Wie heeft er ook zo genoeg van al dat ge-sonja-bakker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Re: Wie heeft er ook zo genoeg van al dat ge-sonja-bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:13

Ik vind Sonja Bakker op TV ook niet sympathiek. En die adviezen die ze geeft... Net alsof iemand die gewend is om 4 liter cola per dag te drinken en tig stukken vlees, chips enzo. naar binnen te werken het opeens goed gaat doen op anderhalve aardappel en wortel per dag!
Volgens mij houd je dat echt niet vol dus de kans dat het dieet mislukt is heel groot.
En inderdaad, hoe ze de inhoud van de koelkast beoordeelt, de deelnemers worden gewoon voor schut gezet en dat is niet goed voor je zelfvertouwen!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 18:05

Talietjuh schreef:
bedenk wel dat sonja veel mensen heeft geholpen!
Er zijn mensen die geen normaal eetschema kunnen samenstellen vanwege handicap e.d
of mensen met een eetstoornis.
wil je niks over sonja meer horen moet je er ook niet over beginnen vind ik

Mensen die wegens een handicap, eetstoornis of i.d. problemen hebben met voeding zijn écht niet per definitie aangewezen op Sonja Bakker. En ik zie in haar programma ook maar bar weinig mensen met handicaps voorbijkomen. Als ze echt voor een groep mensen een oplossing biedt, wil ik dat graag zien/horen/lezen. Maar mensen met een voor iedereen overduidelijk verkeerd eet- en leefpatroon wijzen op de gevaren daarvan? Daar zou ik zo'n Sonja toch echt niet voor nodig hebben.

En niet meer over Sonja beginnen? Ik word misselijk van de mensen die roepen "mag niet van Sonja".

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:09

Wat ik niet snap:
Een aantal mensen hier zeggen dat ze 'gek worden' van al het ge-sonja-bakker. Maar wie dwingt jullie mee
te doen dan? Laat die mensen die het willen doen, als het echt zo slecht is merken we het vanzelf wel
(ja, doe het zelf ook).

Afineeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:15

hipkippie schreef:
Mijn oma die loopt bij een dieetiste en die zei ook dat '' sonja bakkeren'' helemaal niet goed is.
Je moet gewoon normaal eten, ontbijt, lunch, avond eten maar dat allemaal in normale porties en gewoon niet snoepen en genoeg bewegen.
Mijn oma is hierdoor ook gewoon afgevallen, omdat je gewoon regelmatig moet eten.

Uhhh.. dat is precies wat Sonja Bakker ook zegt?

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:17

Ik sonja bakker ook. Naja ik doe mee met mijn moeder.. (Ga er wel overheen etc. maar ik eet wel alles van dat dieet) We hebben ook al die producten in huis.. En eten dat avond eten. Ik doe er aan omdat ik een eetstructuur wil krijgen.. Ik eet nl heel onregelmatig en soms te weinig.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:21

Ik heb er gelukkig nog nooit van gehoord Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben nu ook op dieet Vork Dat wil zeggen dat ik vanaf nu wat meer met de fiets ga rijden i.p.v de auto, en minder naar de frituur ga Clown simpel als dat Bloos

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 18:36

Mas schreef:
Wat ik niet snap:
Een aantal mensen hier zeggen dat ze 'gek worden' van al het ge-sonja-bakker. Maar wie dwingt jullie mee
te doen dan? Laat die mensen die het willen doen, als het echt zo slecht is merken we het vanzelf wel
(ja, doe het zelf ook).

Op een forum mag je discusseren over tal van zaken, anders zou het maar een saai forum zijn! Haha!

Maar je kunt tegenwoordig geen boekwinkel binnenlopen zonder dat je dt mens ziet, je kunt er op een verjaardag op zitten wachten dat er iemand over begint. En ja, daar stoor ik me aan. Nou ja, waar ik me eigenlijk aan stoor, is dat er plots wordt gedaan alsof sonja bakker je van het is. Terwijl ze alleen maar dingen zegt die iedereen met z'n normale verstand ook kan bedenken.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 18:37

Milly_ schreef:
Ik heb er gelukkig nog nooit van gehoord Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben nu ook op dieet Vork Dat wil zeggen dat ik vanaf nu wat meer met de fiets ga rijden i.p.v de auto, en minder naar de frituur ga Clown simpel als dat Bloos

En volgens mij is dat nog altijd het beste dieet dat er bestaat!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:14

eigenlijk komen alle dieeten op hetzelfde neer

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:16

fixture schreef:
eigenlijk komen alle dieeten op hetzelfde neer

góh Blondjeee Clown

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:21

En dat het allemaal ook nog eens op televisie moet. En dan ook weer die dikke BN-ers die gaan afvallen met zijn allen. Het gaat allemaal om geld maken. Dat vind ik een beetje jammer, maar daar draait het nou eenmaal om in de maatschappij van tegenwoordig...

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:23

Sonja Sucks Nagelbijten / Gniffelen
alleen kan ze soms zo droog doen : we gaan even in de koelkast kijken Clown

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:35

sonja bakkere jeeej tot we met ze alle ermee stoppen en weer lekker gaan snoepen ..en niet bewegen..
dan komen we weer tig kilootjes aan..
vind het 1 groot zooitje ellende....alsof een boek verteld wat wel en niet te eten.
mensen moeten gewoon hun leven veranderen meer sporten en goed eten...en niet veel snoepen neem melk in plaats van cola ofzo...

tis allemaal geld klopperij

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:38

Hey,
Mijn ouders en mijn vriendin doen het ook,
het helpt opzich wel maar, ik weet niet of jullie het al weten maar Sonja bakker ligt in het ziekenhuis met Anorexia

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:41

Mas schreef:
Wat ik niet snap:
(ja, doe het zelf ook).

Ik word niet gek van Sonja Bakker, ik word gek van de mensen om me heen die de hele dag zitten te piepen dat ze honger hebben, 'mag niet van Sonja' en zeggen dat ze zo zielig zijn.

Ten eerste hebben veel mensen hun (over)gewicht in eerste instantie aan zichzelf te danken, de mensen die hier niet zelf de hand in hebben, hebben ook niets aan Sonja Bakkeren.

Als je serieus een probleem hebt met je gewicht of met het samenstellen van een goed 'dieet', ga dan naar de dokter en vraag een doorverwijzing naar een diëtist.

En verder blijf ik erbij dat als je niet snoept, het al vele kilo's scheelt. Meestal heeft het imo dus met zelfdiscipline te maken.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:23

Quellian schreef:
Mas schreef:
Wat ik niet snap:
(ja, doe het zelf ook).

Ik word niet gek van Sonja Bakker, ik word gek van de mensen om me heen die de hele dag zitten te piepen dat ze honger hebben, 'mag niet van Sonja' en zeggen dat ze zo zielig zijn.

Ten eerste hebben veel mensen hun (over)gewicht in eerste instantie aan zichzelf te danken, de mensen die hier niet zelf de hand in hebben, hebben ook niets aan Sonja Bakkeren.

Als je serieus een probleem hebt met je gewicht of met het samenstellen van een goed 'dieet', ga dan naar de dokter en vraag een doorverwijzing naar een diëtist.

En verder blijf ik erbij dat als je niet snoept, het al vele kilo's scheelt. Meestal heeft het imo dus met zelfdiscipline te maken.

amen! Afgod

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:42

Aller eerst: ik Sonja Bakker niet, heb ik niet nodig, net zo als elk ander dieet.

Ik vind er wel wijsheden in zitten, in Sonja Bakker d'r voedingspatronen, ik zie het ook niet als een dieet, maar als een verandering van je voedingspatroon, want daar zit natuurlijk uiteindelijk gewoon het probleem. Sonja maakt een goede gecombineerde dagmenu's, waar veel water, groentes, fruit en vezels in voor komen en dat is wat werkt. Dus je hebt daar idd geen Sonja Bakker voor nodig, maar een creatieve geest die daar zelf mee aan de slag kan, heb je die niet, nou dan kan je mooi Sonja d'r boekje als richtlijn gebruiken.

En nee, ik krijg geen commissie Knipoog

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:37

Denk er wel om dat als je aan sonja bakker doet dat je dan de goedkopere varianten mee.
Want ze prijst echt de duurste dingen aan(ja ooit van iemand gehoord aanvallen!!!!!!!).

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:13

Ginootje schreef:
Hey,
Mijn ouders en mijn vriendin doen het ook,
het helpt opzich wel maar, ik weet niet of jullie het al weten maar Sonja bakker ligt in het ziekenhuis met Anorexia

en je hebt ook een bronvermelding?

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:23

Quellian schreef:
Mas schreef:
Wat ik niet snap:
(ja, doe het zelf ook).

Tja en wat als je nou niet genoeg zelfdiscipline hebt? Ik weet prima wat een goed eetpatroon is, maar ik zit mezelf gewoon voor de gek te houden. ach dat ene stukje kan nog wel.
Sonja Bakker is voor mij een soort richtlijn, ik kan mezelf niet meer zo makkelijk voor de gek houden. Tot nu toe werkt het aardig Knipoog .

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:26

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:28

tegenwoordig is iedereen bezig met sonja bakker.Sommige al op jeugdige leeftijd.Maar waar ik me wel aan erger is dat als mensen aan dat dieet beginnen en dan zie je ze een keer ergens en dan drinken ze weet ik hoeveel blikjes cola weg.Nog niet eens light.
Wat heeft het dan voor nut om aan een dieet te beginnen.Ik zeg altijd tegen mijn dochter niet teveel snoepen en niet al die frisdrank.Verder gewoon drie maaltijden per dag.
Mijn dochter houd zich hier aan en is dan ook niet te dik maar ik zie veel meiden van die leeftijd die maar alles doen en dan klagen dat ze te dik zijn.En dan gaan ze weer beginnen met dat sonja bakker en springen een gat in de lucht als er een paar kilo af zijn.Maar dat gebeurd toch wel als je je gewoon aan de eetregels houd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:31

Lest schreef:
Tja en wat als je nou niet genoeg zelfdiscipline hebt? Ik weet prima wat een goed eetpatroon is, maar ik zit mezelf gewoon voor de gek te houden. ach dat ene stukje kan nog wel.
Sonja Bakker is voor mij een soort richtlijn, ik kan mezelf niet meer zo makkelijk voor de gek houden. Tot nu toe werkt het aardig Knipoog .

Klinkt misschien heel makkelijk, maar ik denk dat het gewoon een kwestie van 'nee' zeggen is Clown Oké, dit is wel heel kort door de bocht, maar komt het uiteindelijk wel op neer.

Mijn eetpatroon klopt niet, dat ten eerste, maar het maakt voor mij niet uit wat, wanneer en hoeveel ik eet, krijg weinig weg. Maar ook dat is anders geweest, een jaar geleden woog ik nog 10kg meer, ben een kg per dag afgevallen. Op het moment dat ik 'stevig' was, zag ik het zelf niet eens Clown

Misschien dat het Sonja Bakker dieet 'goed' is om een patroon voor jezelf te ontwikkelen, maar in principe moet je aan de hand daarvan zelf een patroon kunnen maken voor jezelf. Ik weet niet of je van Sonja Bakker mag snoepen (vast niet Haha! ), dus daar kun je jezelf ook aan vasthouden op het moment dat je ermee stopt.

Of zoiets dergelijks...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:54

Ik zou eigenlijk wel eens in haar koelkast willen kijken, ik durf te wedden dat zij niet allemaal hele sonja-verantwoorde dingen daarin heeft staan. En zoals iamand anders hier zei dat het geen dieet was, maar een leefwijze is onzin, want een dieet blijft een dieet, en, hoe je het ook draait, wendt of keert, sonja bakker heeft een DIEET gecreeërd. En een dieet kun je niet je leven lang volhouden omdat het op de langere termijn te weinig voedingsstoffen biedt, dus kan het geen leefwijze zijn. Met SB krijg je veel minder dan de benodigde 2000 (vrouwen) of 2500 (voor mannen) calorieën binnen, dus is het net zo goed een dieet, het is zelfs een crashdieet, met slimfast krijg je ongeveer net zoveel binnen. Het feit dat het een crashdieet is kun je merken aan het enorm hoge tempo waarin die kilo's eraf vliegen. als je bijvoorbeeld in 2 maanden tijd 10-15 kilo kwijtraakt met een gewicht van 100 kilo bij een lengte van 1.80, dan kan dat alleen maar d.m.v. een crashdieet, als je namelijk op een GEZONDE manier wilt afvallen (dat houdt dus niet alleen maar door gezond eten maar in een gezond tempo, zonder jojo te worden), dan moet je uitgaan van een gewichtverlies van 100 á 200 gram per week.

Bovendien is sonja alleen maar vol te houden als je echt alle variabelen uit je leven hebt gebannen, want als je ook maar een keertje laat thuis bent omdat je naar je paard moest, of als je op je werk geen koelkast hebt staan waar je al je yoghurtjes, vruchtjes, creatieve lunches en weet ik het wat nog meer in kwijt kunt, dan kun je het shaken, dus het ZUIGT!!!!!

ik wordt helemaal gek van sonja en van mij mag ze ook echt van de tv geschopt worden, met haar 'dat kèn èeegggt nietóórrr!' bleeeeeegghhhhh!!!!

Zo hèhè, eindelijk een paar medestanders Haha!

Oh, FYI, ik ben zonder sonja in anderhalf jaar tijd zo ongeveer 12 kilo afgevallen en ben van een maat 48 naar een 42/44 gegaan. En mijn ouders zijn fanatiek aan het sonja-en geweest en daar zitten alweer aardig wat kilo's aan.....

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:02

Ik heb toevallig dat programma van Sonja Bakker vorgige week voor het eerst gezien..
wat een verschrikkelijk programma.. Ze doet zo kleinerend tegen die mensen..

Ik vind dat ze niet goed kan presenteren, dat ze eigenlijk heel dom overkomt, en dat haar dieet echt helemala niets is!

net alsof het alleen om de kilo's gaat die iemand afvalt..
ze heeft het alleen over het eten wat minder moet, maar bewegen? daar heeft ze het bijna niet over..

Dat programma afvallen met sterren vind ik ook zo'n stom programma.. valt er iemand die 5 uur sport per week niet genoeg af.. misschien dat veel vet is ingenomen door spieren? daar word je zelfs zwaarder van! maar nee, het gaat alleen om de kilo's..

dieeten zou niet moeten gaan om de kilo's maar om hoe diegene zich voelt!

reken maar dat iemand van gezond eten en meer bewegen zich lekkerder gaat voelen! kilo's is echt het belangrijkste niet, maar het lijkt erop dat iedereen alleen daar geobsedeerd door is!

ik ken iemand van 1.70 en die is 90! kilo, maar niemand zal tegen hem zeggen dat hij te zwaar is hoor!