Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyElmira schreef:[Het is geen optie om contakt te zoeken met de vader van het jongentje, ik heb geen enkele gegevens van hem. Verder ben ik naar de dokter geweest en zij zegt dat ik wel aangifte kan doen, maar gezien de situatie waarin wij zaten: ik heb haar twee dagen gezien na 9 jaar... het zou zomaar kunnen zijn dat ik het me allemaal verbeeld. Dit zei mijn dokter, zelf weet ik wel beter en ik ga niet twijfelen, ik zou zomaar de enige kunnen zijn die dit kan stoppen. Van het meisje heb ik het email adres, ik ben van plan om gewoon met haar te praten telkens, en mocht ze over iets beginnen van sex probeer ik haar zoveel mogelijk duidelijk te maken dat het slecht is wat er thuis gebeurd. Het klinkt dan ook heel slecht, maar het enige wat ik kan doen is hopen dat of haar stiefvader erachter komt, of zij zelf maatregelen gaat nemen. Ik mag het hopen!
NoaC schreef:Inderdaad...probeer per mail bewijzen te krijgen!
Cayenne schreef:Jemig![]()
Wat een zwaar verhaal zeg. Vreselijk dat dat meisje niet eens door heeft dat het fout is. ABSOLUUT MELDEN! Dat je moeder nog met zulke mensen om wil gaan zeg, ik had die moeder geloof ik aangevlogen
Erretje schreef:Je kunt dit melden bij:
Het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is voor iedereen die zich zorgen maakt over kinderen in zijn of haar omgeving en denkt aan kindermishandeling.
Elke provincie en grootstedelijke regio heeft een eigen Advies- en Meldpunt Kindermishandeling, allen bereikbaar via het landelijke telefoonnummer: 0900 - 123 123 0 (� 0,05 per minuut).
*vergeet nog: Kijk even hier: http://www.kinderbescherming.nl voor informatie wat je kunt doen!
Babeth schreef:Ja, maar stel je eens voor dat je zelf in die situatie zat. De TS weet toch ook niet of ze wel of niet wat moet zeggen? Die moeder heeft waarschijnlijk precies hetzelfde.
Zoiets is niet makkelijk.
Cayenne schreef:Nee, dat zou ik dus echt niet doen![]()
Voor je het weet doet ze dat dus en zegt ze er gelijk bij "ja dat moet ik van die en die vragen" Dikke kans dat haar klasgenootjes dat er bij vertellen en dat er dan een verband wordt gezocht tussen het misbruik en jou.
Sterre schreef:Erretje schreef:Je kunt dit melden bij:
Het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is voor iedereen die zich zorgen maakt over kinderen in zijn of haar omgeving en denkt aan kindermishandeling.
Elke provincie en grootstedelijke regio heeft een eigen Advies- en Meldpunt Kindermishandeling, allen bereikbaar via het landelijke telefoonnummer: 0900 - 123 123 0 (� 0,05 per minuut).
*vergeet nog: Kijk even hier: http://www.kinderbescherming.nl voor informatie wat je kunt doen!
Bel nou gewoon het nr. wat Erretje hierboven gegeven heeft!! Daar zitten mensen die bekend zijn met zulk soort situaties en zij zijn dan ook precies degene die jouw kunnen adviseren wat je moet/kan doen, of die zelf de juiste wegen weten hoe dit aan te pakken!
Ik snap best dat je het "eng" vindt om op te bellen, maar laat je moeder het dan doen. (Ik neem tenminste aan dat je over dit hele gebeuren wel met je moeder hebt gesproken?!)
Cayenne schreef:Babeth schreef:Ja, maar stel je eens voor dat je zelf in die situatie zat. De TS weet toch ook niet of ze wel of niet wat moet zeggen? Die moeder heeft waarschijnlijk precies hetzelfde.
Zoiets is niet makkelijk.
Dus dan laat je die kinderen maar jaren in die omstandigheden leven? Omdat het voor iemand "niet makkelijk is om aan te geven" ?? Dat meen je toch niet serieus hoop ik. Alsof je je daar om druk moet maken, die kinderen hun hele jeugd is verpest, en dan zou het mij echt niet kunnen schelen of het moeilijk voor mij zo zijn om aan te geven of niet. Het is je plicht en dan hoor je daar al helemaal niet aan te denken!
Cayenne schreef:Ik ben zelf misbruikt, en ik weet dus ook hoe belangrijk het is dat anderen je proberen helpen wanneer je in die cirkel zit. Ik was zelf te bang, maar gelukkig kwam iemand voor mij op, anders weet ik niet hoe het was afgelopen. Daardoor ben ik er misschien een beetje fel op, sorry
Babeth schreef:Over dat jullie het raar vinden dat die moeder niet heeft ingegrepen:
Waarschijnlijk zat ze toen met hetzelfde als waar de TS nu mee zit. Het niet durven.
En de reden waarom ze haar nu gewoon op een bakkie laat komen? Misschien heeft ze daar wel een goede reden voor. Misschien om juist een oogje in het zeil te kunnen houden.