gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dajos

Re: gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:25

Ik hoop dat wij voor onze kinderen de juiste keuze hebben gemaakt. Daar ik geen huisvrouw ben in de zin van poetsen en schrobben en al heel lang iets voor mezelf wou beginnen, hebben wij ons vrijstaande huisje met genoeg ruimte voor de paardjes vekocht en een woon-winkelpand er voor terug gekocht. Wij hebben bewust ervoor gekozen om geen winkelpand te huren, maar op zoek te gaan naar een woon-winkelpand en de paarden dan maar op stalling te doen, zodat, zolang de kids naar school gaan er iemand thuis is. Die hebben we gevonden; vrijstaand, toch nog riante tuin, maar lang niet groot genoeg voor een paard en midden in het cenrum, de school op 200m schuin tegenover. Het is hard werken en naast klanten en de boekhouding hou ik me voornamelijk bezig met de kids. En om ook een beetje bij de kids en hun school betrokken te blijven brigadier ik ook nog en doe ik 1x in week de overblijf. Natuurlijk doe ik ook nog wel wat in de huishouding, maar daarvan komt ook best een groot gedeelte op de schouders van mijn man terecht die ook 32 uur in de week in de ploegen werkt. En de vroege avond-uurtjes zijn voor de paarden. Goed het is behoorlijk druk bij ons thuis, spelende kids, vaak bezoek omdat ik natuurlijk niet zomaar weg kan of van vertegenwoordigers en de klanten tussendoor. De kinderen leren hier wel om even op hun beurt te wachten en even geduld te hebben, dat is de ene keer natuurlijk makkelijker dan de andere. Maar ik ben er wel voor ze. En dat is wat wij wilden.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:50

Spannend en uitdagend zo te lezen! De tijd zal het leren. Wat heb je voor zaak?

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:23

Kinderkleding en Ruitersport. Heel leuk ook iig. 2 dingen waar mn hart ligt.

Ik ben dan wel thuis en heb een vriendin die me af en toe helpt, zodat ik ook zo nu en dan de nodige boodschappen kan doen of eens winkelen, maa toch blijft het plannen hoor. Inkopen voor de zaak doe ik meestal op dagen dat mijn man thuis is, dan is hij er weer voor de kinderen. Ik heb altijd geroepen; ik wil zelf mn kids opvoeden. En iemand die er voor kiest om wel te blijven werken en de kinderen naar het KDV te brengen, het zei omdat het moet of dat ze gewoon willen, ook daar kan ik de grootste respect voor opbrengen. Maar dat zou voor mij (tot nu toe) geen optie zijn. Maar ook waar ik nu voor gekozen heb is niet altijd makkelijk iig.

Als je voor 100% thuis bent, lijkt me ook niet altijd even makkelijk, althans dat vond ik toen niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 11:19

Zijn er hier huis moeders die werken vanuit huis, heb jij zelf iets op gezet en zo ja wat doe jij dan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:57

Ik heb een tijdje als DJ gewerkt, 70's en 80's feestjes. Dan werk je dus vooral op vrijdag- en zaterdagavond, terwijl vriendlief dan thuis is voor de kleine. Maar ja, het was zo vermoeiend (nacht doorhalen), dat ik maar gestopt ben. Het verdiende erg goed Haha!
Nu ben ik gewoon lekker thuis met wat minder geld. Gelukkig hebben we het prima, ik heb alles wat mijn hartje begeerd....... Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:58

shariyerke schreef:
...Daarbij is werken buiten de deur ook goed voor je sociale contacten en zelfvertrouwen...

Ik "werk" nu al sinds bijna 17 jr. niet meer, althans, niet betaald Knipoog en ik vind het heerlijk!
Ben er altijd voor de kinderen en de dieren en heb zelfs nog te weinig tijd voor het huishouden Bloos . Voor mijn sociale kontakten/zelfvertrouwen heb ik het niet nodig om te werken (volgens mijn man ken ik het hele dorp Clown ).
Toevallig kreeg ik laatst een aanbod voor betaalde job.. Lijkt me op zich best leuk, maar het mag niet meer zijn dan 3-4 ochtenden per week, wat in principe goed te doen zou zijn met deze baan Lachen . Ook wil ik pas na de zomervakantie daarmee beginnen en dat is ook geen probleem, dus ik zit er hard over te denken om het te doen Lachen .
Mijn kinderen zijn nu bijna 17 en bijna 13, dus die hebben hun moeder niet meer de hele dag nodig Knipoog .
Mocht ik merken dat het thuis dan niet meer zo loopt als ik het wil, zou ik er ook direkt weer mee stoppen Lachen .

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:27

Mijn moeder is ook gestopt met werken toen ik geboren ben, en is terug gaan werken toen mijn jongere zusje en ik allebei op school zaten. Ze werkt 3 ochtenden in de week ( nog steeds dus, toen ook al), en was altijd thuis als wij vrij waren. We moesten ook nooit op school eten, konden voor de lunchpauze altijd lekker naar huis. Heerlijk, ben mn moeder er nog altijd dankbaar voor en ik hoop dat ik het later zelf ook op deze manier kan doen! Helemaal niks mis mee, geweldig juist!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:32

Gertruud1984 schreef:
en waar er vanuit gegaan wordt dat als er minder gewerkt gaat worden het altijd de vrouw is die in moet leveren ipv beide partners evenveel.

Ik zie het niet als 'in moeten leveren', ik geniet ervan om thuis te kunnen blijven en ik vind eerlijk gezegd dat ik de bofkont ben die thuis kan blijven en niet mijn vriend die volle dagen moet gaan werken Haha!

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:33

soms (let op! soms!) zie ik het, als het even allemaal niet zo lekker draait, toch wel als inleveren en zou ik ook wel es even naar "mn werk" willen kunnen gaan om even de boel achter me te kunnen laten.

Wel heb ik het er graag voor over. 99% van de tijd zou ik ook idd niet willen ruilen.

Maar toch vind ik het niet altijd even makkelijk.

Of ben ik nou de enige die daar zo over denkt?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:45

Nee hoor, het IS ook niet makkelijk! In de tijd dat ik werkte en ik naar huis kon, gooide ik de deur van kantoor dicht en klaar. Nu gaat het dag en soms ook nacht door (tja, heb een kleine, he Knipoog ) en dat is erg vermoeiend dan.
Daarbij word ik af en toe gek van de was, die maar blijft groeien en wens ik soms wel eens een schoonmaakster erbij in huis.

Ik denk dat het huishouden thuis allemaal nog wel meevalt, maar in combi met een klein kindje is het gewoon heel pittig. En dat vergeten veel mensen, die zo 'makkelijk' oordelen (en vaak ook geen kids hebben Koe )

Maar ik zie het ook helemaal niet als inleveren. Hoewel ik in mijn werk altijd mijn 'vrijheden' gehad heb (ik maakte lange dagen, dus baaslief deed niet zo moeilijk), heb ik nu meer vrijheid dan ooit. Ik vind het zalig! Als mijn kind 's morgens uitslaapt, slaap ik lekker mee, hoor, en mijn vriend mag eruit om naar zijn werk te gaan. Gelukkig slapen we op zijn thuiswerkdag allemaal wat langer uit Haha! Haha! Haha!
Heel gezellig.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:02

ik zit ook thuis, zorg voor m'n dochtertje en t huishouden. Ik heb hier mijn eigen fotostudiotje en verdien zo een beetje bij zonder dat ik er t huis voor uit hoef Lachen

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:50

Ik denk dat veel mensen hier de fout maken door onder huisvrouw ook thuiswerkende vrouw te stallen. Dat is namelijk heel wat anders! Een huisvrouw die thuis werkt (eigen bedrijf, boekhouding, zaak van haar man etc) is gewoon een werknemer. Onder de term huisvrouw versta ik iemand die geen betaalde baan heeft in of buiten huis.

Zelf moet ik hard lachen om vrouwen die het huishouden en verzorging van kinderen een "baan" noemen. Dat is het gewoon niet. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar maak geen vergelijking met echt werk in de maatschappij.

Zelf zou ik altijd willen blijven werken. Werken doe je namelijk niet alleen voor geld. Natuurlijk gaan de meeste vrouwen minderen als er kinderen komen. Je krijgt geen kinderen om ze iedere dag naar de opvang te doen. Maar er zijn tegenwoordig tal van andere oplossingen. En gelukkig zijn er ook steeds meer mannen die 4 dagen gaan werken. Ik vind het belangrijk om te blijven werken. Je blijft bij op je vakgebied en hebt geen gat in je cv. Alleen maar thuiszitten lijkt mij een beperking. Ik zou als vrouw nooit volledig afhankelijk willen zijn van het salaris van mijn man/vriend. Eigen geld verdienen betekend zelfstandigheid en niet afhankelijk hoeven zijn van huishoudgeld.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:56

flowerxxx schreef:
Ik denk dat veel mensen hier de fout maken door onder huisvrouw ook thuiswerkende vrouw te stallen. Dat is namelijk heel wat anders! Een huisvrouw die thuis werkt (eigen bedrijf, boekhouding, zaak van haar man etc) is gewoon een werknemer. Onder de term huisvrouw versta ik iemand die geen betaalde baan heeft in of buiten huis.

Dit versta ik ook onder huis/thuis vrouw.

flowerxxx schreef:
Zelf moet ik hard lachen om vrouwen die het huishouden en verzorging van kinderen een "baan" noemen. Dat is het gewoon niet. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar maak geen vergelijking met echt werk in de maatschappij.

Hoe wil je het dan noemen...?
Hobby-en, Luieren, niksen...?
Omdat je niet werkt in de maatschappij is het geen "baan".
Beetje raar.
Ik zelf vind het zelf méér dan een full time baan.
Ik ben letterlijk 24/7 bezig...
Dat zie ik menig full timer nog niet doen!

flowerxxx schreef:
Zelf zou ik altijd willen blijven werken. Werken doe je namelijk niet alleen voor geld. Natuurlijk gaan de meeste vrouwen minderen als er kinderen komen. Je krijgt geen kinderen om ze iedere dag naar de opvang te doen. Maar er zijn tegenwoordig tal van andere oplossingen. En gelukkig zijn er ook steeds meer mannen die 4 dagen gaan werken. Ik vind het belangrijk om te blijven werken. Je blijft bij op je vakgebied en hebt geen gat in je cv. Alleen maar thuiszitten lijkt mij een beperking. Ik zou als vrouw nooit volledig afhankelijk willen zijn van het salaris van mijn man/vriend. Eigen geld verdienen betekend zelfstandigheid en niet afhankelijk hoeven zijn van huishoudgeld.

Tja, eigen mening. Ik zou voor geen goud meer willen werken.
Ik zelf leef niet van huishoud geld.
Ík beheer de financiën. Ik betaal alles en zorg dat er geen openstaande rekeningen zijn.
Ik voel me dus ook niet echt afhankelijk van mijn man, moet ik zeggen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:53

flowerxxx schreef:

Ach, ik heb 14 jaar meer dan fulltime gewerkt (meer dan 60 uur per week) en ik ben nu thuis bij mijn dochter en mijn vriend is momenteel de kostwinner. Wij hebben om diverse redenen hiervoor gekozen. Ik vind dat ik keihard werk, net als destijds in mijn baan, en daarbij vind ik de verantwoording voor een kind 100.000x belangrijker dan de pipo's uit de muziekwereld waar ik keihard voor en mee gewerkt heb jarenlang. Clown
Dit is DE baan van mijn leven, ja, mijn meisje een gelukkig en liefdevol thuis geven. Dat jij dat anders ziet, ga je gang, het is mijn gevoel, mijn mening. Gelukkig snappen de mensen die dichtbij me staan het helemaal. Mijn vriend waardeert me nog net zo als in de tijd dat ik een goedbetaalde baan had. Hij vertelde me net trouwens dat 'ie me zelfs nog meer waardeert nu, omdat ik zo'n geweldige mama en vrouw ben. Haha! Haha! Haha!
Wat jij of anderen die me niet kennen vinden van dit 'werk', lekkerrrrr belangrijk. Clown
Aan je verhaal te lezen, heb je nog geen kinderen, dus je weet ook nog geen eens waar je het over hebt.

Ik dacht ook altijd te blijven werken, maar de omstandigheden zijn veranderd. En ik ben er dolgelukkig mee. Ik kan zo weer werken, hoor, gat in mijn CV of niet. Daar maak ik me geen zorgen om. En afhankelijk van huishoudgeld?? Hahaha, nou, zo verdelen wij het niet eens hier in huis, hahaha... Daarbij heb ik nog een beetje geld achter de hand, omdat ik jarenlang mijn modellengeld opgespaard heb. Extra handig nu...... Knipoog

Mijn vriend zegt zelfs net zo afhankelijk van mij te zijn als ik van hem 'zou' zijn. Als ik er niet ben, wie zorgt er dan voor onze dochter? De opvang? Daar kiezen wij heel bewust niet voor. Nee hoor, wij zijn gewoon een team samen, zo zien wij het. En dat jij daarom moet lachen, zegt meer over jouw onwetendheid.

Dat anderen (zoals jij) wel willen blijven werken, prima, hoor. Ga je gang.

dajos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:04

Ik wil me ook ff (onnodig) verdedigen!!

Zo gauw als er kinderen komen, ben je, ook als je werkt, zo gauw je thuis bent, huisvrouw en moeder. Ok, ik heb er voor gekozen er iets bij te doen, maar even goed ben ik huisvrouw en moeder.

24/7 voor je kinderen en het huis zorgen dat is zeker wel een full-time baan! Een dubbele. De eerste 5 jaar nadat de oudste is geboren heb ik ook niet gewerkt en ik weet niet of ik het toen of nu drukker had/heb.

Ik heb zelfs wel eens gedacht; geloof dat het makkelijker voor me is om buitenshuis te gaan werken, kids naar de opvang (op zich natuurlijk niks mis mee) en 's avonds in mn opgeruimde huis terug komen, eten, kids op bed en einde dag.
Nu liggen er de hele dag knutsel spullen, spelletjes, poppen, er word geknoeid, renne er 5/6 kids met vieze schoenen het huis in en moet er soms 2x p. dag gedweild worden.
Maar voor mijn gevoel werkt dat niet, ik wil niks missen van ze. Ik wil de eerste zijn die hun verhalen hoort als ze thuis komen, hun advies kunnen geven en bijv. de meester op zn kop geven omdat ik vind dat ie beter op had moeten letten. Als ze bepaalde verhalen niet gelijk thuis kwijt kunnen en er eerst mee naar de opvang gaan, dan vis je voor mijn gevoel altijd achter het net. Let op! dat is mijn gevoel, want ik wil niemands keuzes afkraken. En niet iedereen is in de gelukkige omstandigheid deze keuze te kunnen maken! Om dat hij of zij moet blijven werken.

Enne Flowerxxx? Als rechten student heb je natuurijk het volste recht op je eigen mening, maar zullen we eens weer praten als je zelf kids hebt? Voordat je (ons) huisvrouwen als bekrompen gaat betitelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:17

Ik geloof niet in huismoeders, want elke moeder/vrouw is dat. Alleen is het verschil dat de 1 erbij werkt, en de ander op zijn bips thuis zit.

Ik zou het vreselijk vinden om de hele dag doelloos thuis te zitten. Misschien omdat ik dat niet gewend ben, mijn moeder en vader hebben allebei altijd gewerkt, en ben daardoor erg zelfstandig geworden.

Ik vind niks vreselijker als een huisvrouw zonder doel voor ogen. Want imo ogen heb je die niet als je de hele dag thuis zit. Sorry als ik nu mensen beledig, is niet zo bedoeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:22

dajos schreef:
24/7 voor je kinderen en het huis zorgen dat is zeker wel een full-time baan! Een dubbele. De eerste 5 jaar nadat de oudste is geboren heb ik ook niet gewerkt en ik weet niet of ik het toen of nu drukker had/heb.

Ik heb zelfs wel eens gedacht; geloof dat het makkelijker voor me is om buitenshuis te gaan werken, kids naar de opvang (op zich natuurlijk niks mis mee) en 's avonds in mn opgeruimde huis terug komen, eten, kids op bed en einde dag.
Nu liggen er de hele dag knutsel spullen, spelletjes, poppen, er word geknoeid, renne er 5/6 kids met vieze schoenen het huis in en moet er soms 2x p. dag gedweild worden.
Maar voor mijn gevoel werkt dat niet, ik wil niks missen van ze. Ik wil de eerste zijn die hun verhalen hoort als ze thuis komen, hun advies kunnen geven en bijv. de meester op zn kop geven omdat ik vind dat ie beter op had moeten letten. Als ze bepaalde verhalen niet gelijk thuis kwijt kunnen en er eerst mee naar de opvang gaan, dan vis je voor mijn gevoel altijd achter het net. Let op! dat is mijn gevoel, want ik wil niemands keuzes afkraken.

Wat is dat voor bekrompen gedachten? Wat denk je dat die kinderen op de kinderopvang hebben en op school? Daar kunnen ze ook de hele dag rennen, knutselen, lachen gieren en brullen! En niet geheel onbelangerijk.. ze hebben leeftijdsgenootjes waar ze mee kunnen omgaan, en dat is héél goed voor het sociale contact voor je kind, dan dat hij geisoleerd thuis zit met zijn moeder en een eventueel broertje of zusje. Bovendien, 24/7 voor je kind zorgen een full time baan? Dat krijgen de werk moeders er ook nog bij als ze thuis komen. Eerste geld in het laadje verzorgen, dan de kinderen verzorgen, en dan daarnaast ook nog eens het huishouden. Oja, voordat ik uitgemaakt word voor een student die het niet weet omdat ze geen kinderen heeft. Ik heb een klein broertje van 4, waarbij ik nog in huis leef, dus ik weet heel goed waar ik over praat, omdat ik het allemaal zéér bewust mee maak!

Mijn broertje zit barstensvol verhalen als hij thuis komt van school en de BSO!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:27

Je kan het ook omdraaien.

Waarom "nemen" mensen kinderen terwijl ze door willen gaan met hun leven zoals het altijd geweest is. Dat is voor mij weer onbegrijpelijk.

In deze tijd is het krijgen van kinderen een bewuste keuze en voor mij zou die keuze inhouden dat ik mijn kind het beste wil geven waartoe ik in staat ben.
Dus ook mijn volledige inzet.
Ik kan er met mijn pet niet bij dat mensen alletwee fulltime blijven werken. Kind op het KVD dumpen en vervolgens de hele dag lopen te stressen.

Gek he? Dat kinderen zo van slag zijn tegenwoordig.
Ze worden van hot naar her gesleept. Verschillende oppassers met verschillende regels en gewoonten. Daar raakt ieder kind van van slag.
Gewoon een beetje rust en regelmaat zou ieder persoon goed doen.
Zowel de ouders als het kind.

Maar we willen tegenwoordig alles.
En 2 auto's voor de deur. En minstens 1, liefst 2 x per jaar op vakantie. En een paard. En... en.... en...

En ook ik wil dit allemaal. Daarom kies ik nu nog niet voor kinderen. Omdat ik niet bereid ben er iets voor op te geven.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:28

ShannaY, ik heb amper tijd om te zitten Haha! . Jij hebt echt een zeer vertekend beeld en vast geen jonge kinderen. Ja, ik ga zo op de fiets zitten met mijn dochter, omdat we naar de paarden gaan! En ieder heeft een ander doel in het leven en werken is echt het enige doel in het leven niet, hoor. Da's pas bekrompen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb al jarenlang gewerkt en een hoop bereikt. Maar werken is echt de enige levensinvulling niet voor mij. Ik had zeer leuk werk en een zeer fijn salaris, maar ook dat is niet zaligmakend, hoor. Soms ga je even een andere fase in, in het leven. Niets mis mee en ieder moet voor zich weten hoe hij/zij dat invult. Maar om daar nu zo denigrerend over te doen?? Tja.... beetje zielig.....

Mijn doel is nu mijn kind begeleiden, en verder studeer ik kinderspychologie en ik heb nog wat doelen met mijn jonge paard. Werken kan ik mijn hele leven nog, als ze wat groter is. Want ik kom zo weer aan werk, hoor, als ik weer ga zoeken in de toekomst. Daar maak ik me echt geen zorgen over. Heb, sinds ik 'thuis zit' al een paar aanbiedingen gehad, die ik heb afgeslagen omdat het niet te combineren is met mijn gezin en paard (geen tijd genoeg). En die gaan voor.

Jammer dat sommige mensen zo denigrerend doen, terwijl ze totaal niet weten waar ze het over hebben. Slapen Slapen Slapen Maar ja, da's typisch Nederlands in mijn ogen....... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:33

Dat selectieve lezen is ook écht bokt eigen hé! Slapen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:36

IK BEN 22 *LOL* en huisvrouw! Haha!

Ik zit wegens het niet kunnen vinden van een ziekte al 2 jaar thuis, eerst bij mijn ouders en nu ik samen woon ben ik dus huisvrouw. Maar daarbij teken ik in opdracht en zo maak ik ook kuren in opdracht, het levert niet veel op maar is toch wat. Daarbij zit ik 5 uur per week achter de kassa om mijn eigen vaste lasten en internet te kunnen betalen en pas ik 2 ochtenden in de week op. En dat is voor mij genoeg want ik ben ook erg snel moe! Ik vind het wel lekker zo!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:36

ShannaY schreef:
Wat is dat voor bekrompen gedachten? Wat denk je dat die kinderen op de kinderopvang hebben en op school? Daar kunnen ze ook de hele dag rennen, knutselen, lachen gieren en brullen! En niet geheel onbelangerijk.. ze hebben leeftijdsgenootjes waar ze mee kunnen omgaan, en dat is héél goed voor het sociale contact voor je kind, dan dat hij geisoleerd thuis zit met zijn moeder en een eventueel broertje of zusje. Bovendien, 24/7 voor je kind zorgen een full time baan? Dat krijgen de werk moeders er ook nog bij als ze thuis komen. Eerste geld in het laadje verzorgen, dan de kinderen verzorgen, en dan daarnaast ook nog eens het huishouden. Oja, voordat ik uitgemaakt word voor een student die het niet weet omdat ze geen kinderen heeft. Ik heb een klein broertje van 4, waarbij ik nog in huis leef, dus ik weet heel goed waar ik over praat, omdat ik het allemaal zéér bewust mee maak!

Mijn broertje zit barstensvol verhalen als hij thuis komt van school en de BSO!

Tja, en ik studeer kinderspychologie en ben het ermee eens dat kinderen iets meer tijd met hun ouders zouden moeten hebben. Gelukkig kiezen veel ouders dus ook niet voor beiden fulltime werken.
Daarbij was mijn baby erg onrustig na haar geboorte. Juist doordat ik de keuze maakte samen met mijn vriend om voor haar thuis te blijven, hebben we nu een onbezord, rustiger kindje dat vol zelfvertrouwen in de wereld staat. Ze is trouwens zeer sociaal en ze speelt regelmatig met andere kinderen, lekker buiten op straat of in de tuin of gewoon in huis bij haar of de andere kinderen. Ze gaat ook bijna naar de peuterspeelzaal voor twee ochtendjes, zodat ik die tijd weer kan gebruiken voor mijn paard, die ik dan aan het inrijden ben. Daarbij wil ik ook wat helpen op de peuterspeelzaal.

Mensen die werken, hebben echt ietsje minder werk aan de kinderen, hoor. Dat zegt mijn vriend ook, die 4x per week buitenshuis werkt. Hij vindt werken ook een stuk relaxter dan de hele dag thuis zijn met onze dochter en geloof me, hij heeft een drukke baan. Maar het is een totaal andere verantwoording. Als hij thuis komt is er al van alles gebeurd, net als op de opvang zou gebeuren. Daar hoeven ouders die gewerkt hebben, zich dan niet meer druk over te maken. Tja, het huishouden hoort er altijd bij, ook als je erbij werkt. Daar kies je zelf voor, dus dan moet je niet zeuren.

Pffff, ik moet echt lachen dat jij beweert dat een kind (laat staan ons enige kind) niet sociaal zou worden, omdat ze 'thuis zit' met moeder. Nou, jij hebt echt een raar beeld, hoor, ik moet er echt hard om lachen. Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:39

Ik heb gewerkt, tot 2 jaar geleden. Had toen al 3 kinderen en de jongste was toen nog geen twee. Ik vond het verschrikkelijk om haar weg te brengen als ik moest werken. Soms wilde ze bij mama blijven en huilde dan hartverscheurend.

Nu wonen we in Duitsland, waar we het een stuk beter hebben en nu ben ik dus fulltime thuis. Ik zou niet anders meer willen. Ik ben altijd bij mijn kinderen, hoef ze niet meer ergens te brengen omdat ik er niet voor ze kan zijn en ik geloof dat de kids zich er ook goed bij voelen.
Ik ben bevoorrecht, dat weet ik en ik ben daar ook heel dankbaar voor.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:47

Citaat:

kijk jij kiest ervoor om verre reizen te maken.
er zijn mensen die dat helemaal niet belangrijk vinden, en daarom niet veel werken.

heb jij al kids?

ik ben nu stiefmoeder, nou daar gaat een heleboel tijd inzitten... ik had er van de 1 op andere dag twee jonge kinderen bij(niet fulltime hoor) maar wat je dan ineens op je dak krijgt... dan heb ik wel respect voor alle moeders!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:49

Precies, Diablo. Zo ervaar ik het ook. Ik heb zelf de keuze samen met mijn vriend kunnen maken. Veel mensen hebben die keuze niet, die moeten wel blijven werken om de hypotheek, rekeningen,auto's e.d. te betalen. Ik hoor juist van vele moeders dat ze liever een tijdje thuis zouden blijven. En ja, sommigen willen ook per se iets blijven doen. Nou, prima toch? Ik vind het zo vervelend dat je meteen veroordeeld wordt. Dat is echt jammer.

Gelukkig is er bij mij niemand in de buurt die me een duffe muts vindt Haha! , want daarvoor heb ik een te dynamisch leventje gehad en heb ik eigenlijk nog steeds. Ik vermaak me heel goed en pak van alles op en aan zonder er geld voor te krijgen. Ik zit echt niet alleen maar thuis op de bank te hangen, daar ben ik veels te actief voor. Ik ga zo lekker naar mijn paard met dochterlief op de fiets. Heerlijk, zonnetje schijnt, even lekker eruit samen. Dat kan nou eenmaal als je thuis bent. Lekker je eigen tijd en bezigheden inplannen en aanpassen aan het moment van de dag, zalig. En wat anderen vinden, ach, als wij als gezin er maar tevreden en gelukkig mee zijn, dat vind ik veeeeeeeel belangrijker dan wat de buitenwereld wel eens roept. En als ik naar mijn stralende, energieke meisje kijkt, die de kat nu doodknuffelt Haha! , dan weet ik dat we het goed doen op deze manier. Ja Doei!