Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barmat schreef:MoonChloe schreef:je hebt depressief en chronisch depressief.. Dan maakt je lichaam gewoon geen serotine (dopamine) aan waardoor je nooit blij kan zijn en dat heeft toch wel een enorme impact op manier van je leven. Het klopt dat ik in mijn 2e bericht 'depressief' heb neergezet maar ik praat dus over 'chronisch depressief'
Daar zijn prima medicijnen voor
orionneke schreef:Barmat schreef:orionneke: Ik ben het wel degelijk met je eens dat er aan de mentaliteit van de werkGEVERS ook veel mag veranderenwant je word om het minste of geringste ontslagen als je iets hebt, of anders bent dan anderen....
Wat mij betreft mag er dan ook meer geld aan subsidie worden gegeven, ipv geld aan uitkeringen
Met geld is niet alles op te lossen. Mensen die asperger/autisme hebben etc hebben een probleem met hun inlevingsvermogen, communicatie etc. Dat is voor gezinsleden al moeilijk om mee om te gaan laat staan voor 'vreemden'. Je kan wel een dikke subsidie geven aan een werkgever maar als die niet met zulke personen om kan gaan schieten we er alles behalve iets mee op. Dan wordt de situatie vd autist in kwestie alleen maar slechter.
orionneke schreef:Barmat schreef:orionneke: Ik ben het wel degelijk met je eens dat er aan de mentaliteit van de werkGEVERS ook veel mag veranderenwant je word om het minste of geringste ontslagen als je iets hebt, of anders bent dan anderen....
Wat mij betreft mag er dan ook meer geld aan subsidie worden gegeven, ipv geld aan uitkeringen
Met geld is niet alles op te lossen. Mensen die asperger/autisme hebben etc hebben een probleem met hun inlevingsvermogen, communicatie etc. Dat is voor gezinsleden al moeilijk om mee om te gaan laat staan voor 'vreemden'. Je kan wel een dikke subsidie geven aan een werkgever maar als die niet met zulke personen om kan gaan schieten we er alles behalve iets mee op. Dan wordt de situatie vd autist in kwestie alleen maar slechter.
runningkawa schreef:Maar je zou met subsidie ook aan begeleiding kunnen denken voor een baas voor het omgaan met mensen met een bepaalde ziekte.
Ik denk dat er best wel bazen zijn die dat willen doen
iefke schreef:Barmat schreef:
Daar zijn prima medicijnen voor
Dit vind ik wel erg kortzichtig. Ook medicatie kan je niet altijd helpen.
MoonChloe schreef:Faye; dan heb je hoop geluk met je werkgever!
Kimberley77 schreef:Faye, maar heeft die jongen voordat hij bij jullie kwam werken niet ook eerst een voortraject doorlopen of een tijd thuis gezeten met hulp om zijn weg naar jullie te vinden? Niet iedereen is hetzelfde he en het is ook verdomd moeilijk alle mensen dezelfde behandeling te geven, nu dat wel gebeurd zien we dus ook dat er steeds meer ellende van komt en mensen meer in de put raken. Dat zal heus niet de hoofdreden zijn, maar zekerw el bijzaak...de druk, terwijl je eigenlijk helemaal op bent, maar moet, omdat ieder ander dat ook moet en het anders 'niet eerlijk 'is tegenover degene die nu wel doorzetten, terwijl ze ook eigenlijk op zijn?
orionneke schreef:runningkawa schreef:Maar je zou met subsidie ook aan begeleiding kunnen denken voor een baas voor het omgaan met mensen met een bepaalde ziekte.
Ik denk dat er best wel bazen zijn die dat willen doen
Ik blijf erbij dat er twee zeer uiterst verschillende dingen zijn als een lichamelijke beperking of een stoornis in de hersenen. Mensen die niet weten waar ze over hebben hebben vaak de meest kortzichtigste en mooiste oplossingen. Helaas was het maar zo simpel. Je kan geen cursus volgen: hoe ga ik met een autist om. Die volg ik mijn hele leven en nee ik haal daar zeker geen 10 voor..... Ik denk dat als we het hebben over autisme/asperger etc dat het zo simpel allemaal nog niet ligt.
Maar zoals ik zeg hebben wij met veel pijn en moeite, jaren lang geduld en onze contacten raadplegen een plek gevonden voor mijn broer. Vaak zijn dit wel de plaatsen onder hun niveau en blijf je lopen tegen tactloze mensen....
kleinelinda schreef:Ik heb ook een wajong uitkering proberen aan te vragen. Maar ik heb hem niet gekregen. Ik ben spastisch aan mijn rechterkant en kan niet al te ver lopen en zit dan in een rolstoel. Ik waggel een beetje. Maar het uwv vind het niet nodig omdat er voor mij minstens 3 banen zijn die ik kan doen. Je moet vertellen wat je wel en niet kunt dan krijg je een gesprek of je recht hebt op een uitkering of niet. Zij bekijken door de lijst die je hebt ingevuld of je meer dan 3 banen kan doen. Als er geen 3 banen zijn dan krijg je de uitkering.
runningkawa schreef:Maar net als faye val ik dus ook erg over de uitspraak, je moet je erger voordoen
nee...er zijn mensen die het erg hebben maar juist niet zitten te zieligen, die worden de dupe van de mensen die zich overdreven aanstellen.
runningkawa schreef:Maar wat deed die persoon dan wel niet? Ik neem aan dat je niet zomaar bang wordt?
Ik denk dus zeker dat er geld kan naar begeleiding van bazen, personeel is dan zeker ook een logische zet.
Verder is het natuurlijk ook zo dat diegene die gaat werken niet alles maar goed blijft l*llen qua gedrag van zichzelf, want ik mag dat want ik heb dit...Daar mag ook wel wat harder tegenin gegaan worden
Cayenne schreef:kleinelinda schreef:Ik heb ook een wajong uitkering proberen aan te vragen. Maar ik heb hem niet gekregen. Ik ben spastisch aan mijn rechterkant en kan niet al te ver lopen en zit dan in een rolstoel. Ik waggel een beetje. Maar het uwv vind het niet nodig omdat er voor mij minstens 3 banen zijn die ik kan doen. Je moet vertellen wat je wel en niet kunt dan krijg je een gesprek of je recht hebt op een uitkering of niet. Zij bekijken door de lijst die je hebt ingevuld of je meer dan 3 banen kan doen. Als er geen 3 banen zijn dan krijg je de uitkering.
Dat was bij mij niet zo. Ik kreeg een gesprek, moest een aantal vragen beantwoorden en kreeg gelijk een ZW uitkering met Wajong er bovenop. Dat is nu 5 jaar geleden en het zal nu wel wat strenger zijn, maar lijsten heb ik niet gezien! Ik heb ook niet meer op controle hoeven gaan. Na een jaar kreeg ik pas weer een brief.
en ik wou dus ZELF heel graag weer aan het werk