Venlo weer in het nieuws.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:25

Ik zag het gisteren op de tv. Verschrikkelijk!!! Ik kan mij maar niet voorstellen dat er uit de grote goep omstanders niet een paar tussen zijn gesprongen. Wat is het toch ook een kl*tewereld zo af en toe.

Marieke22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:30

dems75"]
Maar ik blijf erbij dat veel mensen over 1 kam geschoren worden hier en dat je dat gewoon niet kan maken tegenover mensen die het wel op de juiste manier proberen te doen. Want uiteindelijk zijn zij hier het slachtoffer van.
[/quote]

Nee, de enigen die hier het slachtoffer zijn, zijn de mensen die te maken hebben gehad met zinloos geweld, waarvan een heleboel het niet meer na kunnen vertellen.

En helaas valt inderdaad niet te ontkennen dat het merendeel van de mensen in de gevangenis van buitenlandse afkomst is, en van dat deel is weer 90% Marrokaan. Het IS gewoon zo, en daarom is het echt niet vreemd dat men Marrokanen gaat zien als criminelen. Dat kun je niemand kwalijk nemen!

[quote="BartVB schreef:
Overigens is het mijn bescheiden mening dat de mensen die hier zo fel uithalen zelf het hartst meedoen aan die zogenaamde 'normvervaging'.

Dit vind ik nogal kort door de bocht. Hoe kun je nou zoiets zeggen?

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 16:33

Eyes schreef:
Ik zag het gisteren op de tv. Verschrikkelijk!!! Ik kan mij maar niet voorstellen dat er uit de grote goep omstanders niet een paar tussen zijn gesprongen. Wat is het toch ook een kl*tewereld zo af en toe.

Er was helemaal geen grote groep omstanders! Het waren er maar heel weinig. Ja toen de zwaailichten en sirenes aan kwamen toen waren er heeeeeeel veel omstanders. als er zo'n grote groep was was er heus wel iemand gaan helpen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:41

[quote="Dennis v mEr was helemaal geen grote groep omstanders! Het waren er maar heel weinig. Ja toen de zwaailichten en sirenes aan kwamen toen waren er heeeeeeel veel omstanders. als er zo'n grote groep was was er heus wel iemand gaan helpen.[/quote]

Juist niet, hoe groter de groep, hoe kleiner de kans dat er iemand te hulp schiet helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:57

Ik kan niet snappen dat mensen het raar vinden dat er op buitenlanders voortaan niet meer zo aardig gepraat word.
De ene na het andere geweldadig delict word meestal veroorzaakt door een buitenlander.
Kijk maar bij opsporings verzocht, kijk maar in de bak.
Toch normaal dat er zo gereageerd word?!

Verder hebben alle jongeren (en ouderen) hier in Nl dezelfde kansen.
Maar je moet er wel wat voor willen doen.
Als je besluit dat je liever op straat hangt dan dat je leert of gaat werken kun je ook niet verwachtem dat je de de hoogste banen zult krijgen
En dat geld zo wel voor de nederlanders en wel de buitenlanders.
Alleen de nederlanders accepteren dat en de buitenlander trekken een bek open dat ze achtergesteld worden Verward
ikke niet verstaan, ikke niet begrijp als ze iets moeten doen wat ze niet willen.
dan leer GVd de taal, dan heb je geen last van ikke niet begrijp!

Ik ken verder ook buitenlanders die na 2 jaar de taal netter spreken als ik.
En idd deze mensen klagen en grommen nog harden dan de nederlanders over buitenlander.
idd omdat ze zelf ook erop aan gekeken worden.
Je moet eens horen wat die over hun medelanders zeggen, dan zijn wij heel erg beschaafd.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:06

"Verder hebben alle jongeren (en ouderen) hier in Nl dezelfde kansen. "

IMO wel erg naief.

Anyway, ik houd me verder lekker buiten dit topic, hebben dezelfde discussie al heeeeeeeel vaak gehad met steeds dezelfde mensen die nog steeds precies hetzelfde standpunt hebben als anderhalf jaar geleden.. Heb ook zo'n vaag vermoeden dat het sommige mensen meer om de reacties te doen is dan de discussie.

BTW iig bij de TM faculteit is de VVD een stuk populairder dan Groen Links (IMO).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:11

BartVB schreef:
"Verder hebben alle jongeren (en ouderen) hier in Nl dezelfde kansen. "

IMO wel erg naief.

Wat is daar nu naief aan?
Iedereen kan hier gewoon naar school.
En doe je je best haal je gewoon goede punten.
En met goede punten heb je net zo goed kans op een baan.

Naief is juist te denken dat er mensen zijn die achtergesteld worden.
Sommige mensen laten zich achterstellen omdat ze te lui zijn om ergens zich voor in te zetten. En ook dat geld niet alleen voor buitenlanders.

knabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:12

Ze moeten die buitenlander gelijk een enkeltje richting eigen land geven. Ik word toch zo misselijk wat dat soort mensen. En het valt wel op dat 9 vd 10 keer het buitenlanders zijn die zulke dingen flikken. Normen en waarden zijn ver te zoeken bij die mensen.
En Bartvb jij bent zeker in een dorpje opgegroeid en tussen 'buitenlanders'? Want anders zou je wel anders praten hoor, ze maken het er zelf na. er zijn zelfs buitenlanders (er zijn ook normale buitenlanders, jaja een paar) en die zeggen het zelfde 'enkeltje naar eigen land en daar de straf opleggen die ze voor zoiets krijgen in hun eigen land'. maarja zo makkelijk gaat het niet.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:14

Desiree schreef:
Groen links is de populairste partij onder de studenten, vandaar dat ik dat zei. Daarbij dacht ik dat ook een beetje door de mening die Bart soms heeft over bepaalde dingen. Hij mag gerust weten dat ik me vergist heb. Een mens kan zich vergissen.

Ik snap niet waarom je trouwens iets generaliseren noemt wat betreft buitenlanders. feit is dat een heel hoog percentage criminelen buitenlander is. Ga maar kijken in de gevangenis. Het is toch zo? Ontken het maar.

Ik ben het volkomen met je eens. Mensen blijven het gooien op generalisatie. Als men nou eens de ogen opent, en KIJKT naar wat er gebeurt, dan moet het toch tot je doordringen dat 95% van de criminelen buitenlands zijn? Als je dat niet inziet, kun je er geen reet aan veranderen ook! Er is inderdaad geen excuus voor zulk soort gedrag. Mensen van buitenlandse afkomst die zoiets flikken, moeten ze direkt het land uitzetten, laat hen maar berechten in land van herkomst. Daar zijn de straffen tenminste nog redelijk in verhouding tot de misdaad die ze gepleegd hebben. Zijn die mensen uit Nederland, dan sluit je ze levenslang op. Heel simpel. Het is gewoon een bureaucratisch k.u.tland, alles hier moet volgens papiertjes en urenlange vergaderingen. Op die manier wordt er nooit geen hol uitgevoerd.

Als het aan mij had gelegen had ik ook al ergens anders gezeten dan in dit bekrompen, criminele kikkerlandje Misselijk

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:26

XoNo schreef:
dan moet het toch tot je doordringen dat 95% van de criminelen buitenlands zijn?

Sorry hoor XoNo maar de hoeveelheden worden steeds gekker. Kan jij mij misschien verwijzen naar de bron van deze informatie?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:34

Laat ik het je zo vertellen, het heeft ik geloof dit of vorig jaar in de krant gestaan dat 95% (kan me een tikkeltje vergissen in het aantal, in ieder geval boven de 90%, en ik houd van overdrijven) van de misdaden in Rotterdam door buitenlanders gepleegd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:41

XoNo schreef:
Laat ik het je zo vertellen, het heeft ik geloof dit of vorig jaar in de krant gestaan dat 95% (kan me een tikkeltje vergissen in het aantal, in ieder geval boven de 90%, en ik houd van overdrijven) van de misdaden in Rotterdam door buitenlanders gepleegd worden.

90% van de opgeloste misdaden in Rotterdam wordt door buitenlanders gepleegd, is dat wat je bedoelt te zeggen??

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 17:49

Ow nee wat erg. Ik hoor nu net de naam van een van de daders. Wat blijkt nou, die jongen heeft op de basisschool bij mij in de klas gezeten. DIt is erg triest dat ha dik nooit van hem verwacht!

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:16

Aha, het wordt al ietsjes genuanceerder Knipoog . Hoe specifieker de plaats, de plek, de straat, hoe specifieker de getallen worden. Maar geloof me, de getallen veranderen weer met de breedte en de algemeniteit.
Toch kan ik mij in sommige gevallen een heel klein beetje verplaatsen in de gedachtengang van sommigen. Het is ook heel sterk afhankelijk waar je jezelf bevindt en onder welke omstandigheden.
Daaruit ontstaan vooroordelen.
Als ik bijv. naar mijn ouders luister,(en die komen notabene uit Indonesië) dan loop ik weleens weg met rode oortjes. Wat die aan vooroordelen hebben over 'buitenlanders en het asielbeleid', mai mai mai, dat is nog erger dan de gemiddelde Nederlander. Dat heeft natuurlijk ook een oorzaak. Toen zij in de jaren 50 naar Nederland kwamen hebben ze alles moeten achterlaten. Ze leidden daar een welgesteld leven maar werden min of meer tot vertrek gedwongen omdat m'n vader in de KNIL (Koninklijk Nederlands Indisch Leger) had gezeten, in de oorlog (zoals zovelen) voor Nederland had gevochten waarbij velen het leven hebben gelaten en in de onafhankelijkheidsstrijd de zijde van de Nederlanders had gekozen. We kwamen hier dus met niets. Werden ook van geen enkele kant geholpen of ondersteund en m'n vader heeft jaren dagen van 15 uur moeten maken om weer iets op te bouwen en het gezin te onderhouden.
Die oudjes gaan natuurlijk hun situatie van toen, vergelijken met de situatie van nu. Niet reëel maar ook niet onbegrijpelijk. Dus als je die hoort praten over de buitenlanders en hoe die in de watten worden gelegd, nou.. dat wil je niet weten.
Waar ik echter wel voor waak is een bepaalde stemmingmakerij.
Weer terug on-topic,
Het gebeurde in Venlo is verschrikkelijk, walgelijk en ontoelaatbaar. Het gaat hier om 2 jongens (50-50) waarvan één mogelijk(50-50) van Marrokaanse afkomst is. Dus uit de berichtgeving maak ik op dat er niet met zekerheid ergens over wordt gesproken maar dat er dus rekenkundig genomen 25% kans op bestaat dat van de eenheid dat percentage van Marrokaanse afkomst is.
En prompt wordt dit gegeven gebruikt om allerlei uitingen te doen die een bepaalde sfeer creëren. De overige 75% wordt gemakshalve maar vergeten, niet benoemd en naar de achtergrond verwezen.
Dat vind ik dus een storende situatie.
Hetzelfde gebeurde nog niet zolang geleden dat ergens in het noorden een meisje verkracht zou zijn door 7 jongens van waarschijnlijk Turkse afkomst waarna het huis in brand gestoken zou zijn.
De Turkse gemeenschap aldaar werd ernstig in de verlegenheid gebracht.
Lees ik even later in de krant dat het meisje waarschijnlijk helemaal niet verkracht was en dat de betrokkenheid van Turken niet aanwezig was.
Ik bedoel alleen maar.
Het gebeuren in Venlo is niet door een bevolkingsgroep gepleegd, is niet alleen door buitenlanders gepleegd, is gepleegd door 2 verachtelijke walgelijke individuen .

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:23

Dennis v m schreef:
Ow nee wat erg. Ik hoor nu net de naam van een van de daders. Wat blijkt nou, die jongen heeft op de basisschool bij mij in de klas gezeten. DIt is erg triest dat ha dik nooit van hem verwacht!

My God. Dat moet wel een schok voor je zijn. Sterkte!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:25

eyes schreef:
Weer terug on-topic,
Het gebeurde in Venlo is verschrikkelijk, walgelijk en ontoelaatbaar. Het gaat hier om 2 jongens (50-50) waarvan één mogelijk(50-50) van Marrokaanse afkomst is. Dus uit de berichtgeving maak ik op dat er niet met zekerheid ergens over wordt gesproken maar dat er dus rekenkundig genomen 25% kans op bestaat dat van de eenheid dat percentage van Marrokaanse afkomst is.
En prompt wordt dit gegeven gebruikt om allerlei uitingen te doen die een bepaalde sfeer creëren. De overige 75% wordt gemakshalve maar vergeten, niet benoemd en naar de achtergrond verwezen.
Dat vind ik dus een storende situatie.
Hetzelfde gebeurde nog niet zolang geleden dat ergens in het noorden een meisje verkracht zou zijn door 7 jongens van waarschijnlijk Turkse afkomst waarna het huis in brand gestoken zou zijn.
De Turkse gemeenschap aldaar werd ernstig in de verlegenheid gebracht.
Lees ik even later in de krant dat het meisje waarschijnlijk helemaal niet verkracht was en dat de betrokkenheid van Turken niet aanwezig was.
Ik bedoel alleen maar.
Het gebeuren in Venlo is niet door een bevolkingsgroep gepleegd, is niet alleen door buitenlanders gepleegd, is gepleegd door 2 verachtelijke walgelijke individuen .

Amen!!
(Sorry voor de oneliner)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:34

Eyes"]
Aha, het wordt al ietsjes genuanceerder Knipoog . Hoe specifieker de plaats, de plek, de straat, hoe specifieker de getallen worden. Maar geloof me, de getallen veranderen weer met de breedte en de algemeniteit.
Toch kan ik mij in sommige gevallen een heel klein beetje verplaatsen in de gedachtengang van sommigen. Het is ook heel sterk afhankelijk waar je jezelf bevindt en onder welke omstandigheden.
Daaruit ontstaan vooroordelen.
[/quote]

Helemaal mee eens, maar als je als Nederlander in een buurt in Rotterdam woont, waar de schiet en steekpartijen orde aan de dag zijn, zodat ze het nieuws niet eens meer halen, is het niet geheel onlogisch dat je zo gaat denken.

[quote="Eyes schreef:

Precies, en wat deden de omstanders, die stonden erbij en keken alleen maar. Ik heb gelukkig nog nooit iets dergelijks meegemaakt, maar ik mag hopen dat als het wel gebeurt ik toch de handen uit de mouwen zal steken. Ik zou me denk ik als toeschouwer niet echt goed meer kunnen bekijken in de spiegel, wetende dat het slachtoffer het met zijn leven heeft moeten bekopen. Mijn gedachten gaan uit naar de familieleden van het slachtoffer, maar toch tevens naar de familie van de beesten die dit op hun geweten hebben. Het zal toch je kind maar zijn. Want: het is en blijft je kind.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:38

Inderdaad Bart, ik sluit me hierbij aan. Er is alleen maar gezegd dat een van de twee een Marokkaan was, niet eens dat dat degene was die de klappen heeft uitgedeeld! Hoezo bevooroordeeld?

Maar verder vind ik het ook afschuwelijk wat er gebeurd is met deze man. Het is niet te geloven dat mensen zo kunnen reageren op een simpele opmerking over hun gedrag.

Mij bekruipt altijd een zeer onbehaaglijk gevoel als ik dit soort berichten lees. Ik moet dan altijd denken aan die proeven die ze met ratten gedaan hebben: zet er 5 op een vierkante meter en ze leven vredig naast elkaar, zet er het dubbele in en ze gaan vechten, zet er 50 in en ze eten elkaar op.....................Het is gewoon te druk en te vol, daarmee bedoel ik niet met buitenlanders, maar gewoon te vol!!!!!! Teveel mensen op een kluitje. Het kan niet goed gaan!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:56

Echt vreselijk dat zoiets gebeurt!!!En ze verdienen een hele hoge straf !!!

Desiree schreef:
Gevolg van dit geweldige paarse beleid van afgelopen periode, en dit is de consequentie.

Maar hier ben ik het dus niet mee eens, het gaat nu lekker in de regering, ik denk dat PAARS het dan beter deed!!!

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 18:56

nou die jongen heeft dus 5 jaar bij mij in de klas gezeten en is dus wel degelijk marokaan. Zijn naam noemde ze op tv en ik zo nee dat kan niet, nooit van hem verwacht maarik kan het nog steeds niet geloven

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:05

Pff.. dat gaat wat worden... er zijn al een hoop plannen voor een grote rouwstoet/eerbetoonstoet/demonstratiestoet (net zoals toen voor die jongen die is neergeschoten, ben alleen even vergeten hoe dat in elkaar stak Bloos )

Ik vind het echt een raar idee, zo'n aardige jongen die nu ernstig gewond, ten dode opgeschreven in het ziekenhuis ligt. Iemand waarmee ik heb gepraat! (wel al heel lang geleden, maar toch... ) Iemand die zo dapper was om iets te zeggen van iets wat niet goed is... en die dan in elkaar geslagen wordt Boos!

En dan die imbecielen die dat hebben gedaan, die gingen daarna rustig de Jan Linders in, om boodschappen te doen!!! Jeeeeeeezus! Dan ben je toch niet normaal, maar compleet gestoord!! (Was trouwens wel de reden dat de politie ze kon oppakken)

Bah.. rotwereld! Rotstad!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:08

Dennis v m schreef:
nou die jongen heeft dus 5 jaar bij mij in de klas gezeten en is dus wel degelijk marokaan. Zijn naam noemde ze op tv en ik zo nee dat kan niet, nooit van hem verwacht maarik kan het nog steeds niet geloven

Belachelijk dat ze een naam van een verdachte op tv noemen. Wat is dat voor achterlijk tv station?? Die ouders hebben dus geen leven meer. Terwijl nog niet eens gezegd en bewezen is wat zijn aandeel was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:25

Zijn aandeel was dat hij geslagen heeft
En dat is wel al bewezen
Alleen niet wie de dodelijke klap heeft gegeven is nog niet bekend.
maar dat vind ik persoonlijk altijd zo'n onzin.
is het niet meestal zo dat iemand dood gaat door al die klappen samen.
Dus zouden ze van mij dus ook allebie een even hoge straf moeten krijgen.
Want een geweten hebben ze niet, omdat ze gewoon doodleuk gingen winkelen.

dus zijn naam is niet te grabbel gegooid, dat heeft hij zelf al gedaan.

Dat omstanders niet ingrepen kan ik me ook wel voorstellen.
Ten 1e sta je denk ik verlamd, in een soort shock.
Ten 2e ben je gewoon bang dat jezelf het volgende slachtoffer word.
Het is erg makkelijk gezegd van achter de pc, ver weg, om te zeggen ik had dit, ik had dat..

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 19:31

lis"]
[quote="Dennis v m schreef:

Belachelijk dat ze een naam van een verdachte op tv noemen. Wat is dat voor achterlijk tv station?? Die ouders hebben dus geen leven meer. Terwijl nog niet eens gezegd en bewezen is wat zijn aandeel was.
[/quote]

Was gewoon op l1 volgens mij. Enne nou als je je kind goed opvoed dan slaan ze ook niet zomaar.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:56

Ik kan me bijna niet voorstellen dat Ned1 een naam gaat noemen.
Maar goed... Ik hoop dat dit walgelijke voorval een gevolg gaat krijgen en dat deze man niet voor niets gaat sterven. Dit kan toch echt niet langer zo.
bah, word kotsmisselijk van deze verschrikkelijke kl**tzakken.