borstkanker en deoderant - hoax, verwijderd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tien

Re: borstkanker en deoderant LEZEN AUB is belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:42

Ik geloof er niks van.
Bovendien is alles dodelijk, zelfs water, hangt er gewoon vanaf hoeveel je er van neemt. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:43

Jeetje. Eerst schrik ik me te pletter, aangezien ik de deo nivea sensitive gebruik, en vervolgens word ik meteen gerustgesteld door de link naar het KWF. Clown

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:43

Dit gaat al jaren in de rondte. En ik kan niet zeggen dat ik nu geen deo oid meer gebruik.
Idd alles is dodelijk en aan alles zit een risico aan verbonden

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:45

Lees het hele verhaal eens aandachtig door, het is zo onsamenhangend als de pest. Je gaat mij niet vertellen dat iemand die serieus mensen wil waarschuwen zo'n verhaal ophangt. Die maakt er een goed verhaal van wat technisch klopt en gaat ermee naar een krant oid en maakt er echt geen doorstuur mailtje van. Maak dat de kat wijs.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:46

Ik geloof het eigenlijk ook niet echt maar toch: 1/9 vrouwen krijgen borstkanker, het moet dus wel ergens een oorzaak hebben. Of dit Deo is of niet, laat ik in het midden. Zelf gebruik ik alleen deo op basis van natuurlijke ingrediënten. Ik vind het sowiezo niet zo goed om lichaamsvreemde producten te gebruiken.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:46

Tien schreef:
Ik geloof er niks van.
Bovendien is alles dodelijk, zelfs water, hangt er gewoon vanaf hoeveel je er van neemt. Knipoog

Daarom is niets voor niets bedacht, dat over waar TE voorstaat, niet goed is Clown

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:49

Ach, weet niet wat ik moet denken...

Maar ik wil jullie er wel op wijzen dat zoals ik het van Tita begrijp, niet de stof zelf kankerverwekkend is.

De stof verhindert je lichaam om zijn afvalstoffen kwijt te raken, doordat je niet kunt zweten(onder je oksels dan).
Daardoor hopen zij zich op en dát kan de kanker veroorzaken.

Het zou zomaar kunnen dat deze indirecte manier van kanker veroorzaken niet als kankerverwekkend mag worden aangemerkt en dat dit een juridisch verhaal is.

Dat zou kunnen.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:50

Elzepelze schreef:
Tien schreef:
Ik geloof er niks van.

Daarom is niets voor niets bedacht, dat over waar TE voorstaat, niet goed is Clown

Haha!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:51

Vanessa24 schreef:
tita schreef:
Vanessa dat zal wel maar onderzoeken moeten zichzelf regelmatig herhalen en recepten veranderen

In de 3 jaar dat ik zo'n mailtje heb gekregen, is er in de media nooit iets gekomen wat er mee te maken heeft. Het is gewoon onzin, weer een mailtje die mensen onnodig bang maakt.

Ja dat zeg jij maar hoe zit het met Aspartaam

IEDEREEN weet (bijna iedereen) dat dat kankerverwekkend is en drinken mensen nu geen light meer[/quote]

Mensen drinken nog steeds Light dranken, bijna alle producten hebben een light versie... zelfs de jam!
Light producten zijn nog nooit zo populair geweest als de afgelopen tijd.
Bovendien wordt er niet gesproken dat (naam) hier achter is gekomen, maar dit komt uit een 'kenniskring'. Dat zegt voor mij genoeg. Daar beginnen alle onzin berichten namelijk mee.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:52

Beste Tita...heb maar een boodschap voor je...volg nog eens een lesje over betrouwbare en onbetrouwbare bronnen. Als je nou zo thuis bent in onderzoek dan weet jij (na die les??...) ook wat je wel en niet moet volgen.

Hemeltjelief...3 pagina's vol over iets wat een aantal jaren geleden in het nieuws is geweest...een of andere flapdrol heeft de moeite genomen om dat ding nogmaals te versturen. Als 'onderzoeker' zet je jezelf op dit moment nogal voor l*l door hier in te geloven..

En randalinpony...daar zeg je het dat zou kunnen...laten we met zijn allen alle deo maar gelijk weggooien. Moeten we dan niet (nee ik rook niet) maar met zijn allen stoppen met roken, ennuh niet meer bbq-en, geen cola light, snoep, koek eten, de magnetron de deur uit doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:53

Dit is al héél oudnieuws een paar jaar geleden kreeg ik
dit al als HOAX in mn mailboks.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:54

Kitty84 schreef:
Beste Tita...heb maar een boodschap voor je...volg nog eens een lesje over betrouwbare en onbetrouwbare bronnen. Als je nou zo thuis bent in onderzoek dan weet jij (na die les??...) ook wat je wel en niet moet volgen.

Hemeltjelief...3 pagina's vol over iets wat een aantal jaren geleden in het nieuws is geweest...een of andere flapdrol heeft de moeite genomen om dat ding nogmaals te versturen. Als 'onderzoeker' zet je jezelf op dit moment nogal voor l*l door hier in te geloven..

En randalinpony...daar zeg je het dat zou kunnen...laten we met zijn allen alle deo maar gelijk weggooien. Moeten we dan niet (nee ik rook niet) maar met zijn allen stoppen met roken, ennuh niet meer bbq-en, geen cola light, snoep, koek eten, de magnetron de deur uit doen...

Dat zeg ik inderdaad. Vork

En inderdaad, roken is ook nog steeds niet verboden, ondanks alle bewijzen voor slechtere gezondheid.
Hoe zou dat nu toch komen?

En ja, aspartaam is ook niet alles. Als je zwanger bent is dat ongeveer het eerste waarvan je gezegd wordt het te laten staan, na sigaretten en rauwe kaas.

Rinkelt er wat?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:58

moeshie schreef:
Ik geloof het eigenlijk ook niet echt maar toch: 1/9 vrouwen krijgen borstkanker, het moet dus wel ergens een oorzaak hebben. Of dit Deo is of niet, laat ik in het midden. Zelf gebruik ik alleen deo op basis van natuurlijke ingrediënten. Ik vind het sowiezo niet zo goed om lichaamsvreemde producten te gebruiken.

Kanker kan op twee manier onstaan. Enerzijds veroorzaakt door een teveel aan kankerverwekte stoffen (zoals longkanker bij veelvuldig asbest inademing of roken), anderzijds is een genetische aanleg de grondlegger van kanker. Borstkanker wordt vaak veroorzaakt door genetische aanleg. Kijk maar eens rond in hoeveel families de hele vrouwelijke lijn (moeder, grootmoeders, overgrootmoeders, tantes, nichtjes, etc) geveld wordt door borstkanker. Je gaat me echt niet wijs maken dat dat komt omdat ze allemaal dezelfde slechte deo gebruiken en daarom borstkanker ontwikkelen (zeker niet als ik bedenk dat mijn moeder zeker een jaar doet met een flesje deo en haar moeder het volgens mij helemaal niet gebruikte en in de tijd van mijn overgrootmoeder deo nog niet eens bestond).

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:08

Falona schreef:
moeshie schreef:

Kanker kan op twee manier onstaan. Enerzijds veroorzaakt door een teveel aan kankerverwekte stoffen (zoals longkanker bij veelvuldig asbest inademing of roken), anderzijds is een genetische aanleg de grondlegger van kanker. Borstkanker wordt vaak veroorzaakt door genetische aanleg. Kijk maar eens rond in hoeveel families de hele vrouwelijke lijn (moeder, grootmoeders, overgrootmoeders, tantes, nichtjes, etc) geveld wordt door borstkanker. Je gaat me echt niet wijs maken dat dat komt omdat ze allemaal dezelfde slechte deo gebruiken en daarom borstkanker ontwikkelen (zeker niet als ik bedenk dat mijn moeder zeker een jaar doet met een flesje deo en haar moeder het volgens mij helemaal niet gebruikte en in de tijd van mijn overgrootmoeder deo nog niet eens bestond).

Kan wél door een andere gezamenlijke leefgewoonte worden veroorzaakt. Knipoog

Dat weten we dus nog niet.

En zelfs in geval van erfelijke aanleg is het nog mogelijk dat in het milieu een trigger aanwezig is die de kanker activeert. Bepaalde voedingsgewoonten bijv.
Gelukkig dat er zoveel onderzoek gedaan wordt.

Je bang laten maken is niet nodig. (stress, krijg je enge ziekten van.) Ik ga ook echt mijn deo niet weggooien nu.

Het is wel goed te beseffen dat zogenaamde gezondheidsadviezen niet altijd ingegeven worden door bezorgdheid voor ons welzijn.
Neem het gezeur over veel melk drinken. De overheid kwam zelfs met bekertjes melk op school. Nu weten we dat dat was om de melkplas weg te werken en dat te veel melk niet gezond voor je is.

En wat denk je van de accijnzen op tabak?

Het is dus wel zaak zelf je oogjes open te houden.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:18

Wat dacht je van het gezegde van de rokers: achja, je moet toch ergens aan dood gaan? Sinds gisteren is dat ook mijn motto (nee, niet omdat ik rook want dat doe ik dus niet Tong uitsteken) maar gewoon omdat je anders voor alles moet oppassen: de straat op is gevaarlijk maar het overgrote deel van de ongeluk(jes/en) gebeurd in een straal van 50 meter van het huis ... zullen we op de maan gaan wonen in een isoleercel zonder eten of drinken?

OP

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:34

mmm laat ik maar snel mijn deo, chips, cola en alle overige light producten weggooien.. en de vrouwelijke figuren in mijn familie gaan ondervragen.. Mijn overgrootoma en haar dochter (niet mijn oma) hebben beide borstkanker gehad.. mijn overgrootoma is blijven leven maar haar dochter is helaas overleden. Ik heb enkele "verdachte" moedervlekken en hou die goed in de gaten (op mijn rug en sleutelbeen) als ze ook maar iets groeien of jeuken zit ik bij de dokter. Voor de rest heb ik geen idee wat er in de familie zit omdat mijn opa onbekend is (uhm ja lang verhaal). Ik ga niet op mijn tenen lopen om geen kanker te krijgen.. want de kans is er altijd dat je het krijgt zelfs als je alleen maar op "gezonde" producten leeft net zoals hartproblemen. Kanker is er waarschijnlijk altijd al geweest alleen konden we veel tumoren enz. toen niet zien of opsporen.. mensen gingen dus dood omdat ze ziek waren.. maar wat precies was onbekend. Tegenwoordig kunnen we het bijna allemaal vinden en een naam geven vandaar dat je een stijging ziet in het aantal kankerpatiënten. En daarbij ook de steeds slechtere eetgewoonten en leefgewoonten van mensen, kijk maar eens naar de percentages overgewicht.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:38

Puh. Clown

Al mijn ooms en vader zijn rond 50ste overleden aan bloedingen.
Mijn moeder heeft borstkanker ternauwernood overleefd, mijn omas zijn beiden aan kanker gestorven....

Maar goed, als ik me daar allemaal druk over loop te maken, heb ik nu geen leven meer.

Ik let echter wel op gezond te leven, maar niet overdreven. En wat we nu denken dat gezond is, kan over 10 jaar wel totaal verkeerd blijken te zijn. Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 10:39

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:40

ik geloof er niets van.

ik denk eerder dat de ongezonde leefstijl, de uitlaatgassen van het verkeer,en de stress van tegenwoordig, ervoor zorgen dat alle vormen van kanker eerder naar boven komen )

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:29

Wéér een topic waarin even met "wijsheden over kanker" wordt gestrooid. Ik vind het erg kwalijk voor mensen die aan kanker lijden of er in de omgeving mee te maken hebben dat er telkens weer bepaalde verhalen de kop opsteken.
Kanker zal inderdaad een oorzaak hebben. En die oorzaak is deels te vinden in een leefwijze, anderszijds is het genetisch bepaald. De TS maakt zich nu druk over deodorant, maar voor de rest? Uitlaatgassen? Light-producten? Roken? Drinken? Koffie? Thee? Weinig tot geen lichaamsbeweging?
Ik vind het heel erg stuitend dat mensen zulke dingen alszijnde waarheid op internet durven zetten.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:31

tita schreef:
even een link voor de gene die het niet geloven over aspartaam

http://www.aspartaam.com/

Dan mogen ze de halve supermarkt wel leeg gaan halen...

Straks leeft er niemand meer Cool

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:45

mariekie schreef:
tita schreef:
even een link voor de gene die het niet geloven over aspartaam

http://www.aspartaam.com/

Dan mogen ze de halve supermarkt wel leeg gaan halen...

Straks leeft er niemand meer Cool

Er is toch overbevolking Haha!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:47

moeshie schreef:

Welke deo gebruik jij dan?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:55

en wat zullen sommige mensen stinken zonder deodorant Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:33

Wij thuis gebruik Dove, Rexona etc.
Me moeder heeft borstkanker, maar ik geloof niet dat dat komt door die deo Sigaar