Geesten oproepen, doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: Geesten oproepen, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:20

sorry als het een lang verhaaltje word.
Ik ga het meisje waarover ik het heb D. noemen Knipoog
Ik kende een jaartje of 2geleden een meisje D. waar ik erg goed met bevriend was, en ze vertelde me dat ze vaak geesten opriep enzo en ik ging een keertje mee. We waren toen in haar kamer geesten aan het oproepen en er viel daar toen iets van de kast dus ik natuurlijk heel bang Bloos We zijn er toen met gestopt en de volgende dag was ik weer bij haar en ze had in die nacht in haar droom iemand haar voelen krabben en ze werd wakker en haar buik stond vol met krabben, precies onderhuids, en dat hielt een paar dagen aan, ook viel er soms plots een boek van de kast. Ze kreeg elke dag meer van die krabben ook op haar armen en benen enzo. En toen ik met haar op de bus zat zag ze daar haar dode moeder zitten enzo en ze zag soms nog op andere plekken haar moeder die overleden was zitten, soms heel gruwelijke beelden enzo. En omdat ze vond dat het gedaan moest zijn hadden we besloten van bij mij thuis geesten op te roepen en we waren geesten aan het oproepen en opeens gilde ze heel hard en had ze weer zo'n krab en dat keer bloedde het Bloos!
toen heb ik lang geen contact meer gehad met D. en nu weet ik eigenlijk nog altijd niet of dat nog aanhoud..

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:23

Leentje_ schreef:
sorry als het een lang verhaaltje word.
Ik ga het meisje waarover ik het heb D. noemen Knipoog
Ik kende een jaartje of 2geleden een meisje D. waar ik erg goed met bevriend was, en ze vertelde me dat ze vaak geesten opriep enzo en ik ging een keertje mee. We waren toen in haar kamer geesten aan het oproepen en er viel daar toen iets van de kast dus ik natuurlijk heel bang Bloos We zijn er toen met gestopt en de volgende dag was ik weer bij haar en ze had in die nacht in haar droom iemand haar voelen krabben en ze werd wakker en haar buik stond vol met krabben, precies onderhuids, en dat hielt een paar dagen aan, ook viel er soms plots een boek van de kast. Ze kreeg elke dag meer van die krabben ook op haar armen en benen enzo. En toen ik met haar op de bus zat zag ze daar haar dode moeder zitten enzo en ze zag soms nog op andere plekken haar moeder die overleden was zitten, soms heel gruwelijke beelden enzo. En omdat ze vond dat het gedaan moest zijn hadden we besloten van bij mij thuis geesten op te roepen en we waren geesten aan het oproepen en opeens gilde ze heel hard en had ze weer zo'n krab en dat keer bloedde het Bloos!
toen heb ik lang geen contact meer gehad met D. en nu weet ik eigenlijk nog altijd niet of dat nog aanhoud..

wat een verhaal,,,cripy idd niet doen niet doen en zo kan ik door gaan je weet meer nooit wie je oproept,,

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:23

Klinkt als stigmatas.... Clown

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:26

vind het wel nog steeds eng Sigaar

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:27

ik heb het een keer gedaan.
Met iemand die ik genoeg vertrouwde, alleen voor de ervaring. Snel gestopt.
Hoe dan ook, Vraag nooit naar je toekomst.. Dat schijnt deuren open te zetten voor geesten om zich met jou toekomst te gaan bemoeien *Ik weet niet of dat waar is, maar zou het niet uitproberen*

Daarnaast, Tuurlijk hoor je alleen maar verhalen van wat fout gaat, verhalen waar niks gebeurd of die goed aflopen zijn niet boeiend Knipoog

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:31

Vooral niet doen, als je contact hebt met een "geest" moet je het ook weer netjes afsluiten, zodra je van schrik gillend weg rent heb je de poppen aan het dansen.

Als je dan toch zo nieuwschierig bent naar dit soort dingen, ga dan naar een goed medium. veel intressanter en die weten hoe ze er mee om moeten gaan.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:31

Nog nooit gedaan en ben het niet van plan ook. Ik ken iemand die kan ze zien en ook wat mensen die met elkaar hebben opgeroepen, 1 maal ging dat fout en dat was in een bos, groep 8 op kamp.
Je weet idd nooit wat je oproept, het kan goed gaan maar ook goed fout, dat je een boze geest of iets hebt opgeroepen waar je niet meer vanaf komt. En geloof me je sch**t meer dan 7 kleuren in je broek

Er zijn trouwens al heeeeul veel topics op Bokt geweest over geesten enzo. Kijk maar eens rond op Bokt en je komt grote verhalen tegen

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:18

Brrr.. Ik zou er nooit aan beginnen, zeker niet als ik al die verhalen lees. Op een schooluitstap hebben een paar meisjes uit mijn klas het ook gedaan, en daar is meer kwaads dan goeds van gekomen.. Scheve mond Bemoei je niet met zaken waar je niets vanaf weet, zou ik zeggen!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:27

Het is al vaak gezecht, maar je moet dit echt NOOIT doen!!
Je haalt er alleen maar negativiteit naar je toe en roept er alleen maar kwade geesten mee op.
Hiervan kan je ook last krijgen!
Ze kunnen je lichaam overnemen of ergere dingen.

Je moet dit pas doen met iemand die heel liefdevol en positief is.
Zelfs dan nog is het gevaarlijk!!

Conclusie: Je moet NOOIT geesten oproepen, je roept er alleen maar kwade mee op,
die het als een lolletje zien om mensen bang te maken en er kwade bedoelingen mee te hebben.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:34

Niet doen! ik ken iemand die er echt kapotgek van is geworden. het gaat nu wel weer beter maar de angst gaat nooit meer weg bij haar.
en WAAROM zou je zoiets eigenlijk doen?
ik denk dat je je beter met iets 'positiefs' bezig kan houden.

het is natuurlijk jou eigen keuze mar ik zou er iig nooit aan beginnen.

Jasmijntje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:49

NIET doen.
Het is zooo ontzettend gevaarlijk.
Inderdaad, wat je zei.. de geesten kunnen bezit van je nemen en kwade bedoelingen hebben..
Ook kunnen ze je blijven achtervolgen ofzo.
Dus ik zou het écht NIET DOEN!
Knipoog

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 23:44

Fitch schreef:
Waarom ga je niet pendelen ipv glaasje draaien? Dan kan er nauwelijks iets gebeuren en je kunt er precies hetzelfde mee.

Als je pendelen voor geesten gebruikt is dat even gevaarlijk als glaasje draaien of zo'n bord.
Je moet gewoon niet zomaar voor de lol geesten gaan oproepen.
Je hebt geen idee met wie je contact maakt.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 07:04

appelbolfan schreef:
Ik weet nog heel goed (is al jáááren geleden, maar ben het nog altijd niet vergeten) in groep 8 hebben een groepje jongens dat een keer gedaan; handjes vashouden, woorden opnoemen etc.. ik ben maar niet gaan kijken, maar ik heb wel gehoord dat er heel vreemde dingen zijn gebeurd Nagelbijten / Gniffelen

Dit hebben zij ook gedaan gistermiddag als het goed is! Ik krijg rond half 9 heel verhaal erover Nagelbijten / Gniffelen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 07:25

Ik heb het vroeger ook wel gedaan, het was wel vreemd maar er is gelukkig nooit iets raars gebeurt. Alleen dat een vriendin van mij, die er ook bij was, later die week een gast-paragnoste op school had die naar haar toe liep en zei dat ze dat nóóit meer moest doen! Die kon op een of andere manier merken dat ze had meegedaan aan glaasje draaien! Nou heeft die vriendin het er ook best moeilijk mee gehad, zij stond denk ik meer open voor die invloeden. Wat er allemaal met haar gebeurt is heeft ze me nooit verteld, wel stond ze erop dat ik het ook niet meer zou doen.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 07:59

2 a 3 jaar gelden heeft mijn broertje hier ook aan meegedaan met de hele klas in groep 8, gewoon tijdens de les met de leraar erbij. Echt belachelijk dat die school zoiets doet. Maargoed. Mij broertje is echt het typetje; stoer, popoulair, nuchter en absoluut niet snel bang. Maar die middag kwam hij wel huilend naar huis. Dat zegt mij al genoeg.

Ook heeft een vriendin op een vakantie glaasje gedraait en, misschien toevallig, maar een deurtje van een kastje ging ineens klapperen en een raam ging open. Ze durfden daarna niet meer alleen naar de wc Knipoog

Ik heb mijn conclusie al getrokken. Zal het nooit doen, al blijf ik er wel nieuwschierig naar omdat ik het zelf ook wil ervaren. Maar ik heb verder al heel veel meegemaakt met paranormale 'dingen' en mensen zelf. Ik ben overtuigt door ervaringen (en geen verhalen) dat er meer is tussen hemel en aarde. En dat hoeft zeker niet altijd negatief te zijn, maar in dit geval roep je dus blijkbaar wel de negatieve geesten op Lachen En ik ben zelf niet paranormaal.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:01

Doe dit alsjeblieft NIET!
Heb er hele nare verhalen over gehoord Scheve mond

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:11

Dat mensen, ondanks de verhalen, en dus de risico's nog steeds over na denken. Laat staan het doen Verward

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:18

zoiets moet je niet doen!!
als je iets overkomt met geesten(of waar we van zeggen dat het geesten zijn)
dan is het tot daar aan toe.
ik heb het vroeger ook gedaan,en je wordt er niet vrolijker van !!
daarna (dat ik ouder was)is me wel het 1 en ander overkomen met''geesten''maar dat is zoiets moois,daar hoef je dan ook niet bang voor te zijn.
maar het ''oproepen''moet je nooit doen,alleen als je weet waar je mee bezig bent.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:25

ik weet het allemaal niet hoor. ik denk dat er idd een heel groot stuk 'bangmakerij' inzit, zowel van jezelf als van anderen en elkaar ophitten, want iedereen heeft wel weer iets gehoord van een vriend-van-de-moeder-van-mijn-nicht-van...wat slecht afliep, dus je eigen angst is al aanwezig.

ik geloof best dat er meer is tussen hemel en aarde, maar niet dat je dat door bv glaasje draaien op kan roepen.

ben ook héél benieuwd wie zélf iets heeft meegemaakt wat niet goed afliep, tot nu toe zijn het zo'n beetje allemaal verhalen van de zus-van-mn vriend- daarvan de.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:34

Achjoh, al dat paranoide gedoe rondom geesten. Ik zie hier alleen maar een boel bangmakerij en het is toevallig altijd een kennis van iemand, nooit iemand die het zélf eens mee heeft gemaak zoals Rosita hierboven zegt. Als jij je er niet prettig bij voelt moet je het gewoon niet doen klaar...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:36

samantha21 schreef:
Dat mensen, ondanks de verhalen, en dus de risico's nog steeds over na denken. Laat staan het doen Verward

Helemaal mee eens
Dat deze vraag uberhaupt gesteld word Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:41

Omdat men constant maar verhalen hoort. Daar word men nieuwsgierig van, op de een of andere manier zijn er maar weinig mensen die het echt zélf hebben meegemaakt. Persoonlijk heb ik ook nog nooit iemand gehoord die het zélf eens mee heeft gemaakt. Niemand weet wat hij of zij precies moet geloven en daar worden mensen nieuwsgierig van dus gaan ze het zelf uitproberen. Zelf zou ik het niet doen omdat ik er ook niet echt nieuwsgierig naar ben. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen wel eens willen weten wat er nu precies gebeurt.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:08

Precies MM. Deze vraag wordt vaker gesteld omdat mensen gewoon nieuwsgierig zijn. 'Zou het waar zijn, of zijn het toch fabeltjes?' Ik ben persoonlijk ook ontzettend geïnteresseerd in dit onderwerp, en ik zou ook graag willen weten wat er nu wel en niet op waarheid berust. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om het te gaan proberen, al is het alleen al om het feit dat de meest vreselijke verhalen de ronde doen. Je weet nooit wat er kan/gaat gebeuren, en mensen kunnen hier volgens mij achteraf ook flink paranoide van worden.
Dus als ik je een advies mag geven: ik zou het niet doen Lachen

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:15

ravellie schreef:
samantha21 schreef:

Helemaal mee eens
Dat deze vraag uberhaupt gesteld word Verward

Laat staan dat het uberhaupt in je hoofd opkomt om te gaan proberen Gestoord

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:17

Ik zou er zelf nooit aan beginnen, ik geloof wel dat het bestaat maar ik bemoei me er liever niet mee.

Zelf heb ik een zwager die dingen voelt en ook een paar keer dingen heeft gezien en zelfs heeft gefotografeerd, hij vraagt hier niet om maar ziet deze dingen gewoon.Toen hij net binnen de familie kwam had hij tegen mijn neefje gezegd dat hij voelde dat er constant iemand aanwezig was in de buurt van mijn neefje en dat het om een man zou gaan die heel veel van mijn neefje hield.Mijn neefje 10 jaar oud zei toen tegen mijn zwager dat hij soms wel eens het gevoel heeft dat iemand s'nachts door zijn haar kriebelt net als dat zijn vader vroeger deed, zijn vader is omgekomen bij een auto ongeluk toen mijn neefje 6 jaar oud was. Het kan dus zijn dat mijn oom constant bij mijn neefje in de buurt is, ik weet niet of ik dit moet geloven maar vind het wel typisch dat iemand die mijn neefje nog niet kende dit soort dingen kon vertellen, en het lijkt mij ook sterk dat een knulletje van 10 dingen verzind.

Ik kijk vaak naar: A haunting op discovery, weet niet of je hier alles van moet geloven, maar er zullen vast kernen van waarheid in voorkomen, en moet zeggen dat het er soms behoorlijk gevaarlijk aan toe gaat.
Ik vind dat je dit soort dingen niet zelf moet doen, probeer dan iemand te vinden die weet hoe je met deze dingen omgaat, en dan nog ik zou het verschrikkelijk vinden om zo'n gave te hebben en het lijkt mij dood eng.

Ik heb trouwens een keer gehoord dat als je met geesten in aanmerking komt dat je dan absoluut niet bang mag zijn omdat ze dan je lichaam over kunnen nemen, is dit waar?