bekeuring in de trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: bekeuring in de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:29

uitstel van betaling voor €38??
dat kan je denk ik wel shaken... dat is niet hun probleem..
voor wanneer moet je betaald hebben dan?

en ja, ik ben ook vorige week bijna vergeten kaartje te kopen (heb een OV)
snel nog naar de automaat gerend..
bedenk dat die conducteur ook gewoon zijn.haar werk doet..
die kwijtschelding is op zich wel relaxt.. 1x per jaar kan inderdaad gebeuren...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:43

Ik denk niet dat het nut heeft om een brief te sturen, denk maar niet dat zij rekening houden met het geld wat je wel of niet hebt. Je moet hem betalen voor een datum, doe je dat niet krijg je elke dag rente erover heen.

Ik vind het opzich vrij redelijk hoe die vrouw gehandeld heeft, ik snap eerlijk gezegd niet waar je je druk om maakt. Scheve mond

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:16

Als er een fout in een bekeuring staat hoe je hem meestal niet te betalen.
Weet niet of dat ook voor dit soort boetes geldt?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:49

gewoon even bellen en de situatie uitleggen.
Dat je het echt gewoon glad vergeten was.

Gemiddeld genomen kan iedereen in NL 1 keer door de vingers gezien worden.

Dus als je nog nooit een bekeuring hebt gehad dan hoef je deze niet te betalen, gewoon even doorgeven.
Maargoed ligt er ook aan in hoeverre de conducteur was.
Ik heb het ook een keer gehad, heb normaal me ov, dit was op zaterdag, ik zag de conducteur aanlopen en dacht: oliebol.. me kaartje.
Dus ik loop naar de beste man toe, leg het uit, hij schrijft een bon maar schrijft erop ( en in zijn digiding , weetik hoe dat heet ) de reden.
Kreeg vervolgens netjes thuisgestuurd mijn boete, bijbehorend dat het werd kwijtgescholden en dat ik dus niets hoefde te betalen.
Hierbij is mij dus verteld door de conducteur dat er in dit geval, en een eerste keer ze niet moeilijk doen. Dit werd ook gezegt door de service.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:51

Gewoon betalen en verder niet meer aan denken. Voor 38 euro ga ik me echt niet zo opwinden Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:28

Hannanas schreef:

"Gemiddeld genomen"? Haha! Dus ik kan het vaker doen omdat mijn moeder nooit met de trein reist? Pling

Citaat:
Dus als je nog nooit een bekeuring hebt gehad dan hoef je deze niet te betalen, gewoon even doorgeven.

In hoeverre de conducteur wat was? Heb je deze informatie ook ergens bij de NS gevonden? Het is inderdaad mogelijk om 1 keer vrijstelling te krijgen voor een vergeten abonnement of OV-kaart, maar daar was hier geen sprake van. Een vergeten kaartje geeft volgens mij geen recht op kwijtschelding. Maar als jij andere informatie hebt, dan lees ik dat graag even na Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:33

Ik geloof er echt niks van dat je als het ware een soort "vrijstelling"krijgt als je voor het eerst een boete krijgt.
Dat zou echt te dom voor woorden zijn, als je iets doet wat niet mag/kan/hoort/... dan word je daar gewoon voor beboet.
Zo simpel is het.
En dan kan je geluk hebben dat je een conducteur treft die een goede dag heeft,en je niet bekeurt, en daar mag je dan heel erg blij mee zijn.
Als je je OV vergeet(ik heb dat ding al jaren niet meer dus kan gewijzigd zijn) was het wel zo, dat je het geld wat je dan betaalde voor een kaartje, terug kon krijgen. Maar dat was ook maar éénmalig...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:04

Shadow0 schreef:
Hannanas schreef:

"Gemiddeld genomen"? Haha! Dus ik kan het vaker doen omdat mijn moeder nooit met de trein reist? Pling

Citaat:

In hoeverre de conducteur wat was? Heb je deze informatie ook ergens bij de NS gevonden? Het is inderdaad mogelijk om 1 keer vrijstelling te krijgen voor een vergeten abonnement of OV-kaart, maar daar was hier geen sprake van. Een vergeten kaartje geeft volgens mij geen recht op kwijtschelding. Maar als jij andere informatie hebt, dan lees ik dat graag even na Lachen

wat heeft je moeder hier nou weer mee te maken?
Je moet je naam en etc opgeven.

Ja, als je nog niet bekend bent met bekeuringen bij de ns dan wordt dat met een goede reden omgedraaid tot geen betaling ja.
En idd zoals hier al gezegt, met ov mag je 1 keer per jaar vergeten.

Ik zou het voor je kunnen opzoeken.
In mijn geval was er ook geen sprake van vergeten OV.
Wel dat ik het vergeten was doordat ik altijd me ov reis, het weekend was en ik van te voren zat van: oliebol hey ik zie u lopen en herriner me dat ik straal vergeten ben een kaartje te kopen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:06

Anoniem schreef:
Ik geloof er echt niks van dat je als het ware een soort "vrijstelling"krijgt als je voor het eerst een boete krijgt.
Dat zou echt te dom voor woorden zijn, als je iets doet wat niet mag/kan/hoort/... dan word je daar gewoon voor beboet.
Zo simpel is het.
En dan kan je geluk hebben dat je een conducteur treft die een goede dag heeft,en je niet bekeurt, en daar mag je dan heel erg blij mee zijn.
Als je je OV vergeet(ik heb dat ding al jaren niet meer dus kan gewijzigd zijn) was het wel zo, dat je het geld wat je dan betaalde voor een kaartje, terug kon krijgen. Maar dat was ook maar éénmalig...

Ik zeg toch ook: een goede rede.

Ik werd bekeurd, en tegenwoordig hebben ze dat digitale zakcomputer ding, waar hij ook alles in moet voeren. Hij heeft erbij geschreven wat er is gebeurd en ik kreeg netjes bericht van de ns dat ik geen boete meer had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:41

En wat is dan wel een goede reden?
Kijk,ik kan me best voorstellen dat een conducteur eens over zijn hart strijkt en het door de vingers ziet.
Maar feit blijft feit,je verdient gewoon een boete.
Of je hem ook daadwerkelijk krijgt is een ander verhaal imo.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:55

Sammie schreef:
Als je de bekeuring hebt moet je bezwaar kunnen maken en dan zul je via die weg zo je beklag moeten doen. Of het een gegronde reden is is een tweede.

Alsof dat helpt, stomme conducteurs. Hamer Had een keer een kaartje geprobeert te kopen, maar dat lukte niet, kreeg alleen een transactiebon. Dus ik als onschuldig klein meisje (14/15?) naar de conducteur, zegtie loopmaar even mee de trein in. Dus in de trein zegtie van 'nou je hebt geen saldo, daar komt het door'. Du sik vragen 'wat moet ik nu dan?' Nou zegtie, je krijgt een boete! Hij zei ZELF loop maar mee, voor mijn part hadden we het buiten even afgehandeld. En ik wist niet dat dat erop kwam te staan, geen idee. Dus ik twee brieven naar Arriva gestuurd; nee hoor, niks geen begrip. Zegt die conducteur ook nog (op een poedersuiker toontje); Nou heb ik je dag toch niet verpest hè?? Ik stond daar bijan te janken omdat ik een boete had, gaat die banketstaaf dat zeggen. Boos!

Wat was ík pissig, en met mij mn ouders, want die mochten het betalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:21

Kijk,dat vind ik wat anders. Dan doet de automaat het niet, dat is overmacht. Vind het ook schandalig dat je zo behandeld bent door de conducteur..

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:24

Mijn moeder heeft dat ook meegemaakt..
ze had 1 strip te weinig afgestempeld en werd heel erg
onaardig behandeld door de conducteur echt net of ze een crimineel was. Ze heeft een boos/net mailtje geschreven. En het mooie was : ze kreeg excuses en hoefde de boete van €50 niet te betalen Haha!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:29

Anoniem schreef:
Kijk,dat vind ik wat anders. Dan doet de automaat het niet, dat is overmacht. Vind het ook schandalig dat je zo behandeld bent door de conducteur..

Ik stond daar echt half te janken.. En hij zei loop maar even mee.. Maarja, dat boeit Arriva niet..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:34

Anoniem schreef:
En wat is dan wel een goede reden?
Kijk,ik kan me best voorstellen dat een conducteur eens over zijn hart strijkt en het door de vingers ziet.
Maar feit blijft feit,je verdient gewoon een boete.
Of je hem ook daadwerkelijk krijgt is een ander verhaal imo.

Tsjah.
Conducteur streek niet over zijn hart, hij gaf het door aan de afdeling die bekeuringen regelt.
reden: reist altijd met ov, vandaag is het zaterdag en het kaartje is vergeten te kopen, gaf het zelf aan mij door.
Daarbij had ik een korte reis, moest na het 2e station eruit.

Tsjah ik zeg toch ook niet dat ik hem niet verdiende?
Maar tegen mij werd gezegt dat ze niet zo moeilijk doen.
En blijkbaar doen ze ook niet zo moeilijk.
Moest wel 2,72 betalen ( logisch ), dmv acceptgiro die ik thuisgestuurd kreeg,dat was het enkeltje van waar ik kwam en heen ging.

Maar ik zou zeker een klacht indienen hoor!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:48

imd schreef:
Dus in de trein zegtie van 'nou je hebt geen saldo, daar komt het door'. Du sik vragen 'wat moet ik nu dan?' Nou zegtie, je krijgt een boete! Hij zei ZELF loop maar mee, voor mijn part hadden we het buiten even afgehandeld.

Zoiets heb ik inderdaad ook eens meegemaakt, ook toen ik een jaar of 14 was. Ik ook helemaal overstuur, maar de klachtenbrief na afloop werd toen wel goed afgehandeld.

D'r zit gewoon enorm verschil tussen de ene conducteur en de andere. Heb de meest wisselende dingen meegemaakt. Zo kon ik op 2 manieren naar huis reizen, dus toen er storing was op het normale stuk, kon ik de andere route nemen. Maar die ging wel naar een ander station, dus moest ik een kaartje hebben voor het laatste stukje.
Alleen... ik hoorde pas in de trein van de storing, en je had bij overstappen niet genoeg tijd om een kaartje te kopen, omdat de kaartjesautomaten niet in de buurt van de perrons waren daar. Dus ik naar de conducteur, verhaal uitgelegd, wil die een kaartje tegen treintarief en zonder korting berekenen, dus minstens 4 keer zo duur. Nou nee, doe dan maar niet. Volgende conducteur (handig van een lange treinreis met veel overstappen): zelfde verhaal. Derde conducteur: "tuurlijk, geen enkel probleem!"
Daarna had ik het opgelost door een ongedateerd kaartje te kopen als reserve, maar zelfs over het stempelen daarvan deden ze moeilijk. (En dan ging het echt om vooraf stempelen! Niet pas op het stuk waar het kaartje voor was)

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:13

imd schreef:
Anoniem schreef:

Ik stond daar echt half te janken.. En hij zei loop maar even mee.. Maarja, dat boeit Arriva niet..

Als je geen saldo hebt, zoals je zei, dan zal het ze inderdaad niet boeien.