Buitenlanders die niet slagen voor de test terug??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:08

Je hebt helemaal gelijk, fabienne. Er wordt gegeneraliseerd, zoals Bart ook al aanhaalde. En in die zin discrimineren jullie wel degelijk.

wbt het terug sturen van criminele marokkanen; waar wil je die heen sturen? Ze zijn hier vrijwel allemaal geboren hoor.
Ik snap trouwens niet dat jullie in dit topic even vergeten dat sowieso de 'jeugd van tegenwoordig' heel anders wordt opgevoed als in de jaren dat wij werden opgevoed. Ik krijg van zowel allochtone als autochtone kinderen de meest rare dingen naar mijn hoofd.
Zal opnieuw de wijk oosterpark (Groningen) aanhalen, waar ik 4 jaar gewoond heb. Voornamelijk blanke mensen. Wat je daar ziet, doet niet onder voor wat je verder ziet in wijken waar veel buitenlanders wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:10

Ik werk bij een tomaten kwekerij en dagelijks met buitenlanders.
Verschillende collega's van mij zijn buitenlander.
Zowel mensen van een asiel zoekers centrum, als mensen die hier echt wonen.
1 van hen spreekt nederlands, de rest allemaal niet.
terwijl ze al lang in Nl zijn.
Niet erg makkelijk.
maar goed ze werken, dus heb ik er weinig op tegen.

Verder doe ik ook de verkoop van tomaten.
het bedrijf is gevestigd in Helmond en daar wonen veel buitenlanders.
En die komen dus ook veel tomaten halen.

Ik leer nu hen beter te verstaan, maar toen ik er net werkte kon ik er geen touw aan vast knopen wat ze nu wilde, ja tomaten, maar hoeveel en welke?

Elke dag weer afdingen, maar we hebben een vaste prijs, dit is namelijk Nl.
En dan word er naar de baas gevraagd, want ik weet de prijs niet, ik ben maar een vrouw en die hebben niets te zeggen. Lips are sealed

Om 12 uur zijn we gesloten en dan helpen we niemand meer, geen nederlanders geen buitenlanders.
Alleen de buitenlanders worden kwaad omdat ze niet geholpen worden.
wat ze zeggen als ze boos zijn weet ik niet, maar aan de toon merk ik wel dat ze boos zijn.

Ik geef dus toe sinds ik dagelijks met buitenlanders te maken heb, ik er niet aardiger over denk, integendeel zelfs.

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:21

runningkawa schreef:
wat blijft er over een paar jaar nog over van ons ooit zo hard werken Nl met een grote kas?


Moet hier nog even op reageren, die vette kas hebben we onder andere te danken aan de gastarbeiders.

Verder heb je het over het afdingen van tomaten en de tijden waar ze zich niet aan houden. Is dat nu werkelijk zo erg? In die landen waar zij vandaan komen is het normaal dat je op elk moment van de dag zaken doet. Zaken zijn zaken. Mijn vader is ook handelaar, en als iemand hem uit bed belt voor goede handel, gaat ie er wel uit hoor.
ik vind het echt vreemd dat je zulke extreme uitspraken doet (terugsturen ed) op basis van je ervaringen met buitenlanders die tomaten willen kopen Lips are sealed

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:21

discrimeert kawa nu, nu ze deze feiten opnoemt? Ik vind dat er niet zo snel "discriminatie!" geroepen moet worden als we het over dingen hebben waarvan iedereen weet dat ze gebeuren. Kawa voelt zich ook gediscrimineerd door die buitenlanders. Is er iemand die die buitenlanders die haar discrimineren daarop aanspreken zoals Fab, Lis en Bart dat bij ons doen?

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:27

dat zijn toch geen feiten, Desiree..
Dat zijn een paar voorbeelden, waaruit je niet kan opmaken of kawa idd wordt gediscrimineerd. Ze heeft het gevoel van wel en dat is vervelend voor haar, maar ik kan er eerlijk gezegd niet zoiets van maken. Het is een kwestie van interpretatie.
Maar als ik of iemand in mijn omgeving gediscrimineerd wordt door een buitenlander of juist andersom zal ik hem/haar daar zeker op aanspreken als ik daarvoor de mogelijkheid heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:28

lis"]
[quote="runningkawa schreef:
wat blijft er over een paar jaar nog over van ons ooit zo hard werken Nl met een grote kas?


Moet hier nog even op reageren, die vette kas hebben we onder andere te danken aan de gastarbeiders.

Verder heb je het over het afdingen van tomaten en de tijden waar ze zich niet aan houden. Is dat nu werkelijk zo erg? In die landen waar zij vandaan komen is het normaal dat je op elk moment van de dag zaken doet. Zaken zijn zaken. Mijn vader is ook handelaar, en als iemand hem uit bed belt voor goede handel, gaat ie er wel uit hoor.
ik vind het echt vreemd dat je zulke extreme uitspraken doet (terugsturen ed) op basis van je ervaringen met buitenlanders die tomaten willen kopen Lips are sealed
[/quote]

de uitspraken komen ook wel van andere dingen hoor.
Maar dit is iets dagelijks.

En die gast arbeiders van toen wil ik ook nooit weghebben, zei kwamen immers ook om te werken.
De kinderen en kleinkinderen van hun hoeven ook niet weg..
Zij hebben naar mijn idee net zoveel recht als wij, zij hebben ook premies betaald.
Maar wat er nu allemaal komt heeft nog niets gedaan voor Nl
en de meeste zullen dat ook nooit gaan doen.

En aan afdingen heb ik een hekel ja.
Zij komen in Nl, willen ze afdingen moeten ze dat maar in land van herkomst doen.
Hier is het niet gebruikelijk. Aanpassen heet dat!

En een goede handel, als jij 2 kilo tomaten zo'n goede handel vind Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-02 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:30

Nou ik vind het vrij discriminerd "maar" een vrouw genoemd te worden.
Ik ga idd geen 10 meter achter een man aan hupsen Lachen
Is ook niet gebruikelijk in nL

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:42

Dus die man in kwestie zegt werkelijk; eh ga jij maar even de baas zoeken want jij bent een vrouw?? Ik denk dat ie de baas wil spreken, omdat ie denkt dat ie bij de baas wel wat van de prijs afkrijgt.
Maar als hij het werkelijk zo heeft gezegd is dat idd discriminerend en zou ik het daar niet bij laten zitten als mij dat was overkomen.

Enneh, nee twee kilo tomaten is niet echt handel Lachen Sorry, ik dacht dat je bedoelde dat je tomaten verkocht aan handelaren.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:46

Desiree schreef:
Aangezien iedereen tegenwoordig dyslectisch is...


Waar gaat dit nou weer over? Verward

Fijne opmerking voor de mensen die al genoeg ellende ondervinden van hun handicap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:47

Hij zei letterlijk iets in de trand van " jij vrouw, jij niks mag zeggen,
Baas, man halen."
Dat was er toevallig 1 die ik nog verstond haha.
Ik heb hem ook duidelijk laten weten dat ik het wel voor het zeggen had Lachen
Dit was helaas ook niet de enige.

ook mijn baasin heeft dit meerdere malen gehad.
Zij was ook maar een vrouw Lips are sealed

En ik doe alleen maar wat huisverkoop.
Als ik 2 kistjes (6kg per kist) aan 1 iemand verkoop is het al veel Lachen
Bij de meeste gaat het maar om 1, 2 kilo
Vandaar dat we ook alleen maar voor de middag open zijn, omdat er dan altijd iemand voor staat af te wegen, verkoop gaat dus tussen het afwegen door Lachen

maar daar ging het hier nu niet om

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:01

Kawa, je kan op dat moment wel zo'n man op zijn nummer zetten door te zeggen dat hij het hier in Nederland wel op de Nederlandse manier moet doen, en dat jij daar en nu wel degelijk de baas bent Haha! . Verder hoef je met hem niet in discussie te gaan. Hij kan het aannemen.....of niet......boeien!

En wat dat betreft hebben buitenlanders echt niet zo'n andere gewoonten dan veel nederlandse mannen. Mijn buurvrouw die jarenlang een loonbedrijf runde werd WOEST van al die boeren die ze aan de telefoon kregen, en aan haar vroegen of 'er iemand thuis was' (Ja hoor Verward )en of ze 'de baas' mochten spreken, die ze dus op dat moment aan de telefoon hadden Verward

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:02

Ik heb ook niet alles gelezen, maar ik ben het er helemaal mee eens om buitenlanders die het verdommen om te werken terug te sturen, buitenlander die zich niet aan de Nederlandse regels houden, en de taal niet willen leren, zich niet willen aanpassen, laat ze dat maar lekker in hun eigen land doen.

Wat al eerder gezegd werd, als een van ons naar het buitenland gaat verhuizen, leren we ten eerste de taal en passen we ons aan aan dat land. Mijn ervaringen met de buitenlanders hier is dat de meesten een uitkering trekken, kindertjes produceren dus kinderbijslag vangen, verder de hele dag hun peperdure autootjes poetsen die ze van het geld van criminele praktijken hebben gekocht... sorry hoor, dat moeten wij Nederlanders eens proberen!

Even voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen buitenlanders die gewoon normaal werken en zich dus aanpassen aan de Nederlandse cultuur!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:36

Ik snap echt niet waarom we discrimineren als we onaangepaste buitenlanders terug willen sturen. Ik snap dat echt niet. Buitenlanders die zich niet aanpassen discrimineren ons ook, door onze normen niet te respecteren "jij vrouw" en onze taal niet te spreken (willen ze die wel kennen dan?).

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:39

Idd Desiree, wie wordt er hier nou gediscrimineerd? En in eigen land nog wel!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41695
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 14:21

Kom op mensen.. Beetje minder generaliserend zou best mogen en een beetje meer open minded zou ook geen kwaad kunnen..

Flair, het eerste dat jij doet als jij verhuist naar een Arabisch land is je bekeren tot de Islam, meteen beginnen met een cursus arabisch en dat dan ook asap gaan spreken en niet terugvallen op engels en nederlands? En je gaat natuurlijk ook meteen overal afdingen, gaat ander eten lekker vinden en je loopt dan 10 meter achter je man? Dat wil ik wel eens zien }>

Het is allemaal niet so simpel als het lijkt.. Het is zo ongeloofelijk makkelijk om alle buitenlanders maar gewoon even op 1 hoop te vegen en die negatieve kenmerken toe te eigenen die van toepassing zijn op een klein percentage van die groep.
IMO niet echt constructief dit topic met al dat gegeneraliseer. Overigens, als er meer postings als dit komen dan komt er een slotje op dit topic, het houdt ergens op.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 14:29

[edit:BartVB]Quote verwijderd[/edit]
Ik zou dat nooit doen! Sterker nog, ik ga naar dat soort landen nog niet eens op vakantie! Laat staan daar wonen. Flair zal er ongetwijfeld ook niet gaan wonen (ik weet dat ik voor mijn beurt praat, maar ik denk wel dat ze het eens is). Maar het zou wel correct zijn omdat wel te doen indien we er gingen wonen. Ik weet zeker dat men dat daar ook van ons zou verwachten. Nu, wij doen dat ook! Afdingen doe ik nu soms ook al hier hoor.... maar daar waar ik denk dat het kan. Niet in de supermarkt of in de boetiek dus. Islamitische mannen moeten accepteren dat in nederland mannen en vrouwen gelijk zijn, OOK hun eigen vrouwen. Zij moeten een nederlandse vrouw met even veel respect bejegenen als een man, of een vrouw uit hun eigen cultuur. Heel veel, veel te veel doen dat niet. Om hun kansen op slagen in onze maatschappij te verhogen, moeten ze tenMINSTE de taal spreken hier. Daar zijn ze zelf toch ook mee geholpen, en wij ook.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 14:31

Ik heb het topic net ook helemaal nagelezen, vindt sommige van jullie echt heel kortzichtig. Natuurlijk gaat het zoals het nu gaat niet goed, maar de schuld ligt niet alleen bij hun, we doen daar met zn allen aan mee. Ik vindt die radio spotjes altijd heel pakkend:

Er komen twee mensen bij je soliciteren, een marokaanse man en een nederlandse. Ze zijn gelijkwaardig qua opleiding alleen de marokaan heeft meer ervaring, wie neem je?

Probeer eens iets ruimer te denken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 14:38

BartVB schreef:
Het is allemaal niet so simpel als het lijkt.. Het is zo ongeloofelijk makkelijk om
alle
buitenlanders maar gewoon even op 1 hoop te vegen .

ja maar dat doe ik toch niet? overigens, ik spreek nu alleen effe voor mezelf he. Ik denk toch dat ik constructief bezig ben. Ik heb mijns inziens ook niets verkeerds gezegd. Waarom liggen onderwerpen omtrent buitenlanders toch altijd zo gevoelig?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 14:40

Bart, al zou ik de keus maken daarheen te verhuizen vind ik het niet meer dan normaal dat ik de gewoonten van dat land voor lief neem. Als je je niet wilt aanpassen aan een ander land, blijf dan lekker in je eigen land wonen. Geloof heeft hier imo niks mee te maken, ieder moet voor zich weten waar hij in gelooft. Daar gaat het mij niet om, het gaat mij erom dat ze zich aanpassen aan de Nederlandse manier van leven. Dus bijvoorbeeld vrouwen met respect behandelen, werken voor de kost ipv uitkeringen trekken, niet eisen dat Nederland zich aanpast aan hun.

Ik heb ook duidelijk onder 1 van mijn vorige reacties gezet, dat ik helemaal niks tegen de buitenlanders heb die wel werken voor de kost, en zich wel aanpassen. Dus er is bij mij geen sprake van over 1 kam scheren.

En Desiree je hebt helemaal gelijk, no way dat ik naar zo`n land zal verhuizen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41695
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 14:48

Geloof heeft hier behoorlijk wat mee te maken. Geloof bepaald namelijk behoorlijk wat van je waarden en normen. Niet voor mij, misschien niet voor jou, wel voor de gemiddelde islamiet of gereformeerde.
Maar het wordt allemaal weer erg snel omgedraaid, 'ze moeten zich maar aanpassen, simpel'.. Zo simpel is het dus niet. Ik geloof er echt helemaal niets van dat jij je in zo'n land ook meteen helemaal aan zou passen en al je waarden en normen waar je hele leven aan opgehangen is zo overboord zou zetten. Al helemaal niet omdat jij het zo te horen niet echt eens bent met die set van waarden en normen.
Is het dan niet logisch dat een groot deel van de allochtonen hetzelfde heeft? Dat ze de nederlandse waarden en normen b.v. te vrij en te vrijblijvend vind? En wie zegt er dat wij de wijsheid in pacht hebben en dat wij in de westerse wereld de enige juiste set waarden en normen hebben? Ik iig niet.

BTW dit soort discussies hebben we al tig keer gehad op Bokt, telkens ook weer met dezelfde mensen met dezelfde uitgesproken meningen (of niet, Desiree Knipoog) en we komen er iedere keer toch niet uit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 14:57

Bart, ik zou me nooit aan kunnen passen in zo'n streng gelovig land (en dan maakt het inderdaad niet uit of het om een streng christengeloof gaat of de islam, want voor mij is dat een pot nat). Ik weet dat ik dat niet zou kunnen, dus zoek ik ook geen problemen op. Ik zou altijd verhuizen naar een land met onze westerse cultuur. Als veel islamitische mensen dat ook zouden bedenken voordat ze hier komen (ik vraag me af of ze wel voldoende op de hoogte zijn), zouden ze misschien ook wel weg blijven. Er is inderdaad sprake van een cultuurshock op het moment dat ze hier arriveren. uit veel jonge marokkaanse mannen blijkt minachting voor onze cultuur omdat ze hun bruiden uit het land van oorsprong halen. De islamitsche vrouwen die hier aangepast zijn willen ze namelijk niet meer. Ik beschouw dit gedrag toch ietwat als onwil, en ik ervaar het (en zo is mijn gevoel nu eenmaal, dat is niet altijd te definieren zoals je weet) als discriminatie.

BartVB schreef:
Is het dan niet logisch dat een groot deel van de allochtonen hetzelfde heeft? Dat ze de nederlandse waarden en normen b.v. te vrij en te vrijblijvend vind? En wie zegt er dat wij de wijsheid in pacht hebben en dat wij in de westerse wereld de enige juiste set waarden en normen hebben? Ik iig niet.
.


Ik vind de nederlandse waarden ook vaak te slap en vrijblijvend hoor. Ze zijn ronduit vaag, daarin sta ik wel achter veel buitenlanders, die vinden dat je nog respect hoort te hebben voor ouderen. MAar ja, nu komen we ook weer terecht bij de "degelijke" of "fatsoenlijke" buitenlanders en daar hoor je eigenlijk niemand over klagen. OVerigens, niemand zal hier beweren dat wij de wijsheid in pacht hebben. Wij zijn door de geschiedenis heen overgeleverd aan het onstaan van de cultuur en ontwikkeling. Dit is niet zozeer een gevoel van "wijsheid" maar meer gevoelsmatige normen en waarden. Je gediscrimineerd voelen als je als vrouw geminacht word bijvoorbeeld. Omdat je dat niet gewend bent. Niemand hier in nederland wil zich minder voelen dan een ander. Wij zijn allemaal opgegroeid met het idee dat iedereen dezelfde rechten heeft. sommigen gooien die rechten weg, anderen profiteren ervan. En die laatste groep voelt ergernis als er aan die rechten getoornd wordt.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:34

Het probleem met asielzoekers en andere allochtonen is: de slechten verknoeien het voor de goeden.
Dat is eigenlijk overal zo, niet alleen met deze groepen mensen.

Maar ook ik heb verschillende negatieve ervaringen met asielzoekers: ze willen na een kennismakingspraatje direct met je trouwen. Zeg neit dat het niet waar is, wij zijn met school ooit eens op werkweek geweest en toen zijn we meerdere keren in verschillende centra geweest.
Ik ben echt al eens achterna gelopen toen ik aan het skeeleren was.

Aan de andere kant: m'n zusje heeft op een school stage gelopen, ze had een meisje in de klas uit een asielzoekers centrum.
Vrijdags moesten ze naar Den Haag, maandag het land uit. Ze kwam haar schoolspullen nog halen en is nooit weer geweest. Dat is ook erg wreed. Het enige vermoeden dat we hebben is dat dit gezin de anoniemiteit in gegaan is.
Ik heb ook al gezinnen meegemaakt die een nacht voor het gemeentehuis geslapen hebben omdat ze het land uitmoesten.

Verder ken ik dus iemand, z'n vrouw is in verwachting, maar hij koopt een scooter van 2500 gulden. Waarom dat geld niet voor het kind? omdat ze toch alles gratis krijgen in het asielzoekerscentrum was het antwoord.
Verder een normaal echtpaar hoor.

Ik ken ook aparte Nederlanders: een man met 2 vrouwen Verward

Ik blijf erbij: de slechten verprutsen het voor de goeden.
Laatst bijgewerkt door germie op 26-09-02 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:39

Desiree; Het is wel iets ingewikkelder. Je zou idd niet verhuizen naar zo'n land omdat je het getroffen hebt in Nederland. Maar stel dat hier oorlogen waren, en/of geen werk te vinden was, en/of geen eten voor jou en je kinderen, en/of je vogelvrij verklaard bent vanwege je afwijkende mening, etc etc.
Dan zou jij er ook over denken om te verhuizen. Als je dan in een land komt waar mensen heel anders zijn als jij, zou jij ook moeite hebben je aan te passen. En je blijft toch altijd die buitenlander.

Germie; het geeft mij weinig te denken. Het enige wat ik denk; wat een kl*tzak. Maar het is een op zichzelf staand voorbeeld. Zo hebben we allemaal wel eens een slechte ervaring met een allochtoon, en ook allemaal wel een slechte ervaring met een man met een snor, en met een vrouw met blond haar, en eentje met een snotaap van 6 jaar. Zijn ze daarom allemaal hetzelfde?
Laatst bijgewerkt door lies op 26-09-02 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:42

lis schreef:
Het is wel iets ingewikkelder. Je zou idd niet verhuizen naar zo'n land omdat je het getroffen hebt in Nederland. Maar stel dat hier oorlogen waren, en/of geen werk te vinden was, en/of geen eten voor jou en je kinderen, en/of je vogelvrij verklaard bent vanwege je afwijkende mening, etc etc.
Dan zou jij er ook over denken om te verhuizen. Als je dan in een land komt waar mensen heel anders zijn als jij, zou jij ook moeite hebben je aan te passen. En je blijft toch altijd die buitenlander.

heb ik over nagedacht. Stel, dat ik naar een islamitsch land moest om asiel of wat dan ook, omdat ik hier misschiein niet zou overleven (die kans dat alleen islamitische landen resten is overigens erg klein, en god bespare me deze keuze!!!!!!!!!!!!), wat zou ik dan doen? Ik weet het niet. Ik zo proberen hier te blijven denk ik. Ik zou daar immers verre van gelukkig zijn. tenzij ik hier ook niet gelukkig ben... ik weet het niet. Gelukkig blijft me dit bespaard. als ik nu zou vluchten, zou het een westers land worden waarnaar ik vlucht. zijn er geen islamitsiche landen die goed kunnen opvangen, zoals turkije? ER zijn nog veel asielzoekers die ons land als tijdelijk verblijf zien, die wachten op betere tijden (zoals irakezen).

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:43

Dan zou ik er idd over denken om te verhuizen ja, maar ik zou er altijd bij stilstaan dat het in een ander land er weleens heel anders aan toe zou kunnen gaan dan hier. Zeg nou zelf, moeten wij ons nu gaan aanpassen aan hun omdat zij oorlog hebben of een slecht leven in hun land.. no way!