Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
shariyerke schreef:...Daarbij is werken buiten de deur ook goed voor je sociale contacten en zelfvertrouwen...
en ik vind het heerlijk!
. Voor mijn sociale kontakten/zelfvertrouwen heb ik het niet nodig om te werken (volgens mijn man ken ik het hele dorp
).
. Ook wil ik pas na de zomervakantie daarmee beginnen en dat is ook geen probleem, dus ik zit er hard over te denken om het te doen
.
.
. 
Gertruud1984 schreef:en waar er vanuit gegaan wordt dat als er minder gewerkt gaat worden het altijd de vrouw is die in moet leveren ipv beide partners evenveel.
) en dat is erg vermoeiend dan.
)
flowerxxx schreef:Ik denk dat veel mensen hier de fout maken door onder huisvrouw ook thuiswerkende vrouw te stallen. Dat is namelijk heel wat anders! Een huisvrouw die thuis werkt (eigen bedrijf, boekhouding, zaak van haar man etc) is gewoon een werknemer. Onder de term huisvrouw versta ik iemand die geen betaalde baan heeft in of buiten huis.
flowerxxx schreef:Zelf moet ik hard lachen om vrouwen die het huishouden en verzorging van kinderen een "baan" noemen. Dat is het gewoon niet. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar maak geen vergelijking met echt werk in de maatschappij.
flowerxxx schreef:Zelf zou ik altijd willen blijven werken. Werken doe je namelijk niet alleen voor geld. Natuurlijk gaan de meeste vrouwen minderen als er kinderen komen. Je krijgt geen kinderen om ze iedere dag naar de opvang te doen. Maar er zijn tegenwoordig tal van andere oplossingen. En gelukkig zijn er ook steeds meer mannen die 4 dagen gaan werken. Ik vind het belangrijk om te blijven werken. Je blijft bij op je vakgebied en hebt geen gat in je cv. Alleen maar thuiszitten lijkt mij een beperking. Ik zou als vrouw nooit volledig afhankelijk willen zijn van het salaris van mijn man/vriend. Eigen geld verdienen betekend zelfstandigheid en niet afhankelijk hoeven zijn van huishoudgeld.
flowerxxx schreef:Zelf moet ik hard lachen om vrouwen die het huishouden en verzorging van kinderen een "baan" noemen. Dat is het gewoon niet. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar maak geen vergelijking met echt werk in de maatschappij.
Zelf zou ik altijd willen blijven werken. Werken doe je namelijk niet alleen voor geld. Natuurlijk gaan de meeste vrouwen minderen als er kinderen komen. Je krijgt geen kinderen om ze iedere dag naar de opvang te doen. Maar er zijn tegenwoordig tal van andere oplossingen. En gelukkig zijn er ook steeds meer mannen die 4 dagen gaan werken. Ik vind het belangrijk om te blijven werken. Je blijft bij op je vakgebied en hebt geen gat in je cv. Alleen maar thuiszitten lijkt mij een beperking. Ik zou als vrouw nooit volledig afhankelijk willen zijn van het salaris van mijn man/vriend. Eigen geld verdienen betekend zelfstandigheid en niet afhankelijk hoeven zijn van huishoudgeld.
dajos schreef:24/7 voor je kinderen en het huis zorgen dat is zeker wel een full-time baan! Een dubbele. De eerste 5 jaar nadat de oudste is geboren heb ik ook niet gewerkt en ik weet niet of ik het toen of nu drukker had/heb.
Ik heb zelfs wel eens gedacht; geloof dat het makkelijker voor me is om buitenshuis te gaan werken, kids naar de opvang (op zich natuurlijk niks mis mee) en 's avonds in mn opgeruimde huis terug komen, eten, kids op bed en einde dag.
Nu liggen er de hele dag knutsel spullen, spelletjes, poppen, er word geknoeid, renne er 5/6 kids met vieze schoenen het huis in en moet er soms 2x p. dag gedweild worden.
Maar voor mijn gevoel werkt dat niet, ik wil niks missen van ze. Ik wil de eerste zijn die hun verhalen hoort als ze thuis komen, hun advies kunnen geven en bijv. de meester op zn kop geven omdat ik vind dat ie beter op had moeten letten. Als ze bepaalde verhalen niet gelijk thuis kwijt kunnen en er eerst mee naar de opvang gaan, dan vis je voor mijn gevoel altijd achter het net. Let op! dat is mijn gevoel, want ik wil niemands keuzes afkraken.
. Jij hebt echt een zeer vertekend beeld en vast geen jonge kinderen. Ja, ik ga zo op de fiets zitten met mijn dochter, omdat we naar de paarden gaan! En ieder heeft een ander doel in het leven en werken is echt het enige doel in het leven niet, hoor. Da's pas bekrompen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb al jarenlang gewerkt en een hoop bereikt. Maar werken is echt de enige levensinvulling niet voor mij. Ik had zeer leuk werk en een zeer fijn salaris, maar ook dat is niet zaligmakend, hoor. Soms ga je even een andere fase in, in het leven. Niets mis mee en ieder moet voor zich weten hoe hij/zij dat invult. Maar om daar nu zo denigrerend over te doen?? Tja.... beetje zielig.....
Maar ja, da's typisch Nederlands in mijn ogen.......
en huisvrouw! 
ShannaY schreef:Wat is dat voor bekrompen gedachten? Wat denk je dat die kinderen op de kinderopvang hebben en op school? Daar kunnen ze ook de hele dag rennen, knutselen, lachen gieren en brullen! En niet geheel onbelangerijk.. ze hebben leeftijdsgenootjes waar ze mee kunnen omgaan, en dat is héél goed voor het sociale contact voor je kind, dan dat hij geisoleerd thuis zit met zijn moeder en een eventueel broertje of zusje. Bovendien, 24/7 voor je kind zorgen een full time baan? Dat krijgen de werk moeders er ook nog bij als ze thuis komen. Eerste geld in het laadje verzorgen, dan de kinderen verzorgen, en dan daarnaast ook nog eens het huishouden. Oja, voordat ik uitgemaakt word voor een student die het niet weet omdat ze geen kinderen heeft. Ik heb een klein broertje van 4, waarbij ik nog in huis leef, dus ik weet heel goed waar ik over praat, omdat ik het allemaal zéér bewust mee maak!
Mijn broertje zit barstensvol verhalen als hij thuis komt van school en de BSO!
Citaat:Zelf moet ik hard lachen om vrouwen die het huishouden en verzorging van kinderen een "baan" noemen. Dat is het gewoon niet. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar maak geen vergelijking met echt werk in de maatschappij.
, want daarvoor heb ik een te dynamisch leventje gehad en heb ik eigenlijk nog steeds. Ik vermaak me heel goed en pak van alles op en aan zonder er geld voor te krijgen. Ik zit echt niet alleen maar thuis op de bank te hangen, daar ben ik veels te actief voor. Ik ga zo lekker naar mijn paard met dochterlief op de fiets. Heerlijk, zonnetje schijnt, even lekker eruit samen. Dat kan nou eenmaal als je thuis bent. Lekker je eigen tijd en bezigheden inplannen en aanpassen aan het moment van de dag, zalig. En wat anderen vinden, ach, als wij als gezin er maar tevreden en gelukkig mee zijn, dat vind ik veeeeeeeel belangrijker dan wat de buitenwereld wel eens roept. En als ik naar mijn stralende, energieke meisje kijkt, die de kat nu doodknuffelt
, dan weet ik dat we het goed doen op deze manier.