Vind jij de Panini's van de v&D ook zo lekker?hoe te maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:30

Oh, ik was al zo lang op zoek naar het recept van het sausje van de gemarineerde kip!
Goh, dit heeft echt mijn avond gemaakt :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:24

Ik maak de kip met sausje nu best vaak. Ik bak de kip van te voren (zodat die goed kan afkoelen) en dan kan ik het bij de lunch lekker oppeuzelen. Als je het echt goed wilt doen haal je gewoon het broodje bij de V&D maar een bruin meergranenbroodje of een waldkornbol ofzo zijn ook lekker. Ik gooi er ook lekker veel taugé op mmmmm
Echt als je eenmaal dat sausje hebt gemaakt (kruiden + creme fraiche) dan blijf je er van eten :9

Die kruidenroomkaas is wat moeilijker, de verhoudingen tussen de roomkaas en de kwark vond ik best moeilijk maar met goed roeren en echt veel bieslook en peper kwam ik tot de juiste smaak, ook al zo verschrikkelijk lekker.

De eiersalade van de V&D ken ik niet en de tonijn ga ik ook nog uitvogelen... maar ja, jullie snappen ook wel dat ik nu niet meer vaak bij de V&D m'n broodjes ga halen hahahaaha!!

LisaD

Re: Vind jij de Panini's van de v&D ook zo lekker?hoe te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:32

Weet je wat pas een lekkere panini is!
Panini met salami, kaas en tomaat :D
Oeeeee zo lekker :D

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:51

Zidore schreef:
ik weet ook het recept van de kruidenroomkaas!!
Die is ook helemaal niet moeilijk!

- Flink wat bieslook, en ook wat peterselie (2/3e bieslook 1/3e peterselie)
- Kwark (1/4e deel)
- Veel zwarte peper uit de molen & een beetje zout
- Roomkaas (houdbaar (bakje van 100 gram overal te koop ligt bij de boursin enzo) of vers) (3/4e deel)

Roer de roomkaas met de kwark los totdat het een goed mengsel is. Knip er veel bieslook doorheen en de peterselie, doe er veel zwarte peper bij (ja echt heel veel en alleen die uit een molentje gebruiken) en klaar! Superlekker met de ijsbergsla.

Ik ga ook nog achter het tonijnrecept aan want die lijkt me ook niet zo moeilijk!
Succes allemaal met smullen! En als je vragen hebt mag je ze altijd pb-en!!!

De ingrediënten voor de kruidenroomkaas kloppen, alleen zit er volgens mij ook nog creme fraiche doorheen. Tis alweer wat jaartjes geleden dat ik bij de V&D La Place heb gewerkt. Kan wel wat afwijken van het origineel... geheugen werkt niet echt mee.
Volgens mij ging er op 5 kg roomkaas ongeveer 200 gr yoghurt ipv kwark en 200 gr creme fraiche. In ieder geval zoveel om de kaas goed smeerbaar te krijgen. 1:1 peterselie en bieslook, peper en zout. Uit de molen is het lekkerste!

Eiersalade is er in verschillende varianten. Eentje met prei en blokjes oude kaas, natuurlijk lekker veel eieren en een sausje van mayo/yoghurt, zout en peper misschien ook wel mosterd.

Tonijnsalade is met blokjes appel, blokjes tomaat, ringen witte uien (rode ui vind ik persoonlijk erg lekker), tonijn en cocktailsaus (mayonaise met ketchup verhouding ong 3:1), peper en zout.

De shakes zijn ook erg lekker! Dit komt vooral door de slagroom die er in zit verwerkt!

Op de broodjes met beenham zit idd een mosterdspread. Dit is eigenlijk dezelfde basis als de kruidenkaas, alleen 'vloeibaarder' gemaakt met meer yoghurt/creme fraiche. Natuurlijk een flinke hoeveelheid grove mosterd en een beetje honing.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:55

Ik maakte hem altijd zonder de creme fraiche (vond de roomkaas als dikmakend genoeg ;-)) en probeer zo elke keer de juiste menging te krijgen. Zwarte peper uit de molen is superlekker (en onontbeerlijk imo) of anders zo'n klein molentje met 4 pepers gebruiken.

Die tonijnsalade ga ik ook proberen.

Eiersalade maak ik altijd zelf met sausje van mayonaise, peper +zout, eieren door de eiersnijder en scheut zoete chilisaus er door mmmmmmm!

Piera, heb je het al geprobeerd? Ik bleef het na de 1ex maken (zorg wel dat je taugé in huis hebt gehaald en een lekker bruin broodje) oh ik ga het straks weer maken denk ik :P :9

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:17

Nog niet.. Ik ben net terug van een week Schotland. Maar je brengt me wel op ideeen voor morgen :9

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:32

heel lekker maar die eet ik echt niet meer van de v&d.
google muizen & la place = indrukwekkend filmpje!

Zelf maken is wel een goed idee. Ga ik ook een zelf proberen dit weekend.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 02:22

iemand al iets geprobeerd? ik weet dat ik het lekker vind (de kruidenroomkaas + kip met taugé) maar ik vroeg me af of er mensen waren die het al geprobeerd hadden en net zo hadden zitten smullen! :D ;)

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:50

hihi, ik had iets geprobeerd, maar met de verkeerde kruiden :(
Ik dacht, ik neem gewoon de cajunkruiden van de AH maar die zijn tegenwoordig blijkbaar met heel veel zout dus toen had ik mijn lekkere creme fraiche verpest..
Volgende keer beter! Ik weet alleen niet of ik die kruide ergens kan krijgen in Wageningen..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:00

Ik was laatst bij de V&D maar ik zag deze broodjes niet hoor :+
Heb dus maar een saucijzenbroodje genomen :P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 00:16

Piera als ze een Jumbo bij je i/d buurt hebben dan lukt het zeker! Die hebben nl. de beste kruiden (en ook niet teveel gebruiken! ze zijn best krachtig van smaak)
En Aranel je moet echt een La Place in je V&D hebben. Die hebben ze sowieso in Arnhem en Apeldoorn. Misschien in Hengelo ook wel maar daar kom ik nooit.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 01:20

Afbeelding deze kruiden dus, de tex mex. Echt niet onbelangrijk want zoals ik al schreef heb ik er best lang naar gezocht voordat ik m'n V&D broodje zo lekker had...

De Jumbo had ze, en als ze hem bij jouw Jumbo i/d buurt niet hebben kun je altijd vragen om hem te bestellen, doen ze echt voor je want volgens mij vind Jumbo dat belangrijk

Wel jammer Piera dat ie met gewone mix niet lukte, was net zo benieuwd naar ieders ervaringen! Ik ben zelf nl. zoooo enorm fan en vind daardoor dit topic ook zo briljant!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:41

Aranel schreef:
Ik was laatst bij de V&D maar ik zag deze broodjes niet hoor :+
Heb dus maar een saucijzenbroodje genomen :P

Bij de V&D in Enschede hebben ze wel een La Place hoor, moet je daar maar eens heen gaan. :D
Ben er gister nog geweest (en natúúrlijk een panini zalm en roomkaas gehaald). Ben er echt verslaafd aan!
Begin alweer te kwijlen als ik eraan denk! :~

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 00:25

Ik ben blij dat dit topic omhooggehaald is, ik zat er zelf laatst ook al aan te denken wat er precies in zou kunnen zitten.

Helemaal top!

Ik ben over anderhalve week weer thuis, dan ga ik dat eens echt proberen! :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:31

Thnx TurdusMerula ik durfde het eerst niet want nog niet zo lang op bokt ;-)
Ik heb gisteren het sausje van de kip/taugé weer gemaakt (texmexkruiden + creme fraiche) en dan gewoon lekker stukjes wortel er in gedoopt.. ook mmmm!!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:37

Als je twijfelt kun je altijd een mod pb'en he... ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:35

jep da's waar maar dat wist ik toen nog niet! Had gewoon de stoute schoenen aangetrokken hiihi!
Ik moet dit topic ook weer niet te vaak lezen, want ik zat me net te bedenken dat ik deze week weer de kruidenroomkaas ga maken... :P

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:31

Maakt de V&D de spreads voort zelf? We hebben ze ook heel erg lang bij ons op het werk gemaakt voor de V&D en de recepten worden nog steeds voor onze eigen broodjes ook gebruikt.
Dus mocht iemand nog een recept willen hebben, ik kan ze zo voor je vinden.
We hebben standaard de honing mosterd spread, de sandwichspread (die van de kip panini) Kruidenspread, Kruidenmonchou, mosterd dille saus, tomatenspread enz.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:40

Het ligt dus niet aan mij dat ik al dacht dat de broodjes kleiner waren geworden....

Ik probeer ze echt thuis te maken tegenwoordig, ik vind de V&D een beetje achterlijk duur worden.

Wat ook heel lekker is en helemaal niet zo duur:
Ciabatta met brie, veldsla en vijgenchutney.

Bij de Jumbo hebben ze een soort Corsicaanse jam, die staat bij de andere jamsoorten. Daar zitten al vijgen en walnoten in. Een afbakciabatta van 50 cent in de oven, brie van 77 cent erbij, veldsla van 1 euro en die jam dan. De jam is vrij duur , 2,5 euro, maar daar doe je ook echt best lang mee.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:38

Ik liep 5 min. geleden nog door de V&D, het ruikt daar gewoon te lekker!!!! Maar heb me ingehouden en ga thuis lekker kokkerellen.
Liezel dat ga ik ook eens proberen... brie vijgen Klinkt goed!! mmm! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:43

Pruttel schreef:
Zidore schreef:
ik weet ook het recept van de kruidenroomkaas!!
Die is ook helemaal niet moeilijk!

- Flink wat bieslook, en ook wat peterselie (2/3e bieslook 1/3e peterselie)
- Kwark (1/4e deel)
- Veel zwarte peper uit de molen & een beetje zout
- Roomkaas (houdbaar (bakje van 100 gram overal te koop ligt bij de boursin enzo) of vers) (3/4e deel)

Roer de roomkaas met de kwark los totdat het een goed mengsel is. Knip er veel bieslook doorheen en de peterselie, doe er veel zwarte peper bij (ja echt heel veel en alleen die uit een molentje gebruiken) en klaar! Superlekker met de ijsbergsla.

Ik ga ook nog achter het tonijnrecept aan want die lijkt me ook niet zo moeilijk!
Succes allemaal met smullen! En als je vragen hebt mag je ze altijd pb-en!!!

De ingrediënten voor de kruidenroomkaas kloppen, alleen zit er volgens mij ook nog creme fraiche doorheen. Tis alweer wat jaartjes geleden dat ik bij de V&D La Place heb gewerkt. Kan wel wat afwijken van het origineel... geheugen werkt niet echt mee.
Volgens mij ging er op 5 kg roomkaas ongeveer 200 gr yoghurt ipv kwark en 200 gr creme fraiche. In ieder geval zoveel om de kaas goed smeerbaar te krijgen. 1:1 peterselie en bieslook, peper en zout. Uit de molen is het lekkerste!

.

Ik heb er ook gewerkt.

Door de roomkaas geen kwark of yoghurt. wel creme frais en de roomkaas.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:52

Ik gebruik kwark of yoghurt ipv creme fraiche (beter voor de lijn ;-)) maar officieel moet ie idd met creme fraiche maar dat heb ik niet altijd in huis en kwark of yoghurt wel. Volgens heeft die creme fraiche/yoghurt/kwark als doel om de roomkaas smeuiger te maken.

Ik gebruik trouwens altijd zo'n bakje met lang houdbare roomkaas (ligt in de koeling vlakbij de philedelpia/boursin etc) wat echt supergoedkoop is trouwens. Oh en ook makkelijk is van die bieslook uit de diepvries. Hierdoor kan ik altijd m'n roomkaasje maken als ik zin heb! :P :P :P

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:53

Heb je de kant-en-klare Petrella roomkaas al wel eens geprobeerd?
Dat klinkt nl hetzelfde. Bij veel supermarkten hebben ze het wel, en de Jumbo heeft volgens mij ook.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:47

oei wat een goed topic! Het broodje met kip en tauge was de eerste die ik heb geprobeert en meteen een blijvertje!! In nijmegen deden ze er ook soms satesaus op. Die roomkaas is ook zooooo lekker...Ik ga die eerste zeker een keer thuis proberen als ik de kruiden kan vinden.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:56

Ik heb het broodje roomkaas vorige week met roomkaas en een schep créme fraiche gemaakt..mmmmmmmmm!!! Is toch wel heeeeel lekker hoor!! Verse bieslook er in en veel zwarte peper.. en dan ijsbergsla.. ik at m'n vingers er bijna bij op!!