rot tnt en ah en hun domme regels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Re: rot tnt en ah en hun domme regels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:29

Waarschijnlijk is degene die jou in de supermarkt te woord heeft gestaan, iemand geweest die niet opgeleid is als baliemedewerker voor een postagentschap. Zij mag dus gewoon sowieso geen postkantoor handelingen verrichten. Postagentschappen hebben altijd hun eigen personeel en zitten ook op een heel ander systeem dan de gewone supermarkt (met dus ook hun eigen openingstijden). Zij kan en mag dus absoluut geen pakketten uitreiken, het is al ontzettend aardig dat ze hem uit willen scannen voor je en op maandagavond apart aan je uitreiken...

Verder over werken en paketten ophalen. Postagentschappen zijn vaak 5 dagen per week van 9 tot half 6 geopend en op zaterdagochtend(wil nog wel eens wisselen). Het is in heel veel gevallen mogelijk om iemand te machtigen om het pakket op te halen. Dus dat ze niet kan komen tijdens de openingstijden is niet echt de schuld van het agentschap.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:32

slimmerik schreef:
Marjolein schreef:
Ik geloof dat jij op goed vertrouwen die doos op wil halen. Maar het personeel van het postagentschap is aan bepaalde regels gebonden. Daar kunnen ze niet omheen, hoe banketstaaf dat voor jou ook is. Die regels dat alles tegenwoordig gescanned wordt en getraceerd kan worden via TNT is niet voor niks.

Daarom is dit zo'n goed verhaal voor de pers. Ik zou het zeker doen Lynn !! Paloma kan ook wat reclame gebruiken.... zeker omdat je hier er niet mee terecht kunt.

Ik vind het wel grappig dat TNT wat ze ook doen op de schopstoel zitten... Als ze een pakketje kwijt raken dan is het hun schuld, maar als er een pakketje volgens de daarvoor opgestelde regels wordt verstuurd dan is het ook niet goed.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:37

TNT moet nog veel leren. Iets meer klantgericht werken. Dat pakje uitreiken na legitimatie levert hen geen enkel risico op..... Bij hun zit nog te veel dat "overheidsgevoel" erin gebakken. Menen nog steeds een monopoly positie te hebben. Je beslissingen en beleid moeten begrijpbaar zijn en dat doen ze niet op deze manier.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:55

Marjolein schreef:
Lynn_Nikita schreef:
marjolein, weet niet of je hetverhaal niet kent, denk niet dus, zegt naam paloma jou iets>> daar gaat het nl om, plannen gaat dus niet en dat ze ziek werd kan ook zijn omdat ze ongeloofelijk veel verhuisd is afeglopen maand en ze hele dunne vacht heeft.

en ik kan geen fraude plegen aangezien ik dat blaadje toch inlever bij hun??

ik ken het paloma verhaal...

Ik geloof dat jij op goed vertrouwen die doos op wil halen. Maar het personeel van het postagentschap is aan bepaalde regels gebonden. Daar kunnen ze niet omheen, hoe banketstaaf dat voor jou ook is. Die regels dat alles tegenwoordig gescanned wordt en getraceerd kan worden via TNT is niet voor niks.

hoezo op goed vertrouwen ?? zij had toch het formulier bij zich waar op stond dat het daar afgegeven was ?
wat als ze het wel bij de buren hadden afgegeven ?
dn kan je bijTT echt niet lezen dat het bij de buren is afgeven
sclechts dat het is afgegeven ..
kleine moeite om de verzendsticker even in een appart bakje te duwen
tot maandag en iemand maandags even alle stickertjes te laten scannen
de rest vh traject klopt normaal ,,gezien TT en scannen en daadwerkelijkheid ook geen hout van ,,

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 10:59

het personeel wat daar de posthandelingen doet is hetzelfde als de kassameisjes, allemaal 15 jaar en grote mond. daarom had ik de bedrijfsleider er al bij geroepen en eerst leek alsof ie wle wilde doen, maar zei een stemmetje in zijn hoofd.. regels zijn regels.
Ik vind belachelijk en ga zeker een brief schrijven!!!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:18

Bij Tros Radar zijn al meerdere klachten over de tnt geweest. Je kan eens naar www.trosradar.nl gaan en daarheen mailen.

Al moet ik zeggen dat ik het wel een beetje met Marjolein eens ben. Regels zijn regels en ik ben blij dat ze er zijn.Zonder die regels zou het een puinhoop zijn.

En klantgericht werken? Dat kan niet. Dan moet het personeel in de winkel maar gaan beoordelen of de persoon voor hun neus betrouwbaar is en of hij het pakketje al mee mag krijgen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:21

ze heeft toch het formulier wat er thuis afgegeven word?? daarbij kan ze evt aantonen
door bv id kaart dat zij echt de geen is die op het formuliertje + pakketje staat
man hoeveel controle wil men hebben??

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:32

Dan nog kun je niet bepalen of iemand betrouwbaar is en bv niet terugkomt om herrie te schoppen over de lege achtergelaten doos (bv om het pakket 'nogmaals' op te halen en dan roepen dat hij open is of zoiets). Ik zeg niet dat Lynn dat doet maar geloof me er zijn genoeg mensen die het wel doen!

En daarbij als ze voor iedereen een uitzondering op de regels zouden maken kunnen ze net zo goed die regels afschaffen. En dan wordt het helemaal een chaos

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:34

pff wat een gezeur met die TNT toch weer..
ik snap ook wel dat regels regels zijn, maar dit wordt een wel heel erg paarse-krokodilverhaal!
ik heb het ook wel eens gehad dat we niet thuis waren toen het pakketje werd gebracht. Kregen we een briefje in de bus dat ze het de week daarna nog een keer gingen proberen. Oftwel: het pakketje kon bezorgd worden tussen maandag en vrijdag, tussen 9 en 5.. lekker handig!

En als je een pakketje aanneemt, moet je toch tekenen voor ontvangst? Dus als de TS gewoon heeft getekend voor het pakketje, kan ze er later niks meer over zeggen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:36

ze kunnen toch het te scannen dingetje er af halen..

is een beetje mensgericht denken dan echt zo moelijk?>

als TNT nu de regels zelf ook zo streng hanteerde
ipv zonder bericht doosje bij mijn opvakantie zijnde buren aan een hulp geven bv

leveren in het termijn dat ze zeggen

rembours leveringen iets sneller uitbetalen
(ipv nu , soms doet het er bijna een maand !!! over voordat ik mijn geld heb..)

als het dus idd een gesmeerde , soepel lopende , zeer goede organisatie was
dan mogen ze naar de klant toe ook stipt zijn

en dan nog is een beetje menselijkheid
erg fijn ..dat ze (en dat teld ook voor tig andere zaken) soms de regels buigen om mensenlijk
of service gericht te zijn ..

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:44

Ik heb sinds het TNT is geworden een hekel aan!
Bij mij komt bijna niets aan en ze doen zo moeilijk als iets, grrr... Die mensen maken me zó kwaad! Ik raak vanalles en allerlei geld kwijt door die lui.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:46

Sfiejj schreef:
Wat belachelijk! Ik zou ook teruggaan, nog een keertje proberen!

=Ja idd.. Knipoog
Wat dom zeg!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:08

Elaine schreef:
Al moet ik zeggen dat ik het wel een beetje met Marjolein eens ben. Regels zijn regels en ik ben blij dat ze er zijn.Zonder die regels zou het een puinhoop zijn.

En klantgericht werken? Dat kan niet. Dan moet het personeel in de winkel maar gaan beoordelen of de persoon voor hun neus betrouwbaar is en of hij het pakketje al mee mag krijgen.

Dan moet je de regels aanpassen. Je hoort op de eerste plaats de belangen van je klanten te behartigen. Het is een dienstverlenend bedrijf. Personeel in de winkel hoeft niet naar de neus te kijken. Als ze het nummer van rijbewijs, paspoort of ID kaart opschrijven, de foto controleren en je laten tekenen voor ontvangst dan is dat controle genoeg.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:55

Als ze het fout doen dan is het allemaal slecht en nog slechter. Als ze dan eens hun eigen regels goed hanteren is het niet klantvriendelijk...
Ik heb 3 jaar op het postkantoor gewerkt en ook af en toe een oogje dichtgeknepen, maar dat heb ik gewoon heel snel afgeleerd omdat er echt enorm veel misbruik van wordt gemaakt.
Als je zo'n hekel hebt aan TNT dan moet je gewoon een andere postverzender gebruiken. In mijn ogen is er weinig veranderd nadat TNT de post van TPG heeft overgenomen(ow wel het is u oranje ipv rood).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:04

in jouw ogen dan misschien
maar hier als verzender / ontvanger
alleen maar achteruitgang gemerkt ..
wou dat ik het tegenovergestelde kon zeggen
en ze zijn weer duurder geworden natuurlijk

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:11

Poeh, wat een paarse krokodil verhaal...

Bij ons is het ook een zootje met de TNT, de post van de buren (waar we ook regelmatig over bellen waar helaas vrij weinig verandering van te merken is...), post niet goed in de brievenbus zodat het nat regent en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Ik hoop dat je de deken snel hebt!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:12

Ik heb ook al wat problemen meegemaakt met TNT. 1X een parket kwijt geraakt. Gelukkig was het onder rembours maar het is niet normaal dat er iets kwijt raakt toch. En veel kerstkaarten waren niet aangekomen. Ik vind het belachelijk om te zeggen dat zoiets kan gebeuren. Je betaald voor iets en dan verwacht ik ook dat het goed uitgevoerd word. Ze mogen wel eens iets aan hun organistatie gaan doen want veel mensen hebben klachten over TNT. Bij TPG post is bij mij nog nooit iets fout gegaan en bij TNT al 2 keer in een half jaar.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:24

nickyu schreef:

De prijsverhoging naar 6,20 was al tijdens de TPG ingevoerd...
En ook de prijswijzigingen naar 0,44€ was al bekend toen het nog TPG was.

Waarom maken jullie nog gebruik van TNT als het allemaal zo slecht is. Er zijn wel degelijk andere manieren om pakketjes te versturen... Misschien iets duurder en niet zo toegankelijk als TNT. Maarja die maken zoveel fouten...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:27

Marjolein schreef:
nickyu schreef:

De prijsverhoging naar 6,20 was al tijdens de TPG ingevoerd...
En ook de prijswijzigingen naar 0,44€ was al bekend toen het nog TPG was.

Waarom maken jullie nog gebruik van TNT als het allemaal zo slecht is. Er zijn wel degelijk andere manieren om pakketjes te versturen... Misschien iets duurder en niet zo toegankelijk als TNT. Maarja die maken zoveel fouten...

Volgens mij steek jij je kop in het zand ofzo. Als je ziet dat hier in dit topic al zoveel mensen klachten hebben over TNT. Dat wil toch wel iets zeggen lijkt me. En je hebt niet altijd iets te zeggen over waarmee het parketje komt he. Als ik iets op internet bestel kan ik niet zeggen van stuur het maar met een andere parket dienst mee !

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:28

Marjolein schreef:
[. Maarja die maken zoveel fouten...

waar gewerkt word worden fouten gemaakt

en bji anderen dus ook
maar die andere hebben wel een klantgerichtere service Bloos
helaas ook stuk duurder Verdrietig
wat weer hoofdzakelijk komt door het ophalen van de pakketten
wat bij de TNT ook kan en dan is de prijs ongeveer het zelfde
brengen naar een centraal punt van die andere
is iig in ons geval niet te doen (te ver weg..)

ben van mening dat in TS het geval de houding echt te star is
en geen klantgerichte instelling toont ..
zegt waarschijnljk ook meer over dat bepaalde service punt dan
de TNT ansich Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:33

Marjolein schreef:
Als ze het fout doen dan is het allemaal slecht en nog slechter. Als ze dan eens hun eigen regels goed hanteren is het niet klantvriendelijk...
Ik heb 3 jaar op het postkantoor gewerkt en ook af en toe een oogje dichtgeknepen, maar dat heb ik gewoon heel snel afgeleerd omdat er echt enorm veel misbruik van wordt gemaakt.
Als je zo'n hekel hebt aan TNT dan moet je gewoon een andere postverzender gebruiken. In mijn ogen is er weinig veranderd nadat TNT de post van TPG heeft overgenomen(ow wel het is u oranje ipv rood).

Maar vind je het dan niet vreemd dat ze zomaar pakjes bij de buren af gaan geven zonder enkele vorm van legitimatie??

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:36

daar zat ik ook net aan te denken

(wat dacht je van aan een vriendje van mijn kleine , 8jr die toevallig kwam kijken of mijn kleine thuis was Boos! )

en met bewijs van poging tot afgeven en indentiteits kaart ed
is het dan ineens niet gecontroleerd genoeg Gestoord

shoot me , maar waar klopt er iets niet Haha!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:38

Misschien steek ik mn kop in het zand, maar in dit geval waar het topic over gaat valt de TNT niks te verwijten. Misschien is het ontzettend banketstaaf voor de TS maar dat zijn de verzendingsvoorwaarde waar de verzender mee heeft ingestemd door te betalen. Ze had het ook op een andere manier kunnen versturen...
Op veel internet sites kan je aangeven dat je het via DHL verstuurd wil hebben. Is misschien duurder maar in ieder geval geen TNT...
Ik heb in de 3 jaar dat ik op het PKT gewerkt heb maar 1 keer een aangetekende brief niet terug kunnen vinden. Die klant heeft een schadevergoeding ingediend en ook gekregen. Naar het buitenland is een ander verhaal, maar dat gaat ook niet via het PKT. Als je pakketten wil versturen is het misschien handiger om er een verzekring op te doen, betaal je meer maar je krijgt er ook meer voor terug.
Ik lees hier in het topic ook dat sommige wel willen dat het bij de buren bezorgd wordt en andere niet. de een is ontevreden omdat ze het deden en de ander omdat ze het niet deden. Dan is het voor de TNT ook wel erg moeilijk om het goed te doen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:39

idd, als je geen briefje in bus hebt, hoe moet je dan weten waar het is. En die service punten zijn er om service aan klanten te verlenen, en als die balie open is tot 20.00, waarom niet dan ook pakketjes daar afhalen tot 20.00.
Ik vind domme regel en ze horen nog van me, en zeg moiet alleen dat aan tnt ligt, ook die vestiging van de Ah heeft hier schuld aan, maar hun gaven de schuld aan tnt...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:41

afleveren bij de buren is geen probleem
ALS je weet dat het daar afgeleverd is