Als je kind op school word mishandeld....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

valerm

Re: Als je kind op school word mishandeld....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:57

als ik jou was zou ik de meidia erbij roepen school had allang iets kunnen doen.moet je eens zien hoe hard instantie dan lopen.

verder
wat een onwijs dappere dochter.wens haar veel sterkte!

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:00

Ik vindt het heel erg ernstig dat kinderen zoals jou dochter de dupe zijn van dit soort kinderen! We hebben in dit land genoeg scholen voor kinderen met ernstige gedragsproblemen. Jou dochter wordt in feite gestraft terwijl het andersom zou moeten zijn. Dit is gewoon zo onrechtvaardig. Als de jongen niet verwijderd is na de pinksterdagen zou ik juridische stappen ondernemen. Dit kan zo niet langer. Een kind hoort zich veilig te voelen op school en als ouder hoor je je kind veilig achter te kunnen laten. Dit soort dingen maakt mij zo kwaad! Heel veel sterkte ermee

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:01

valerm schreef:
als ik jou was zou ik de meidia erbij roepen school had allang iets kunnen doen.moet je eens zien hoe hard instantie dan lopen.

verder

De media erbij roepen is een idee. Maar denk je niet dat haar dochter hier de dupe van wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:06

Ik zou eisen dat die jongen tot pinksteren geen minuut zonder toezicht is.
Is hij met pinksteren niet weg zou ik erg echt groot werk van gaan maken.
Dit is de omgekeerde wereld.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:10

lolaaatjuhh schreef:
Ik vind het echt niet normaal en vooral stinkmodder maar ik denk dat op dit topic een slotje komt wegens je schaduw account.. Verders heb ik géén idee wat te doen, het beste hopen denk ik Knipoog

en dan nog, schaduwaccounts zijn in sommige gevallen toegestaan mits er toestemming voor is gevraagd, heb ik ooit begrepen. Lachen

De media inschakelen vind ik altijd zo.. smakeloos Scheve mond Goed, je brengt het verhaal onder de aandacht en dat is ook nodig. Maar voor de familie van het jongetje is het alles behalve prettig en het lost zijn persoonlijke gedragsproblemen niet op.

Met zijn allen dat jochie terugpakken vind ik al helemaal geen strak plan. Wie weet wat er omgaat in zijn hoofd? Misschien heeft hij wel een contactstoornis, in welk geval "hem flink laten schrikken" waarschijnlijk niet het gewenste effect heeft. Je kind leren zichzelf te beschermen door bijvoorbeeld een knietje te geven als ze wordt bedreigd (zoals de TS haar dohter heeft geleerd) is niet meer dan logisch, maar geweld gebruiken tegen een jochie die ze misschien wel niet allemaal op een rijtje heeft zogezegd, vind ik te ver gaan. ('t is geen pony die je een schop geeft als ie over je heen walst Nagelbijten / Gniffelen )

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:15

[qoute] Je kind leren zichzelf te beschermen door bijvoorbeeld een knietje te geven als ze wordt bedreigd (zoals de TS haar dohter heeft geleerd) is niet meer dan logisch, maar geweld gebruiken tegen een jochie die ze misschien wel niet allemaal op een rijtje heeft zogezegd, vind ik te ver gaan. ('t is geen pony die je een schop geeft als ie over je heen walst Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]

Wat moet je dan? Je kind laten schoppen? De schoolleiding deed er op dat moment weinig aan. Hij is er nog goed vanaf gekomen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:16

weg met dat joggie van school, is't enigste wat ik erover kan zeggen!!

wat erg zeg!!

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:20

Jeetje wat een verhaal! En wat een ventje jo is dat! Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen en dat je dochter niet meer huilend thuis komt maar met een smile op dr gezicht als dat ventje van school is!

Maar wauw wat een sterke dochter!! Knap zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:21

Dat ze leert van zich af te bijten vindt ik helemaal zo slecht niet.
Als ze maar weet dat ze nooit zelf mag beginnen, maar jezelf verdedigen vind ik niet verkeerd.
Jammer voor dat jongetje dan, maar daar moeten zijn ouders maar een oplossing voor vinden.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:22

ik kende iemand een jongentje vroeger die had een beetje hetzelfde ( niet zo heftig ) nu zit hij op een speciale school misschien als het weer bebuert dat maar eens voorstellen

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:27

Tuurlijk is geweld nooit de oplossing: maar als school niet met een oplossing komt, kan ik me voorstellen dat je probeert je kind te wapenen tegen geweld en dat je haar het e.e.a leert om zich te verdedigen Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:28

wat runningkawa zegt bedoel ik, ik heb 't een beetje verkeerd uitgelegd misschien.
Uit zelfverdediging een stomp of een knietje geven is helaas soms nodig en helemaal niet verkeerd om je dochter te leren. Maar hem met een stel kinderen "terugpakken", zoals hier eerder werd voorgesteld vind ik te ver gaan.
Dan wordt het oog om oog en dan ben je nog verder van huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:28

Verdedingen is toch ook niks ergs aan?
Beginnen is wat anders Lachen
Ik vind dat niemand zich zomaar in elkaar hoeft te laten slaan Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:31

Jeetje wat een vreselijk verhaal en dat voor nog zo'n jong meisje. (Ik heb alleen de begin post gelezen)
Ik hoop voor je dat hij dan na de pinksteren van school af gaat... dit is toch ondoenlijk.
En hoe staan andere ouders hier tegen over? Misschien sta je met meerdere sterker.
Hoe dan ook ik hoop dat t snel afgelopen is met de ellende voor jullie..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:36

Wat een ellende allemaal, ik werd helemaal stil van het verhaal.
Maar tegelijkertijd ook ongeloofelijk kwaad.
Kunnen ze dat kind niet gewoon van school sturen, want volgens mij interesseerd het de ouders ook niet of wel.
Iig veel succes met de situatie, ik hoop dat het snel is opgelost.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:38

er is nu bijgeet dat dit een sa is door de moterator met toestemming Knipoog ik vind het echt zoo niet normall...

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:09

runningkawa schreef:
Dat ze leert van zich af te bijten vindt ik helemaal zo slecht niet.
Als ze maar weet dat ze nooit zelf mag beginnen, maar jezelf verdedigen vind ik niet verkeerd.
Jammer voor dat jongetje dan, maar daar moeten zijn ouders maar een oplossing voor vinden.

Thanks Runningkawa>> dat is dus precies wat ik mn kinderen leer,

Je mag nooit zelf beginnen, maar je mag je ook nooit op je kop laten zitten!
Eerst ga je naar de meester, ook een tweede keer, maar als het dan niet stopt, moet je zelf actie ondernemen.

Zo heeft ze de laatste jaren het ook altijd opgelost en er zijn nooit klachten over haar geweest, alleen maar complimentjes, van haar kon je er wel 100 in een klas hebben, ze doet ook nooit mee aan pesterijen en heeft een duidelijke eigen mening.

Dit is echter een probleem dat zelfs het team het hoofd niet kan bieden.....

wat_nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:18

Rl_PrincEsS schreef:
valerm schreef:

verder

De media erbij roepen is een idee. Maar denk je niet dat haar dochter hier de dupe van wordt?

Daar ben ik ook ontzettend bang voor en niet alleen het kind, ons hele gezin...
Dit is voor mij echt een laatste redmiddel, maar dan ook maar gelijk verhuizen denk ik.....

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:22

maar kunnen ze die jongen ook niet naar speciaal onderwijs laten gaan? daar wordt hij neem ik aan niet geweigert?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:24

heb je er ooit aan gedacht (mss heb ik er overheen gelezen) om rechtstreeks met de ouders van de jongetje te praten??...want ook zij zijn verantwoordelijk en misschien nog wel meer dan de school. Zij zijn de opvoerders en niet school...bij hun zullen de maatregelen en straffen vandaan moeten komen v.w.b. hun zoon.
Ik denk dat als je rechtstreeks aan hun meld dat je aangifte wil gaan doen, dit sneller effect heeft dan dat je wacht op actie van het team van deze flutschool!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:31

Volgens mij heeft de TS al gepraat met de moeder van het jongetje, even teruglezen Lachen

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:36

Weten de ouders ook waarom dat jongetje zo'n gedrag vertoont?
Misschien is er ook zoiets bij hem gedaan in de omgeving en dat hij dit doet als verwerking of iets? Het kinkt natuurlijk wel stom, maar je weet ook niet wat er in zijn hoofd rondspeelt.
Misschien heeft hij zelf een trauma of iets dergelijks opgelopen aan iets waardoor hij zelf zo iets waanzinnig ernstigs doet aangezien zo'n jong kind daar helemaal niet aan hoort te denken en lekker buiten moet spelen met kindertjes, tikkertje doen en knikkeren.

Laat even weten hoe het met jouw dochtertje gaat!
Zoals ik al eerder in dit topic heb gezegt,, hier zijn gewoon geen woorden voor!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:38

OMG.. wat een onbeschrijfelijk, verschrikkelijke situatie. Ik weet helemaal niks er tegen te doen.. Maar ik wil je wel heeel veeel sterkte toe wensen. Je hebt een hele hele hele sterke dochter, en dat vind ik heel knap!. je doet er goed aan!!! Kop op! kus Anouk

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:36

Rl_PrincEsS schreef:
Ik vindt het heel erg ernstig dat kinderen zoals jou dochter de dupe zijn van dit soort kinderen! We hebben in dit land genoeg scholen voor kinderen met ernstige gedragsproblemen.

Nee, dat hebben we niet. Er is voor veel te veel kinderen met ernstige problemen gewoon domweg nergens plaats! Een school mag een leerling niet wegsturen als er niet een andere plek is gevonden. Maar die plek is er dus niet - de scholen voor speciaal onderwijs zitten overvol (tot klassen waar 16 van dit soort kinderen bij elkaar zitten aan toe!), bij jeugdzorg zijn flinke wachtlijsten...

Ik vind wel dat de school tekortschiet, maar de mogelijkheden zijn wel behoorlijk beperkt. Op veel scholen is er al geen opvang te regelen voor een hele klas, laat staan voor een individuele leerling die je elk moment in de gaten moet houden. En dat de school de 'dader' beschermt? Nee... die jongen wordt haast net zo tekort gedaan als de rest van de kinderen... Dat is geen bescherming.

(Het is echt heel erg. Ik weet dat dit soort situaties voorkomen en je bent zo ontzettend machteloos dan. Maar ik vind dat jullie er heel verstandig mee om lijken te gaan, en dat je dochter zover gekomen is, is wel iets om trots op te zijn! Ja )

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:33

Wat een verschrikkelijk verhaal zeg! Ik heb er echt geen woorden voor!