Ongewenste SMS = Enorme telef.rekening! HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Re: Ongewenste SMS = Enorme telef.rekening! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 14:13

nienke1208 schreef:
Ow.. Ok, dat heeft dus ook geen zin Verward
Wat een ge-k-l-o-o-t!!!
Ik ga ff op trosforum kijken!

Volgens mij kan je provider het weldegelijk blokkeren! En zodanig dat je dus ook geen kosten meer krijgt. Bij mij hebben ze dat gedaan iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:16

Vodafone staat hier helemaal buiten
Het is super super super kantenservice die ze hier nu verlenen

Citaat:
Vodafone kan hier weinig aan doen. Die is net zo schuldig als bijvoorbeeld de TPG, die maandelijks de boeken van de boekenclub aflevert, waar iemand in een vlaag van verstandsverbijstering voor heeft getekend

Zo moet je het zien idd Lachen

En ja de meeste gebruikers die nu last hebben van die sms-jes hebben niet gelezen.
Is dat zo erg om toe te geven?
Zie het als een grote les, er kunnen wel ergere dingen gebeuren bij het niet lezen van de kleine lettertjes dan dit Lachen
En dan ben je verder niet dom, want die bedrijven spelen gewoon handig in op het niet lezen van alles van mensen. En dat zijn er blijkbaar erg veel.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:46

Linda schreef:
Beauty_yana0 schreef:
Weet iemand het rechtstreekse nummer van telefuture?Krijg namelijk zon knap irritante helpdesk waar ik mijn vraag na de piep moet in spreken, maar ik wil dus echt iemand aan de telefoon hebben.

Telefuture International Holding
Albert Plesmanweg 57
3088 GB Rotterdam,
NETHERLANDS
Phone: +31 0 104286790

Dankje Lachen

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:16

Ik heb, inmiddels 3 jaar geleden toen ik mijn abbo heb aangevraagd en dus een ander nummer kreeg, ook zoiets meegemaakt (ook bij Vodafone).
Al op het moment dat ik mijn telefoon voor het eerst aanzetten, kreeg ik een sexgerelateerd smsje. Voor de rest toen niet bij nagedacht en dat berichtje meteen verwijderd.
Totdat ik iedere dag van dat soort smsjes binnen kreeg. Ik heb toen dat nummer (was trouwens geen 4 cijferig nummer) geblokkeerd en dacht er zo vanaf te zijn.

Ik kreeg toen dus ook rekeningen binnen met een absurd hoog bedrag voor infoberichten.
Opgezocht waar infoberichten voor staan en dat bleek dus inderdaad voor diensten te zijn die je geactiveerd hebt.

Alleen, ik had nooit een dienst geactiveerd.
Gebeld met Vodafone en uiteindelijk erachter gekomen dat ik het nummer van iemand heb overgenomen die die dienst had geactiveerd en nooit stop had gezet.
Ik moest dus het woord 'stop' smsen naar dat nummer.

Niet dat ik toen geen smsjes meer kreeg, dus weer Vodafone gebeld. Die hebben toen dit geregeld en heb toen het bedrag wat ik voor die infoberichten had betaald iedere maand terug gestort gekregen.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:56

Ik heb ook zoiets gehad.
Maar ik kreeg een sms met een naam van een zanger/es er in. Scheve mond
en dat koste me 1,50 per sms!
Kreeg ik aan het einde van de maand een rekening van 70 euro. Scheve mond

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:04

Visconti schreef:
Mijn zusje heeft exact het zelfde gehad bij vodafone Ja Ook zo'n stom bedrijf, volgens mij had ze toen ooit één keer een ringtone aangevraagd. Volgens vodafone was ze daardoor een abbonement aangegaan, maar daar wist ze zelf helemaal niks van. Ze kreeg er ook nooit smsjes ofzo van, ze moest alleen wel betalen. Ik vond destijds dat vodafone dat echt stom aanpakte, "als je een abbonement aanvraagd van een krant en die lees je vervolgens niet moet je die ook betalen" was hun antwoord, maar een krant vraag je aan en hier was abosluut niet om gevraagd! Boos!

het kan aan mij liggen maar zij is bij vodafone? een berichtje gekopierd van de eerste was bij vodafone en de ts ook bij vodafone. hmmmm *kraak kraak*

Maar goed hoe zit t nu? ik snap dat je er niet blij van word, is een rib uit je lijf Scheve mond

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:13

Heb eens gekeken, maar er staat dus 'Geen nummer' en als ik het open: 1@sms247.tv Pixel.wml

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:16

Ok, heb gezocht via google en me afgemeld!!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:31

herkenbaar, ik had er ook last van, heb een prepaid, (zowel voor België als Nederland apart,ivm anders te hoge kosten, ik woon in België, maar werk nog in Nederland) maar dan nog, ben er pas vanaf gekomen nadat ik gewoon een nieuw telefoonnummer genomen heb, en dat heb ik hier in België al van meer mensen gehoord,

en ik weet wel heel zeker dat ik zelf niets geactiveerd had, ik zal dus zeker wel nooit van mijn leven hier in België een abbo nemen, zo laks als er hier door de providers gereageerd wordt Boos!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:52

Sms terug; STOP
dit werkt 9 van de 10 x Knipoog

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:09

Vodafone kan je met deze reden niet helpen op te lossen hoor, jij of iemand anders hebben het zelf gedaan dmv sms bericht te sturen voor een of ander logo,ringtone oid en dan krijg je kort erna bericht terug en daar staat altijd helemaal aan eind dat het zoveel p.o.b. is en ook staat er aan eind van het 1e bericht wat je terug ontvangt na je aanmelding (SMS MET MATE), vriendlief doet ook wel is via Telefuture smsen voor een of ander logo of ringtone maar wat vriendlief daarna dan gelijk doet als tie het ontvangen heeft meld ie zich meteen ook weer af, dmv sms te sturen met stop erin, en dan krijg je bericht terug dat je afgemeld bent en ze je uit hun database gehaald hebben.

Hoe vervelend het ook voor jou zal zijn, maar echt je hebt het of toch zelf gedaan of een van je fam/vrienden, en soms doe je ook wel met zoiets mee zonder erbij na te denken en letten mensen meer op het logo of bepaald ringtone oid en versturen het dan meteen en ja dan vergeten meesten mensen zich meteen af te melden nadat je het ontvangen hebt.

Vriendlief heeft ook vodafone en wij kunnen je verzekeren dat vodafone je echt niet kan helpen dit soort problemen op te lossen..En dat het je ook moeilijk zal worden om die kosten terug te vorderen bij dat bedrijf, want hun staan altijd stukje hoger en hebben zowel alle regels die ze daadwerkelijk ook uitleggen/laten zien in het allereerste sms van hun nadat jij/of iemand aangemeld hebt..

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 06:58

Lezen is soms best moeilijk geloof ik....
@symphatico: De kosten heb ik inmddels alweer teruggekregen. Nu jij weer Haha!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 08:59

Dan heb je het hoe dan ook goed voor mekaar gekregen, ben toch blij voor je dat het toch nog goed afgelopen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:05

Dit is op donderdag toegezegt en het staat nu al op je rekening?
Die werken daar wel erg hard door....

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:10

Haha! mijn vriend heeft bij telefuture gewerkt en het zijn idd hele handige mensen daar Haha!

ik denk idd ook niet dat je je kosten terug hoeft te verwachten.

wij hebben dat idd met de eci gehad Knipoog je doet ff iets en voor je het weet zit je iedere maand ofzo aan 2 kneuzenboeken vast.

daarom sms ik nooit naarat soort instanties... je weet nooit wat voor een rommel je terug krijgt en hoeveel je er voor gaat betalen.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:24

dems75 schreef:
"dan zal je je wel ergens voor aangemeld hebben en de kleine lettertjes niet goed hebben gelezen" of iets in die strekking.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat dit soort wanpraktijken als "gewoon" worden beschouwd???

Ik ben het 300% met je eens. Het gaat hier werkelijk om wantoestanden die dringend aan banden moeten worden gelegd.

Het hele punt is dat deze bedrijven misleidende reclame maken. Niemand die een ringtone bestelt, is geïnteresseerd in 10 sms-jes per dag. Het gaat dus om een abonnement waar géén markt voor is, géén interesse. De enige bestaansreden ervan is in de mensen hun zakken te kunnen zitten.

Dat is toch voldoende reden om dit soort praktijken te verbieden? Het is niet omdat iets 'bestaat' dat het 'aanvaarbaar' is?

Ik ben blij dat het goed afgelopen is voor jou. Lachen

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 11:58

gekke_koei schreef:
Haha! mijn vriend heeft bij telefuture gewerkt en het zijn idd hele handige mensen daar Haha!

ik denk idd ook niet dat je je kosten terug hoeft te verwachten.

wij hebben dat idd met de eci gehad Knipoog je doet ff iets en voor je het weet zit je iedere maand ofzo aan 2 kneuzenboeken vast.

daarom sms ik nooit naarat soort instanties... je weet nooit wat voor een rommel je terug krijgt en hoeveel je er voor gaat betalen.

Pfff....voor de laatste keer: het geld is al terug!