Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannanas schreef:Gemiddeld genomen kan iedereen in NL 1 keer door de vingers gezien worden.
Citaat:Dus als je nog nooit een bekeuring hebt gehad dan hoef je deze niet te betalen, gewoon even doorgeven.
Maargoed ligt er ook aan in hoeverre de conducteur was.
Shadow0 schreef:Hannanas schreef:Gemiddeld genomen kan iedereen in NL 1 keer door de vingers gezien worden.
"Gemiddeld genomen"?Dus ik kan het vaker doen omdat mijn moeder nooit met de trein reist?
Citaat:Dus als je nog nooit een bekeuring hebt gehad dan hoef je deze niet te betalen, gewoon even doorgeven.
Maargoed ligt er ook aan in hoeverre de conducteur was.
In hoeverre de conducteur wat was? Heb je deze informatie ook ergens bij de NS gevonden? Het is inderdaad mogelijk om 1 keer vrijstelling te krijgen voor een vergeten abonnement of OV-kaart, maar daar was hier geen sprake van. Een vergeten kaartje geeft volgens mij geen recht op kwijtschelding. Maar als jij andere informatie hebt, dan lees ik dat graag even na
Anoniem schreef:Ik geloof er echt niks van dat je als het ware een soort "vrijstelling"krijgt als je voor het eerst een boete krijgt.
Dat zou echt te dom voor woorden zijn, als je iets doet wat niet mag/kan/hoort/... dan word je daar gewoon voor beboet.
Zo simpel is het.
En dan kan je geluk hebben dat je een conducteur treft die een goede dag heeft,en je niet bekeurt, en daar mag je dan heel erg blij mee zijn.
Als je je OV vergeet(ik heb dat ding al jaren niet meer dus kan gewijzigd zijn) was het wel zo, dat je het geld wat je dan betaalde voor een kaartje, terug kon krijgen. Maar dat was ook maar éénmalig...
Sammie schreef:Als je de bekeuring hebt moet je bezwaar kunnen maken en dan zul je via die weg zo je beklag moeten doen. Of het een gegronde reden is is een tweede.
Anoniem schreef:Kijk,dat vind ik wat anders. Dan doet de automaat het niet, dat is overmacht. Vind het ook schandalig dat je zo behandeld bent door de conducteur..
Anoniem schreef:En wat is dan wel een goede reden?
Kijk,ik kan me best voorstellen dat een conducteur eens over zijn hart strijkt en het door de vingers ziet.
Maar feit blijft feit,je verdient gewoon een boete.
Of je hem ook daadwerkelijk krijgt is een ander verhaal imo.
imd schreef:Dus in de trein zegtie van 'nou je hebt geen saldo, daar komt het door'. Du sik vragen 'wat moet ik nu dan?' Nou zegtie, je krijgt een boete! Hij zei ZELF loop maar mee, voor mijn part hadden we het buiten even afgehandeld.
imd schreef:Anoniem schreef:Kijk,dat vind ik wat anders. Dan doet de automaat het niet, dat is overmacht. Vind het ook schandalig dat je zo behandeld bent door de conducteur..
Ik stond daar echt half te janken.. En hij zei loop maar even mee.. Maarja, dat boeit Arriva niet..