Een oudere vriend...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jurjen

Re: Een oudere vriend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:38

Goed dat je 't gaat vertellen, al vind ik persoonlijk dat je er wel wat lang mee hebt gewacht. Misschien dat je ouders wel wat boos reageren, maar later zijn ze alleen maar blij dat je 't toch hebt verteld en zij wensen ook 't beste voor je Lachen

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 12:04

Jurjen schreef:
Goed dat je 't gaat vertellen, al vind ik persoonlijk dat je er wel wat lang mee hebt gewacht. Misschien dat je ouders wel wat boos reageren, maar later zijn ze alleen maar blij dat je 't toch hebt verteld en zij wensen ook 't beste voor je Lachen

De omstandigheden waren niet anders...
Het zou alleen maar moeilijker geweest zijn als we het gelijk hadden verteld.
Ik hoop dat ze mijn keuze zullen begrijpen Bloos

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:02

@luna1986

Het is echt heel moeilijk om het je ouders te vertellen. Je ouders accepteren het op een gegeven moment echt wel. In het begin bij mij absoluut nog niet...maar dat komt echt wel goed! Heel erg veel succes hoor!

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:12

_Skess_ schreef:
@luna1986

Het is echt heel moeilijk om het je ouders te vertellen. Je ouders accepteren het op een gegeven moment echt wel. In het begin bij mij absoluut nog niet...maar dat komt echt wel goed! Heel erg veel succes hoor!

Daar ben ik het helamaal mee eens, het komt echt goed hoor.
Je moet alleen wel eerlijk over je gevoelens praten.
Gevoel hou je niet tegen, ik spreek uit ervaring Knipoog
mijn vriend is ook 18 jaar ouder en het gaat heel goed Haha!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:59

Ik moet zeggen dat ik het geweldig vind om te lezen dat er zoveel meer zijn! Lachen Lachen

En ik ga dus weer geheel met de rest mee... het komt vanzelf goed.

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:15

ik was er heel erg vroeg bij met vertellen,
toen ik gek was op mijn huidige vriend had ik al tegen mijn moeder gezegt dat ik een leuke jongen ontmoet had in de kroeg.

zegt ze heel droog tegen me: dan bel je hem toch, wannaar ik haar weer aankeek en zei: ik heb je toch net verteld dat ik geen telefoon nummer of email adres van hem heb.

maar toen ik thuis met hem aankwam en vertelde dat hij 11 jaar ouder is hadden mijn ouders wel hun twijfels, maar ze hebben nooit iets raars gezegt.

hij wordt komende maand 30 en ik ben 19. en wij zijn volgende maand alweer anderhalf jaar samen.

het is goed dat je het vertelt, dat is eerlijk het beste wat je kunt doen. eerst zouden ze het niet leuk vinden, maar over het algemeen acepteren ze het op een duur.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:52

Je kunt het idd het beste gewoon vertellen...
Ook ik heb een relatie met een oudere man (hij is 51, ik ben 23).
Mijn moeder was er eerst niet blij mee, maar accepteert hem intussen wel.
Hij word zelfs door de rest van de familie geaccepteerd en MOET 1 september mee naar een familiefeest. Haha!
Je mag me altijd pmen hierover, weet wat je meemaakt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:53

Ben benieuwd... Vandaag ging je het vertellen toch?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:18

Ja ik ben ook errug benieuwd naar hoe dit gaat aflopen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:20

ben benieuwd naar je verhaal...!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 23:20

ik ook!
mn vorige ex was 14 jaar ouder, mn laatste ex 9 jaar
wel apart 2 oude na elkaar, nu date ik met alles van 25-27 en ben zelf ook net 25 dus das ff anders haha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 23:33

ik vraag me af hoe het gegaan is..heel veel sterkte in ieder geval (als je dat nodig hebt ) ik hoop dat alles goed gegaan is en dat je ouders het goed hebben opgevat Knipoog

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:21

Ook ik vraag me af hoe het gesprek is gegaan...
Als je het liever niet hier verteld, mag je me ook pmen...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:36

Ik heb geen vriend die ouder is dan me. Sterker nog, ik heb een vriendin. Dus over leeftijds verschil kan ik niet praten. Maar wel over het gevoel dat je het niet durft te vertellen aan je ouders.
Jij kent je ouders het beste en zult weten hoe ze reageren. Het is dan wel niet hetzelfde maar goed, het lijkt op elkaar. Probeer het gewoon rustig te brengen, reageren ze toch niet zoals als je hoopte blijf dan wel rustig. Want anders blijf je ruzie houden.
Het is het beste dat je het zo snel mogelijk verteld. Het is anders een enorme last op je schouders. En ouders draaien ook altijd wel bij.
Bij mij ging het volkomen mis, erger kon niet, maar ze draait bij nu. Het komt allemaal wel goed zodra ze door hebben dat je gelukkig bent. Dat is toch het belangrijkste voor ouders. Ze willen je gewoon beschermen.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 09:04

Sorry dat ik nu pas reageer, maar het is sinds vrijdag avond 1 groot choas geweest.

Vrijdag gewacht tot alle mensen (die het niets aangingen) weg waren, en toen maar de eerste stap gezet. Me pa reageerde tot mijn grote verbazing heel rustig, we kregen niet zijn volledige goedkeuring maar we moesten er aan werken van hem. Me ma daar in tegen zei alleen ik had al een vermoede en hield verder haar mond. Ze keek me alleen constant heel boos aan. Een uur later zijn we ff weg gegaan, met de gedachten dan kunnen hun het ff laten bezinken....

Toen we 's avonds terug kwamen wa de stemming van me ma tegen over mij nog niet verandert, tegen me vriend deed ze normaal.

'S ochtends begon het hele gedonder, ik was alleen dus voor me ma de kans om er over te beginnen (me pa was op naar kantoor). Ik wis dat ze er niet mee eens was dus ik had het ook wel eenigszins verwacht...
Na een half uur heb ik gesprek afgekapt en heb ik gezegd het is mijn keuze!

Ik ben de hele middag niet thuis geweest, en ben met me paardjes bezig geweest. Toen we gingen eten begon het weer, dit keer begon me pa er ook over. Hij zei alleen je gaat maandag je ma in werken op kantoor, dat betekende voor mij al genoeg. Hij ging er verder niet op door dus ik heb de tafel afgeruimd en ben achter de computer gaan zitten.

Ik werd terug geroepen, en wat er toen gezegd werd had ik niet verwacht en zeker niet gehoopt! Me pa die zei ik heb een beloofte gedaan dat jullie alle twee op staande voet krijgen en die ga ik innen ook!
Maar niet gelijk maandag, maar als me ma is ingewerkt! Ook krijgt me vriend ontslag, alleen weet hij het nog niet van me pa want hij was er niet bij! Ook werd er gezegd dat als ik ga dat ik alles, dus ook me paarden mee moet nemen (wat ik zo ie zo wel van plan was). Me moeder begon ook weer van het had je vader kunnen wezen, hij is van mijn leeftijd weet je wat je ons aandoet! Ik heb heel vriendelijk geantwoord zo iets overkomt je en je kan er weinig aan doen, het is ook mijn keuze!

Ik ben er nu klaar mee, ik weet waar is sta en dat zegt genoeg. We gaan volgende week naar het huis kijken in Duitsland. En dan hopen dat we er zo snel mogelijk heen kunnen, en uiteraard werk zoeken....

Sorry voor het lange verhaal, heb je vragen, opmerkingen of ideeen hoe ik dit alsnog in goede banen kan leiden, vertel het mij alsjeblieft!
Laatst bijgewerkt door luna1986 op 12-08-07 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:08

Hoi. Ik zou open kaart spelen. Niet zo veel verantwoordeljikheid nemen voor je vriend. Geen mensen in bescherming nemen; als ze er later achter komen heb je een groot probleem.

Het zal wel strijd geven,maar uiteindelijk meer rust.

Dit is alleen maar meer last die je meetorst.

Heb zelf ook ooit met de goede bedoelingen een relatie verzwegen (anderhalf jaar lang). kwamen mijn ouders er op een andere manier achter. Zo'n spijt had ik...

Hoop dat je iets met de adviezen kunt hier, doe er wat mee hoor! Knipoog

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 09:09

detour schreef:
Hoi. Ik zou open kaart spelen. Niet zo veel verantwoordeljikheid nemen voor je vriend. Geen mensen in bescherming nemen; als ze er later achter komen heb je een groot probleem.

Het zal wel strijd geven,maar uiteindelijk meer rust.

Dit is alleen maar meer last die je meetorst.

Heb zelf ook ooit met de goede bedoelingen een relatie verzwegen (anderhalf jaar lang). kwamen mijn ouders er op een andere manier achter. Zo'n spijt had ik...

Hoop dat je iets met de adviezen kunt hier, doe er wat mee hoor! Knipoog

Ik heb open kaart gespeeld, zie mijn vorige post....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:15

Oke. Sorry, tot zover had ik inderdaad niet gelezen.

Tips: Bij jezelf blijven . Jij hebt goed gehandeld. twijfel daar niet aan.
Je ouders zullen er mee moeten leren leven. Dat is echt hun probleem, probeer nu voor jezelf te kiezen en de dingen te doen die je positieve energie geven.

Slim dat jullie naar een huis gaan kijken, dat betekent dat je met jouw toekomst bezig bent en het niet bvan een ander af laat hangen.

Het klinkt allemaal simpel maar dat is het niet, zeker niet, als er zo wordt gereageerd...

Heel veel sterkte en ik hoop adt je ook op je vriends steun kunt rekenen!

Ik weet dat je nu door een waanzinnige moeilijke tijd heen zult gaan maar je hebt jezelf wel van een last bevrijd. ik vind dat echt knap van je!

Heel veel sterkte!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:18

Wat een reactie Bloos!
Ik vind het echt heel erg voor je. En ik snap volkomen hoe je je voelt.
Bij mij was het ook geen rozengeur en manenschijn. Ik had alleen mn broer (10 jaar oudere)en mn moeder tegen me op, ipv mn vader en moeder. Vader is overleden.
Het is niet makkelijk en je hebt het gevoel dat de wereld onder je voeten weg zakt maar het is niet anders. Jij doet nu niets verkeerd, en dat zal ik zo laten. Hou de eer aan jezelf en laat je ouders maar denken. Ik heb maanden lang niet met mijn moeder gesproken (ben het huis uitgegaan/gezet), totdat ze zelf belde. Mijn moeder heeft dingen gezegt die ik moeilijk kon vergeven maar ik heb het uiteindelijk wel gedaan. Het zijn je ouders. Ze willen je beschermen.
Ik herken het gedeelte van "alles mee nemen". Ik had geen paard maar de hond werd achter mij aan de deur uit geschopt.

Het heeft tijd nodig voordat het weer heelt. Maar uiteindelijk, als je er open voor staat, moet dat wel weer lukken. Ik heb nu een prima vrienden band met mn moeder (geen moeder-dochter band). Ik ben niet meer begonnen over de ruzies en heb het gewoon gelaten. Dat werkt. Maar dat is per persoon anders. Ik kan het makkelijk achter me laten en kijken naar de dingen van nu.

Het is moeilijk, maar gelukkig heb je je vriend die voor je klaar staat. Als jij zeker weet dat dit je liefde is moet je ervoor gaan. Je moet je niet laten weerhouden door anderen. Het is jou leven en je maakt je eigen keuzes. Voor ouders niet altijd even makkelijk te accepteren, maar uiteindelijk zullen ze toch echt wel moeten.

Ga lekker met zn tweeen samen wonen en zorg dat je je leven op een rijtje krijgt. Dan volgt de rest vanzelf Knipoog

Ik wens je veel sterkte, en als er wat is kun je altijd een pb`tje sturen.

Liefs Pel

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:32

Ik hoop voor je dat ze tezijnertijd bijdraaien, gun ze zowiezo de tijd...
Dit lijkt me nl echt geen fijne situatie.
Ik had btw tegen mijn vader gezegd dat hij mijn moeder dan zelf maar moest inwerken, als hij me zo graag weg wilde hebben.
Ik wens je iig heel veel succes met je vriend en hoop dat dat huis in Duitsland wat wordt...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:56

Bij mijn zus en haar vriend was het ook. Mijn zus was nog 19 en hij 29. Maar hij is ondertussen 32 en mijn zus bijna 22. En we kenden hem al van jongs af aan! Toen hij 18 was en mijn zus 8 Haha! Dan is het grappig om nu terug te zien dat ze een relatie hebben. Maar ik kan me geen betere schoonbroer bedenken! Heel veel succes met het vertellen. Zodra je ouders zien dat jij er voor de volle 100% voor gaat dan snappen ze het misschien wel. Denk dat het sowieso bij iedereen verschillend is. Succes ermee.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:05

Succes met zoeken naar een huisje en goed van je dat je het hebt verteld. Kies voor jezelf en jouw toekomst.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:12

Dus je mag eerst je moeder in werken en dan kun je opzouten? Nagelbijten / Gniffelen Dat zou ik nooit doen.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 18:59

Voor jou ouders is het nu ook lastig, gun hun ook de tijd te denken hierover. Maar denk aan jezelf, dan komen jullie er wel!

Veel succes ermee Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:11

Tjonge, hun reactie is niet niks. Hoop voor je dat ze nog wat bijdraaien nadat het wat op ze in is gewerkt. Sterkte meis, het is nooit leuk als ouders niet achter jou keuze staan.