LadyElmira schreef:Ik vind het juist goed dat mensen in god geloven. Ik vind dat god een goede manier is om je vertrouwen ergens kwijt te kunnen voor altijd, mensen voelen zich hierdoor vaak fijner en beter. Je kunt je verhaal kwijt wanneer er iets ergs is, of wanneer je iets leuks te vertellen hebt... vooral als er niemand anders is om je verhaal aan kwijt te kunnen. Het is iets moois om te kunnen geloven dat er hoop is en vaak zien mensen dan toch een beetje licht wanneer de tijden zo slecht gaan.
Vind ik wel leuk dat je dat zegt, ik zie juist liever dat mensen meer kracht uit hun zelf halen. Er wordt zo vaak naar het geloof als houvast gegrepen terwijl sommige mensen het best zelf kunnen en trots mogen zijn op zichzelf en niet op God op dat moment. Verder vind ik het wel weer een goede "uitlaatklep" voor mensen die het even niet meer zien zitten maar soms klampen mensen zich te veel vast aan god (naar mijn idee). Ik keur het geloof ook niet af maar het moet een mix zijn van geloof in jezelf en het geloof zelf.