huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:24

@ de TS:
Ik zou er nooit aan beginnen, nu een paard kopen en tegelijkertijd gaan samen wonen met een dergelijk budget. Ik ben 37 jaar en heb al jaren lang paarden en ik weet wat er allemaal bij komt kijken. En wat er bij op jezelf wonen komt kijken, zeker als je net begint. Je moet dan nog zoveel dingen aanschaffen. Je moet ook nog in staat zijn te sparen, want er kan zoveel mis gaan en stuk gaan. Niets is zo vervelend als de stress van: te weinig tijd, te weinig geld, te weinig energie. Je zal altijd wel moment hebben dat je daarmee te maken krijgt, maar je moet het niet continu hebben. En met paarden komen deze zaken nogal snel in het gedrang, vooral als je nog jong bent en daarom nog niet al teveel verdient. Misschien ga je vroeg of laat wel gefrustreerd raken dat je zoveel dingen niet (meer) kan doen. Ga eerst maar eens op jezelf wonen en dan kijken hoeveel tijd, geld en energie je nog over hebt. Want je krijgt er de nodige taken bij ook als je op jezelf woont.
400 euro is peanuts, mijn vriend en ik geven wel iets van 1600 euro per maand uit aan de hypotheek (1100 bruto per maand), boodschappen, de tuin, allerlei rekeningen, verzekeringen, onderhoud huis, vervangen van kapotte apparaten etc. etc. En dan moet ik daar bovenop mijn kleren en schoenen nog kopen etc, over mijn paard nog niet te spreken...... Paarden hebben me over de jaren echt al een vermogentje gekost.
Laatst bijgewerkt door Himyar op 13-07-07 11:06, in het totaal 3 keer bewerkt

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:28

Maar TS, je bent 17!!!!????

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 15:34

ja, maar leeftijd zegt wijnig. be trouwen bijna 18. Maar daar gaat het niet om. Las ook dat iemand bezwaar had tegen ALDI/LIDL omdat A merken lekkerder zijn. aldi en lidl verkopen ook 'a' merken . Veel smaakt goed en is lekker. er hoeft bij mij zo ie zo al geen bekend merk op mn eten te staan. je eet het toch op Haha!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:38

noem eens 1 A-merk dat ze bij de Lidl/Aldi verkopen?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 15:41

nee daarom staat het russen "" maar ze hebben snoepjes van A merk haribo. enz. maar gaat het om het merk of de smaak? ik heb echt geen problemen met deze winkels. alleen de kassa's maar daar sta je geen uren. vooral bij lidl neit. Ik heb btw daar een poos geweskt. bnooit geen klachten gehad

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:48

Bas van der Heijden heeft super lekkere tiramisu.....die ik altijd eet nu was mijn moeke naar de aldi geweest en had tiramisu gekocht voor mij.

Ik maak het open en wat blijkt precies het zelfde als bij bassie alleen andere folie op

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:49

Hoeveel ervaring heb je uberhaupt met voor jezelf de dagelijkse boodschappen/ inkopen doen etc.. Haribo snoepjes is namelijk niet echt alternatief voor een gewone maaltijd namelijk *LOL*

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:53

Nee pizza chips en friet en macdonalds ook niet maar er zijn zat mensen die daar van leven...

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:06

hoi
ik ben pas samen gaan wonen met mijn vriend en wij doen ieder 50euro per week in de huishoudportomonee dus dat is dan 100 euro per week en 400 per maand

wij houden een beetje 50 euro per maand over en dat houden we als reserve

ik moet wel zegen dat ik het wel heel moelijk vind om echt op de centjes te letten
een weekje een beetje laks of onopletten
en weg is je geld

maar ja met schande en schade worden je wijs (of was het nou anders om?)

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 17:19

Wij doen beide elke maand ieder 100,- euro in ons 'eten-envelopje'. Dus dat is 200,- in de maand.
We houden hier vrijwel altijd wel van over. We kopen dan ook voornamelijk bij de Aldi, maar ook bij de 'normale' supermarkten. Wel hebben we weinig snoep in huis en drinken we ook geen frisdrank, dus dat scheelt.
Gas en electra betalen we nu 150,-, maar dat is teveel. Dit moet nog verekend worden. Water is 1x per drie maanden geloof ik.. durf niet te zeggen wat daar de kosten van zijn.
Ook ik heb een paard en een auto. Over het algemeen gaat het allemaal prima en hebben we het niet extreem krap..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:56

ik denk dat er toch veelgeld kruipt in de buitensporigheden.
BV pizza, als wij dat hier bestellen zijn we al gauw 30 euro kwijt (voor 2-3 pizza's)
in de lidl oid staan ze aan 2 euro per stuk.
Of je koopt van die pakken pizzabodems, de eerst volgende keer dat je spaghetti maakt hou je een deel saus over, smeer dat op de pizzabodem, beetje geraspte kaas erover, en je hebt een lekkere en gezonde pizza!

Wij liggen hier wekelijks aan ruim 150 euro per week, voor 4 personen (en dan kopen we ook A-merken en snoepgoed + kattenvoer)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:11

voor 70 euro per week zou je voor twee personen prima boodschappen moeten kunnen doen inclusief schoonmaakmiddelen
zaak is wel dta je niet van alles a merken gaat kopen en gemaksvoer in huis haalt, maar zelf je groente snijd Knipoog

ik ben er te laks in , maar wekelijks haal ik tussen de 50 en de 100 euro boodschappen, als ik er echt op zou letten , dan kan ik onder de 70 blijven
en dna hebben we de koelkast de hele week vol, biertjes in het weekend(wel a merk, want sja, hertog is gewoon jumm Knipoog )

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:17

Sim0ne schreef:

Kitkat en lions Ja

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:08

Liedje schreef:
Sim0ne schreef:

Kitkat en lions Ja

twix, mars, milky way, bisc&...

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:16

vaste lasten voor gas water licht is bij ons 225 per maand...
boodschappen 60 euro per week...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:44

Wij doen voor ongeveer 80 euro per week boodschappen met zijn 2en. 1 keer boodschappen voor 50 euro maar door de week gaan we ook altijd nog wel wat halen.

Nuon betalen we 115 euro voor.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:15

Diamante schreef:
Meid je kunt voor 50 euro ECHT geen boodschappen voor 2 doen, je moet wel een klein beetje kunnen leven!

Echt niet? Ik wel hoor. Ik leef op 50 euro per week, daar eten dan mijn dochter en ik van, mijn 2 honden en 2x per week eet mijn vriend ook mee. Meestal hou ik zelfs nog rond de 5 a 10 euro per week over. En nee, ik eet niet 3 dagen droog brood, maar gewoon alles erop en eraan en vaak is er ook nog wat te snoepen in huis.

Deze 50 euro is wel enkel voor de boodschappen, dus geen kleren, rookwaren, etc.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:24

weet je wat echt een hap op je huishoudgeld is?....vlees en groente van vlees snap ik het wel maar groente....? we moeten toch allemaal gezonder eten

nou ja die frustratie moest ik even kwijt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 22:54

ja, ik snap ook niet dat ze groente en vooral fruit niet goedkoper maken. Ik ben helemaal verslaafd aan watermeloen, maar je betaald gewoon 4 euro voor een klein meloentje..

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:33

Buitenzorg schreef:
Diamante schreef:
Meid je kunt voor 50 euro ECHT geen boodschappen voor 2 doen, je moet wel een klein beetje kunnen leven!

Echt niet? Ik wel hoor. Ik leef op 50 euro per week, daar eten dan mijn dochter en ik van, mijn 2 honden en 2x per week eet mijn vriend ook mee. Meestal hou ik zelfs nog rond de 5 a 10 euro per week over. En nee, ik eet niet 3 dagen droog brood, maar gewoon alles erop en eraan en vaak is er ook nog wat te snoepen in huis.

Deze 50 euro is wel enkel voor de boodschappen, dus geen kleren, rookwaren, etc.

OMG Vork
Ik zal maar niet zeggen wat wij thuis kwijt zijn aan boodschappen, zijn met zn 5e en we eten echt niet ongelooflijk veel hoor! Maar mama is ongeveer 700 euro per maand kwijt aan de boodschappen.....

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 09:18

700 maken jullie voor een weeshuis dan ?

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 10:25

MissDonna schreef:
700 maken jullie voor een weeshuis dan ?

TJah, als mensen met z'n tweeen al zo'n 3 a 400,00 per maand kwijt zijn dan snap ik die 700 voor z'n vijven wel hoor.
Sowieso is het moeilijk denk ik om in je eentje boodschappen te doen en 4 anderen tevreden te stellen met wat je in huis haalt, dan haal je denk ik uiteindelijk ook wat meer dan je nodig hebt, of niet?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 11:05

wij eten soms met zn 7e hier. Maar echt niet dat mn moeder aan de 700 euro komthoor nooit niet!Véééél minder

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:02

Ik denk dat wij tussen de 200 en 300 in de maand kwijt zijn aan boodschappen, incl. kattenvoer.
Eerst moet dat echt wel meer geweest zijn, maar we zijn opgehouden met Knorr Wereldgerechten
eten, die zijn namelijk heel duur en minder gezond dan alles vers. Ik maak nu alle sausen etc. voor
pasta en rijstgerechten zelf. Ben er evenveel tijd aan kwijt en het is vaak nog lekkerder ook.
We gebruiken wel A-merken, vriend wil alleen Coca-Cola, ik drink meestal 50/50 van Roosvicee
of thee. Ook veel huismerken en ong. 1 keer per week haal ik boodschappen bij de Lidl, goedkope algemene
dingen als schoonmaakmiddel, pasta's, afbakbroodjes. Verder verwennen we ons af en toe met een duur
vleesje van de slager of een visje vn de visboer. Ik denk dat het het meeste scheelt dat we niet veel
tussendoortjes in huis halen, eigenlijk is er bijna nooit iets lekkers meer in huis. In de tijd dat we veel
snoepten ging daar ook erg veel geld in zitten.

De goedkope producten liggen vaak onderin de schappen en zijn vaak net zo goed. Het vlees kopen dat
in de aanbieding is en niet te vaak naar de Appiehein want dan ben ik vaak een keer zo veel geld kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:06

Per week tussen de 70 en 100 euro aan boodschappen.
Voor de kleine hondjes zit er dan wel voer bij, voor de herder niet.
Vraag me ook af hoe de andere dat doen.
En dan gaan we drinken nog vaak bij de lidl halen en overig eten gewoon bij de edah, dus geen dure winkel