Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Alane schreef:oehee wat een berg psychiaters en psychologen en andere ter zake deskundigen hier op een rij....
ik kan een een heel boek schrijven wat mijn moeder en/of vader in mijn ogen verkeerd deed.
Ik kan ook een heel boek schrijven wat mijn moeder en/of vader in mijn ogen verkeerd deed. en naar gelang mijn bui is het ene boek dikker dan het andere.
Mijn ouders hebben fouten gemaakt in hun opvoeding, en ook ik maak fouten in de opvoeding.. maar beide partijen ouders en kind hebben geen handleiding gekregen.
Als een kind zo spreekt over een ouder/beide ouders, dan is er een grote fout gemaakt in de opvoeding.. naast gebrek aan begrip ook gebrek aan respect en dankbaarheid..
Als ik als kind ga zoeken op internet om te kijken wat 1 van mijn ouders zou kunnen mankeren, te bevestigenen dat ik gelijk heb... dan heeft mijn ouder/beide ouders, iets strak verkeerd gedaan... en dat is geen compliment voor het kind.
angelfire schreef:Mijn moeder is op dit moment ook heel egoistisch.
Vroeger was ze juist heel erg lief en zorgzaam en had altijd teveel voor iemand over.
Maar sinds dr nieuwe vriend is dat compleet veranderd.
Na 2 weken woonde hij al bij ons en na 2,5 maand zijn ze verloofd.
Ik herken haar gewoon echt niet meer, en dit gaat echt heel erg fout aflopen..
Wij moeten lijden onder haar 'geluk' en het kan d'r niks schelen, want nu is het haar beurt en nu leeft ze weer zegt ze.
Ze is gewoon totaal het tegenover gestelde van wat ze was.
Alleen je kan er niks aan doen, ze moet met haar eigen ogen inzien hoe de situatie werkelijk is.
Tot die tijd sta je machteloos..
LadyElmira schreef:angelfire schreef:Mijn moeder is op dit moment ook heel egoistisch.
Vroeger was ze juist heel erg lief en zorgzaam en had altijd teveel voor iemand over.
Maar sinds dr nieuwe vriend is dat compleet veranderd.
Na 2 weken woonde hij al bij ons en na 2,5 maand zijn ze verloofd.
Ik herken haar gewoon echt niet meer, en dit gaat echt heel erg fout aflopen..
Wij moeten lijden onder haar 'geluk' en het kan d'r niks schelen, want nu is het haar beurt en nu leeft ze weer zegt ze.
Ze is gewoon totaal het tegenover gestelde van wat ze was.
Alleen je kan er niks aan doen, ze moet met haar eigen ogen inzien hoe de situatie werkelijk is.
Tot die tijd sta je machteloos..
Hier is het ook zo. Alleen mijn moeder woont nu alweer samen met de 5e vriend. En ookal klaag ik daar nu over, ik hoop elke keer hartstikke voor d'r dat deze vriend haar echte ware is en dat ze ook werkelijk samen blijven. Het is alleen zo dat ze na twee weken al bij haar exen is gaan wonen en zelfs drie dagen na haar laatste ex al bij deze man is gaan wonen. Ze is bang om alleen te blijven, maar ze ziet zo niet dat mijn broertje van 15 er aan onderdoor gaat, en ik elke keer maar naar haar toe kom en alles moet pikken. Nou woont ze in nieuw lekkerland en gaan we wat meer met elkaar om omdat ik in barendrecht woon, dat is niet zover weg. Daarvoor zag ik haar soms hele weken niet en in het begin van haar eerste nieuwe vriend heeft ze mijn broertje 9 maanden niet gezien, en mij alleen omdat ik naar haar toe kwam. Zelf deed ze niets. Ze rookt, drinkt, gaat uit en dat soort dingen..mag van mij allemaal wel moet ze zelf weten, maar doe het met maten en kleed je fatsoenlijk. Nu is ze aan het bijdraaien, ze probeert haar plekkie te vinden in nieuw lekkerland en ik hoop dat deze vriend dé vriend is waarbij ze blijft. We zijn zowat heel nederland doorgereisd, waar zij allemaal niet heeft gewoond..

Alane schreef:oehee wat een berg psychiaters en psychologen en andere ter zake deskundigen hier op een rij....
ik kan een een heel boek schrijven wat mijn moeder en/of vader in mijn ogen verkeerd deed.
Ik kan ook een heel boek schrijven wat mijn moeder en/of vader in mijn ogen verkeerd deed. en naar gelang mijn bui is het ene boek dikker dan het andere.
Mijn ouders hebben fouten gemaakt in hun opvoeding, en ook ik maak fouten in de opvoeding.. maar beide partijen ouders en kind hebben geen handleiding gekregen.
Als een kind zo spreekt over een ouder/beide ouders, dan is er een grote fout gemaakt in de opvoeding.. naast gebrek aan begrip ook gebrek aan respect en dankbaarheid..
Als ik als kind ga zoeken op internet om te kijken wat 1 van mijn ouders zou kunnen mankeren, te bevestigenen dat ik gelijk heb... dan heeft mijn ouder/beide ouders, iets strak verkeerd gedaan... en dat is geen compliment voor het kind.

Himyar schreef:Maar er zijn zelfs situaties waarin het slachtoffer geen bewustwordings proces doorloopt en excuses blijft bedenken voor de dader. Noem het inderdaad maar “loyaliteit”.
daar ben ik wel trots op...