Skeeleren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:15

Ik skeeler ook graag. Het is mijn tweede sport en hobby ná mijn paarden.
Ik vind het echt genieten, heerlijk buiten, goed voor m'n lijf en conditie en voldaan thuiskomen. Knipoog

Natasja91 schreef:
skeeleren jullie met bescherming?

Ik heb bescherming voor m'n knieën en polsen/handen.

Goh, leuk dat ik dit topic tegenkom, krijg er alweer zin in met dit weer! Haha!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:25

Ik skeeler zonder, die beschermers zitten zo strak dat het begind te jeuken en dat skeelerd zo irritant Vork

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:50

Ik skeeler ook niet met bescherming, ik val tot nu toe ook niet (in vijf jaar tijd hooguit 2 keer). Ik snap natuurlijk wel dat ik het om hem voor die keer dat ik tóch val, maargoed...
Remmen kan ik niet goed, ik heb echt een lantaarnpaal oid nodig om dat te doen. Gevaarlijk eigenlijk. Maar gelukkig hebben we hier vooral rustige wegen.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:13

Ik heb nog wel ergens skeelers staan. (geen idee waar, maar kheb ze. Haha!)
Vond het altijd leuk om te doen, maar heb geen zin om in m'n eentje te gaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:20

foetsie schreef:
Skaten is met 4 wielen, skeeleren is met 5 wielen. Knipoog

Dat was ook mijn gedachte, ik heb ook skates (dus op vier wieltjes). Haha!

De vereniging heet hier ook 'skeelervereniging'. Ik ken via mijn werk een paar trainers, heb wel eens voor de grap gevraagd of ik met mijn skates ook welkom was en ze begrepen de hint. Haha!

Anyway, ik skate dus ook. De eerste twee jaar was ik behoorlijk fanatiek, toen woonde ik aan gruwelijk lekker asfalt. Na mijn verhuizing werd het minder, daar moest ik de auto pakken om naar een gebied met lekker asfalt te rijden en daar had ik niet altijd zin in. Ik ging toen ook weer wat actiever paardrijden, dus minder tijd voor skaten.

Inmiddels ben ik alweer verhuisd en ik heb vorige zomer ontdekt dat het fietspad langs de provinciale weg een geweldige ondergrond is. Afgelopen winter uiteraard niets gedaan met al die nattigheid, maar ik ga het binnenkort zeker weer oppakken, heb er niet voor niets een half jaar terug nieuwe wieltjes onder laten zetten. Volgens de skeelerboer (een vakman) zagen mijn lagers er iig nog geweldig uit na zes jaar gebruik, heb ik ze al die tijd blijkbaar toch goed onderhouden. Knipoog

Ik heb overigens skates van K2 met softboots. Die harde kunststof dingen zitten mij voor geen meter.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:25

Natasja91 schreef:
skeeleren jullie met bescherming?

Sowieso altijd met polsbeschermers. Als je valt, zet je vaak in een reflex je handen uit om jezelf op te vangen en dat vinden polsjes vaak niet prettig. Dus dat risico maak ik zo klein mogelijk.

Kniebeschermers draag ik meestal alleen als ik in een korte broek skate. En elleboogbeschermers vind ik ellendig, die draag ik niet. Een helm alleen als ik eraan denk, maar die is misschien ook wel handig, ik rijd tenslotte ook altijd met cap.

Het remblok heb ik er trouwens bij de eerste keer wieltjes schoonmaken af gesloopt, ik bleef onderweg overal achter hangen. Zij zijn groot en ik is klein!
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-03-07 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:27

Pam schreef:
Wat raden jullie aan voor iemand die niet van de heuvel durft af te skeeleren Clown

Ik heb mn oude skeelers niet meer dus ga volgende week nieuwe kopen. Of tweedehands maar dat vertrouw ik niet 100%

Cursus volgen!

Heb ik vorig jaar ook gedaan (twee zelfs) en we kregen in de *gevorderden*cursus buiten op straat les: brug op/af, stoepjes op af springen, door rollen van asfalt op gras, graffel en al het andere dat je in het verkeer tegen kunt komen. Gezellig, leuk en heel leerzaam.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:29

Karin_88 schreef:
Verder is het HEEL slecht voor de lagers als je op nat wegdek gaat skaten.. dan kan je ze erg snel afschrijven, of ze skaten NIET meer lekker.

En een nat wegdek kan enorm glad zijn waardoor je lekkere schuivers maakt. Is bij mij gelukkig al een paar keer goed gegaan, maar ik skate dus echt niet meer tijdens of vlak na een regenbui. Haha!

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 09:50

Ik skate ook heel veel Haha! Als het lekker weer is en niet nat op de weg ga is altijd skaten! Meestal met een vriendin samen, dan maken we echt superlange tochten, ergens onderweg wat drinken/kersen eten/whatever en dan weer verder.. Soms zijn we 4 uur onderweg.. heerlijk!
Als ze geen tijd heeft ga ik alsnog graag alleen.. MP3 op en gaan met die banaan.
Ik skate trouwens ook zonder bescherming.. maar laatste keer dat ik ben gevallen is echt al jaaaaaaaren geleden en vind het niet lekker zitten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:11

angelfire schreef:
Ik heb nog wel ergens skeelers staan. (geen idee waar, maar kheb ze. Haha!)
Vond het altijd leuk om te doen, maar heb geen zin om in m'n eentje te gaan.

Dat houdt mij soms ook wel tegen hoor. Met z'n tweeën is toch gezelliger.
Maar ik heb maar één persoon in mijn vriendenkring die ook skeelers heeft, maar met hem was er geen lol aan. Hij ging veel langzamer dan ik en was continue bang om te vallen en liep steeds te mopperen en te vloeken. Bloos
Verder ken ik niemand in mijn omgeving die skeelert of die er van houdt om een tocht te maken. Dus ga ik toch maar alleen.

Wie van jullie woont er in Drenthe? Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:14

Is het vet mooi weer.. Heb ik zin om te skeeleren.. Heeft mijn vader mijn skeelers uitgeleend Rolleyes

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:18

Ik vind skaten/skeeleren ook heel leuk, maar heb die dingen zelf niet. Durf ook niet goed langs de weg te gaan, bang om te vallen of niet op tijd te kunnen remmen bij oversteken oid Bloos Misschien toch maar weer eens een paar aanschaffen. Krijg er helemaal zin in van dit topic Tong uitsteken

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:43

Ik remde altijd door mijn ene voet horizontaal te zetten en zo te slepen Tong uitsteken Wieltjes slijten uiteraart zeer snel af Vork

grtjs
xxx

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:44

Ik vind schaatsen helemaal geweldig, en in de zomer skeeler ik dan ook veel, en bij gebrek aan een ijsbaan hier in de buurt. Remmen kan ik wel, maar heb nu echt van die playmobiel skeelers, en pas mooie gezien van 120,- euro en die wil ik gaan aanschaffen. Heb nu ook skeelers voor binnenbanen, en ik wil toch echt skeelers waar je buiten goed mee uit de voeten kunt. Lachen

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:49

Toen ik nog in Nederland woonde skate ik bijna elk weekend met Melmel@bokt naar de mac Haha!
Ik ga in april 10 daagjes naar Nederland, en dan ga ik ook weer véél skaten, hier kan het helaas niet.. te gevaarlijk Huilen

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:52

Ik skeeler zonder bescherming Nagelbijten / Gniffelen

Ik val toch niet veeel Tong uitsteken

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:54

Ik heb nog skeelers te koop, maat 39. Dure dingen maar ik pas ze niet meer met mijn grote poten. Clown Ik heb vorig jaar niet mogen skeeleren (blessure), en opeens was ik gegroeid. Haha! Dus als er liefhebbers zijn... Knipoog

Ik heb nieuwe(weer lekkere dure Vork ), en ben van plan 5 keer in de week te gaan skeeleren van de zomer(als het warm is Tong uitsteken ). Nu doe ik het 2 keer per week ofzo. Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:55

Ik heb schoenmaat 39?
Softwheels?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:56

Heejjj wat een grappig topic, ik skeeler ook. Alleen nu niet zoveel meer, ik heb niet zoveel tijd meer met mijn dochtertje, maar ik vind het altijd heerlijk! Hier ligt een rondje geweldig asfalt, lekker in de zomer langs de weilanden! Het is er inderdaad nu prachtig weer voor!
Heb vroeger ook veel geschaatst, maar bij gebrek aan ijs de laatste jaren dus alleen nog maar geskeelerd.

Ik heb twee jaar terug ook keidure skeelers gekocht, heb daarvoor een paar jaar op Scapino-exemplaren gehobbeld, maar dit zit wel even wat beter! Er zit ook zo'n cool hoesje om de schoen met zo'n rits Tong uitsteken . Ik heb altijd knie- en polsbescherming om.

Ik heb ook de rem eraf gehaald en zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik snel zou moeten stoppen met die dingen, hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik laat me altijd een beetje uitlopen en dan doe ik net of ik op het ijs sta, maar dat werkt op de vierkante meter niet echt Koe

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:00

Skeeleren Haha!
Dat deed ik vroeger, maar nu vind ik het eigenlijk geen bal meer aan Bloos!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:05

Ik vind het ook erg leuk. Ja Pas alleen m'n skeelers niet meer.. Blauw oog

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 11:09

Op normaal tempo dus op t fietspad kan ik wel goed remmen. Het gaat mij echt om heuvels af (grote heuvels!) En om de een o andere reden eindigen vrijwel alle heuvels hier op een kruispunt..
Ohja ik vroeg om maat 39 maar ik realiseer me ineens weer dat je een maat groter moet nemen dan je schoenmaat.
Ik denk dat ik volgende week skates ga kopen want als t goed is krijg ik dubbel salaris Clown Heb er zooon zin in..

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:10

Ik stond vandaag ook op met het idee te gaan skeeleren Cool

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:11

Ik deed naar beneden altijd zo opzij stappen Nagelbijten / Gniffelen Maar dat werk alleen voor kleine stukjes Clown *LOL* *zie mezelf al 15 meter naar beneden stappen* Clown *LOL*

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 11:14

ohja skateles lijkt me wel wat maar alle websites van die les geven binnen almere doen t niet helaas.. Dus ik heb geen idee waar ik les moet volgen