Vriend vreemdgegaan, Tips nodig om verder te gaan...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Irmaatje

Re: Vriend vreemdgegaan, Tips nodig om verder te gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 17:41

Nee klopt. Zuipen ben ik zoiezo tegen.
Ook met alcohol heb je nog een verstand en een vriendin.
Word te vaak en te snel als excuus gebruikt.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:47

Ja daarom..
Maar bij mij zei hij zelf ook van ja ik had wel iets gedronken, maar dat is geen excuus..
Ik vond het wel al heel wat dat hij dat zelf zei, want dat doen denk ik ook niet alle mannen.. Tong uitsteken

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:08

Meisjje je weet he.. Koen houd super veel van je en wil er ook alles aan doen om je duidelijk te maken dat ie je wel waard is.
En ik vertrouw op jullie dat het allemaal weer goed komt!
En je laat gerard en mij toch niet in de steek he Knipoog
We gaan gauw weer eens iets met z'n vieren doen want wij groeien de laatste tijd ook een beetje uit elkaar! Bloos Boos!
Of heb jij daar een andere mening over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:10

Ik begrijp dat het alleen een tongzoen is geweest? daar zou ik me niet zo druk over maken, kan me er iets bij voorstellen als er drank in het spel is en een ex (vers dus) komt spullen halen.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:47

Als mijn vriend ooit vreemd gaat dan gaat zijn dierbare zaakje er helemaal af! En dat meen ik zo serieus. Het zal hoogstwaarschijnlijk nooit gebeuren, maar je weet maar nooit. En mocht het ooit gebeuren, dan was dat de laatste keer datie van zijn pielewopje gebruik mocht maken Vork

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:20

Een tweede kans... tja... Is het de eerste keer OOIT dat hij vreemd ging? Ik ben zelf nooit vreemdgegaan, maar heb wel de andere kant meegemaakt (iemand ging met mij vreemd). Dat was een heel vervelende periode, ook omdat het je zo overvalt. "Goh, ik dacht dat we gewoon goede vrienden waren en opeens..."

Maar goed, dat maak je 1 (!!!!) keer mee. Daarna herken je het al op 100 kilometer afstand als een affaire begint en is er geen enkel excuus om het nog eens te laten gebeuren. Nu ben ik blij dat ik in het verleden die stomme fout heb gemaakt. Ik weet nu hoe het eraan toe gaat en hoe je jezelf voor de gek kunt houden.

Maar zo'n fout maak je maar 1 keer. Al de keren daarna is het geen fout, maar meer een houding van: "ach, wie maakt mij wat."

Zoiets kun je één keer per ongeluk doen zonder je te realiseren wat je aanricht. Maar iedere keer daarna (ook bij volgende relaties!) is het echt niet meer goed te praten.

Ik wil hiermee trouwens niet zeggen dat je het altijd moet vergeven als iemand de eerste keer vreemd gaat, vaak genoeg zal dat niet te vergeven zijn. Ik wil alleen zeggen dat je het zeker niet moet vergeven als iemand voor een tweede of derde keer (in zijn of haar leven) vreemd gaat. Zo'n persoon WEET namelijk wat hij/zij aanricht! En zoiets doe je je relatie niet aan als je van hem/haar houdt.

Vandaar ook mijn vraag of dit de eerste keer in zijn leven is dat hij vreemd gaat.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:52

Ja daar vind ik op zich wel dat je gelijk in hebt.
Ik denk dat je na 1 keer wel weet wat je hebt aangericht. Stiekem hoop ik dat ook heel erg dat mijn vriend dat ook denkt Tong uitsteken

Maar hoe is het eigenlijk met jou nu? Hoe voel je je er nu bij?

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:19

BeLoVeD schreef:
Als mijn vriend ooit vreemd gaat dan gaat zijn dierbare zaakje er helemaal af! En dat meen ik zo serieus. Het zal hoogstwaarschijnlijk nooit gebeuren, maar je weet maar nooit. En mocht het ooit gebeuren, dan was dat de laatste keer datie van zijn pielewopje gebruik mocht maken Vork

Dat zeg je nu . Haha! ......wil je wel eens horen "als het gebeurd is" hoe je er dan over denkt

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:20

Ja inderdaad.. Dat zei ik ook al..
Ik heb altijd gezegd dat ik dat ook zou doen..
Tot mijn vriend het deed Boos!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:27

Een tongzoen vind ik wel een moeilijk geval. Ik heb mijn vriend al vrij snel duidelijk gemaakt dat als hij 'all the way"-vreemdgaat, dat het dan meteen over is tussen ons. Ik hoop dat ik er op dat moment ook de kracht voor heb om het ook echt uit te maken.

En wat betreft het dronken zijn: het is geen excuus, maar ik zou het minder erg vinden dan een zoen met een ex in nuchtere toestand. Als je vriend dronken was toen het gebeurde, is de kans groot dat er totaal geen gevoelens bij betrokken waren. Mijn vriend heeft ook een aantal exen rondlopen in het dorp waar hij woont (ik woon nogal een eindje weg bij hem), met deze dames heeft hij redelijk lange relaties gehad. In principe vertrouw ik hem, maar ik houd wel mijn hart vast als hij weer eens een ex tegen het lijf is gelopen. Ook van een ex heeft hij ooit gehouden en de scheidingslijn tussen nu en vroeger kan soms erg dun zijn.

Maar goed, dit gaat over een tongzoen. En zoals gezegd, misschien dat hij nu goed inziet hoeveel schade hij heeft aangericht en het nooit meer in zijn hoofd haalt. Heel veel succes samen de komende tijd!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:28

Weet je...als je al wat ouder bent, zoals ik...dan denk je...het is maar een zoen. dat stelt niet zo veel voor. Ik snap wel dat het voor jou anders is hoor!
Bovendien is het met exen zo dat het kan komen doordat je op de een of andere manier zo vertrouwd met elkaar bent.
Als je het al vergeven hebt, dan is de stap naar het vergeten ook binnen bereik.
Zo'n enkele zoen...zie het maar als afscheid tussen hen...maak het niet te groot. Dat is het waarschijnlijk niet waard.....

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 13:29

Hij was compleet nuchter.
Hij is bijna 22.
Toen hij nog heel erg jong was is hij ook een keer vreemdgegaan.
maar dat is echt al heel lang geleden.
Hij zegt er verder ook geen gevoelens bij te hebben.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:30

polly2 schreef:
Weet je...als je al wat ouder bent, zoals ik...dan denk je...het is maar een zoen. dat stelt niet zo veel voor. Ik snap wel dat het voor jou anders is hoor!
Bovendien is het met exen zo dat het kan komen doordat je op de een of andere manier zo vertrouwd met elkaar bent.
Als je het al vergeven hebt, dan is de stap naar het vergeten ook binnen bereik.
Zo'n enkele zoen...zie het maar als afscheid tussen hen...maak het niet te groot. Dat is het waarschijnlijk niet waard.....

Maar..als je wat ouder bent, zul je misschien ook meer aan de toekomst denken (blijvende relatie/trouwen/samenwonen) En imo bevordert een kus met een ex niet echt de stabiliteit van je relatie. Maar je hebt gelijk hoor, als hij echt seks gehad zou hebben leek het mij erger.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:32

Ja als hij dat zegt dan zou ik hem geloven.
Al snap ik het wel als je dat heel moeilijk zou vinden.
Want hij heeft het ook niet verteld. Dat vind ik nog het ergste. Dat je het van een ander hebt. En na een tijdje pas.
Maar als hij écht laat merken dat ie echt van je houdt en je niet kwijt wil.. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:34

met het vreemdgaan opzich heb ik geen moeite, ik ga pas moeite krijgen als er tegen me gelogen wordt........ want dan kan ik de boel niet meer vertrouwen, en dan weet ik niet meer waar ik aan toe ben......... en dan wordt ik naar

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 13:39

Ja, dat heb ik dus ook.
Vreemdgaan kan ik meeleven.
Maar als hij dingen achterhoudt weet ik niet wanneer ik hem moet geloven.
Zijn ex zegt dat er veel meer is gebeurt, mijn vriend zegt dat ik hem ECHT moet geloven.
Dat doe ik ook wel, nu, na een week.
maar eerst wist ik ook niet wat ik moest doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:41

ik heb geen contact met zijn ex........ en ik ga op mijn gevoel af, en mijn gevoel zegt dat het goed zit Lachen en hij liegt niet tegen me... hij zegt gewoonweg niet alles. maar als ik ernaar vraag dan is hij wel eerlijk

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:44

KiWiKo schreef:
met het vreemdgaan opzich heb ik geen moeite, ik ga pas moeite krijgen als er tegen me gelogen wordt........ want dan kan ik de boel niet meer vertrouwen, en dan weet ik niet meer waar ik aan toe ben......... en dan wordt ik naar

Ja dat liegen is gewoon k*t.
Als ie het zo lang achterhoudt, dan weet je ook niet meer wat je moet denken..
Ik in ieder geval niet..

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:47

OMG kiwiko ik heb echt wel respeckt voor jou !!! dat je dat durft Gaaaap ben je niet bang dat ze elkaar weer terug nemen? omg als ik daar aan denk begin ik al te huilen Boos!, ik ben ook een keer vreemdgegaam mijn vriend heeft het me ook vergeven na veel gepraat te hebben (en ik ben helemaal verrot gescholden door de kl*te schoonouders:( )maargoed ik was gewoon een avondje stappen en een gast pakte me op mijn mond, en tjaaaa ik had weinig te zeggen ben daarna liniarecta NAAR HUIS GEGAAN VAN SCHAAMTE !!!!! en heb het de volgende dag gewoon verteld, en het huis was bijna kapot :S maar we zijn in elkaars armen gevallen en zo is het met praten weer goedgekomen we vertrouwen elkaar weer 1000000%

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:48

Mijn man zegt altijd het volgende tegen me. En daar moet ik bij zeggen, dat toen we 10 jaar jonger waren hij er totaal anders over dacht.

Hij zegt: stel dat je per ongeluk een keer sex met een ander hebt, een slippertje, zonder herhaling, zonder gevoel, puur om de sex. Zie het dan als iets onbenulligs en vertel het mij niet. Ik wil dat niet weten. het is net zoiets als beloven te stoppen met roken, en dan na een tijdje per ongeluk nog één sigaretje te roken, en het blijft ook bij één sigaretje.
Ik wil het dan gewoon niet weten, omdat het toch niks voorgesteld heeft en het niet de moeite waard is om onze hele relatie overhoop te trekken.

MAAR: als je verliefd bent op een ander (ook al heb je nog niets met die ander gedaan)...dan wil het het wel weten...want dan wil ik aan onze relatie werken en wil ik er achter komen waarom je verliefd geworden bent op die ander.
Of..als je herhaaldelijk sex met een ander hebt...dan denk ik dat er in ons sexleven iets mis is, dan wil ik het dus weten, want dan moet er in onze relatie iets gebeuren....

Mijn man is hier heel stellig in. Maar hij hoeft zich geen zorgen te maken. Ik hou van hem....en wil met hem oud worden en ik heb geen behoefte aan een ander....

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:51

polly2 schreef:
Mijn man zegt altijd het volgende tegen me. En daar moet ik bij zeggen, dat toen we 10 jaar jonger waren hij er totaal anders over dacht.

Hij zegt: stel dat je per ongeluk een keer sex met een ander hebt, een slippertje, zonder herhaling, zonder gevoel, puur om de sex. Zie het dan als iets onbenulligs en vertel het mij niet. Ik wil dat niet weten. het is net zoiets als beloven te stoppen met roken, en dan na een tijdje per ongeluk nog één sigaretje te roken, en het blijft ook bij één sigaretje.
Ik wil het dan gewoon niet weten, omdat het toch niks voorgesteld heeft en het niet de moeite waard is om onze hele relatie overhoop te trekken.

MAAR: als je verliefd bent op een ander (ook al heb je nog niets met die ander gedaan)...dan wil het het wel weten...want dan wil ik aan onze relatie werken en wil ik er achter komen waarom je verliefd geworden bent op die ander.
Of..als je herhaaldelijk sex met een ander hebt...dan denk ik dat er in ons sexleven iets mis is, dan wil ik het dus weten, want dan moet er in onze relatie iets gebeuren....

Mijn man is hier heel stellig in. Maar hij hoeft zich geen zorgen te maken. Ik hou van hem....en wil met hem oud worden en ik heb geen behoefte aan een ander....

Dan zou ik me echt altijd afvragen of die niet toevallig vreemd zou zijn gegaan zonder dat ik het wist..
Daar zou ik hélemaal niet meer kunnen leven! Bloos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:53

En dan gaat hij terug.......... ook geen probleem Lachen Lachen Ik kan het prima in mijn eentje redden, ik zal hem missen......... dat zeker wel.

Maar als hij terug zou gaan, dan is het niet voorbestemd geweest........ en dan is het maar zoals het is.

Als vrouw zijnde ga je dan onder de douche, schud je kop goed uit en ga je verder met je leven.

Maar ik kan je verzekeren dat ik met hem ga trouwen joh Lachen Lachen Lachen

Inclusief zijn vreemdgaan Lachen

en zoals Polly haar man het ziet, zie ik het ook.........

laten we reeel zijn, mensen zijn kudde dieren en noem mij nou eens een kudde dier op die monogaam leeft ????

Niet een! en wij mensen vinden ons zo beschaafd, maar ondertussen zoeken we altijd naar de sterkste partner, met de sterkste genen om onze genen door te geven (daarom gaan vrouwen meer vreemd dan mannen) Mannen zijn altijd op zoek naar vrouwen om de genen door te geven........

mijn simpele benadering op een moeilijk punt

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:56

polly2 schreef:

Ik snap wel wat hij probeert te zeggen, maar toch... Wat niet weet, wat niet deert...maar mocht je er dan toch ooit via een andere weg achterkomen, dat zou mij echt kapot maken.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:57

ja maar kiwiko kijk naar veel apen soorten, die leven ook in paartjes (ring staart makis etc) en wij zijn ook primaten en geen kudde dieren Lachen
maar ga je dan trouwen terwijl hij nog sex heeft met zijn ex ?
ik vind het gewoon meer van snoepen van 2 walletjes en hij gebruikt jou goedheid Bloos Lachen (ik bedoel er niks verkeerd mee)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:58

Ja mij dus ook..
Echt heel erg..
Ik denk er zo over:
Als hij gewoon altijd eerlijk is, dan zou ik het al minder erg vinden denk ik. Want dan zegt hij het in ieder geval! Maar via een andere weg er achter komen is gewoon k*t..
En na 9 maanden trouwens ook Scheve mond