerium schreef:
Situps worden bij ons afgeraden. Reden: bij veel herhalingen en minimale belasting wordt je wel sterker maar vorm je minder. Om een gladdere buik te laten zien is het zinvol je buikspieren te vormen. Ofwel; weinig herhalingen met veel belasting. Bv een hoover werkt effectief.

En omdat de meeste mensen zonder begeleiding sit ups doen.
Wat dus heel slecht is voor je rug, daarom word het dan ook afgeraden om dat als tip te geven Haha!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:20

Jaja, ik meld me ook Haha!
Ik rijd natuurlijk paard, daarnaast turn ik zo'n 4 keer in de week (acrogym en trampoline)
Nu ben ik de laaste tijd nogal wat aangekomen (met dank aan de examens). Vooral mijn dijbenen laten het afweten.
Weet iemand specifieke oefeningen hiervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:22

Werk opp een sportschool en wat een echte caloriekiller is: Spinning!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:25

Hors stance ook wel ma bu genoemd (in thema van bokt even verder doen) elke dag 15 minuten doen, met je buik ingetrokken Tong uitsteken helpt ook voor je buikspieren *LOL*

Afbeelding

Gotha love wushu Lachen voor de mensen die het niet kennen http://www.youtube.com/watch?v=gCtCMc7JUVs

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:00

De situps worden idd meestal niet goed uitgevoerd en dan heeft het ook niet veel zin. Op een sportschool heb je gewoon goede apparaten en mensen die je goed kunnen helpen om je buikspieren optimaal te trainen! Zo heb ik mijn buik ook getraind en dat werkt 10x beter.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 19:10

hoe voer je een hoofer uit Verward

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:37

Chubby schreef:
Is bij Health City, die hebben vestigingen door het hele land..

En daar buiten. Knipoog Hier in België hebben ze dat ook.

Ik heb een jaar abbo en betaal 40€ per maand, krijg wel studentenkorting. Anders is het iets van 50€, dacht ik.
(Halfjaarabbo is 10€ duurder.)

Ik ga één keer per week naar de Body Jam, dan een keer naar de Body Combat en verder doe ik 1/2 keer per week op de loopband en nadien Power Plate. (Hangt ervan af of ik 's weekends naar huis ga of niet, zit hier nl. op kamers en heb daar ook een abbo gehaald.)

Normaal rijd ik ook één keer per week paard.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:47

Sonja Bakkeren in combinatie met ong. 5 x per week rijden (niet iedere dag even intensief) en 2 x per week naar de sportschool. Kwartiertje cardio, half uurtje krachttraining (vooral voor mijn benen, is belangrijk bij paardrijden nml.) en dan weer kwartiertje tot half uur cardio.
Bij ons op de sportschool hebben we een loopband met twee aparte banden (voor links en rechts) die onafhankelijk van elkaar bewegen. 20 minuten hierop en je verbrand 230 tot 250 caloriën per keer!
Ik ben in de luxe positie dat ik via mijn werkgever (bijna) gratis kan sporten, echt super! Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:02

Handig topic dit!

Ik zoek eigenlijk oefeningen om thuis te doen.
Sinds ik gestopt ben met dagelijks paardrijden, waarvan ik heel veel gespierde lichaamsdelen had, vooral buik en kont, zijn al die spieren slap geworden ofzo. Heb iig een blubberbuik en kont gekregen, maar het is niet echt vet.
Dus nu wil ik graag mijn buik en kont (en bovenbenen) weer zo hebben als ik altijd gehad heb... Gespierd!
Iemand tips?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:24

Nathalie schreef:
Handig topic dit!

Ik zoek eigenlijk oefeningen om thuis te doen.
Sinds ik gestopt ben met dagelijks paardrijden, waarvan ik heel veel gespierde lichaamsdelen had, vooral buik en kont, zijn al die spieren slap geworden ofzo. Heb iig een blubberbuik en kont gekregen, maar het is niet echt vet.
Dus nu wil ik graag mijn buik en kont (en bovenbenen) weer zo hebben als ik altijd gehad heb... Gespierd!
Iemand tips?

Buikspieren versterken je spieren alleen maar, dat zal er prachtig uitzien... mits er geen vet voor ligt. Voor een strakke buik moet je dat vet dumpen, dus meer lopen, minder vet eten.
Het is best moeilijk hoor om thuis het gewenste resultaat te krijgen. Er zijn zat oefeningen die je kan doen maar heel belangrijk is om het overtollige vet kwijt te raken. Voor het beste resultaat moet je oefeningen (rechte, de onderste en de schuine buikspieren) doen met weerstand (met gewicht dus) en dat 3x per week, daarnaast echt cardio doen dus hardlopen bijvoorbeeld!
Nu heb je niet veel vet zei je dus ik hoop dat de oefeningen met gewicht voldoende voor jou zijn om die spieren weer te zien! Ik heb wel oefeningen hoor maar moet even bedenken hoe ik dat het beste kan uitleggen..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:35

Voor gewichten zal ik naar de sportschool moeten en dat zit er nu even niet in helaas. Misschien volgend jaar. Maar wil wel erg graag nú al beter eruit zien. Haha!
Vooral mijn buik is heel erg. Ik heb hier en daar wel wát vet, maar heel weinig volgens mij.
Ik had vroeger echt geen vet op mn lichaam, kon eten wat ik wilde, was altijd dun en gespierd. Maar toen ik stopte met rijden is alles een beetje gaan 'hangen' Clown
Ik heb zelf helemaal geen verstand van oefeningen om zoals je zegt rechte, onderste en schuinen buikspieren te trainen. Bloos Dus hopelijk zou je wat uit kunnen leggen.
Hardlopen wil ik al een tijd doen en begin er ook telkens aan, maar houd het dan weer niet zo lang vol, helemaal als ik alleen moet. Clown