Even een "hartelijk bedankt" naar mijn werkgever!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Even een "hartelijk bedankt" naar mijn werkgever!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:12

Tallie_Ho schreef:
Ik snap het wel wat jij bedoeld Orionneke Knipoog Maar ik kan ook heel goed erg gezond zijn en van mijn paard afvallen Knipoog Mij overkwam dat dus tijdens een proefperiode.

Ja maar dan is de vraag wat voor letsel je hebt. Dit is al oud letsel wat onherstelbaar blijft... Het is afhankelijk vd situatie...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 14:18

Orionneke:

Het gaat mij er niet om dat ik mij niet kan verplaatsen in de werkgever.... het gaat er om HOE het gegaan is...

Kijk, toen ik na een maand uitviel vanwege die hersenbloeding, zei ik al gelijk tegen de werkgever "Ik snap het als jullie nu zeggen - bar, alles leuk en aardig, maar dit is ons een te onzekere factor, we beeindigen hierbij het contract"
Maarrrrrr..... de werkgever toonde ALLE BEGRIP! Hij zei "ja maar we zijn zo tevreden over je, we laten je niet zomaar gaan hoor!" en steeds gaf hij aan, dat ik me niet zo zorgen hoefde te maken, dat het écht wel goed kwam....

Om dan, een dag voor het verstrijken van de proeftijd, de keutel in te trekken, vind ik onacceptabel!

En dan nog met zo'n k-ut smoesje aankomen.....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:29

orionneke schreef:
Tallie_Ho schreef:
Ik snap het wel wat jij bedoeld Orionneke Knipoog Maar ik kan ook heel goed erg gezond zijn en van mijn paard afvallen Knipoog Mij overkwam dat dus tijdens een proefperiode.

Ja maar dan is de vraag wat voor letsel je hebt. Dit is al oud letsel wat onherstelbaar blijft... Het is afhankelijk vd situatie...

Enkel gebroken, 20 weken gips en in totaal 3 operaties, nu, bijna 3 jaar later heb ik er nog steeds last van af en toe Knipoog

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:44

Ik kan het van beide wel voorstellen.

Als eigenaar van een bedrijf moet je soms hard zijn. Een hersenbloeding kan zo maar (wel heel erg dramatisch maar het KAN voorkomen) het einde betekenen van zo'n bedrijfje.

Overigens vind ik ook niet dat de werknemers ook maar op een enkele manier rekening houden met hun baas.
Uiteindelijk denkt toch iedereen aan zichzelf.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 14:46

ushi schreef:
Ik kan het van beide wel voorstellen.

Als eigenaar van een bedrijf moet je soms hard zijn. Een hersenbloeding kan zo maar (wel heel erg dramatisch maar het KAN voorkomen) het einde betekenen van zo'n bedrijfje.

Overigens vind ik ook niet dat de werknemers ook maar op een enkele manier rekening houden met hun baas.
Uiteindelijk denkt toch iedereen aan zichzelf.

Nou, zó klein is het bedrijfje ook weer niet (300 man) dus dat valt wel mee lijkt me zo.

En die laatste opmerking schiet mij enorm in het verkeerde keelgat!!!

Ik ben gaan WERKEN tijdens de momenten dat ik het NIET MOCHT van alle artsen die ik heb (gehad).
Dus ik houd méér rekening met de baas dan hij met mij.
200% inzet, als het al niet meer was....dus ik dacht aan iedereen, behalve mezelf

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:48

Bar...adem in...adem uit!!

Was dit trouwens een bedrijf in DL of in ons kikkerlandje??

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 14:50

djuno schreef:
Bar...adem in...adem uit!!

Was dit trouwens een bedrijf in DL of in ons kikkerlandje??

Ja kom op zeg! daar kan ik niet tegen.... zulke opmerkingen Boos! Niet heel erg chique moet ik zeggen.

Was in NL trouwens Lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:53

Heb het vroeger ook gehad.
Na een auto ongeluk weer snel aan het werk(moest eigenlijk thuisblijven) en uiteindelijk werd mijn contract niet verlengd.
Sinds die tijd neem ik de tijd om uit te zieken.

Overigens was (heb behalve fibromyalgie ook een bindweefselziekte) ik tot voor kort werkzaam bij een klein bedrijf met 5 personeelsleden.
Deze werkgever wil mij (met ziekte) weer terug in dienst nemen. Ondanks alle risico's.
Dus zo kan het ook.

Ben je trouwens al verschrompeld in bad Haha! ?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:54

jeetje, wat een verhaal zeg... heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:56

Dat laatste is idd geen opmerking
Ik heb ook zwaar werk gedaan met een gebroken oogkas, 5 hechtingen en een mond en oog die het niet deden
Niet iedereen denk aan zichzelf
Uiteindelijk werd ik daar ook uitgegooid voor goedkope polen..sta je dan met je goed gedrag..dus nee, in dat soort opmerkingen kan ik me ook niet vinden...niet iedereen is zo
En jou (barmat) kennende...dan weet ik het wel Lachen

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:02

ik vind het ook wel erg zwak excuus om je zo te zeggen dat ze het risico te groot vinden, want dat is ook precies wat ik ervan denk!!
En zeker omdat jijzelf al had aangeven het helemaal te begrijpen als ze je hadden laten gaan om die reden...
pfff.. soms...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:09

Nu ja je kan het geen opmerking vinden, dat je toen tegen het advies van de arts in gewerkt hebt is in mijn ogen niet alleen stom, maar ook je eigen keuze geweest. Daar hoeft een werkgever geen rekening mee te houden natuurlijk.

Je vind vast wel wat anders, zo zou je er toch niet willen blijven werken, toch?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:16

faye schreef:
Nu ja je kan het geen opmerking vinden, dat je toen tegen het advies van de arts in gewerkt hebt is in mijn ogen niet alleen stom, maar ook je eigen keuze geweest. Daar hoeft een werkgever geen rekening mee te houden natuurlijk.

Je vind vast wel wat anders, zo zou je er toch niet willen blijven werken, toch?

Nee, dát heet nu: begrip hebben en rekening houden met de werkgever..... daarom deed ik het, niet omdat ik zelf nu zo graag wilde, mijn lichaam sputterde aan alle kanten tegen!

En natuurlijk vind ik wel iets anders, dit bedrijf maakt een hele domme fout door mij te ontslaan, en ja, dat klinkt arrogant Lachen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:32

Barmat schreef:
Toen ik, een beetje bijgekomen van alles, het voltallige team dat mij zo slecht vond functioneren, een handje ging geven ter afscheid en bedankt, stonden deze zelfde mensen oprecht met hun oren te klapperen en hun mond vol tanden! Werkelijk, ze hadden géén idee en zij hadden helemáál niet geklaagd, ze vonden juist dat ik het zo goed deed!!! Gestoord

Nog even hier op terugkomend.... Ik heb wel eens een opmerking van mijn manager gehad dat mijn collega's wel eens opmerkte naar hem dat ik tien minuten te laat binnenkwam (normale tijd is half 9 en ik was er meestal 10 over half). Mijn manager had er geen bezwaar tegen omdat die wist dat ik vaak tot half 6 werkte en soms zelfs langer terwijl normaal 5 uur de werkdag voorbij is (en de rest van de collega's al lang en breed naar huis waren)...

Toen ik naar mijn collegas stapte om te vragen wat nou het probleem was met mijn 10 minuten (hun bleven trouwens altijd tot kwart voor 9 koffie drinken in de kantine maar goed...) kreeg ik ook allemaal opgetrokken shouders en reacties van 'dat hebben wij echt niet gezegd'...

Ik zeg niet dat het zo is hoor... Zo'n manager kan natuurlijk net zo makkelijk de 'schuld' naar zijn collega's/medewerkers schuiven als andersom, maar het is natuurlijk wel mogelijk...

Van een aantal van mijn collega's wist ik helaas dat het wel eens waar kon zijn, en vooral omdat het mijn manager eigenlijk niet zo veel uitmaakte omdat ik toch langer doorwerkte...

Je voelt vaak wel snel genoeg aan als je collega's het achter de ellebogen hebben, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn en dan is het gewoon een zwakke *piep*manager geweest...
Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is, is dat ze het niet durven zeggen uit 'medelijden'... Heel banketstaaf om te zeggen natuurlijk, maar dat zijn allemaal dingen die mee kunnen spelen Scheve mond

Maar ik hoop dat je al je verdriet en teleurstellingen weg heb kunnen spoelen, en een leuke baan vind met minder bekrompen managers... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:38

Barmat schreef:
faye schreef:

Nee, dát heet nu: begrip hebben en rekening houden met de werkgever..... daarom deed ik het, niet omdat ik zelf nu zo graag wilde, mijn lichaam sputterde aan alle kanten tegen!

En natuurlijk vind ik wel iets anders, dit bedrijf maakt een hele domme fout door mij te ontslaan, en ja, dat klinkt arrogant Lachen

En misschien is wel opgemerkt dat het je heel veel moeite kostte en waren ze bang dat dat altijd zo zou blijven. Dat je collega's van niks wisten zou ik ook maar met een korreltje zout nemen. Hoe vaak ik niet geklaag moet aanhoren van medewerkers die mooi weer spelen tegen de persoon zelf....

Ik snap best dat jij het zo voelt, neemt niet weg dat de waarheid altijd ergens in het midden kan liggen Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 15:47

Het gaat niet om collega's, het gaat om managers... "bazen" van verschillende afdelingen, waar ik voor werkte Lachen

Als DIE al niet meer eerlijk kunnen zijn, wie dan nog wel?

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:51

Barmat schreef:
Het gaat niet om collega's, het gaat om managers... "bazen" van verschillende afdelingen, waar ik voor werkte Lachen

Stelletje zwakkelingen Boos!

Dit zegt natuurlijk meer over hun dan over jou....

Soms vraag ik me echt af hoe sommige mensen 'manager' kunnen worden :x

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:53

He barmat wat een ellende allemaal, heb nu pas je andere topic gezien en gelezen. Had je eerste topic toen je net je aanval op je werk had wel gelezen en op gereageerd. Wat eng dat je een hersenbloeding hebt gehad en wat goed dat ze er nu zo veel werk van maken. Ik hoop dat het snel beter gaat met je hoofdpijn en dat de epileptische aanvallen goed onder controle te krijgen zijn. Gelukkig weet je nu in ieder geval wat er is en kan je er rekening mee houden. Stel je voor dat je niets wist en je ging gewoon verder.. Pas in ieder geval maar goed op jezelf!

Maar nu even over het niet verlengen van je contract door je werkgever. Als al jouw collega's verbaasd zijn en het raar vinden en niet correct dat je ontslagen bent, dan kun je vast via Rechtsbijstand hier nog wel wat aan doen, al is het alleen maar om niet over je heen te laten lopen. Ik zou 4 juni een baan beginnen waarvoor ik vaste baan met auto en pensioen heb opgegeven, ik wordt op de eerste dag formeel zonder reden maar informeel om bedrijfseconomische redenen ontslagen. Je kan er weinig mee denk je maar toch kan rechtsbijstand voor je protesteren en het verder uitzoeken. Je hoeft dit niet allemaal zonder protest te slikken! Je bent het een beetje aan jezelf verplicht, zo laat je je toch niet behandelen? Als iedereen zegt dat je het goed doet, goede inzet en heel veel werk verzet en dan je ontslaan met "past niet in team" dan is er wel degelijk iets aan de hand. En je verdient het gewoon dat er iets van gezegd wordt! Ik heb dus ook een brief laten sturen, misschien helpt het niets en misschien krijg ik er wel helemaal niets voor terug, maar dan heb je in ieder geval het gevoel dat je het toch niet helemaal op je hebt laten zitten. Ik vindt het voor jou in ieder geval een klerestreek die ze je zo even op het laatst van je proeftijd hebben geleverd. Heel erg fout en ongevoelig en waarschijnlijk ook erg onterecht.

Ik hoop dat je je er goed door heen slaat. Weet dat het in ieder geval niet aan jou heeft gelegen! Zorg goed voor jezelf en als je rechtsbijstand hebt, zet ze erop, dan kun je het zelf laten gaan en los laten. Heel veel sterkte en nogmaals zorg goed voor jezelf!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 16:04

Malibu schreef:
Barmat schreef:

Stelletje zwakkelingen Boos!

Dit zegt natuurlijk meer over hun dan over jou....

Soms vraag ik me echt af hoe sommige mensen 'manager' kunnen worden :x

Daar heb ik een mooie zin voor: "likken naar boven, stampen naar onderen" Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 16:07

@ fargo: ik kan ze niks maken en wil er eigenlijk ook de energie niet meer insteken.... ze kennen hun pappenheimers, hebben precies volgens het boekje gewerkt en tja, zéker in een proeftijd iemand ontslaan dan heb je weinig om op terug te vallen.

Jouw verhaal is ook aardig *piep* zeg! Hoe kunnen ze dat nu flikken, zoiets weten ze vantevoren heus wel, dat hadden ze weleens eerder kunnen zeggen Boos!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:17

Ja goed waardeloos he? Nog nooit werkeloos geweest! Hoop dat er nog een staartje voor het bedrijf aan komt te zitten.. Ben nu wel voor het eerst vandaag op mijn verjaardag vrij!! Haha. Zo zeggen ze wel aan alle nadelen zitten voordelen?? Jij in ieder geval heel veel sterkte verder! Hoe gaat het met je enkelbanden?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 16:34

ja, jij maakt van een drol nog een gebakje Haha!

werkloos zijn is verschrikkelijk - heb jaaaaren bij het UWV op de ww gewerkt dus ik weet hoe erg het is Boos!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:40

Barmat schreef:
Liezel1 schreef:
nou, daar ben je dan mooi klaar mee...
inderdaad een vreemde reden van je werkgever om je zo te ontslaan.. als je echt niet was bevallen hadden ze je misschien beter tips kunnen geven over hoe het dan wel moest tijdens je proeftijd... dan had je er nog wat aan kunnen doen..

maar iemand om deze reden buiten te schoppen en op deze manier is wel beneden alle peil..
misschien moet je maar gewoon blij zijn dat je er weg bent!!

Hebben ze nooit met één woord over gerept, heb altijd alleen maar complimenten ontvangen, daarom ben ik des te woedender!

Ik heb het ook een keer gehad.
Ik had een jaar contact en ze trapte me na 8 maanden eruit!
Stank voor dank.

Ik heb er toen een rechtzaak van gemaakt maar bij jou ligt het iets anders Ach gut

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:40

Ik denk niet dat je nog wat kunt doen...proef tijd is proef tijd .

Om medische redenen mogen ze je niet ontslaan dus kwamen ze met een ander verhaal.

Begin dit jaar werd ik 6 weken voor einde contract getroffen door een hernia. Nou ja je raad het natuurlijk al.
Ondanks dat ik mijn werk al 2 jaar niet leuk vond was het toch niet fijn te horen.

Ik zit nu 4 maanden thuis en heb een uitkering. van het UWV hoefik niet veel te verwachten alleen maar WACHTEN. Ben nu bezig met een reintegratie buro om weer aan het werk te komen.

Probeer er niet te lang bij stil te staan...je bent nog jong.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:54

Natuurlijk moet je het ook vanuit de werkgever bekijken maar die heeft totaal niet netjes gehandeld wat dit betreft. Eerst poes lief en aardig en als het puntje bij paaltje komt ontslaan Een werkgever (vooral met 300 man) moet ook aan zijn naam denken, en dit is absoluut een slechte beurt. Ze hadden meteen moeten zeggen na de hersenbloeding, we begrijpen het maar we kunnen je helaas om deze reden niet houden omdat het ons teveel geld kost en niet een smoesje verzinnen dat je je werk niet goed doet terwijl je zelf wel beter weet.
Opmerkingen zoals: Iedereen denkt toch aan zich zelf en werknemers melden zich snel ziek blablabla vind ik hier totaal misplaatst. Een hersenbloeding is niet zomaar wat en lost ook niet zomaar op, het is zowel lichamelijk als mentaal zwaar en niet zomaar te verwerken. Het zijn vaak de mensen met de meest ernstige dingen die hart voor de zaak hebben en doorwerken. Dit zijn de mensen die je in je bedrijf wilt hebben en niet degenen die alleen komen opdagen als het moet en bij een hoestje zich al ziek melden.