Help !!! Ruzie met buurman om kat en duiven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Help !!! Ruzie met buurman om kat en duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:49

Yessy schreef:
Arme kat, eet je een duif op in je eigen tuin, wordt je aangeklaagd voor moord.. dat wordt toch minstens 15 jaar de bak in, een 5 voudige moord is niet niks Ja

Ja het is toch zeker zelfverdediging? Haha!
wat moet ie dan? duivenschijt op zn kop krijgen? ROFL

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:52

Waarom moet zij haar kat binnenhouden? Dan grijpt een andere kat die duiven wel hoor. Hij zijn vogels buiten, dan zou ik zeggen dat de kat ook gewoon buiten mag.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:19

x_Marr schreef:
Yessy schreef:
Arme kat, eet je een duif op in je eigen tuin, wordt je aangeklaagd voor moord.. dat wordt toch minstens 15 jaar de bak in, een 5 voudige moord is niet niks Ja

Ja het is toch zeker zelfverdediging? Haha!
wat moet ie dan? duivenschijt op zn kop krijgen? ROFL

Whahaha, humor!

Ik vind ook hoor, dat je kat recht heeft op alle duiven die in zijn tuin landen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:23

ROFL ROFL

Okay jullie buurman had dus geen passende oplossing, hebben jullie nog het een en ander voorgesteld?

Zoals met die vlaggen posten al verdenk ik jou buurman er nu wel van dat ie de vlag 24/7 laat hangen

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:48

grappige naam Schijnheilig
mijn paard heet ook zo Knipoog

ik vind het eigenlijk een beetje logisch dat de kat de duiven pakt, dat is namelijk de natuur.
als dat niet zo was geweest zat mijn papegaai ook in een buitenvoliere.
de kat staat hoger in de voedselketen (toch?), hadden ze maar geen duif moeten worden Scheve mond

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:51

Beetje l*llig als je dan een vijver met visjes hebt of een voliere, niet?

Heb het niet over dit specifieke geval omdat buurman ook voor geen meter meewerkt, maar ik vind: niemand hoeft last te hebben van mijn huisdieren.

Btw: een kat pakt geen papegaai hoor, veel te groot.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:52

IKbenEllen schreef:

Heb het niet over dit specifieke geval omdat buurman ook voor geen meter meewerkt, maar ik vind: niemand hoeft last te hebben van mijn huisdieren.

mijn papegaai is anders niet veel groter dan een duif hoor.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:52

IKbenEllen schreef:

.

tja, maar je weet de risico's als je die neemt.
(reigers enz...)

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:58

IKbenEllen schreef:

Zolang die kat alleen in zijn eigen tuin komt, denk ik niet echt dat dit argument opgaat. het is ook strontvervelend ( letterlijk) als die beesten je hele tuin onderscheiten.
Ik denk dat de politieagenten smakelijk hebben gelachen om je buurman, maar dat maakt voor de rest geen verschil in de situatie. Beide dieren hebben recht om buiten te lopen/vliegen, ik vind dat vlaggensysteem wel een uitkomst. dat de buurman jullie ontving met appelgebak, zegt misschien toch wel iets over zijn bereidheid tot meewerken. Veel succes in deze situatie!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:00

hahahaha je hebt een serie moordenaar in huis Tong uitsteken
wees niet bang hoor, met het rechststysteem zal hij mischien 5 jaar moeten zitten :p

nee maar ff zonder gein. Jou kat veroorzaakt buiten jou eigen tuin om geen last. De duiven van de buurman daarin tegen wel.
Dus zal de buurman toch echt met zijn botte hersenen een oplossing moeten gaan bedenken. Niet dat hij daartoe in staat is denk ik als hij aangifte doet van een moordende kat Tong uitsteken

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:00

Yessy schreef:

Reken ook maar op TBS:

*Pieter Baan Centrum mode aan*

Duidelijk recidivegeval zonder kans op significante gedragsverandering en (dus) een bovenmatige kans op terugval in het oude gedrag. Wij adviseren 20 jaar intensieve cognitieve therapie voor betrokkene, de voormalige kater -nu niet meer zo kater- met de naam M..

* Pieter Baan Centrum mode uit*

Maar serieus: zolang deze dorpsgek zijn heil blijft zoeken bij de politie is er weinig aan de hand. De vraag is of hij niet op enig moment aan de slag gaat met vergif of een luchtbuks en dan wordt het ineens een stuk minder leuk.....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:10

erleyne schreef:
Zolang die kat alleen in zijn eigen tuin komt, denk ik niet echt dat dit argument opgaat. het is ook strontvervelend ( letterlijk) als die beesten je hele tuin onderscheiten.

Nee precies, daarom zei ik ook dat het niet over dit specifieke geval had.
Ik vind gewoon: Niemand hoeft last te hebben van andermans dieren, of dat nou honden, katten of duiven zijn.
Ik hou mijn katten in ieder geval binnen en in de tuin daarvoor. TS heeft last van buurman's duiven in hun tuin: Buurman moet duiven maar bijhouden. Ze zijn zelfs nog bereidwillig door poes een belletje om te doen!

Mijn katten zitten braaf binnen maar worden super vals als er andere katten door mijn tuin wandelen. Vind dat eigenlijk gewoon aso, zeker in de stad.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:16

whahah! wat een grapjas.. duiven altijd binnen is zielig, en je kat dan? dies gewend buiten te leven...
tis gewoon instinct doe je niets aan, moeten die duiven maar beter opletten.. gaan ze maar in een boom zitten of op t dak.. of hij maakt een voilere idd.. hij heeft het probleem dat een kat zijn duiven pakt.. als jullie kat t niet doet, doet een ander t wel.. als die duiven niet slim / snel genoeg zijn...
naja succes iig!

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:18

Aanklacht wegens moord op duiven... hahahahaha Huilen van het lachen die is goed..
sjonge wat heb je toch aan die man..

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:23

_MelloW_ schreef:
de kat staat hoger in de voedselketen (toch?), hadden ze maar geen duif moeten worden Scheve mond

Stel dat je kat gepakt wordt door een hond; had ie maar geen kat moeten worden?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:24

Ik ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen Tong uitsteken

Ik zou overigens wel de tuin zo afschermen dat hij er niet uit kan. als is het alleen maar om verhaal te hebben dat jullie je best doen.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:26

Tjongejonge, een aanklacht wegens moord. Is dat serieus? Heel triets..

Tja, ik ben het er inderdaad mee eens dat een ander geen last moet hebben van jouw dieren. Maar niemand heeft last van jouw kat, want je buren hebben allen aangegeven dat ze het prima vinden. Zijn duiven zorgen echter wel voor overlast. Jullie willen een regeling treffen, hij niet. Nou jammer dan, dan zijn zijn duiven straks waarschijnlijk op.

Het is nou eenmaal de natuur dat bepaalde dieren op andere jagen, dat weet iedereen. Zeker in het eigen territorium. Daarentegen vind ik ook dat ieder dier buiten moet kunnen komen. Dus zo'n regeling zou ideaal zijn!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:28

Yuri schreef:
IIk zou overigens wel de tuin zo afschermen dat hij er niet uit kan. als is het alleen maar om verhaal te hebben dat jullie je best doen.

En omdat de buurman de kat dan niks aan kan doen...

Wat een gek trouwens, poging tot moord... je moet het wel een beetje smeuig maken op het politieburo, nietwaar?

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:35

Pling Laat de buurman maar een gazen net over zijn tuin spannen, zo op 2 meter hoogte of zo. Dan kunnen de duiven laagvliegen en veroorzaken ze geen overlast. (Overigens heeft mijn zwager zijn tuin op die manier behandeld om te zorgen dat de katten er niet uit gaan)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:47

Piaffe schreef:

Daar zat ik nu net aan te denken.
Blijkbaar ben ik harststikke dom dat ik er alles aan doen om te voorkomen dat onze honden de buurtkatten die in onze tuin komen te grazen nemen. Dat is gewoon de natuur, lekker laten gaan dus de volgende keer. Clown

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:51

Ik vind dat jullie helemaal gelijk hebben, en die buurman van jullie denkt ook niet bepaald lekker mee..
wat een gaaf beest trouwens die kat van jullie, echt enorm Cool

Maar ik zou wel in de gaten houden of die buurman geen gif gaat strooien oid. Je hebt er van die gekke mensen bij..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:53

Piaffe schreef:
_MelloW_ schreef:

qua natuurdrift is dat ook heel logisch ja, maar tussen een hond en een kat zit 1 wezelijk verschil en dat is dat een hond nog wel eens wil luisteren en die kun je opvoeden en een kat eigenlijk niet...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:09

kat kun je perfect opvoeden, maar de meeste mensen willen hier geen moeite voor doen of tijd voor nemen.
(is iets meer werk dan hond opvoeden *LOL*

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:25

_MelloW_ schreef:
qua natuurdrift is dat ook heel logisch ja, maar tussen een hond en een kat zit 1 wezelijk verschil en dat is dat een hond nog wel eens wil luisteren en die kun je opvoeden en een kat eigenlijk niet...

Dat is ook maar beperkt. Als mijn honden in onze (grote!) tuin lopen en ik ben binnen bezig dan sta ik er niet voor in dat ze geen kat te pakken nemen die onze tuin komt.
Is gewoon de natuur leer ik hier en dat moet je gewoon lekker laten gaan, katteneigenaren vinden dat blijkbaar geen enkel probleem. Clown

Het ergste wat tot nu toe gebeurd is, is dat onze Cattledog een buurtkat een tijdje in de houdgreep heeft genomen. En die kat heeft er nog niets van geleerd ook en geeft er ook niets om als je hem natspuit. Wij hebben bijzonder volhardende buurtkatten hier, geven nergens om.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:26

annebe schreef:
kat kun je perfect opvoeden, maar de meeste mensen willen hier geen moeite voor doen of tijd voor nemen.
(is iets meer werk dan hond opvoeden *LOL*

Precies!!! Afgod