Acrylnagels i.c.m. dagelijks tussen de paarden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Acrylnagels i.c.m. dagelijks tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:17

Faelivrin schreef:
Ik heb een vrij normaal tot lang nagelbed als ik ze vergelijk met foto's op Google. Clown En mijne groeien gewoon recht. Volgensmij is het inderdaad lastig met nagels die omhoog groeien. Groeien ze zo sterk omhoog dat ze zelfs de nagel omhoog wippen, dan? Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk het, een andere logische verklaring heb ik er niet voor namelijk Clown

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 20:25

Dan zijn nagels sterker dan ik dacht/denk. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:29

Faelivrin schreef:
Dan zijn nagels sterker dan ik dacht/denk. Ja

Ik denk dat niet zozeer mijn nagels sterk zijn, maar door de vorm komt er gemakkelijk lucht onder, een rond vorm (zoals je nagel normaal loopt) is nou eenmaal veel sterker Ja

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:39

* Valt binnen.

Mijn zus is inderdaad nagelstyliste en doet nu regelmatig mijn nagels. Heb nu al een 4tal maanden acryl en dat bevalt me goed. Hebt er met de paarden totáál geen last van, sterker nog, die ene keer dat een nagel afbrak kwam het doordat ik me gestoten had aan mijn fietsstuur. ROFL

Ik heb ze de ene keer langer dan de andere keer, momenteel even lekker kort, wel fijn. Lachen Het is, als ze de eerste keer gezet worden, érg wennen. Het trekt altijd een beetje en is gevoelig, maar het went toch snel.

Hier even een plaatje van mijn nagels nu; [ baggerkwaliteit. Nagelbijten / Gniffelen ]
Afbeelding

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:05

Ik heb jaren gelnagels gehad.
De eerste keer worden ze opgezet, dus met neppers, daarna groeit je eigen nagel mee en dan zijn het je eigen nagels met een gellaag erover.
Ik ben eraan begonnen omdat ik hele broze nagels van mezelf had en ik ze ook nog eens beet.
Icm paarden heb ik nog nooit last ervan gehad, het enige nadeel van gel/acrylnagels was, dat je niet meer echt kan krabben (als je jeuk hebt ofzo), want die nagel is zo dik.

Een paar jaar geleden heb ik besloten ze eraf te halen en nu heb ik supersterke nagels van mezelf en ik bijt ze ook niet meer.
Mijn nagels zijn nu vaak 1/2 cm lang en super!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 21:09

Dus het resultaat NA de nagels is ook nog eens mooi ? Al zal dat wel alleen na jaren zijn, maargoed, das wel mooi om naar uit te kijken, haha!

Enne, voordat ze opgezet worden nagels eraf knippen of gewoon zo laten dat de styliste ze eraf knipt ?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:24

Faelivrin schreef:
Dus het resultaat NA de nagels is ook nog eens mooi ? Al zal dat wel alleen na jaren zijn, maargoed, das wel mooi om naar uit te kijken, haha!

Enne, voordat ze opgezet worden nagels eraf knippen of gewoon zo laten dat de styliste ze eraf knipt ?

Hangt er vanaf hoelang je nagels zijn. Én of je gel of acryl wil. Lachen Een tip over je eigen lange nagel plakken lijkt mij niet erg fijn. Nagelbijten / Gniffelen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:39

Mijn nagels zien er nu uit als die van Muzefee, terwijl het eerst maar een stelletje afgekloven stompjes waren.

Als je bij de eerste keer bij de nagelstudio al lange nagels hebt, dan schuren ze ze alleen op en gaat de gel of acryl gelijk over je eigen nagels heen.
Als je maar korte nageltjes hebt, dan worden ze vakkundig even afgevijld en opgeruwd, de tip wordt erop gelijmd en daarna de gel/acryllaag erover.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 22:03

Mijn ene vinger is lang, andere is kort. Clown Maar dat moet de styliste zelf maar even bekijken dan. Hihi!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 00:14

Ik heb ook acrylnagels gehad, nou in combinatie met de peerden vond ik het super smerig. Op een gegeven moment krijg je het vuil er echt niet meer onder vandaan, aangezien je eigen nagels doorgroeien en je dus een extra 'gleuf' onder de nagels krijgt.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:53

Lizzle schreef:
Ik heb ook acrylnagels gehad, nou in combinatie met de peerden vond ik het super smerig. Op een gegeven moment krijg je het vuil er echt niet meer onder vandaan, aangezien je eigen nagels doorgroeien en je dus een extra 'gleuf' onder de nagels krijgt.

Wat voor gleuf ? Schijnheilig
Ik heb werkelijk nooit last van vuil tussen de nagel en de acryl. Daar hoort geen gleuf tussen te zitten. Lachen

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:08

Muzefee schreef:
Lizzle schreef:

Wat voor gleuf ? Schijnheilig
Ik heb werkelijk nooit last van vuil tussen de nagel en de acryl. Daar hoort geen gleuf tussen te zitten. Lachen

Aan de onderkant van je acrylnagels groeit je eigen nagel door. Daar waar je eigen nagel stopt zit dus een rand waar vuil blijft zitten.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:10

Lizzle schreef:
Aan de onderkant van je acrylnagels groeit je eigen nagel door. Daar waar je eigen nagel stopt zit dus een rand waar vuil blijft zitten.

Hmm, is het bij jou dan wel goed gezet ? Vaak komt er nog een klein randje acryl voor de eigen nagel, iig zo doet mijn zus dat wel. Dan krijg je geen gleufje tussen de acryl en de eigen nagel. Lachen

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:13

Muzefee schreef:
Lizzle schreef:

Hmm, is het bij jou dan wel goed gezet ? Vaak komt er nog een klein randje acryl voor de eigen nagel, iig zo doet mijn zus dat wel. Dan krijg je geen gleufje tussen de acryl en de eigen nagel. Lachen

Ik heb geen idee, ik zag het eigenlijk bij iedereen met acrylnagels terwijl we het allemaal bij een ander lieten zetten. Is het niet normaal dat je eigen nagel doorgroeit en er dus een ongelijkheid in nagel is. Je eigen nagel zit natuurlijk aan de acrylnagel vast waardoor het niet op gelijke hoogte is.
Poeh, ik leg het ingewikkeld uit. Vork

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:17

ik heb ook acryl nagels gehad maar tussen de paarden ging dat niet zo goed Tong uitsteken komt ook omdat ik het niet gewend was om zulke lange nagels te hebben zegmaar Knipoog ik kon er wel mee rijden maar allemaal van die kleine dingetjes waar mee ze afbreken Tong uitsteken van paard gevallen, had ik er al 3 minder later een keer longeren, ging niet helemaal goed en toen ook weer een nagel kwijt Tong uitsteken

maar het hangt er ook echt vanaf of je het zelf gewend bent met lange(re) nagels te lopen Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:19

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar je nagel groeit wel door jah, maar de acryl groeit ook mee. Pas als je ze gaat vijlen lijkt mij dat je dan wel eens een gleufje tussen je echte nagel en de acryl kan krijgen. Lachen

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:43

Na een paar weken zijn je eigen nagels ongeveer op een kwart of op de helft van je acrylnagels, als ik het goed zeg. Maar de onderkant van je nagels is dus niet op een gelijke hoogte, er zit een randje (van je eigen nagel) waar troep tussen komt en moeilijk weg te halen is. Het is niet zo dat je eigen nagel los zit van de acrylnagel, het komt door het verschil in 'hoogte'. Clown

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:48

Snap niet helemaal hoe je het bedoelt, maar wat jij aangeeft heb ik gewoon nooit last van. Lachen

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:53

Oh oke, dat was in ieder geval een reden voor mij om er mee te stoppen en ook omdat het verdomde lastig was m'n lenzen in en uit te doen.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:07

Ik weet wel wat je bedoeld, Lizzle! De onderkant van je nagel als je een tip hebt, bedoel je hè? Daar zit inderdaad wel eens vuil maar dat krijg ik er wel uit hoor!

Ik heb dus gelnagels, al een jaar of 6. Ben er erg blij mee. Paardrijden is geen probleem, al kunnen ze wel eens afbreken maar dat kan altijd gebeuren!
Ik vind het erg mooi en verzorgd staan. Ieww van die afgekloven nagels vind ik echt vies!

Hierbij fototje van mijn nagels.
Vorig jaar zomer, met French Manicure:
Afbeelding

Zonder French Manicure, ook best kort maar wel fijn!
Afbeelding

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:18

Maar bij acryl heb je vaak/meestal geen tip. Ze zetten een malletje op je nagels als ze verlengt moeten worden en daar 'verfen' ze als het ware de acryl over. Lachen

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:23

Ik heb zelf acrylnagels gehad (tipje met acryl eroverheen) maar die waren er in een week weer af aangezien ik op een manege werk.. Bij mij was het dus geen succes, mede omdat ik geen lange nagels gewend ben en steeds vergeet dat ik er voorizichtig mee moet doen, maar het kan natuurlijk ook wel goed gaan als je er op let!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:26

Ik heb ze ook gehad, helaas heb ik super snel groeiende nagels en groeide ze dus snel mee, ik vond t erg mooi, en had er geen last mee bij de paarden, met een oude tandenborstel maakte ik ze daarna schoon, nu ze eraf zijn zijn me nagels bagger en hebben ze half jaar nodig om te herstellen, weet dus waar je aan begint, ik ga ze over 2 weekjes weer zetten Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:28

Nagels worden inderdaad eerst wel broos en érg slap. Wel jammer, maar daarom blijf ik gewoon acryl nemen, haha. Lachen

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:29

tinkert_tje schreef:
ik was ze niet nut
ik brak ze steeds af door aansingelen en dat soort dingen en doet nog zeer ook Verdrietig
een beetje dure grap als je het steeds moet bij laten werken
ik kon iedere 2 weken weer minimaal 3 of 4 nieuwe oplaten zetten
nee voor mij werkte het niet ben ik schijnbaar te lomp voor Clown

helemaal mee eens ..
Ik ben dan misschien ook lomp maar ze gaan ook met je laarzen aantrekken dubbel en dat doet flink pijn !