Goh, dit heeft echt mijn avond gemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zidore schreef:ik weet ook het recept van de kruidenroomkaas!!
Die is ook helemaal niet moeilijk!
- Flink wat bieslook, en ook wat peterselie (2/3e bieslook 1/3e peterselie)
- Kwark (1/4e deel)
- Veel zwarte peper uit de molen & een beetje zout
- Roomkaas (houdbaar (bakje van 100 gram overal te koop ligt bij de boursin enzo) of vers) (3/4e deel)
Roer de roomkaas met de kwark los totdat het een goed mengsel is. Knip er veel bieslook doorheen en de peterselie, doe er veel zwarte peper bij (ja echt heel veel en alleen die uit een molentje gebruiken) en klaar! Superlekker met de ijsbergsla.
Ik ga ook nog achter het tonijnrecept aan want die lijkt me ook niet zo moeilijk!
Succes allemaal met smullen! En als je vragen hebt mag je ze altijd pb-en!!!
Aranel schreef:Ik was laatst bij de V&D maar ik zag deze broodjes niet hoor
Heb dus maar een saucijzenbroodje genomen
Pruttel schreef:Zidore schreef:ik weet ook het recept van de kruidenroomkaas!!
Die is ook helemaal niet moeilijk!
- Flink wat bieslook, en ook wat peterselie (2/3e bieslook 1/3e peterselie)
- Kwark (1/4e deel)
- Veel zwarte peper uit de molen & een beetje zout
- Roomkaas (houdbaar (bakje van 100 gram overal te koop ligt bij de boursin enzo) of vers) (3/4e deel)
Roer de roomkaas met de kwark los totdat het een goed mengsel is. Knip er veel bieslook doorheen en de peterselie, doe er veel zwarte peper bij (ja echt heel veel en alleen die uit een molentje gebruiken) en klaar! Superlekker met de ijsbergsla.
Ik ga ook nog achter het tonijnrecept aan want die lijkt me ook niet zo moeilijk!
Succes allemaal met smullen! En als je vragen hebt mag je ze altijd pb-en!!!
De ingrediënten voor de kruidenroomkaas kloppen, alleen zit er volgens mij ook nog creme fraiche doorheen. Tis alweer wat jaartjes geleden dat ik bij de V&D La Place heb gewerkt. Kan wel wat afwijken van het origineel... geheugen werkt niet echt mee.
Volgens mij ging er op 5 kg roomkaas ongeveer 200 gr yoghurt ipv kwark en 200 gr creme fraiche. In ieder geval zoveel om de kaas goed smeerbaar te krijgen. 1:1 peterselie en bieslook, peper en zout. Uit de molen is het lekkerste!
.