Muggenbulden of muggenbulten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muggenbulden of muggenbulten

Muggenbulden
6 (3%)
Muggenbulten
171 (96%)

Totaal aantal stemmen: 177

GabberGill

Re: Muggenbulden of muggenbulten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:32

ik vind het knap dat ze het hier durft te vragen. Menig bokker reageerd hier vreselijk raar op. Veel mensen beheersen hun moedertaal niet, maar er zijn genoeg mensen die het niet kunnen schrijven.`

het laat al zien hoe hopeloos google is met muggenbulden toch blijkbaar vind je tegenwoordig overal dingen die fout geschreven worden.

ik beheers mijnmoedertaal echt super maar ik maak ook fouten hoor en twijfel af en toe ook over sommige woorden.

*edit : stukje vergeten

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:39

Lepeltje21 schreef:
Mananeh schreef:
uh............ik zeg ook niet dat je DOM bent. Ik vind dat je (ook als je dyslectisch bent) moet weten dat je BULT gewoon in woordenboek kan opzoeken. Ga niet zo in de verdediging en doe alsjeblieft niet alsof dyslectie nou zo verschrikkelijk is. Je hebt geen idee hoeveel mensen het hebben en die maken er niet zo'n drama van als jij. Dyslectie is geen excuus. Het maakt het moeilijker, maar zeker niet onmogelijk. (spreek uit ervaring).

Niemand heeft het over dyslexie gehad... Rolleyes

Wel waar, Daantje geeft dat als reden voor haar felle reacties en haar spelfouten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 01:44

Mananeh schreef:
Lepeltje21 schreef:

Wel waar, Daantje geeft dat als reden voor haar felle reacties en haar spelfouten

Nee, de reden van mijn reactie was jullie reactie op TS!!!
De reden van mijn spelfouten is onder andere Dyslectie, maar ik gaf Dyslectie niet aan als reden voor mijn spelfouten maar als reden dat Nederlands niet iedereen simpel aangaat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 03:08

Qimm schreef:
muggenbluten

Ik stem voor deze Vork waarom staat die er niet bij Nors opkijken Haha!

Verder ben ik van mening dat het nogal vreemd is om hierover een topic te openen op mensenwelzijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:54

haha *LOL*

tiepgeblek he Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:08

goh heb wel even moeten lagguh toen ik deze pagina's doorlas,ik vroeg me eigenlijk af of het een serieuze vraag was.

ik sprak een keer een meisje aan op haar vreselijke manier van typen,kreeg ik toch een kwade PM,met dat ze ziek was,ik zal hier het letterlijke bericht niet plaatsen,maar het liep over van de verschrikkelijke spelfouten.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:20

Muggenbulten. Sigaar

Lepeltje21 schreef:
En er het omwisselen van woorden is ook een slechte beheersing van je moedertaal. En als je als Nederlander niet eens in staat bent om foutloos Nederlands te schrijven, vind ik dat een slechte zaak.

Oke, gelukkig maak jij vast nóoit schrijffouten. Haha!
Hebben we toch nog een perfect iemand onder ons.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:26

Mooi medium hé, dat internet vol met (on)kennis.. Knipoog

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom de spellingsdiscussie trouwens op mensenwelzijn wordt gevoerd, maar dat terzijde.. Haha!

Als ik het telefoonnummer van de buurvrouw zoek, pak ik de (digitale) telefoongids erbij en vraag ik dat niet op bokt. Waarom je dan voor de juiste spelling van een woord niet gewoon een (digitale) Van Dale erbij pakt, maar dat wel op bokt moet gaan navragen is mij een raadsel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:29

daarom vroeg ik mij ook af of het een serieuze vraag was Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:44

Liek_ schreef:
pmarena schreef:

Als je op Google zoek naar muggenbuld krijg je alleen maar resultaten van sukkels die niet kunnen spellen en het dus met een d schrijven.... diezelfde mensen waarschijnlijk die bit (trens) schrijven als bid hier op bokt Schijnheilig

trance joh Huilen van het lachen Pff, schrijf het dan zelf ook goed Huilen van het lachen

Wat klets jij nou weer ? Mag toch hopen dat je wel begrijpt dat ik toch echt trens bedoel Tong uitsteken

Het is imo helemaal niet erg als je eens een keer een foutje maakt / wat meer in spreektaal schrijft / je toetsenbord af en toe een letter niet pakt ,
maar sommige dingen zijn "egt" te triest voor woorden hoor. D of T kan wel eens lastig zijn , moeilijke dure woorden ook , maar als iemand stelselmatig licht en ligt omdraait , of egt schrijft , of vraagt of dit bid past bij haar Schetlander , tja sorry maar ik persoonlijk classificeer die persoon dan in de categorie "zeepie" . Kan best zijn dat je in andere dingen een absolute held bent maar zulke fouten hebben toch echt wel met je intellect te maken. Want deze woorden kan iedereen met een beetje IQ zich heus wel inprenten. En lukt dat niet dan kun je ervoor zorgen dat je je berichtjes even door de spellingscontrole haalt ofzo , dat is ook een vorm van intellect. Of zoek het op in een woordenboek , al dan niet online.

Maar om het op bokt te gaan vragen dan sta je toch wel een beetje voor lül hoor vind ik. Dan is het niet alleen een domme vraag maar ook een domme actie.

Maar laten we er maar vanuit gaan dat de TS ook iemand is die het te erg voor woorden vindt en daarom dit topic geopend heeft om het eens aan te zwengelen en te kijken hoeveel mensen denken dat je bult met een d schrijft Tong uitsteken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:22

Dancie schreef:
ik vind het knap dat ze het hier durft te vragen. Menig bokker reageerd hier vreselijk raar op. Veel mensen beheersen hun moedertaal niet, maar er zijn genoeg mensen die het niet kunnen schrijven.

Ik vind het dus echt schandalig dat er zóveel mensen zijn die hun moedertaal niet onder de knie hebben. Vraag me wel eens af wat ze tegenwoordig nog leren op school... Vind het uberhaupt knap dat sommige hun examens halen...

(Denkt aan haar zus die lerares is en zusje opbelt als ze twijfelt tussen d/t).

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:41

daantjuhhh schreef:
Lepeltje21 schreef:

Nee, de reden van mijn reactie was jullie reactie op TS!!!
De reden van mijn spelfouten is onder andere Dyslectie, maar ik gaf Dyslectie niet aan als reden voor mijn spelfouten maar als reden dat Nederlands niet iedereen simpel aangaat.[/quote]

Ik ben toevallig bezig met een beschouwing over dysleXie en hoe begrijpelijk je reactie ook is op de andere reacties hier daantjuhhh, dyslexie is geen reden om te vragen hoe je muggenbulden zegt/schrijft.
Bij dyslexie weet je wel hoe je iets zegt, maar je schrijft het ongemerkt verkeerd op.
Je kunt er dus niks aan doen als je veel spelfouten maakt in iets dat je schrijft, maar als je iemand met dyslexie vraagt of je mugenbulDen of muggenbulTen zegt, kan hij/zij je dit prima vertellen.

En het is zo, domme vragen bestaan niet, want als je iets niet weet moet je het vragen, maar een erg beperkte kennis van de nederlandse taal bestaat wel en dat op zich in dit geval is een slechte zaak.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:18

Quellian schreef:

Oh dat is echt erg Bloos! Het niveau van de leraren schijnt toch behoorlijk laag te zijn, en eigenlijk moet dat niet kunnen.

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:22

muggenbulten. En voor de TS het is beide ipv bijde Knipoog

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:03

Quellian schreef:
Dancie schreef:
ik vind het knap dat ze het hier durft te vragen. Menig bokker reageerd hier vreselijk raar op. Veel mensen beheersen hun moedertaal niet, maar er zijn genoeg mensen die het niet kunnen schrijven.

Ik vind het dus echt schandalig dat er zóveel mensen zijn die hun moedertaal niet onder de knie hebben. Vraag me wel eens af wat ze tegenwoordig nog leren op school... Vind het uberhaupt knap dat sommige hun examens halen...

Volgens mij heeft taalbeheersing niet alleen met (slecht) onderwijs te maken (overigens wel voor een deel, school is de uitgesproken plek om de basisgrammatica te leren), maar heeft ook de omgeving waarin mensen leven invloed op taalgebruik. 'Hun' als onderwerp gebruiken (hun lopen naar huis), 'kennen' en 'kunnen' door elkaar halen of 'als' en 'dan' fouten maken (hij is groter als mij); dit soort fouten neem je volgens mij snel over als veel mensen in je omgeving zo praten.

Zelf ben ik vrij goed in taal (kom ook uit een echt taalnest), maar ik vind het ook belangrijk om correct Nederlands te spreken/schrijven en doe hier dan ook moeite voor als dat nodig is (woorden opzoeken, grammaticaboeken gebruiken). Dit moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk, maar persoonlijk vind ik het storend als mensen puur uit gemakzucht (in mijn ogen onnodige) taalfouten maken.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:06

Pikeur schreef:
Muggenbulten. Sigaar

Lepeltje21 schreef:
En er het omwisselen van woorden is ook een slechte beheersing van je moedertaal. En als je als Nederlander niet eens in staat bent om foutloos Nederlands te schrijven, vind ik dat een slechte zaak.

Oke, gelukkig maak jij vast nóoit schrijffouten. Haha!
Hebben we toch nog een perfect iemand onder ons.

Af en toe eens een schrijffout is niet erg (heb ik ook al eerder geschreven trouwens), tuurlijk, iedereen maakt weleens een spelfout, alleen veel spelfouten vind ik een slechte zaak. Ik vind dat er in de beginpost veel schrijffouten worden gemaakt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:08

Gewoon de google-toolbar downloaden Clown

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:10

1 muggenbult, 2 mugguhbulduh.

(bb)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:12

Cyntje schreef:
Gewoon de google-toolbar downloaden Clown

Op internet staat ook lang niet altijd de juiste informatie. Iedereen kan iets op internet zetten, dus zal de gevonden info niet altijd betrouwbaar zijn. Muggenbulden geeft ook resultaten, terwijl het toch echt muggenbulten is.

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:16

Veirl schreef:
1 muggenbult, 2 mugguhbulduh.

(bb)

ROFL

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:25

Er zijn toch 4 mensen die muggenbulden ingevuld hebben Bloos!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:28

waars. voor de grap Nagelbijten / Gniffelen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:34

Mag ik hopen Nagelbijten / Gniffelen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:38

Ja idd Nagelbijten / Gniffelen

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:53

ohjee, wist niet dat er hier mensen problemen mee hadden, dacht dat dat wel voor de hand lag Nagelbijten / Gniffelen ofwel spreken jullie het ginds anders uit, dat kan natuurlijk ook. Maar het is overduidelijk muggenbulT. Internet is idd niet altijd even betrouwbaar, maar in een woordenboek zal je het denk ik ook wel gevonden hebben Lachen