Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Apple schreef:Specifiek voor de dagelijkse boodschappen:
- Probeer de B merken in de supermarkt ipv de A merken (veelal komt het uit dezelfde fabriek)
- maak een boodschappenlijstje
- geen boodschappen doen op lege maag
- alleen boodschappen doen
- wees je bewust van "supermarkttrucs" (routing, geur/kleur, proeverijtjes, etc.etc.etc.)
- leg een voorraad aan
- maak gebruik van aanbiedingen (maar let op, is het wel een aanbieding?)
- probeer Aldi, Lidl en goedkope supermarkten.
BGGBWM schreef:TIP 3:
Ga in de ochtend naar de groenteboer en groenteafdeling van de AH en vraag om afgekeurd groente en fruit. Sommige stuks hebben een plekje maar kun je na schoonmaken prima zelf eten als groente bij het avondeten of fruit als toetje. Alles wat je niet kunt gebruiken geef je aan de paarden of gooi je alsnog weg!
Bespaart 2 x per week groente en fruit kopen!
Waterkippie schreef:Stoppen met roken
Luv_Sil schreef:Waterkippie schreef:Stoppen met roken
ja die heb ik ook al vaak geprobeerd
Waterkippie schreef:Stoppen met roken
roosje84 schreef:@Tanja: Dat waspoeder he..is dat nog een speciaal merk,of een is er iets speciaals aan? Ben benieuwd, want ik houd van besparen
Apple schreef:165 per maand met de veestapel erbij? Dat is knap boodschappen doen.
Tanja schreef:Voor de dames (en ongetwijfeld ook heren) die wasmiddel duur vinden, was eens met de wasnoot. Een zak van een kilo heb je voor €9.- (komen nog wel verzendkosten bij) dit lijkt een hoop geld maar als ik je vertel dat ik er nu al een half jaar mee was en ik net een kwart van de zak leeg heb dan kan je waarschijnlijk de besparing aan wasmiddel wel gaan uitrekenen (ik was rond de 5 draaien per week)
http://www.wasnoot.nl/
O ja, en de was wordt echt goed schoon en zacht (bespaart ook wasverzachter) en het is ook nog eens veel beter voor het milieu.
Ander alternatief zijn wasmagneten, geen idee of deze ook werken, ik heb er geen ervaring mee maar als ze werken zijn ze op den duur natuurlijk wel hartstikke goedkoop. Wasmagneten kosten rond de 50.-
http://www.waswonder.com/
roosje84 schreef:Waterkippie schreef:Stoppen met roken
Ja Ing..wanneer stop je nou!!!!!!
Citaat:Wat voor de beesten helpt: Kijk eens kritisch naar je voer. Heb je al die supplementen en muesli's echt nodig? Wat brok betreft: Goedkoop is niet altijd beter. Je kunt misschien beter 0.5kilo van een goeie brok voeren als 3 van goedkope brokken.