Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dems75"]
Maar ik blijf erbij dat veel mensen over 1 kam geschoren worden hier en dat je dat gewoon niet kan maken tegenover mensen die het wel op de juiste manier proberen te doen. Want uiteindelijk zijn zij hier het slachtoffer van.
[/quote]
Nee, de enigen die hier het slachtoffer zijn, zijn de mensen die te maken hebben gehad met zinloos geweld, waarvan een heleboel het niet meer na kunnen vertellen.
En helaas valt inderdaad niet te ontkennen dat het merendeel van de mensen in de gevangenis van buitenlandse afkomst is, en van dat deel is weer 90% Marrokaan. Het IS gewoon zo, en daarom is het echt niet vreemd dat men Marrokanen gaat zien als criminelen. Dat kun je niemand kwalijk nemen!
[quote="BartVB schreef:Overigens is het mijn bescheiden mening dat de mensen die hier zo fel uithalen zelf het hartst meedoen aan die zogenaamde 'normvervaging'.
Eyes schreef:Ik zag het gisteren op de tv. Verschrikkelijk!!! Ik kan mij maar niet voorstellen dat er uit de grote goep omstanders niet een paar tussen zijn gesprongen. Wat is het toch ook een kl*tewereld zo af en toe.
BartVB schreef:"Verder hebben alle jongeren (en ouderen) hier in Nl dezelfde kansen. "
IMO wel erg naief.
Desiree schreef:Groen links is de populairste partij onder de studenten, vandaar dat ik dat zei. Daarbij dacht ik dat ook een beetje door de mening die Bart soms heeft over bepaalde dingen. Hij mag gerust weten dat ik me vergist heb. Een mens kan zich vergissen.
Ik snap niet waarom je trouwens iets generaliseren noemt wat betreft buitenlanders. feit is dat een heel hoog percentage criminelen buitenlander is. Ga maar kijken in de gevangenis. Het is toch zo? Ontken het maar.
XoNo schreef:Laat ik het je zo vertellen, het heeft ik geloof dit of vorig jaar in de krant gestaan dat 95% (kan me een tikkeltje vergissen in het aantal, in ieder geval boven de 90%, en ik houd van overdrijven) van de misdaden in Rotterdam door buitenlanders gepleegd worden.
eyes schreef:Weer terug on-topic,
Het gebeurde in Venlo is verschrikkelijk, walgelijk en ontoelaatbaar. Het gaat hier om 2 jongens (50-50) waarvan één mogelijk(50-50) van Marrokaanse afkomst is. Dus uit de berichtgeving maak ik op dat er niet met zekerheid ergens over wordt gesproken maar dat er dus rekenkundig genomen 25% kans op bestaat dat van de eenheid dat percentage van Marrokaanse afkomst is.
En prompt wordt dit gegeven gebruikt om allerlei uitingen te doen die een bepaalde sfeer creëren. De overige 75% wordt gemakshalve maar vergeten, niet benoemd en naar de achtergrond verwezen.
Dat vind ik dus een storende situatie.
Hetzelfde gebeurde nog niet zolang geleden dat ergens in het noorden een meisje verkracht zou zijn door 7 jongens van waarschijnlijk Turkse afkomst waarna het huis in brand gestoken zou zijn.
De Turkse gemeenschap aldaar werd ernstig in de verlegenheid gebracht.
Lees ik even later in de krant dat het meisje waarschijnlijk helemaal niet verkracht was en dat de betrokkenheid van Turken niet aanwezig was.
Ik bedoel alleen maar.
Het gebeuren in Venlo is niet door een bevolkingsgroep gepleegd, is niet alleen door buitenlanders gepleegd, is gepleegd door 2 verachtelijke walgelijke individuen .
Eyes"]
Aha, het wordt al ietsjes genuanceerder. Hoe specifieker de plaats, de plek, de straat, hoe specifieker de getallen worden. Maar geloof me, de getallen veranderen weer met de breedte en de algemeniteit.
Toch kan ik mij in sommige gevallen een heel klein beetje verplaatsen in de gedachtengang van sommigen. Het is ook heel sterk afhankelijk waar je jezelf bevindt en onder welke omstandigheden.
Daaruit ontstaan vooroordelen.
[/quote]
Helemaal mee eens, maar als je als Nederlander in een buurt in Rotterdam woont, waar de schiet en steekpartijen orde aan de dag zijn, zodat ze het nieuws niet eens meer halen, is het niet geheel onlogisch dat je zo gaat denken.
[quote="Eyes schreef:Het gebeuren in Venlo is niet door een bevolkingsgroep gepleegd, is niet alleen door buitenlanders gepleegd, is gepleegd door 2 verachtelijke walgelijke individuen .
Dennis v m schreef:nou die jongen heeft dus 5 jaar bij mij in de klas gezeten en is dus wel degelijk marokaan. Zijn naam noemde ze op tv en ik zo nee dat kan niet, nooit van hem verwacht maarik kan het nog steeds niet geloven
lis"]
[quote="Dennis v m schreef:nou die jongen heeft dus 5 jaar bij mij in de klas gezeten en is dus wel degelijk marokaan. Zijn naam noemde ze op tv en ik zo nee dat kan niet, nooit van hem verwacht maarik kan het nog steeds niet geloven