Nathalie schreef:Handig topic dit!
Ik zoek eigenlijk oefeningen om thuis te doen.
Sinds ik gestopt ben met dagelijks paardrijden, waarvan ik heel veel gespierde lichaamsdelen had, vooral buik en kont, zijn al die spieren slap geworden ofzo. Heb iig een blubberbuik en kont gekregen, maar het is niet echt vet.
Dus nu wil ik graag mijn buik en kont (en bovenbenen) weer zo hebben als ik altijd gehad heb... Gespierd!
Iemand tips?
Buikspieren versterken je spieren alleen maar, dat zal er prachtig uitzien... mits er geen vet voor ligt. Voor een strakke buik moet je dat vet dumpen, dus meer lopen, minder vet eten.
Het is best moeilijk hoor om thuis het gewenste resultaat te krijgen. Er zijn zat oefeningen die je kan doen maar heel belangrijk is om het overtollige vet kwijt te raken. Voor het beste resultaat moet je oefeningen (rechte, de onderste en de schuine buikspieren) doen met weerstand (met gewicht dus) en dat 3x per week, daarnaast echt cardio doen dus hardlopen bijvoorbeeld!
Nu heb je niet veel vet zei je dus ik hoop dat de oefeningen met gewicht voldoende voor jou zijn om die spieren weer te zien! Ik heb wel oefeningen hoor maar moet even bedenken hoe ik dat het beste kan uitleggen..